براي رژيمي ها !

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هنر آشپزي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: achachi98, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 412
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 10:46 am
سپاس‌های دریافتی: 64 بار
تماس:

براي رژيمي ها !

پست توسط njmh »

[color=green][size=18]رولت پرتقال و   

۴ عدد سفيده تخم مرغ
۱۱۵ گرم يا نصف پيمانه پودر قند
۵۰ گرم آرد سفيد
رنده پوست يك عدد پرتقال (ريز رنده شده)
۳ قاشق سوپخورى آب پرتقال
براى داخل رولت
۱۱۵ گرم برگه زردآلو
۱۵۰ ميلى ليتر آب پرتقال
كمى پودر قند و رنده پوست پرتقال براى تزئين فر را از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتيگراد روشن كنيد. يك قالب رولت به ابعاد ۳۳ * ۲۳ سانتى متر را به يك قطعه كاغذ روغنى بپوشانيد و آن را كمى چرب كنيد.
سفيده تخم مرغ ها را در ظرف گودى ريخته با هم زن برقى آنقدر بزنيد تا كاملاً سفت و سفيد شوند. به تدريج پودر قند را به آن اضافه كنيد و به هم زدن با هم زن ادامه دهيد. سپس آرد، رنده پوست و آب پرتقال را بيفزاييد و آرام هم بزنيد تا مخلوط شوند. مايه رولت را در قالب بريزيد و سطح روى آن را با پشت قاشق صاف كرده و در فر قرار دهيد. رولت را حدود ۱۵ تا ۱۸ دقيقه بپزيد تا سطح روى آن طلايى شود. آن را از فر خارج كنيد. رولت را روى يك قطعه كاغذ روغنى برگردانيد و كاغذ پشت آن را جدا كنيد. همين طوركه رولت داغ است آن را با كاغذ روغنى لوله كنيد و كنار بگذاريد تا سرد شود.
برگه زردآلو را خرد كنيد و با آب پرتقال در ظرفى ريخته روى حرارت اجاق گاز قرار دهيد. در ظرف را ببنديد و آهسته اين مخلوط را بجوشانيد تا قسمت اعظم مايع آن تبخير شود. آن را در مخلوط كن بريزيد و چند دقيقه دستگاه را روشن كنيد. پوره حاصل را پس از باز كردن رولت روى سطح داخلى آن ريخته و با يك كاردك بر روى كل سطح رولت بماليد. سپس رولت را دوباره لوله كنيد. كمى پودر قند و خلال پوست پرتقال روى رولت بپاشيد و آن را سرد كنيد.
مرا دوست بدار،اندكي ولي طولاني!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 412
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 10:46 am
سپاس‌های دریافتی: 64 بار
تماس:

پست توسط njmh »

كيك شكلاتى با خرما و گردو

يك قاشق سوپخورى گردوى خرد شده
دو قاشق سوپخورى خرماى پوست و هسته گرفته و خرد شده
يك عدد تخم مرغ به علاوه يك عدد سفيده اضافه
يك دوم قاشق چايخورى وانيل
دو قاشق سوپخورى پودر قند
سه قاشق سوپخورى آرد گندم سبوس دار
يك قاشق سوپخورى پودر كاكائو
دو قاشق سوپخورى شير كم چربى
فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتيگراد روشن كنيد. كف يك قالب پودينگ ۲/۱ ليترى را با يك قطعه كاغذ روغنى بپوشانيد و آن را كمى چرب كنيد، خرما و گردو را مخلوط كرده و در ته قالب بريزيد.
زرده و سفيده تخم مرغ را جدا كنيد، زرده را با پودر قند و وانيل در ظرفى ريخته و با هم زن برقى خوب بزنيد تا به صورت كرم روشن و غليظى درآيد. آرد و پودر كاكائو را در اين مخلوط الك كنيد و با يك قاشق فلزى مخلوط نماييد. شير را اضافه كنيد و هم بزنيد.
سفيده تخم مرغ را با سفيده اضافى در ظرف گودى ريخته با هم زن برقى بزنيد تا كاملاً سفت و سفيد شود. سفيده را به مخلوط بالا اضافه كنيد و آهسته هم بزنيد تا مخلوط شود. مايه كيك را در قالب بريزيد و بگذاريد حدود ۴۰ تا ۴۵ دقيقه بپزد. آن را از فر خارج كرده اطراف كيك را با يك كارد از قالب جدا كنيد و آن را برگردانيد. كيك آماده سرو است
مرا دوست بدار،اندكي ولي طولاني!
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 412
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 10:46 am
سپاس‌های دریافتی: 64 بار
تماس:

پست توسط njmh »

10 ماده غذايي مناسب براي رژيمي ها

1- سيب زميني شيرين. سرشار از كاراتنوئيد، ويتامين C ، پتاسيم و فيبرهاي غذايي.

2- نان سبوس دار. اين نوع نان نسبت به نوع سفيدش داراي ويـتـامينها و مواد معدني بيشتري است.

3- گل كلم. منبع غني كاراتنوئيد، ويتامين C و اسيد فوليك.

4- هندوانه. مملو از ويتامين C و كاراتنوئيد.

5- لوبيا. سرشار از پروتئين، آهن، اسيد فوليك و فيبرهاي غذايي، چربي بسيار كم.

6- گرمك و طالبي. يك چهارم از هريك مي تواند ويتامين A و C مورد نياز بدن در روز را تامين كند.

7- اسفناج و كلم پيچ. داراي كلسيم، ويتامين C، كاراتنوئيد و فيبرهاي غذايي فراوان.

8- پرتقال. حاوي ويتامين C، اسيد فوليك، پتاسيم و فيبرهاي غذايي.

9-آرد جـوي دوسر. داراي فـيـبرهاي غـذايـي قابـل حل بسيار مفيد براي كاهش و تعديل كلسترول

10- شير 1 درصد چربي. منبعي بسيار غني از پروتئين با چربي و كلسترول كم.
مرا دوست بدار،اندكي ولي طولاني!
ارسال پست

بازگشت به “هنر آشپزي”