نویسنده : فارس
۲۰ آذر ۱۳۸۵
نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن ادعاي ايران خودرو مبني بر اشتباه بودن بررسيهاي كارشناسي پليس راه را وارد ندانست و تاكيد كرد: مرجع تشخيص اين حوادث نمي تواند ايران خودرو باشد زيرا اين شركت خود ذينفع است. حميدرضا كاتوزيان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس درباره اظهارات متفاوت پليس راه و ايران خودرو در خصوص آتشسوزي خودروهاي پژو 405 كه منجر به سوختن سرنشينان اين خودروها ميشود، اظهار داشت: ايرادات كيفيتي كه به خودروهاي ساخت ايران خودرو و سايپا وارد است در تحقيق و تفحص مجلس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و بررسيها نشان ميدهد ايرادات عموما به شركتهاي خودروسازي بر ميگردد. وي گفت: خودروسازان كنترل بازار و كنترل قطعه سازان از طريق شركتهاي بازرسي را در اختيار دارند و در مجموع اگر محصول بدون كيفيتي وارد بازار شود، سازندگان مسئولند. كاتوزيان تاكيد كرد: براساس عرف رايج بينالمللي در تجارت، صنعت و كشاورزي توليد كننده مسئول كيفيت محصولي است كه به بازار عرضه ميكند بنابراين هيچ كس نميتواند تقصير را به گردن قطعه غير استاندارد و يا هر چيز ديگري انداخته و فرافكني كند. وي با بيان اينكه خودروسازان بايد در قبال اتفاقات بوجود آمده پاسخگو باشند، افزود: اينكه قطعهاي غير استاندارد وارد و برروي خودرو نصب شده ناشي از اين است كه مسئوليت شناسي در كشور وجود ندارد. كاتوزيان گفت: اگر در يك كشور خارجي خودرويي با همين كيفيت دچار حريق شده و منجر به خسارت جاني براي مردم شود، قطعا از وزاري مربوطه سلب صلاحيت شده و بر كنار ميشوند، يا اگر هواپيمايي سقوط كند و جان عدهاي از دست برود. تغيير و تحولات زيادي در سازمانهاي ذيربط بوجود ميآيد اما متاسفانه در كشور ما اينگونه نيست، حتي از مردم عدزخواهي نميشود. نماينده تهران به ادعاي ايران خودرو مبني بر اشتباه بودن بررسيهاي كارشناسي پليس راه اشاره كرد و افزود: ايران خودرو ادعا كرده است كه بررسيهاي پليس راه اشتباه است و سرنشينان در اثر تصادف فوت شدهاند حال آنكه مرجع تشخيص نمي تواند ايران خودرو باشد زيرا اين شركت خود ذينفع است. وي تصريح كرد: مرجع تشخيص كارشناسان پليس و قوه قضائيه هستند. كاتوزيان طرح تحقيق و تفحص مجلس از صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: بررسيها نشان ميدهد در مواردي متعدد نقايص خودرو منجر به حوادث ناگواري چون مرگ اشخاص و بيسرپرست شدن خانوادهها شده است و گزارشهاي قوه قضائيه و پليس نيز نقص كيفي خودرو را مورد تاييد قرار ميدهد. وي اظهار داشت: اينكه درهاي خودرو پس از تصادف قفل ميشود، بدين دليل است كه معمولا در برخي خودروها اين سيستم تعبيه ميشود كه اگر خودرو از دره اي پرت شده يا چپ كرد باز شدن درها منجر به پرت شدن سرنشين به بيرون و وارد آمدن صدمات جديتر نشود. نايب رئيس كميسيون صنايع و معدن افزود: حال اين را بايد اضافه كرد كه خودرو در اين حين به دليل نقص سيستم سوخترساني آتش هم ميگيرد و افراد در ميان شعلههاي آتش زنده زنده ميسوزند. وي گفت: گزارش پليس صراحتا اعلام ميكند برخي تصادفات