گازوييل نامرغوب مشكل كاميون‌سازان داخلي است

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

گازوييل نامرغوب مشكل كاميون‌سازان داخلي است

پست توسط Don Corleone »

مديرعامل سايپاديزل:
بيش از هزار دستگاه كاميون ولوو را تا پايان سال صادر مي‌كينم
گازوييل نامرغوب مشكل كاميون‌سازان داخلي است

شركت‌هاي سايپاديزل و ولوو سوئد براي صادرات دو هزار دستگاه كاميون تا پايان امسال به توافق رسيدند كه از اين تعداد، بيش از 50 درصد آن صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا غمگسار ـ مديرعامل شركت سايپا ديزل ـ با بيان اين مطلب افزود: ما با ولوو به منظور صادرات كاميون‌هاي اين شركت به كشور‌هاي منطقه به توافق رسيده‌ايم كه در فاز اول دو هزار دستگاه كاميون صادر خواهيم كرد.

وي با بيان اين كه قصد داريم تا پايان سال 88، 55 درصد سهم بازار خودرو‌هاي سنگين در ايران را به دست آوريم، افزود: در سال گذشته نيز اين شركت 42 درصد سهم بازار را در اختيار داشته است.

وي، علت ركود صنعت حمل و نقل كشور درچند سال اخير را كاهش اجراي طرح‌هاي عمراني و همچنين پايين آمدن آمار واردات دانست و گفت: به همين دليل هم‌اكنون فقط از 25 درصد ظرفيت توليدي خود استفاده مي‌كنيم؛ اما اين شركت با ارائه برنامه خروج كاميون‌هاي فرسوده قصد دارد به اين طرح شتاب بخشد.

وي افزود: سالانه بيش از 40 هزار دستگاه كاميون مورد نياز كشور است؛ چراكه تا پنج سال آينده طبق برنامه بايد سن كاميون‌هاي كشور به 10 سال برسد و به همين دليل سالانه بايد بيش از 30 هزار دستگاه كاميون فرسوده جايگزين شود.

غمگسار، از ديگر مشكلات كاميون‌سازان را سوخت نامرغوب در كشور عنوان كرد و افزود: موتور‌هاي جديد بايد با گازوييل مناسب كار كنند؛ در حالي كه گازوئيل ايران داراي گوگرد بسيار بالايي است؛ به گونه‌اي كه گوگرد سوخت ايران بيش از پنج هزار ppm و اين در حالي است كه گازوييل مناسب بايد 50 ppm گوگرد داشته باشد.

وي همچنين از سياست واردات كاميون در سال‌هاي اخير انتقاد كرد و گفت: بيش از 14 نوع برند كاميون در چند سال اخير وارد ايران شده است كه اين عامل سبب هرج و مرج در بازار شده و از طرفي اين كاميون‌ها به دليل نداشتن خدمات پس از فروش مناسب، ناوگان حمل و نقل جاده‌اي ايران را دچار مشكل خواهند كرد.

او، درباره فعاليت با شركت‌هاي چيني نيز گفت: براي فعاليت با اين شركت‌ها بايد بسيار مراقب بود و محصول درست و مناسب را انتخاب كرد؛ از طرفي بايد خدمات پس از فروش اين خودرو‌ها را نيز گسترش داد و به همين دليل سال گذشته محصول نيسان ديزل چين را انتخاب و بيش از 2500 دستگاه از اين خودرو‌ها را وارد حمل و نقل جاده‌اي ايران كرديم؛ در همين راستا خدمات پس از فروش اين خودرو‌ها را در ايران افزايش داده‌ايم.

وي در ادامه با بيان مهم بودن خدمات پس از فروش در كاميون‌ها و خودرو‌هاي تجاري گفت: طي توافقات انجام شده با ولوو، كاميون‌هاي ساخت ايران در تمامي‌ نقاطي كه ولوو خدمات پس از فروش دارد، خدمات‌دهي خواهند شد. از طرفي شركت سايپا ديزل حدود 60 نمايندگي پس از فروش را در ايران راه‌اندازي كرده كه در سال آينده اين تعداد به 80 نمايندگي خواهد رسيد.

غمگسار در پايان گفت: قصد داريم در بخش خودرو‌هاي مسافرتي نيز فعاليت كنيم كه به همين منظور توليد ميدي‌باس را آغاز كرده‌ايم كه خودرويي در اندازه بين اتوبوس و ميني‌بوس است و اميدواريم اين محصول بتواند بخشي از نياز كشور را تامين كند.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”