خوراكى هاى امتحانى

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هنر آشپزي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: achachi98, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 763
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 خرداد 1385, 10:52 pm
محل اقامت: مشهد
سپاس‌های دریافتی: 196 بار
تماس:

خوراكى هاى امتحانى

پست توسط sohrab_poet »

اين روزها عذاب آورترين كلمه اى كه بر زبان اهل علم جارى است، امتحان است. دانش آموز و دانشجو در هر سنى كه باشد از امتحان وحشت دارد كه البته طبيعى است. اين كلمه تنش زا كه تنبل و زرنگ نمى شناسد مى تواند به راحتى و در يك آب خوردن فرد را از هستى ساقط كند. دانشجو جماعت خود بهتر از هركس مى داند كه پاس كردن واحد افتاده آن هم در شرايط موجود چه سختى ها و مصايبى دارد، به همين دليل سعى مى كند هر طور شده و با هر نمره اى خود را از عذاب هولناك نجات بخشد. چه آنكه از ابتداى سال تحصيلى براى امتحانات خوانده و چه آنكه تازه به فكر جمع و جور كردن جزوه ها افتاده است، هر دو يك حس مشترك دارند و آن هم ترس از كم آوردن حافظه است. البته جاى بسى خوشبختى است كه هيچ جاى نگرانى وجود ندارد. همانطور كه براى كاهش وزن رژيم وجود دارد براى پاس كردن امتحان نيز رژيم مخصوص وجود دارد. رژيم شب امتحان، رژيم مخصوصى است كه از يك هفته مانده به امتحان شروع شده و به محض دادن آخرين امتحان پايان مى يابد. متعلق به گروه خاصى نيست و زرنگ و تنبل مى توانند از آن بهره بگيرند. اين رژيم با تسريع عملكرد سلول هاى مغز و افزايش حافظه نقش فوق العاده اى در فراگيرى درس در آنهايى ايفا مى كند كه تازه مى خواهند براى امتحان آماده شوند يا تصميم به مرور مجدد دارند. رژيم توصيه شده به شرح زير است:۵۰ درصد كربوهيدرات (برنج، ماكارونى و سيب زمينى پخته)، ۲۵ درصد پروتئين (لبنيات كم چرب و حبوبات به ويژه عدس)، ۲۰ درصد سبزى و ميوه و كمتر از ۵ درصد چربى. براى بهبود عملكرد رژيم توصيه مى شود از مواد غذايى كه سطح سروتونين و دوپامين در مغز را افزايش مى دهد، بيشتر استفاده كنيد. سروتونين و دوپامين نقش فوق العاده اى در افزايش قدرت حافظه كوتاه مدت و يادگيرى و تمركز ايفا مى كند ضمن آنكه تاثير آرام بخشى و تنش زدايى خاصى بر بدن مى گذارد و به ميزان فراوان در غذاهاى پروتئين دار و شيرينى جات يافت مى شود. براى جذب بيشتر سروتونين كه تاثير نشاط آورى بر سلول هاى مغز دارد از منابع حاوى ويتامين هاى گروه B نظير جگر، موز، ماهى و دانه هاى خوراكى استفاده كنيد. در فاصله بين يادگيرى دروس تا مى توانيد ميوه بخوريد. سيب، موز، پرتقال و آناناس علاوه براينكه باعث افزايش حافظه كوتاه مى شود با فراهم كردن سطح بالايى از انرژى، بدن شما را براى دادن يك امتحان موفقيت آميز آماده مى سازد
[External Link Removed for Guests]
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “هنر آشپزي”