منجر به مرگ نميشود اما ايران خودرو اصرار ميكند بررسيهاي كارشناسانش نشان ميدهد تصادف منجر به مرگ ميشده است. وي تاكيد كرد: ذينفع ميتواند نظر بدهد، اما اين نظر قابل استماع و استفاده نيست، مرجع ذيربط كارشناس مستقل ميطلبد و كارشناس مستقل پليس و دستگاه قضايي است. كاتوزيان افزود: پليس و قوه قضائيه بارها نظر دادهاند نقص سيستم سوخت رساني سبب سوختن افراد در خودرو ميشود. وي گفت: مديران صنعت بايد اين ايرادات را مدتها قبل برطرف ميكردند، حال نيز اعلام ميكنند به مشتريان اعلام كردهايم براي رفع نقص فني مراجعه كنند، اما مراجعه نكردهاند. نماينده تهران افزود: اگر مشتريان مراجعه نكردند، خودروسازان ميتوانستند به سراغ مشتري بروند كه بابت خريد خودرو 12 تا 15ميليون تومان هزينه كرده است. وي گفت: طبيعتا مشتري كه اين ميزان پول پرداخته آنقدر استحقاق دارد كه مشكلاتش مورد رسيدگي قرار گيرد. كاتوزيان افزود: ممكن است مشتري تعلل كند و يا تصور كند مراجعه اش براي رفع نقص فني مستلزم طي مراحل مختلف و زمان طولاني است. بنابراين وظيفه خودروساز است كه مراجعه كرده و سيستم سوخترساني خودرو را اصلاح كند. وي تاكيد كرد: خودروسازي كه قطعه خراب را روي خودرو نصب كرده تا پايان راه مقصر است، در گزارش تحقيق و تفحص موارد متعددي وجود دارد كه مردم عنوان مي كنند خودرويشان مدت دو ماه و حتي بيشتر در تعميرگاهها مجاز خوابيده است زيرا تعميركار اعلام كرده قطعات لازم را ندارد و بايد مشتري منتظر واردات قطعه شود. وي گفت: اظهارات مشتري مداري خودروسازان شعار است و واقعيتها را بايد در كف جادهها ديد. كاتوزيان در پاسخ به اين پرسش كه مجلس در برابر رخدادهاي اخير چه اقدامي را صورت خواهد داد،اظهار داشت: از نتايج تحقيق و تفحص مجلس از صنعت خودرو هر نتيجهاي بگيريم آن را مرجع عمل خود قرار ميدهيم. اگر احساس كنيم افرادي مقصرند به دستگاه قضايي معرفي خواهيم كرد و در غير اينصورت بر اصلاح برنامهها تاكيد مي كنيم. وي افزود: احساس من اين است كه مديران بيكفايت و ناوارد به صنعت خودرو وارد شده و اين مجموعهها را به لحاظ اقتصادي و عملياتي فلج كردهاند
اخبار خودروی ایران
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
پژو 405 ، پرفروشترين خودرو در بازار غير رسمي كشور
رييس اتحاديه صنف فروشندگان اتومبيل گفت: در ميان توليدات داخلي در حال حاضر بيشتر از همه پژو 405 مورد معامله قرار ميگيرد. پس از آن، پرايد و آردي بيشتر خريد و فروش ميشوند. در ردهبعدي هم پژو 206 تيپ 2 و پژو پارس قرار دارند. به نقل از نشريه اصناف، فكر ميكنيد چند درصد خودروهاي كشور در تهران معامله ميشود؟ خودروهاي بالاي 100 ميليون تومان چند درصد معامله را دربر ميگيرد؟ چه افرادي اين خودروها را ميخرند؟ اينها شايد از سوالات مهمي باشد كه ذهن هر فردي را دربر ميگيرد، اما اگر راستش را بخواهيد ما خودمان هم نميدانستيم كه حدود 60 درصد معاملات خودرو در تهران انجام ميشود كه هشت درصد اين را خودروهاي بالاي 100 ميليون تومان دربر ميگيرد، چراكه... خيلي دور نيست تا همين چند سال پيش در سراسر يك خيابان به ندرت خودرو خارجي پيدا ميشد. بيشتر خودروهايي كه در سطح شهر تردد داشتند، پيكان، وانت يا حداكثر رنو بودند. واردات خودرو خارجي، ممنوع و توليدات داخلي محدود بود اما چند سالي كه گذشت، چهره شهر هم عوض شد. حالا هم تنوع توليدات داخلي زياد شده و هم خودرو در سبد سرمايهگذاري و هزينههاي خانوار سهم ويژهاي پيدا كرده است. روز به روز هم بر تعداد خودروهاي خارجي اضافه ميشود و همين رونق بازار مصرف است كه به معاملات خودرو، قيمتها، توليدات و واردات جان تازهاي داده است. رونقي كه در پايتخت از همه جا بيشتر است آنقدر كه در حال حاضر 60 درصد معاملات خودرو سراسر كشور مربوط به تهران است. بيشتر خودروهاي خارجي هم در همين شهر خريد و فروش ميشوند
. ***پرمشتريترين خودروها در اين بازار پرهياهو، بيشتر چه خودروهايي معامله ميشوند؟ جلال ريختهگر قديمي، رييس اتحاديه صنف فروشندگان اتومبيل به هفته نامه اصناف ميگويد: در ميان توليدات داخلي در حال حاضر بيشتر از همه پژو 405 مورد معامله قرار ميگيرد. پس از آن، پرايد و آردي بيشتر خريد و فروش ميشوند. در ردهبعدي هم پژو 206 تيپ 2 و پژو پارس قرار دارند. به گفته وي پس از اين خودروها، در تهران به ترتيب وانت پيكان، مزدا، پژو 206 تيپ 3، تيپ 5 و تيپ 6 معامله ميشوند. سپس زانتيا، ماكسيما، رونيز، مزدا و پروتون خريد و فروش ميشوند. خودروهاي وارداتي نيز در ردهبعدي قرار دارند.
***قيمتهاي 10 رقمي در حال حاضر پنج درصد خودروهاي در حال تردد را خودروهاي خارجي تشكيل ميدهند كه در ميان آنها تويوتا، بنز و بيامو بيشتر از بقيه مورد معامله قرار ميگيرند. ميزان معاملات در طبقهبندي قيمت خودروهاي خارجي هم متفاوت است به اين صورت كه 70 درصد خودروهاي خارجي را خودروهايي با قيمت كمتر از 500 ميليون ريال تشكيل ميدهند. در محدوده قيمت5000 تا600 ميليون ريال هم حدود 12 درصد معاملات انجام ميشود. 10 درصد معاملات هم به خودروهاي خارجي با قيمت 6000800 ميليون ريال اختصاص دارد. سهم معامله خودروهايي تا يك ميليارد ريال هم پنج درصد است. اين رقم براي قيمتهاي بالاتر از يك ميليارد ريال به سه درصد ميرسد
. ***خريداران خودرو خارجي بيشتر چه كساني هستند؟ قديمي، رييس اتحاديه صنف فروشندگان اتومبيل، ورزشكاران به ويژه فوتباليستها و سپس پزشكان را اصليترين مشتريان خودرو خارجي معرفي ميكند و ميگويد: پس از اين دو گروه، ساير مشاغل پردرآمد طرفدار خودرو خارجي هستند. از قديمي سوال ميشود تا به حال بالاترين قيمت معامله خودرو در تهران چقدر بوده است؟ پاسخ ميدهد: قبل از آزادسازي واردات، يك بنز به قيمت 370 ميليون تومان خريداري شد اما پس از واردات خودرو و كاهش نسبي قيمتها، بالاترين رقم 210 ميليون تومان بوده است. البته در حال حاضر برخي خودروهاي سفارشي و خودروهاي عتيقه نيز وجود دارند كه با ارقام بالايي قيمتگذاري شدهاند
. ***خودرو خارجي ارزان ميشود
