فرمانده ناجا: طرح زوج و فرد ، خنثی می شود

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 2597
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 12:27 pm
سپاس‌های دریافتی: 155 بار
تماس:

فرمانده ناجا: طرح زوج و فرد ، خنثی می شود

پست توسط Kingman_62 »

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به ورود ساليانه 500 هزار خودرو به شهر تهران گفت: طرح زوج و فرد امسال نيمه خنثي شده است و سال ديگر كاملا خنثي مي‌شود.

به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم صبح امروز در اولين همايش حمل و نقل عمومي در خصوص علت بي‌اثر شدن اجراي طرح زوج و فرد گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي متناسب با افزايش سفرها نيست. ضمن آن كه بيش از نصف خودروها در محدوده زوج و فرد تك سرنشين هستند.

وي خاطرنشان كرد: به هنگام اجراي طرح زوج و فرد حتي خود شهروندان نيز به اين نتيجه رسيده بودند كه براي مهار ترافيكي بايد كاري انجام گيرد به همين دليل طي اين مدت همكاري و مشاركت بسيار خوبي از سوي شهروندان وجود داشته به نحوي كه ميزان تخلفات در اين محدوده برخلاف پيش‌بيني 50 درصدي ما، زير 10 درصد بوده است.

فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه اين مراسم در پاسخ به اين سؤال كه آيا با توجه به شرايط مذكور اجراي طرح زوج و فرد از سال آينده متوقف نخواهد شد، تصريح كرد: برداشتن طرح زود و فرد و يا عدم اعمال محدوديتها غير ممكن است.
وي تأكيد كرد:‌با توجه به افزايش يك ميليون خودرو به خودروهاي تهران بنابراين اعمال ساير محدوديت‌ها در كنار طرح زوج و فرد ضروري و اجتناب‌ناپذير است.

سردار احمدي‌مقدم اتخاذ سياستهايي براي كاهش تقاضاي سفر، توزيع مراكز خدماتي در تمام نقاط شهر، تقويت حمل و نقل عمومي و افزايش سرعت جابجايي مسافران را از جمله راهكارهاي كاهش مشكلات ترافيك تهران عنوان كرد و گفت: بايد هزينه‌هاي سفر شخصي را شفاف‌تر و واقعي‌تر كنيم در حال حاضر ميزان يارانه حمل و نقل خصوصي بيش از حمل و نقل عمومي است.

وي گرايش مديريت براي توسعه ناوگان تاكسيراني را تأسف‌بار دانست و تصريح كرد: حمل و نقل با تاكسي به عنوان وسيله نقليه عمومي محسوب نمي‌شود و تفاوت چنداني با وسيله نقليه خصوصي ندارد مخصوصاً الآن كه در اختيار افراد خاصي فعاليت مي‌كنند بنابراين بايد به سمت توسعه وسايل بزرگتر حركت كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به پايين بودن سرعت حركت اتوبوسها تصريح كرد:‌افزايش سرعت اتوبوسها و به تبع آن تعداد مسافران يكي از تبعات اجراي طرح زوج و فرد بود.

وي در خصوص اجراي طرح تغيير ساعت كار بانكها در حاشيه مراسم به خبرنگاران گفت:‌بايد هزينه و فوايد اجراي هر طرحي سنجيده شود و از نظر ترافيكي اجراي اين طرح موجب كاهش پيك ترافيك صبحگاهي شده است اما براساس اظهارات شوراي عالي بانك‌ها ميزان هزينه بانكها به واسطه تأمين ناهار كاركنان و اضافه كاري افزايش يافته است.

احمدي‌مقدم در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به وقوع 650 هزار تصادف درون شهري در سال 84 تصريح كرد: بواسطه افزايش نظارت بر راههاي شهري متأسفانه با 22 درصد تلفات جاده‌هاي روستايي مواجه شده‌ايم.

وي با اشاره به تحول نيروي انتظامي به واسطه اصلاح ساختار آن تأكيد كرد: براساس اصلاحات جديدي كه در ساختار نيروي انتظامي بوجود خواهد آمد هيچ وسيله نقليه‌اي خارج از نظارت نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي نبايد باشد كه در حال حاضر از مجموع 180 هزار كيلومتر راههاي كشور تنها بر 23 هزار كيلومتر آن نظارت داريم.
فرمانده نيروي انتظامي از بكارگيري پليس‌هاي افتخاري در 25 كيلومتري ورودي شهرها به عنوان اصلي‌ترين نقاط حادثه‌خيز اظهار داشت: طي 8 ماه گذشته با وجود افزايش 14 درصدي سفرها و 16 درصدي وسايل نقليه ، تلفات تقريباً متوقف مانده است در صورتي كه پارسال با افزايش 5/6 درصدي تلفات مواجه بوديم.

وي در ادامه اظهارات خود با تأكيد بر ضرورت انجام تحقيقات در بخش ترافيك به عنوان يك امر ضروري قبل از هزينه كردن ميلياردها تومان اعتبار تصريح كرد: سال گذشته 82 درصد از مجروحين توسط مردم به بيمارستانها منتقل شده‌اند اما امسال با تقويت هلال‌احمر و اورژانس اين ميزان به 65 درصد رسيد.
فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه اين نشست در پاسخ به سؤالي در خصوص امنيت جاده‌هاي كشور گفت:‌تلفات جاده‌اي در كشور نسبت به نرخهاي جهاني بالاست از مجموع 27 هزار و 700 كشته تلفات ناشي از تصادفات 70 درصد آن متعلق به راههاي كشور بوده است
 تصویر

تصویر
 
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”