معرفی انواع رژیم لاغری موثر

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث پزشکي و بهداشت به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰, ۶:۱۳ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

معرفی انواع رژیم لاغری موثر

پست توسط aliamiri313 »

رژیم های لاغری انواع مختلفی دارند و در این بخش از مقاله شما را با انواع رژیم لاغری موثر آشنا می کنیم. برخی از رژیم لاغری موثر برای کودکان، بانوان و آقایان شامل موارد زیر می باشد:
• رژیم کم کالری همراه با ورزش
• رژیم کم چرب
• رژیم پایش وزن
• رژیم سم زدایی
• رژیم یک روز در میان
• رژیم دوکان
• رژیم تفکیک گروه های خوراکی و …

رژیم کم کالری همراه با ورزش:این روش یک رژیم سالم است که حاوی میوه و سبزیجات زیاد می باشد. در این روش از غذاهایی که نشاسته بالایی دارند نباید زیاد استفاده شود. از لبنیات مانند شیر و ماست و از پروتئین ها مانند گوشت و … در سه میان وعده ی اصلی و طبق قوانین خاص باید استفاده شود. از لبنیات کم چرب نیز برای میان وعده می توان استفاده کرد. در کنار این رژیم لاغری سالم، ورزش کردن نباید فراموش شود تا وزن ایده آل به دست آید. این رژیم غذایی هیچ حس گرسنگی را در فرد ایجاد نمی کند و فرد را برای انجام حرکات ورزشی نیر راغب می کند.

 
رژیم لاغری موثر کم چرب:در رژیم کم چرب مصرف مواد غذایی حاوی چربی مانند کره، روغن، چیپس، شکلات و … بسیار محدود می شود و با مواد خوراکی کم چرب جایگزین خواهد شد. این روش برای لاغری عادت تغذیه ی سالم را نیز در فرد ایجاد می کند. حذف چربی از وعده های غذایی باعث کاهش وزن می شود و همچنین خوردن سبزیجات نیز افزایش پیدا می کند.

رژیم پایش وزن:در این رژیم لاغری موثر به افراد توصیه می شود که مقدار کالری هر خوراکی را که مصرف می کنند را ثبت کنند. طبق تحقیقات انجام شده این روش باعث می شود تا به طور منظم ثبت مقدار کالری ها انجام شود و همین امر موجب کاهش وزن می شود. در این روش شرکت در کلاس های جمعی نیز به افراد توصیه می شود.
رژیم سم زدایی:رژیم سم زدایی، رژیم غذایی سریع است. بدن انسان یکسره با سم های مختلفی مواجه است و این سموم باید از بدن دفع شوند. این رژیم یکی از روش هایی است که سریعا روی بدن برای لاغری جواب می دهد اما با این حال طول مدت آن برای بدن های مختلف متفاوت می باشد. در این روش از مواد غذایی مانند سبزی ها و میوه های ارگانیک، آبمیوه، چای گیاهی، برنج و آب به مقدار خیلی زیاد استفاده می شود. یکی از مزایای این رژیم لاغری سریع افزایش مصرف میوه و سبزی در برنامه ی غذایی است.
 
رژیم یک روز در میان:این روش شامل دو بخش متفاوت است که برنامه ی غذایی را به دو بخش روز های عادی و روز های سبز تقسیم می کند. در روز های سبز هیچ محدودیتی برای استفاده از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غذا های حاوی نشاسته مثل سیب زمینی و … وجود ندارد. در روز های عادی نیز هیچ محدودیتی برای خوردن پروتئین مانند ماهی، مرغ و … وجود ندارد. البته نداشتن محدودیت به این معنا نیست که در روند خوردن غذا ها زیاده روی شود.

رژیم دوکان:در واقع یک رژیم لاغری سالم است و شامل بخش تثبیت و کاهش وزن می باشد. در این روش خوردن غذا هایی مانند پروتئین های بدون چربی، سبوس جو دو سر و نوشیدن آب بسیار توصیه می شود. در این روش با محدود کردن کربوهیدرات و افرایش چربی سوزی فرد به تناسب اندام و لاغری دست پیدا می کند.

رژیم تفکیک گروه های خوراکی:یک رژیم لاغری سالم دیگر همین تفکیک گروه های خوراکی است. در این روش مواد خوراکی خاص نباید با یکدیگر خورده شوند. برای مثال غذا های پر پروتئین و غذا های پر کربوهیدرات را نباید با یکدیگر مصرف کرد. از غذا های پر پروتئین می توان ماهی، گوشت قرمز، گوشت مرغ و … را نام برد و از غذا های پر کربوهیدرات می توان به پاستا، سیب زمینی، نان و … اشاره کرد.

منبع: وبلاگ آسان اسپرت
 
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد پزشکي”