رييس اتحاديه به كساني كه قصد خريد دارند، ميگويد: قيمت خودروهاي خارجي قطعا از ارقام فعلي هم پايينتر ميآيد. او اضافه ميكند: قيمت خودرو خارجي در سال جاري نسبت به نرخهاي سال گذشته در خودروهايي مانند بنز تا 50 درصد هم كاهش يافته است. قديمي با ذكر يك نمونه توضيح ميدهد: قيمت سال جاري و سال گذشته خودروهاي خارجي تفاوت بسياري داشته به طوري كه يك مدل از خودرو بنز در سال 2005 تا 130ميليون تومان معامله ميشد اما قيمت همين خودرو در سال 2006، به 65 ميليون تومان رسيد. به غير از بنز ساير خودروهاي خارجي هم تفاوت قيمت چشمگيري پيدا كرده و متوسط كاهش قيمت برخي انواع درحدود 30 درصد بوده است. به گفته رييس اتحاديه صنف فروشندگان اتومبيل در خودرويي مانند بيامو قيمتهاي سال جاري نسبت به سال گذشته حدود 30 تا 35 درصد كاهش يافته است. اين كاهش قيمت براي خودروهاي تويوتا نيز به 25 تا 30 درصد ميرسد. تداوم واردات خودرو به كشور طي سال جاري و افزايش ميزان واردات، در اين كاهش قيمت موثر بوده است. قديمي در رابطه با كاهش قيمتها ميگويد: حدود 10 تا 15 درصد تنزل قيمت خودروهاي خارجي به كاهش تعرفه واردات خودرو برميگردد. همچنين به علت اشباع بازار و نيز آگاهسازي مردم نسبت به قيمت و خدمات پس از فروش خودروهاي مذكور، قيمتها در سال جاري در اين سطح كاهش يافته است. او اضافه ميكند: اتحاديه صنف فروشندگان خودرو در زمينه خريد خودروهاي خارجي اقدام به اطلاعرساني عمومي كرده.
***خودروهاي خارجي خدمات پس از فروش ندارن
د رييس اتحاديه فروشندگان خودرو ميگويد: عدم ارايه خدمات پس از فروش براي خودروهاي خارجي از مواردي بود كه بايد حتما در مورد آن اطلاعرساني ميشد چرا كه پس از گذشت اين مدت از آزادسازي واردات خوردو، هنوز هيچ يك از خودروهاي وارداتي،خدمات پس از فروش خود را ساماندهي نكردهاند. او اضافه ميكند: در حال حاضر لوازم يدكي و قطعات مورد نياز اين خودروها به شكل همراه مسافر وارد كشور ميشود، از طريق واسطهها به دست مشتري ميرسد و به طور كلي خودروهاي خارجي در بخش تامين قطعات، تعميرگاههاي مجاز و گارانتي با مشكل مواجهند. او تاكيد ميكند كه خريداران نبايد تبليغات واردكنندگان خودروهاي خارجي در زمينه اعطاي گارانتي پنج ساله به مشتري را به راحتي بپذيرند. قديمي همچنين اضافه ميكند: ضروري است درخصوص قيمت خودروهاي وارداتي اعم از توليدات مونتاژ، تحت ليسانس و... شفافسازي صورت گيرد چرا كه بسياري از خودروهايي كه در حال حاضر وارد كشور ميشوند تحت ليسانس كمپانيهاي خوردوسازي اصلي توليد ميشوند و طبيعتا نبايدقيمت توليدات آنها معادل قيمت كمپاني اصلي باشد. وي اضافه ميكند: اطلاعرساني راجع به قيمت برخي خوردوهاي مونتاژ و تحت ليسانس و نيز مشكلات مربوط به خدمات پس از فروش و آگاهسازي از روند كاهش تدريجي تعرفه واردات خودرو كه به هوشياري خريداران منجر شد، در كاهش قيمت انواع خودرو خارجي تاثيرگذار بوده است.
***پيكان هنوز مشتري دارد
همچنان كه بازار خودروهاي خارجي رونق پيدا كرده، برخي خودروهاي ارزان قيمت داخلي هم هنوز مشتريان خود را دارند. به رغم توقف خط توليد پيكان، آخرين مدل آن با كاركرد كم تا شش ميليون و 200 هزار تومان معامله ميشود. به گفته قديمي، توقف خط توليد پيكان، قيمت توليدات آخرين سال را افزايش داده و بازار دادوستد مدلهايي هم كه مشمول طرح جمعآوري خودروهاي فرسوده نيستند، هنوز رونق دارد. به گفته وي، استقبال از اين خودرو در شهرستانها بيشتر از تهران است.
