يك شركت داخلي قصد دارد توليد اتوبوسهاي ايكاروس ساخت مجارستان را در ايران آغاز كند.
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، شركت ارگ خودرو ديزل (زيرمجموعه گروه خودروسازي كرمان خودرو) هماكنون در حال نصب تجهيزات خطوط توليد براي توليد اتوبوسهاي درون شهري ايكاروس در ايران است و از طرفي طبق اعلام، وزارت كشور نيز طبق تبصره 13 حدود 650 دستگاه اتوبوس از اين شركت خريداري كرده كه بهزودي تحويل شركت واحد اتوبوسراني خواهد شد.
بر اساس تبصره 13 قانون بودجه 85 ، امسال بايد حدود 6500 دستگاه اتوبوس براي نوسازي ناوگان درون شهري توسط وزارت كشور خريداري و وارد ناوگان شود كه تاكنون 1500 دستگاه اتوبوس از ايران خودرو ديزل و 650 دستگاه اتوبوس از اين شركت خريداري شده است.
گفتني است، استفاده از اتوبوسهاي ايكاروس - كه سازنده آن يك كشور در شرق اروپاست - در ايران سابقه طولاني دارد. پيش از اين و پس از جنگ تحميلي شركتهاي اتوبوسراني در تهران تعداد زيادي اتوبوس معروف به آكاردوني ايكاروس را وارد ايران كرده بودند.
توليد اتوبوسهاي ايكاروس در ايران بهزودي آغاز ميشود
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
- سپاسهای دریافتی: 11 بار
توليد اتوبوسهاي ايكاروس در ايران بهزودي آغاز ميشود
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
اگر از همان آكاردئوني ها باشد بي نظير است با قدرت و با دوام
هنوز رقيبي براي آن بعد از قريب به 2 دهه پيدا نشده است .
بدترين اتوبوس هايي هم كه تا به حال آمده است همين اتوبوس هاي
ايران خودرو با آن شكل و شمايل قوطي كبريتي و زشت است
كه ريسك خرابي آن بسيار بالاست و بالطبع هزينه تعمير و نگهداري آن
هم بالاست در صورتيكه ايكاروس ها به خوبي با تمامي فرسودگي شان
دارند كار مي كنند . البته سال گذشته تعدادي از آنها را نو نوار كردند كه
عين روز اول شان شدند در هر صورت اين را به فال نيك مي گيريم تا
جايگزين خوبي براي اين قوطي كبريت ها شود .
هنوز رقيبي براي آن بعد از قريب به 2 دهه پيدا نشده است .
بدترين اتوبوس هايي هم كه تا به حال آمده است همين اتوبوس هاي
ايران خودرو با آن شكل و شمايل قوطي كبريتي و زشت است
كه ريسك خرابي آن بسيار بالاست و بالطبع هزينه تعمير و نگهداري آن
هم بالاست در صورتيكه ايكاروس ها به خوبي با تمامي فرسودگي شان
دارند كار مي كنند . البته سال گذشته تعدادي از آنها را نو نوار كردند كه
عين روز اول شان شدند در هر صورت اين را به فال نيك مي گيريم تا
جايگزين خوبي براي اين قوطي كبريت ها شود .