الهام پاوه‌نژاد ـ درباره‌ي سريال «توي گوش سالمم زمزمه كن»

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه‌ي مباحث فيلم و سينما به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 2833
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 فروردین 1385, 1:39 pm
سپاس‌های ارسالی: 158 بار
سپاس‌های دریافتی: 747 بار

الهام پاوه‌نژاد ـ درباره‌ي سريال «توي گوش سالمم زمزمه كن»

پست توسط Leila »

الهام پاوه‌نژاد با بيان اين كه در ساخت « توي گوش سالمم زمزمه كن» از تجربه سريال «نيمكت» استفاده شده است، درباره تفاوت‌هاي اين دو كار گفت: قدرت متن‌ها در سري جديد خيلي بيشتر است.

اين بازيگر، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، افزود: چون نگارش بخش اعظم متن‌ها را خود آقاي رحمانيان(كارگردان) بر عهده داشته است ضمن اين كه تيم نويسندگان نيز متشكل از خبره‌ترين نمايشنامه‌نويسان هستند.
وي حضور كارگرداني مانند محمد رحمانيان در مجموعه «توي گوش سالمم زمزمه كن» را در پذيرفتن همكاري با اين سريال موثر خواند و افزود: حضور آقاي رحمانيان هر بازيگري را به همكاري علاقمند مي‌كند. آقاي رحمانيان كارش را خوب بلد است و به لحاظ اخلاقي هم عالي است.
وي كه در مجموعه «نيمكت» به كارگرداني محمد رحمانيان نيز بازي داشته است، خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد تجربه «نيمكت» براي تيم توليد و بازيگران خوشايند بوده است كه باز هم دور هم جمع شده‌اند.
الهام پاوه‌نژاد در پاسخ به پرسش ايسنا، درباره شتابزدگي در ساخت مجموعه «توي گوش سالمم زمزمه كن» متذكر شد: تمام تيم سازنده، اعم از كارگردان و بازيگران به اين فكر نكرده‌اند كه كار بايد صرفا به اتمام برسد.
بنابراين در پاره‌اي مواقع انرژي بيشتري صرف كرده‌ايم يا ساعات كاري‌مان را بالا برده‌ايم تا كار در حد مطلوب اجرا شود.
اين بازيگر تلويزيون و تئاتر در پاسخ به پرسش ايسنا درباره تاثير بازيگر نقش مقابل بر نحوه بازي در يك اثر اظهار كرد: شيوه بازي بازيگري كه مقابل شما قرار مي‌گيرد و همزمان با شما كار دارد، خيلي مهم است.
ضمن اين كه اهميت بسياري دارد كه چه كسي بازيگر نقش مقابل شما خواهد بود و آيا با هم ارتباط خوبي داريد يا خير.

پاوه‌نژاد ساختار «توي گوش سالمم زمزمه كن» را مشابه با تله تئاترهاي كوتاه خواند و افزود: در اغلب قصه‌هاي اين سريال آقاي عمراني بازيگر نقش مقابل من هستند كه كار سومي است كه با ايشان تجربه مي‌كنم. با آقايان اصغر همت و بهروز بقايي نيز پيش از اين كار كرده‌ام و قطعا اين آشنايي‌ها خيلي به ما كمك مي‌كند.
وي كه در هر قصه از «توي گوش سالمم زمزمه كن» نقشي متفاوت را بازي مي‌كند، درباره تفاوت بازي در اين مجموعه نسبت به ديگر سريال‌هاي تلويزيوني، خاطرنشان كرد: هر كار نوع بازي خاص خود را مي‌طلبد و نمي‌توان دسته‌بندي كرد كه سريال‌ها را بايد اين گونه بازي كرد و تئاترها را به گونه‌اي ديگر.
هر كار فرمت خاص خود را دارد. وقتي سريالي مانند «توي گوش سالمم زمزمه كن» متشكل از بيش از 80 قصه است. نمي‌توان براي آن گونه‌اي خاص بازي را در نظر گرفت.
الهام پاوه‌نژاد در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه به اجراي بازي‌هاي تئاتري در اين سريال معتقد است متذكر شد: بازي تئاتري اصطلاح چندان درستي نيست چرا كه بازي غلو شده ترجمه شده است.
در حالي كه در كارهاي تئاتري نيز بازي‌هايي ديده مي‌شود كه حتي از كارهاي تلويزيوني نيز به رئاليست نزديك‌تر است.
تصویر
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟
ارسال پست

بازگشت به “فيلم و سينما”