33 تغيير و بهبود در سمند 85

خودرويي جذاب، ايمن و با كيفيت كه استانداردهاي اروپا EEC و ECE و استانداردهاي خودروسازاني چون رنو و پژو در آن لحاظ شده است.
سمند، خودروي مورد نياز مشتري، به روز و با تنوع فراوان است.
خودرويي مجهز به سيستم ترمز ضد قفل(ABS) با ايمني بالا در جادهها، امنيت كافي، محصولي ايراني است كه قابل رقابت با خودروهاي جديد ميباشد.
در طراحي و اصلاحلات بعدي سمند سعي شده است از خودروهاي سري BMWا، Focus ، اپل آسترا و ... ايده گرفته شود.

در اين پروژه از مراكز تست اروپا مثل شركتهاي ATP و IDIADA نيز استفاده شده است.
فعاليتهاي انجام شده در سمند 85
*ارتقاي عملكرد سيستمها
*افـزايـش راحـتـي سرنشينان خـودرو و نـرمتـر شدن سيستم تعليق خودرو
*تغيير شكل ظاهري
*افزايش ايمني
*افزايش امنيت
ارتقاي محصول در دو بخش كيفيت و ظاهر بهدست آمده است
1 - بخش بهبود كيفيت آن از ابتداي سال 84
شروع شده از مجموع 32 مجموعه و سيستم تغيير يافته (127 قطعه) تا به حال 15 مجموعه (35 قطعه) اصلاح شده است و تغييرات آن پايان يافته و در خط توليد جاري گرديده است.
بقيه تغييرات از زمان شروع توليد سمند 85 به مرحله اجرا در خواهد آمد.
ايمني سمند
ايمني در تصادفات: آمار تصادفات سمند در نوروز 83 يك ششم ساير خودروها بوده است.ايمني در برابر سرقت خودرو: ايمني سمند در برابر سرقت بالاست به نحوي كه ايمنترين خودرو پس از 206 محسوب مي شود
رويكرد متخصصان ايران خودرو به سمند
متخصصان ايران خودرو به سمند نگاه ملي دارند و براي مشتريان ايراني و نيز بازارهاي جهاني هر سال يك نمونه جديد از سمند طراحي و توليد خواهد شد.
براساس آخرين گزارش تفضيلي(ايدرو) نمره كيفي سمند 25 امتياز ارتقا يافته است كه اين امر نمايانگر رشد كيفي اين محصول است.
براي نوآوري، خلاقيت و كيفيت در خودرو ملي سمند، نقطه پاياني وجود نخواهد داشت.
با ارائه مدلهاي مختلف از سمند، فرصت انتخاب براي مشتريان افزايش خواهد يافت.
سياست ايران خودرو حركت به سمت ارتقاي كيفي و تكنولوژيك محصولات و به خصوص سمند و عرضه آن به بازارهاي داخل و خارج بر اساس سليقه مصرف كنندگان است.
هـدف از اجـراي پـروژه سمند 85، ارتقاي كيفي محصول در راستاي احترام به خواست مشتري و حفظ جايگاه محصول در بازار ايران و دستيابي به جايگاه مناسب در بازار جهاني است.
سمند 85، خودرويي جذاب، ايمن و با كيفيت كه استانداردهاي اروپايي خودروسازاني چون رنو و پژو در آن لحاظ شده است.
سمند 85، مجهز به ترمز ABS با ايمني بالا در جادهها، امنيت كافي، محصولي ايراني است كه قابل رقابت با خودروهاي جديد است.
به روزآوري محصول و حركت همزمان با تكنولوژي خودروسازي و ايجاد تنوع در سبد محصول سمند به منظور پاسخگويي به نياز مشتري از ديگر اهداف اجراي پروژه سمند 85 است.
مزاياي تغييرات انجام شده در سمند 85
مزاياي تغييرات داشبورد

- ايجاد نرمي در پوسته داشبورد
( مشابه پارس)
- افزايش سطح كيفي
- حذف سر و صداي اضافي داخل اتاق
مزاياي تغيير سيستم الكتريكي
- كاهش جريان مصرفي برق در خودرو
- سهولت استفاده از منوي سيستم هشداردهنده
- افزايش دقت عملكرد هشدار دنده عقب
- افزايش كيفيت صوتي راديو پخش
- رفع نگرانيهاي مشتريان در خدمات پس از فروش باتريها
مزاياي تغيير مكانيزم تنظيم پشتي صندلي
- سهولت دسترسي به تنظيم پشتي صندلي
- افزايش سرعت تنظيم پشتي
- كاهش نويز موتور صندلي
- ارتقاي مكانيزم تنظيم
مهمترين تغييرات سمند 85
* بخش كيفي
تغيير در سيستم سوخترساني سيستم ترمز
اصلاح سيستم هشدار دهنده
افزايش راحتي سرنشينان خودرو
نرم شدن سيستم تعليق خودرو
* كاهش صدا
حذف لنز عدسيها در چراغهاي جلو
كمربندهاي ايمني هم رنگ
رينگهاي آلومينيومي جديد
داشبورد توليد شده با فرايند جديد (نرمتر)
سپرهاي اصلاح شده عقب
* ارتقاي سازه داشبورد
تغيير مواد اجزا تشكيل دهنده
تغيير در سختي پوسته
اضافه كردن فومهاي صداگير
ارتقاي سطح طراحي زبانه قفل
ارتقاي سطح طراحي قفل داخلي
ارتقاي سطح طراحي شيشه بالا بر
*استفاده از سختافزار و نرمافزار جديد در سيستم هوشمند
افزايش ظرفيت باتري
حذف خطاهاي سيستم هوشمند و هشدار دهنده عقب
تغيير برند و استايل راديوپخش
* بخش ظاهري
جلو پنجره
صندليهاي جديد
قفل درها
* ساير تغييرات ظاهري

ايجاد تنوع در آنتن برقي
تغيير طرح كلگي آنتن
تغيير استايل سپرهاي جلو و عقب
تغيير جلو پنجره(استفاده از طرح جديد با لوگوي جديد آبكرم شده)
تغيير استايل چراغ جلو
تغيير استايل رينگهاي اسپرت
تغيير آرم نوشتاري سمند و ايران خودرو
* همرنگشدن قطعات با تزيينات داخلي(رنگ بژ)
گردگير و سر دسته دنده
گردگير و سرترمز دستي
مجموعه كمربندايمني
* چراغ مطالعه جديد (طرح پارس)
* راديو پخش جديد
* پوسته داشبورد Slush Mold طرحپارس
* موكت كفجديد (طرح بنز)
* موكت زيرپايي جديد (تافتينگ)
تغييرات تغيير مكانيزم تنظيم پشتي صندلي
تغيير نوع اهرم تنظيم
استفاده از موتورهاي جديد در صندلي برقي
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد