فروش خودرو‌هاي ايراني در ونزوئلا از فروردين 86 آغاز مي‌شود

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

فروش خودرو‌هاي ايراني در ونزوئلا از فروردين 86 آغاز مي‌شود

پست توسط Don Corleone »

با توجه به راه‌اندازي كارخانه توليد سمند و پرايد در ونزوئلا، فروش اين خودرو‌ها از فروردين 86 آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رضا دانش فهيم ـ مديرعامل شركت توسعه صنايع خودرو ـ در كنفرانس مطبوعاتي با بيان اين مطلب افزود: شركت ونيروتو براي توليد خودرو‌هاي ايراني در ونزوئلا راه‌اندازي شده كه 51 درصد سهامش متعلق به شركت توسعه صنايع خودرو و 49 درصد آن متعلق به دولت ونزوئلاست.

وي ادامه داد: در اين كارخانه چهار مدل سمند شامل LX، كار، استاندارد و T2 و دو مدل محصولات سايپا شامل پرايد 141 و خودرو جديد سايپا با نام SNP در اين شركت ساخته خواهد شد.

وي با بيان اين كه كل سرمايه‌گذاري براي اين كارخانه 90 ميليون دلار است كه تاكنون 11 ميليون دلار سرمايه‌گذاري انجام شده است، افزود: توليد در اين شركت به صورت SKD آغاز شده و پس از 18 ماه به مرحله CKD خواهد رسيد. ظرف سه سال نيز 35 درصد قطعات اين خودرو‌ها در اين كشور ساخت داخل مي‌شود.

او ادامه داد: قرار است در اين كارخانه 16 هزار و 500 دستگاه سمند و 10 هزار دستگاه سايپا 141 توليد شود.

دانش‌فهيم در پاسخ به اين سوال كه چگونه توانسته‌ايد با توجه به بعد مسافت ايران تا ونزوئلا، توليد اين خودرو را در اين كشور مقرون به صرفه كنيد؟ گفت: هزينه حمل قطعات خودرو از ايران تا ونزوئلا حدود هزار دلار است و با توجه به اين كه دولت ونزوئلا تعرفه و ماليات حدود 50 درصدي را تقريبا براي توليد محصولات ايراني حذف كرده است؛ بنابراين مقرون به صرفه خواهد بود.

وي در مورد قيمت اين خودروها در ونزوئلا گفت: پرايد 141 در اين كشور هفت هزار و 500 دلار، سمند كار 10 هزار دلار، سمند استاندارد 12 هزار دلار و سمند LX؛ 14 هزار دلار به فروش خواهد رسيد.

وي ادامه داد: در سال 2007 ، 10هزار دستگاه خودرو ايراني در اين كشور توليد مي‌شود كه 60 درصد آن محصولات سمند و 40 درصد آن محصولات سايپا خواهد بود.

او با بيان اين كه اين كارخانه ظرف چهار ماه راه‌اندازي شده است، گفت: خط مونتاژ در اين كارخانه راه‌اندازي شده و ظرف 18 ماه آينده خط بدنه‌سازي و رنگ نيز راه‌اندازي خواهند شد.

وي با اشاره به تقاضاي حدود 300 هزار دستگاه خودرويي بازار ونزوئلا افزود: هم اكنون پنج شركت خودرو‌سازي در اين كشور فعاليت مي‌كنند و حدود 220 هزار دستگاه خودرو نيز در آن توليد مي‌شود؛ از طرفي از كشور‌هاي برزيل، مكزيك، چين و آمريكا نيز به اين كشور واردات خودرو انجام مي‌شود؛ اما به دليل آن كه خودرو‌هاي زير 10 هزار دلار در اين كشور بسيار محدود هستند، اميد بسياري براي موفقيت در اين بازار داريم و 70 درصد محصولات توليدي ما نيز قيمت زير 10 هزار دلار خواهند داشت. همچنين در اين كشور هم اكنون تقاضا براي خودرو‌هاي زير 10 هزار دلار به قدري بالاست كه مشتريان شش ماه در نوبت خودرو مي‌مانند.

وي ادامه داد: ما براي ساخت اين كارخانه قسمتي از تجهيزات را در ايران ساخته‌ايم و قسمتي را نيز از كشور‌هاي آمريكا و كشور‌هاي اروپايي تامين كرده‌ايم و هم اكنون نيز در حال ارزيابي قطعه‌سازان ونزوئلايي براي توليد داخل خودرو‌ها در اين كشور هستيم.

مديرعامل شركت توسعه صنايع خودرو خاطرنشان كرد: ما مسوول توليد خودرو‌هاي ايراني در كشور ونزوئلا هستيم و در هر بخشي كه ايران خودرو و سايپا بخواهند به صورت مشترك توليد انجام دهند، همكاري‌هاي لازم را با آن‌ها انجام خواهيم داد. براي پروژه ونزوئلا نيز يك تيم راهبري مشابه پروژه تندر توسط شركت توسعه صنايع خودرو، ايران خودرو و سايپا تشكيل شد.

وي در پايان با بيان اين كه كارخانه توليد سمند در 110 كيلومتري كاراكاس واقع است، گفت: ما هم اكنون يك مركز خدمات پس از فروش را براي خودرو‌هاي ايراني در اين كشور فعال كرده‌ايم و به تدريج با افزايش تيراژ اين ميزان نيز افزايش خواهد يافت.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”