. ***پرمشتريترين خودروها در اين بازار پرهياهو، بيشتر چه خودروهايي معامله ميشوند؟ جلال ريختهگر قديمي، رييس اتحاديه صنف فروشندگان اتومبيل به هفته نامه اصناف ميگويد: در ميان توليدات داخلي در حال حاضر بيشتر از همه پژو 405 مورد معامله قرار ميگيرد. پس از آن، پرايد و آردي بيشتر خريد و فروش ميشوند. در ردهبعدي هم پژو 206 تيپ 2 و پژو پارس قرار دارند. به گفته وي پس از اين خودروها، در تهران به ترتيب وانت پيكان، مزدا، پژو 206 تيپ 3، تيپ 5 و تيپ 6 معامله ميشوند. سپس زانتيا، ماكسيما، رونيز، مزدا و پروتون خريد و فروش ميشوند. خودروهاي وارداتي نيز در ردهبعدي قرار دارند.
***قيمتهاي 10 رقمي در حال حاضر پنج درصد خودروهاي در حال تردد را خودروهاي خارجي تشكيل ميدهند كه در ميان آنها تويوتا، بنز و بيامو بيشتر از بقيه مورد معامله قرار ميگيرند. ميزان معاملات در طبقهبندي قيمت خودروهاي خارجي هم متفاوت است به اين صورت كه 70 درصد خودروهاي خارجي را خودروهايي با قيمت كمتر از 500 ميليون ريال تشكيل ميدهند. در محدوده قيمت5000 تا600 ميليون ريال هم حدود 12 درصد معاملات انجام ميشود. 10 درصد معاملات هم به خودروهاي خارجي با قيمت 6000800 ميليون ريال اختصاص دارد. سهم معامله خودروهايي تا يك ميليارد ريال هم پنج درصد است. اين رقم براي قيمتهاي بالاتر از يك ميليارد ريال به سه درصد ميرسد
. ***خريداران خودرو خارجي بيشتر چه كساني هستند؟ قديمي، رييس اتحاديه صنف فروشندگان اتومبيل، ورزشكاران به ويژه فوتباليستها و سپس پزشكان را اصليترين مشتريان خودرو خارجي معرفي ميكند و ميگويد: پس از اين دو گروه، ساير مشاغل پردرآمد طرفدار خودرو خارجي هستند. از قديمي سوال ميشود تا به حال بالاترين قيمت معامله خودرو در تهران چقدر بوده است؟ پاسخ ميدهد: قبل از آزادسازي واردات، يك بنز به قيمت 370 ميليون تومان خريداري شد اما پس از واردات خودرو و كاهش نسبي قيمتها، بالاترين رقم 210 ميليون تومان بوده است. البته در حال حاضر برخي خودروهاي سفارشي و خودروهاي عتيقه نيز وجود دارند كه با ارقام بالايي قيمتگذاري شدهاند
. ***خودرو خارجي ارزان ميشود
رييس اتحاديه به كساني كه قصد خريد دارند، ميگويد: قيمت خودروهاي خارجي قطعا از ارقام فعلي هم پايينتر ميآيد. او اضافه ميكند: قيمت خودرو خارجي در سال جاري نسبت به نرخهاي سال گذشته در خودروهايي مانند بنز تا 50 درصد هم كاهش يافته است. قديمي با ذكر يك نمونه توضيح ميدهد: قيمت سال جاري و سال گذشته خودروهاي خارجي تفاوت بسياري داشته به طوري كه يك مدل از خودرو بنز در سال 2005 تا 130ميليون تومان معامله ميشد اما قيمت همين خودرو در سال 2006، به 65 ميليون تومان رسيد. به غير از بنز ساير خودروهاي خارجي هم تفاوت قيمت چشمگيري پيدا كرده و متوسط كاهش قيمت برخي انواع درحدود 30 درصد بوده است. به گفته رييس اتحاديه صنف فروشندگان اتومبيل در خودرويي مانند بيامو قيمتهاي سال جاري نسبت به سال گذشته حدود 30 تا 35 درصد كاهش يافته است. اين كاهش قيمت براي خودروهاي تويوتا نيز به 25 تا 30 درصد ميرسد. تداوم واردات خودرو به كشور طي سال جاري و افزايش ميزان واردات، در اين كاهش قيمت موثر بوده است. قديمي در رابطه با كاهش قيمتها ميگويد: حدود 10 تا 15 درصد تنزل قيمت خودروهاي خارجي به كاهش تعرفه واردات خودرو برميگردد. همچنين به علت اشباع بازار و نيز آگاهسازي مردم نسبت به قيمت و خدمات پس از فروش خودروهاي مذكور، قيمتها در سال جاري در اين سطح كاهش يافته است. او اضافه ميكند: اتحاديه صنف فروشندگان خودرو در زمينه خريد خودروهاي خارجي اقدام به اطلاعرساني عمومي كرده.
