سلام و خوش آمد به شماعلیرضا نادری نوشته شده: ↑چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸, ۱۲:۱۶ ب.ظ با سلام و عرض ادب ...
یک ماهی است که سمند سورن با موتور ef7خریداری کردم
ولی شتاب آن نسبت به بقیه سورن ها کمتر و مصرف سوخت آن زیاد است به طوری که با یک باک پر 500کیلومتر میرود(66لیتر)
.
تسمه تایم دیسک و صفحه عوض شده ...
مشکل از کجاست ؟؟
پیش یه مکانیک بردیم میگه که فشار روغن پایین است درست میگه!؟
.
1- این تست رو انجام بدین برای سنجش قدرت و سلامت پمپ روغن و فشنگی روغن و چراغ روغن و فشار روغن:
گیگ روغن رو بکشید و مقدار روغن چک کنین که کافی باشه .
چک کردن مقدار روغن باید در جای افقی و بعد از توقفِ نیم ساعته انجام بشه تا روغنهای داخل موتور بباد توی کارتل
بعد از چک کردنِ مقدار روغن و تمیز بودنش , ماشین رو برونید تا موتور خوب گرم بشه
حالا 10 دقیقه در جای افقی خاموش کنین و در این 10 دقیقه باید کاری کنین که با استارت زدن, موتور روشن نشه یعنی یا فیوز برق پمپ بنزبن رو بردارین یا وایرشمعها رو شماره گذاری کنین و بکشین
بعدش سوئیچ رو باز کنین تا چراغ چک و چراغ روغن روشن بشه
بعد از 4 ثانیه و بدونِ گاز دادن , استارت بزنید
باید چراغ روغن ظرف 3 ثانیه استارت زدن خاموش بشه
اگر در 3 ثانیه چراغ روغن خاموش شد پس پمپ روغن قوی و سالم هست و فشنگی و لامپ چراغ روغن هم سالمه
========================================
در مورد قدرت موتور و شتاب و مصرف سوخت , باید با موتور سرد , شمعها رو باز کنین و چک کنین
اگر دود زده هستند یعنی مثل ذغال سیاه هستند و با لمسشون دست سیاه میشه پس مصرف بالاست
.
اگر شمعها دوده نداره ولی مصرف بالاست پس باید اول مطمئن بشین که شما درست بنزین میزنید و درست اندازه گیری میکنین و باک هم نشتِ بنزین و نشت بخار بنزین نداره
.
ممکنه پمپ بنزین کم فروشی میکنه
ممکنه لاستیکها استاندارد نیست و سرعتِ کیلومترشمار , واقعی نیست . بهتره با یک ماشبن دیگه مقایسه کنین و یا با نصب نرم افزار سرعت سنج با جی پی اس برای موبایل
.
اگر داخل یا بیرون ماشین همیشه یا گاهی بوی بنزین میاد این علامت تبخیر بنزین هست و باید پیدا و رفع بشه
.
وایرها رو تک تک بکشید و مدت کوتاهی 3 سیلندر برونید و هر بار قدرت رو مقایسه کنین با دفعاتِ دیگه .
اون سیلندری که برداشتنِ وایرش تاثیر چندانی در قدرت موتور نداره پس همون سیلندر مشکل داره یعنی وایرش یا شمعش یا انژکتورش یا سوپاپهاش مشکل داره
.
با اهم متر میشه"مقاومت وایرها رو چک کرد . مقاومتِ بیش از 4000 اهم خوب نیست . تا 5000 اهم هم قابل تحمله . ولی بیشتر از این , پس وایر یا نیم سوزه یا بنجل
.
شمعها باید استاندارد و تمیز باشه و گپِ شمعها باید تنطیم باشه که معمولاً باید بین 1 یا 1.2 میلیمتر باشه
.
.
ماشینهای مدل پایین ممکنه رگولاتور بنزینش که بهش فشار شکن بنزین هم میگن رسوب میگیره و بنزین برگشتی به باک درست برنمیگرده به باک و درنتیجه , ممکنه مشکل فشار سوخت هم به وجود میاد مثل فشار خون که باعث بالا رغتن فشار سوخت در انژکتورها و بالا رفتن پاشش سوخت و بالا رفتن مصرف و دوده زدن شمعها هم میشه . گاهی اونقدر مصرف زباد میشه که آب و دوده ی سیاه میریزه از اگزوز و در دور آرام به شدت بوی خام سوزی میاد از اگزوز
.
.
===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی
.
topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :
topic-t71295.html