سهند؛ اولين كاميون گازسوز ايران طراحي شد

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

سهند؛ اولين كاميون گازسوز ايران طراحي شد

پست توسط Don Corleone »

با تشكيل كنسرسيوم صنعت سبز ايران

سهند؛ اولين كاميون گازسوز ايران طراحي شد

خبرگزاري فارس: كنسرسيوم صنعت سبز ايران با افتتاح سهند، نخستين كاميون گازسوز طراحي شده در ايران را توليد كرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس پيام ناصري مدير عامل شركت خودرو كار توسط كنسرسيوم سبز ايران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اساساً طراحي و توليد كاميون در ايران نوپا است و براين اساس معرفي يك كاميون جديد اهميت ويژه‌اي دارد.
مدير شركت خودرو كار افزود: اين كاميون برگرفته از كاميون واگن وودبنز است كه در آن نوآوري و ارتقا ايجاد شده و
شرايط اقليمي كشور و مشتريان در آن لحاظ شده است.
ناصري گفت: اين كاميون در سه شكل ديزلي، بنزيني و گازسوز طراحي مي‌شود. در نوع ديزلي موتور ديزلي با توان 300 اسب معرفي مي‌شود، در بخش گاز سوز نيز 8 مخزن 120 ليتري براي آن تهيه شده است.
وي با بيان اينكه در صورتي كه تقاضا براي اين خودرو وجود داشته باشد توليد آن در دستور كار قرار خواهد گرفت، افزود: اين كاميون آخرين حركت شركت نيست و در گام بعدي طراحي كاميوني جديد و به‌روز شده را در دستور كار داريم.
ناصري در اين مراسم همچنين تبصره 13 قانون بودجه را نقطه عطف حركت به سمت گازسوز كردن خودروها عنوان كرد و گفت: براساس قانون برنامه چهارم طي 5 سال 6 ميليون خودرو در كشور بايد گازسوز شود كه بر اين اساس سالانه 2/1 ميليون دستگاه خودرو را شامل خواهد شد.
وي افزود: از ابتداي تير ماه تمامي خودروهاي توليد شده دوگانه‌سوز بوده‌اند و طبق برنامه 250 هزار خودروي فرسوده نيز بايد دوگانه‌سوز شوند.
ناصري اضافه كرد: بر اين اساس حركت به سمت CNG طي سالهاي آتي رشد بالايي خواهد گرفت.
وي گفت: آمارهاي صادرات نشان مي‌دهد رشد فزاينده‌اي در صادرات خودروهاي سنگين بوجود آمده و با تقاضايي به ارزش 304 ميليون دلار براي صادرات روبرو هستيم.
ناصري افزود: خودروهاي گازسوز در سال 85 يك سوم اين ارزش صادرات را به خود اختصاص مي‌دهند.
مجيد شيخاني مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در مراسم افتتاحيه كنسرسيوم سبز ايران كه متشكل از شركت خودرو كار، شركت ساايران، شركت لولو(LOOLOO) و 3 شركت خارجي اينفلكس بزرگترين توليدكننده مخزن در جهان، گروه آلماني گاما و شركت افي دال آراژانتين است و با هدف توسعه خودروهاي دوگانه سوز تشكيل شده است، اظهار داشت: صنعت حمل و نقل نقشي كليدي و محوري را در توسعه اقتصاد كشور ايفاء مي‌كند و حمل و نقل جاده‌اي با ارزش افزوده 90 درصد داراي نقشي كليدي در اقتصاد كشور است.
وي خاطرنشان كرد: صنعت حمل و نقل ايران طي چند سال اخير با تصميم‌گيريهاي انجام شده از حاشيه به متن آمده است و شركت ايران خودرو ديزل متناسب با اين تصميم‌گيريها تلاش كرده است بخش تجاري خود را رشد دهد.
شيخاني اظهار داشت: ايران خودرو ديزل هم‌اكنون بزرگترين توليدكننده خودروهاي تجاري و مسافري است كه در زمينه توليد خودروهاي تجاري 80 درصد، حمل و نقل جاده‌اي 50 درصد و توليد ميني‌بوس 90 درصد سهم بازار را در اختيار دارد.
مديرعامل ديزل‌ خودرو افزود: سال گذشته 30 ميليون قطعات خودرو صادر كرديم و برنامه امسال صادرات 40 ميليون دلار است.
وي با اشاره به تكاليف تبصره 13 قانون بودجه‌ براي كاهش مصرف سوخت و همچنين آلايندگي محيط زيست، افزود: بر اين اساس اولين محموله اتوبوسهاي تبصره 13 با موتورهاي ساخت داخل و گازسوز، ارزانتر و با كيفيت‌تر از خودروهاي ساخت كشور آلمان آماده تحويل شده است.
شيخاني گفت:‌ايران خودرو ديزل در صورت ايجاد امكانات، توان گازسوز كردن كاميون، كاميونت، اتوبوس و ميني‌بوس را دارد و فعاليتهاي انجام شده ما را به اولين يا دومين توليدكننده خودروهاي تجاري و مسافري گازسوز دنيا تبديل كرده است.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”