بررسي طرح حمايت از مصرف کنندگان خودرو

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

بررسي طرح حمايت از مصرف کنندگان خودرو

پست توسط Don Corleone »

فارس: عضو هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو از قرار گرفتن طرح حمايت از مصرف کنندگان خودرو در دستور کار کميسيون صنايع و معادن خبر داد.
حميدرضا فولادگر درخصوص نشست هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو به خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس گفت : روز گذشته کميته استراتژي صنعت خودرو ، کيفيت و خدمات پس از فروش گزارش کار خود را به هيات تحقيق و تفحص ارائه کرد و به تصويب رسيد. وي با بيان اين که هيات تحقيق و تفحص در قالب 3 کميته مشکلات صنعت خودرو کشور را مورد بررسي قرار داده است ، درخصوص دو کميته ديگر اظهار داشت : کميته دوم کميته قرارداد و قيمت تمام شده خودرو و کميته سوم کميته فعاليت هاي اقتصادي جنبي ، ساختار سازماني و حقوق و دستمزدها است.
فولادگر افزود: اين 3 کميته به مرور گزارش هاي خود را در هيات تحقيق و تفحص طرح کرده و به مرور به تصويب خواهد رسيد.عضو کميسيون صنايع و معادن اضافه کرد: پس از تصويب گزارش ها ، هر سه گزارش در قالب يک گزارش تلفيق شده و پس از تصويب به کميسيون صنايع و معادن مجلس و سپس به صحن علني مجلس ارائه مي شود. عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: تلاش داريم هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف را بيان کنيم کما اين که طرح حمايت از مصرف کنندگان خودرو که يک فوريت آن به تصويب رسيده ، نتيجه فعاليت هاي هيات تحقيق و تفحص است.
وي تصريح کرد: صنعت خودرو با ارائه گزارش هيات تحقيق و تفحص به نقاط ضعف خود پي برده و در صورتي که لازم باشد مساله براي رسيدگي به محاکم قضايي ارجاع خواهد شد. فولادگر تلطيف نسبي قيمت خودرو طي يک سال و نيم گذشته يعني در زمان بررسي طرح تحقيق و تفحص را از دستاوردهاي ديگر طرح تحقيق و تفحص مجلس ذکر کرد. امير صنعتي مهرباني ، ديگر عضو هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو نيز در گفتگو با فارس پيش بيني کرد نتيجه بررسي هاي هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو تا دو هفته آينده مشخص شود. وي خاطرنشان کرد: به نظرم چون خودروسازان ما فعاليت انحصاري داشته و رقيبي ندارند نتواسته اند معايب کار خود را برطرف کند. صنعتي افزود: هدف يک شرکت خودروساز اين است که بتواند در آينده يک خودرو ملي بي عيب و نقص را توليد و عرضه کنند اما شرکتهاي خودروسازي ايراني به دليل وجود مشتريان دايمي و پيش خريد خودروها نتوانستند اين مسير را طي کرده و اين معايب را رفع کنند. وي گفت : مردم از خدمات پس از فروش خودروسازان داخلي و قيمت خودرو ناراضي هستند. هنگامي که شرکتها بعضا خودروهايي را به مردم عرضه مي کنند که 2 سال در انبارها مانده است ، مشخص است که نتيجه چنين عرضه اي چه خواهد بود. وي گفت : هيات تحقيق و تفحص مجلس هفتم در تحقيق و تفحص از صنعت خودرو به همان نتايجي رسيده است که مجلس ششم رسيده بود.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”