يک کارشناس اقتصادي گفت: انحصاري بودن شرکتهاي خودروسازي باعث شده كه سياست هاي بخش قطعهسازي و صنايع وابسته به آن براساس سود بيشتر شکل گيرد که اين موضوع درنهايت باعث افزايش قيمت خودروهاي توليدي توسط شرکتهاي توليد کننده خودرو شده است.
حسن بابايي - مشاور ارشد روابط بين الملل استانداري مرکزي - درگفت وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اين مطلب افزود: با وجود اينکه قيمت خودروهاي توليدي شرکتها روز به روز با افزايش همراه است؛ اما به دليل ساختار انحصاري اين شرکت ها قطعات توليدي توسط قطعهسازان نه تنها با افزايش همراه نبوده است، بلکه خودروسازان قيمت خريد اين قطعات را نيز کاهش دادهاند.
وي به مشکلات دستاندرکاران قطعه ساز در کشور اشاره کرد و افزود: مطلوب نبودن كيفيت ، ورود قطعات بي كيفيت و ارزان قيمت خارجي و همچنين افزايش تصاعدي قيمت خودرو در ايران باعث شده است كه اين صنعت با استقبال خوبي از سوي قطعه سازان همراه نشود واغلب واحدهاي قطعه ساز با مشکل ورشکستگي مواجه شوند.
وي گفت: دولت براي احياي اين صنعت بايد ازطريق سياستگذاري، کمکهاي بلا عوض و دريافت تعرفه هاي مناسب وارداتي تلاش براي افزايش بهره وري در اين واحد ها را دردستور کار خود قرار دهد.
سياستهاي انحصارطلبانه خودروسازان داخلي باعث افزايش قيمت خودروها شده
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
- سپاسهای دریافتی: 11 بار
سياستهاي انحصارطلبانه خودروسازان داخلي باعث افزايش قيمت خودروها شده
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
- سپاسهای دریافتی: 11 بار
مجري برگزاري نمايشگاههاي خودرو در اراک:
بيش از 30درصد بهاي خورو در ايران به هزينههاي انبارداري آن مربوط ميشود
به علت کار آمد نبودن مديريت در شرکتهاي بزرگ خودروسازي کشور بيش از 30 درصد هزينه هاي خودروهاي توليدي متعلق به هزينههاي انبارداري است.
پيمان پورمقيمي - مجري برگزاري نمايشگاههاي تخصصي خودرو در استان مرکزي - در گفت وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اين مطلب گفت: در جهان فقط 12 شرکت بزرگ خودروساز فعاليت دارند که اين تعداد شرکت براي بيش ازهشت هزار شرکت پايين دستي خود ايجاد اشتغال کردهاند.
وي افزود: شرکتهاي بزرگ خودروسازي درجهان به منظور بالا بردن ايمني و کيفيت قطعات توليدي خود در حال ادغام در يکديگر هستند تا با اين روش ضمن کاستن ازضايعات محصولات توليدي خود بتوانند کيفيت و خدمات بالاتري را به مشتريان اين محصولات ارايه دهند.
او با بيان اين كه خودروسازان داخلي براي کسب سهمي از بازارجهاني و يا افزايش اين سهم در کشورهاي منطقه ميکوشند با افزايش کيفيت از طريق بازرسي و استفاده ازروشهاي توليد استاندارد و کاهش قيمتها به اين مهم دست پيدا کرده و سهم خود را در بازار حفظ کنند، توضيح داد: اين رويکرد در چهار سال اخير از سوي خودروسازان داخلي مورد توجه قرار گرفته و ثمره آن حضور برخي شرکتهاي بزرگ خودروساز داخلي در بازارهاي منطقه است.
وي به بالا بودن قيمت خودرو در کشور اشاره کرد و بيان داشت: به علت نبود سيستم مديريت روزآمد ومدرن و نبود نيروي کارکارآزموده و ضايعات کم مواد، قيمت خودروهاي توليدي درجهان بسيار پايين است؛ ولي به علت کار آمد نبودن مديريت در شرکتهاي بزرگ خودروسازي کشور بيش از 30 درصد هزينه هاي خودروهاي توليدي متعلق به هزينههاي انبارداري و اين درحالي است که درساير کشورها کوچکترين هزينهاي براي انبارداري خودروهاي توليدي به علت وجود مشتري کافي و توليد اندازه به بهاي خودرو افزوده نميشود.
