نبود مميزي قوي يكي از عوامل پايين بودن كيفيت خودروهاي داخلي است

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

نبود مميزي قوي يكي از عوامل پايين بودن كيفيت خودروهاي داخلي است

پست توسط Don Corleone »

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو



نبود مميزي قوي يكي از عوامل پايين بودن كيفيت خودروهاي داخلي است.

دكتر محسن رضاييان - مدرس دانشگاه اميركبير - در گفت و گو با خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب افزود: يكي از عواملي كه باعث شده كيفيت خودروهاي توليد داخل نامطلوب باشد، فقدان نظارت‌هاي لازم و كنترل كيفيت‌هاي قوي است.

وي گفت: هم اكنون اين نظر در بخش نظارتي صنعت خودرو حاكم است كه اگر محصولي بي‌كيفيت باشد، مشتري مي‌تواند آن را نخرد و دليلي براي عدم اجازه ورود خودروهاي با كيفيت پايين به بازار وجود ندارد.

او افزود: يكي از راهكارهايي كه مي‌تواند به بالا رفتن كيفيت خودروهاي توليد داخل كمك كند، اين است كه شركت‌هايي كه خودروهاي بي‌كيفيت توليد مي‌كنند از طرف مدعي العموم مورد پيگرد قانوني قرار گيرند و با آنها برخورد شود؛ اما هم اكنون علاوه بر اين‌كه آيين‌نامه‌هاي صنفي كم رنگ شده‌اند، در بخش قانون نيز با ضعف‌هايي مواجهيم.

وي توضيح داد: به اين دليل كه صنايعي مانند خودرو با جان انسان ها سر و كار دارند، بايد به شدت تحت نظارت باشند و در اين زمينه دستگاه قضايي بايد كاملا فعال بوده و با هرگونه تخلف خودروسازان به طور جدي برخورد كند.

رضاييان با اشاره به اين‌كه بايد استانداردهاي سخت‌گيرانه‌تري براي كنترل كيفيت خودروهاي توليدي وضع شود، افزود: خودروهايي كه نتوانند استانداردهاي لازم را كسب كنند، اصلا نبايد مجوز توليد به آن‌ها داده شود.

اين مدرس دانشگاه در ادامه، واردات خودرو را بر كيفيت خودروهاي داخلي بي اثر عنوان كرد و خاطرنشان كرد: در صورت واردات خودرو ، شركت‌هاي داخلي توليدات خود را كاهش مي‌دهند و سازمان خود را با اخراج عده‌اي از كارمندان كوچك‌ مي‌كنند؛ اما باز هم همان محصولات را با همان كيفيت قبلي توليد مي‌كنند. هم اكنون نيز خودروهاي خارجي به كشور وارد مي‌شوند و مي توان فهميد كه روي بازار داخلي تاثير چنداني نداشته‌اند.

وي، همچنين يكي ديگر از عوامل موثر در پايين بودن كيفيت خودروهاي توليد داخل را عدم استفاده كارخانه‌هاي خودروسازي از قطعات مرغوب عنوان و تصريح كرد: به هر حال براي اين‌كه قيمت خودرو كاهش يابد و مردم توانايي خريد آن را داشته باشند، خودروسازان مجبورند از قطعاتي استفاده كنند كه نسبت به قطعات اصلي داراي كيفيت پايين‌تر و در نتيجه قيمت پايين‌تري هستند.

او با اشاره به اين‌كه با وجود مشكلات موجود در كيفيت خودروهاي داخلي، صنعت خودرو ايران توان رقابت در عرصه بين المللي را داراست، عنوان كرد: به عنوان مثال هم اكنون صنعت خودرو ايران با خودرو سمند وارد برخي كشورهاي آفريقايي و آمريكاي لاتين شده است كه اين نشان مي دهد صنعت خودرو ايران توانسته است بخشي از بازار جهاني را به‌دست آورد.

وي در پايان ضمن اشاره به اين‌كه پتاسنيل هاي لازم براي پيشرفت هرچه بيشتر صنعت خودرو در كشور وجود دارد، اضافه كرد: چنانچه مديران صنعتي از تحقيقات دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به نحو مطلوب استفاده كنند و از توان شركت‌هاي طراحي مهندسي داخلي نيز به خوبي استفاده شود، صنعت خودرو كشور آينده روشني خواهد داشت.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”