***خودروهاي خارجي خدمات پس از فروش ندارن
د رييس اتحاديه فروشندگان خودرو ميگويد: عدم ارايه خدمات پس از فروش براي خودروهاي خارجي از مواردي بود كه بايد حتما در مورد آن اطلاعرساني ميشد چرا كه پس از گذشت اين مدت از آزادسازي واردات خوردو، هنوز هيچ يك از خودروهاي وارداتي،خدمات پس از فروش خود را ساماندهي نكردهاند. او اضافه ميكند: در حال حاضر لوازم يدكي و قطعات مورد نياز اين خودروها به شكل همراه مسافر وارد كشور ميشود، از طريق واسطهها به دست مشتري ميرسد و به طور كلي خودروهاي خارجي در بخش تامين قطعات، تعميرگاههاي مجاز و گارانتي با مشكل مواجهند. او تاكيد ميكند كه خريداران نبايد تبليغات واردكنندگان خودروهاي خارجي در زمينه اعطاي گارانتي پنج ساله به مشتري را به راحتي بپذيرند. قديمي همچنين اضافه ميكند: ضروري است درخصوص قيمت خودروهاي وارداتي اعم از توليدات مونتاژ، تحت ليسانس و... شفافسازي صورت گيرد چرا كه بسياري از خودروهايي كه در حال حاضر وارد كشور ميشوند تحت ليسانس كمپانيهاي خوردوسازي اصلي توليد ميشوند و طبيعتا نبايدقيمت توليدات آنها معادل قيمت كمپاني اصلي باشد. وي اضافه ميكند: اطلاعرساني راجع به قيمت برخي خوردوهاي مونتاژ و تحت ليسانس و نيز مشكلات مربوط به خدمات پس از فروش و آگاهسازي از روند كاهش تدريجي تعرفه واردات خودرو كه به هوشياري خريداران منجر شد، در كاهش قيمت انواع خودرو خارجي تاثيرگذار بوده است.
***پيكان هنوز مشتري دارد
همچنان كه بازار خودروهاي خارجي رونق پيدا كرده، برخي خودروهاي ارزان قيمت داخلي هم هنوز مشتريان خود را دارند. به رغم توقف خط توليد پيكان، آخرين مدل آن با كاركرد كم تا شش ميليون و 200 هزار تومان معامله ميشود. به گفته قديمي، توقف خط توليد پيكان، قيمت توليدات آخرين سال را افزايش داده و بازار دادوستد مدلهايي هم كه مشمول طرح جمعآوري خودروهاي فرسوده نيستند، هنوز رونق دارد. به گفته وي، استقبال از اين خودرو در شهرستانها بيشتر از تهران است.
بنزين از فروردين 86 سهميهبندي ميشود
ايسنا :
عضو كميسيون انرژي خبر داد: اگر روند توزيع كارت هوشمند با سرعت فعلي ادامه يابد قطعا توزيع بنزين از ابتداي سال آينده از طريق اين كارت انجام ميشود.
علي دانشمنفرد با بيان اينكه اجتنابناپذير بودن سهميهبندي بنزين و اصرار دولت بر آن، قطعا موجب پيشبيني آمار و ارقام توليد، واردات و مصرف بنزين در لايحه بودجه سال 86 و سهميهبندي سوخت ميشود به خبرنگار پارلماني ايسنا از سهميهبندي بنزين از فروردين ماه سال 86 سخن گفت و افزود: دولت قطعا از ابتداي سال آينده به وسيله كارت هوشمند، بنزين را سهميهبندي ميكند.
نماينده تفرش و آشتيان وضعيت اقتصادي، منطقهاي و بينالمللي كشور را در شرايطي دانست كه بايد گزينه تعيين سهميه مصرف بنزين داخلي و فروش سوخت مازاد بر نياز به قيمت واقعي، به جد از سوي دولت و مجلس مورد بررسي قرار گيرد، سپس تاكيد كرد: بسيار بيانصافي است بخشي از مردم با در اختيار داشتن چندين خودرو تا ميتوانند بنزين ارزان قيمت بسوزانند و بخش ديگري از مردم حتي ريالي از يارانه سوخت بهرهمند نباشند.
او با تاكيد براينكه هر لحظه كه ميگذرد بيش از پيش در حال خفه شدن در اقتصاد لجام گسيختهايم، گفت: دولت و مجلس بايد در تعريفي سهميه مصرف روزانه سوخت مردم و دستگاهها را مشخص ولي امكاني در نظر بگيرند تا مازاد نياز به قيمت وارداتي تهيه شود و اين كار قطعا در لايحه بودجه 86 مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
عضو كميسيون انرژي خبر داد: اگر روند توزيع كارت هوشمند با سرعت فعلي ادامه يابد قطعا توزيع بنزين از ابتداي سال آينده از طريق اين كارت انجام ميشود.
علي دانشمنفرد با بيان اينكه اجتنابناپذير بودن سهميهبندي بنزين و اصرار دولت بر آن، قطعا موجب پيشبيني آمار و ارقام توليد، واردات و مصرف بنزين در لايحه بودجه سال 86 و سهميهبندي سوخت ميشود به خبرنگار پارلماني ايسنا از سهميهبندي بنزين از فروردين ماه سال 86 سخن گفت و افزود: دولت قطعا از ابتداي سال آينده به وسيله كارت هوشمند، بنزين را سهميهبندي ميكند.
نماينده تفرش و آشتيان وضعيت اقتصادي، منطقهاي و بينالمللي كشور را در شرايطي دانست كه بايد گزينه تعيين سهميه مصرف بنزين داخلي و فروش سوخت مازاد بر نياز به قيمت واقعي، به جد از سوي دولت و مجلس مورد بررسي قرار گيرد، سپس تاكيد كرد: بسيار بيانصافي است بخشي از مردم با در اختيار داشتن چندين خودرو تا ميتوانند بنزين ارزان قيمت بسوزانند و بخش ديگري از مردم حتي ريالي از يارانه سوخت بهرهمند نباشند.
او با تاكيد براينكه هر لحظه كه ميگذرد بيش از پيش در حال خفه شدن در اقتصاد لجام گسيختهايم، گفت: دولت و مجلس بايد در تعريفي سهميه مصرف روزانه سوخت مردم و دستگاهها را مشخص ولي امكاني در نظر بگيرند تا مازاد نياز به قيمت وارداتي تهيه شود و اين كار قطعا در لايحه بودجه 86 مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
Winner never quit
Quitter never win
Quitter never win
- پست: 423
- تاریخ عضویت: شنبه 9 دی 1385, 8:41 pm
- سپاسهای ارسالی: 7 بار
- سپاسهای دریافتی: 264 بار
akshay نوشته شده:عزيز دز مورد ثبت نام pride 141 که ميگن 15 روزه هست خبر نداري که 15 روز کم وزياد نميشه يا ميشه؟
درمورد خودروهاي فرسوده مدل 52 رو چه وقت تحويل ميگيرند؟
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
دركل خودرو بايد 30 سال داشته باشه تا بتونين در طرح خودروهاي فرسوده اونو عوض كنين البته اين براي خودروهاي پلاك سفيد هست يعني خودروي مورد نظر شما رو هر موقع كه ببرين تحويل ميگيرن