پورمقيمي با بيان اينکه خودروسازي در ايران در دوران رشد خود به سر مي برد، تصريح کرد: براي رشد بيش از پيش شرکتهاي خودروساز داخلي، اين شرکتها بايد با برقراري تعامل سازنده با يکديگر با تقويت خطوط توليد خود و کاهش قيمت هاي تمام شده زمينه موفقيت بيش از پيش اين صنعت در کشور را فراهم کنند.
وي خودروسازي در کشورها را نشانه توسعه و پيشرفت جوامع عنوان کرد و گفت: اين صنعت به دليل حساسيت فوق العاده، اشتغالزايي بالا ، تکنولوژي پيشرفته و ارز آوري در بسياري از جوامع پيشرفته مورد توجه دولتها و سرمايه گذاران بخش خصوصي قرار گرفته است که اين موضوع نشان از اهميت بالاي اين صنعت در جهان دارد.
بيش از 30درصد بهاي خورو در ايران به هزينههاي انبارداري آن مربوط ميشود
به علت کار آمد نبودن مديريت در شرکتهاي بزرگ خودروسازي کشور بيش از 30 درصد هزينه هاي خودروهاي توليدي متعلق به هزينههاي انبارداري است.
پيمان پورمقيمي - مجري برگزاري نمايشگاههاي تخصصي خودرو در استان مرکزي - در گفت وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اين مطلب گفت: در جهان فقط 12 شرکت بزرگ خودروساز فعاليت دارند که اين تعداد شرکت براي بيش ازهشت هزار شرکت پايين دستي خود ايجاد اشتغال کردهاند.
وي افزود: شرکتهاي بزرگ خودروسازي درجهان به منظور بالا بردن ايمني و کيفيت قطعات توليدي خود در حال ادغام در يکديگر هستند تا با اين روش ضمن کاستن ازضايعات محصولات توليدي خود بتوانند کيفيت و خدمات بالاتري را به مشتريان اين محصولات ارايه دهند.
او با بيان اين كه خودروسازان داخلي براي کسب سهمي از بازارجهاني و يا افزايش اين سهم در کشورهاي منطقه ميکوشند با افزايش کيفيت از طريق بازرسي و استفاده ازروشهاي توليد استاندارد و کاهش قيمتها به اين مهم دست پيدا کرده و سهم خود را در بازار حفظ کنند، توضيح داد: اين رويکرد در چهار سال اخير از سوي خودروسازان داخلي مورد توجه قرار گرفته و ثمره آن حضور برخي شرکتهاي بزرگ خودروساز داخلي در بازارهاي منطقه است.
وي به بالا بودن قيمت خودرو در کشور اشاره کرد و بيان داشت: به علت نبود سيستم مديريت روزآمد ومدرن و نبود نيروي کارکارآزموده و ضايعات کم مواد، قيمت خودروهاي توليدي درجهان بسيار پايين است؛ ولي به علت کار آمد نبودن مديريت در شرکتهاي بزرگ خودروسازي کشور بيش از 30 درصد هزينه هاي خودروهاي توليدي متعلق به هزينههاي انبارداري و اين درحالي است که درساير کشورها کوچکترين هزينهاي براي انبارداري خودروهاي توليدي به علت وجود مشتري کافي و توليد اندازه به بهاي خودرو افزوده نميشود.
پورمقيمي با بيان اينکه خودروسازي در ايران در دوران رشد خود به سر مي برد، تصريح کرد: براي رشد بيش از پيش شرکتهاي خودروساز داخلي، اين شرکتها بايد با برقراري تعامل سازنده با يکديگر با تقويت خطوط توليد خود و کاهش قيمت هاي تمام شده زمينه موفقيت بيش از پيش اين صنعت در کشور را فراهم کنند.
وي خودروسازي در کشورها را نشانه توسعه و پيشرفت جوامع عنوان کرد و گفت: اين صنعت به دليل حساسيت فوق العاده، اشتغالزايي بالا ، تکنولوژي پيشرفته و ارز آوري در بسياري از جوامع پيشرفته مورد توجه دولتها و سرمايه گذاران بخش خصوصي قرار گرفته است که اين موضوع نشان از اهميت بالاي اين صنعت در جهان دارد.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي