تغييرات سمند جديد 85

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

تغييرات سمند جديد 85

پست توسط Mohsen1001 »

ورود مدل جديد سمند با نام 85 نيمه اسفندماه سال جاري به بازار

33 تغيير و بهبود در سمند 85

تصویر

خودرويي جذاب‌، ايمن و با كيفيت كه استانداردهاي اروپا EEC و ECE و استانداردهاي خودروسازاني چون رنو و پژو در آن لحاظ شده است.

سمند، خودروي مورد نياز مشتري‌، به روز و با تنوع فراوان است.

خودرويي مجهز به سيستم ترمز ضد قفل(ABS) با ايمني بالا در جاده‌ها‌، امنيت كافي‌، محصولي ايراني است كه قابل رقابت با خودروهاي جديد مي‌باشد.

در طراحي و اصلاحلات بعدي سمند سعي شده است از خودروهاي سري BMW‌ا، Focus‌ ، اپل آسترا و ... ايده گرفته شود.

تصویر

در اين پروژه از مراكز تست اروپا مثل شركت‌هاي ATP و IDIADA نيز استفاده شده است.

فعاليت‌هاي انجام شده در سمند 85

*ارتقاي عملكرد سيستم‌ها

*افـزايـش راحـتـي سرنشينان خـودرو و نـرمتـر شدن سيستم تعليق خودرو

*تغيير شكل ظاهري

*افزايش ايمني

*افزايش امنيت

ارتقاي محصول در دو بخش كيفيت و ظاهر به‌دست آمده است

1 - بخش بهبود كيفيت آن از ابتداي سال 84
شروع شده از مجموع 32 مجموعه و سيستم تغيير يافته (127 قطعه) تا به حال 15 مجموعه (35 قطعه) اصلاح شده است و تغييرات آن پايان يافته و در خط توليد جاري گرديده است.

بقيه تغييرات از زمان شروع توليد سمند 85 به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ايمني سمند

ايمني در تصادفات: آمار تصادفات سمند در نوروز 83 يك ششم ساير خودرو‌ها بوده است.ايمني در برابر سرقت خودرو: ايمني سمند در برابر سرقت بالاست به نحوي كه ايمن‌ترين خودرو پس از 206 محسوب مي شود

رويكرد متخصصان ايران خودرو به سمند

متخصصان ايران خودرو به سمند نگاه ملي دارند و براي مشتريان ايراني و نيز بازارهاي جهاني هر سال يك نمونه جديد از سمند طراحي و توليد خواهد شد.

براساس آخرين گزارش تفضيلي(ايدرو) نمره كيفي سمند 25 امتياز ارتقا يافته است كه اين امر نمايانگر رشد كيفي اين محصول است.

براي نوآوري، خلاقيت و كيفيت در خودرو ملي سمند، نقطه پاياني وجود نخواهد داشت.

با ارائه مدل‌هاي مختلف از سمند، فرصت انتخاب براي مشتريان افزايش خواهد يافت.

سياست ايران خودرو حركت به سمت ارتقاي كيفي و تكنولوژيك محصولات و به خصوص سمند و عرضه آن به بازارهاي داخل و خارج بر اساس سليقه مصرف كنندگان است.

هـدف از اجـراي پـروژه سمند 85، ارتقاي كيفي محصول در راستاي احترام به خواست مشتري و حفظ جايگاه محصول در بازار ايران و دستيابي به جايگاه مناسب در بازار جهاني است.

سمند 85، خودرويي جذاب، ايمن و با كيفيت كه استانداردهاي اروپايي خودروسازاني چون رنو و پژو در آن لحاظ شده است.

سمند 85، مجهز به ترمز ABS با ايمني بالا در جاده‌ها، امنيت كافي، محصولي ايراني است كه قابل رقابت با خودروهاي جديد است.

به روزآوري محصول و حركت همزمان با تكنولوژي خودروسازي و ايجاد تنوع در سبد محصول سمند به منظور پاسخگويي به نياز مشتري از ديگر اهداف اجراي پروژه سمند 85 است.

مزاياي تغييرات انجام شده در سمند 85

مزاياي تغييرات داشبورد

تصویر

- ايجاد نرمي در پوسته داشبورد
( مشابه پارس)

- افزايش سطح كيفي

- حذف سر و صداي اضافي داخل اتاق

مزاياي تغيير سيستم الكتريكي

- كاهش جريان مصرفي برق در خودرو

- سهولت استفاده از منوي سيستم هشداردهنده

- افزايش دقت عملكرد هشدار دنده عقب

- افزايش كيفيت صوتي راديو پخش

- رفع نگراني‌هاي مشتريان در خدمات پس از فروش باتري‌ها

مزاياي تغيير مكانيزم تنظيم پشتي صندلي



- سهولت دسترسي به تنظيم پشتي صندلي

- افزايش سرعت تنظيم پشتي

- كاهش نويز موتور صندلي

- ارتقاي مكانيزم تنظيم

مهمترين تغييرات سمند 85

* بخش كيفي

تغيير در سيستم سوخت‌رساني سيستم ترمز

اصلاح سيستم هشدار دهنده

افزايش راحتي سرنشينان خودرو

نرم شدن سيستم تعليق خودرو

* كاهش صدا

حذف لنز عدسي‌ها در چراغ‌هاي جلو

كمربند‌هاي ايمني هم رنگ

رينگ‌هاي آلومينيومي جديد

داشبورد توليد شده با فرايند جديد (نرم‌تر)

سپرهاي اصلاح شده عقب

* ارتقاي سازه داشبورد

تغيير مواد اجزا تشكيل دهنده

تغيير در سختي پوسته

اضافه كردن فوم‌هاي صداگير

ارتقاي سطح طراحي زبانه قفل

ارتقاي سطح طراحي قفل داخلي

ارتقاي سطح طراحي شيشه بالا بر

*استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار جديد در سيستم هوشمند

افزايش ظرفيت باتري

حذف خطاهاي سيستم هوشمند و هشدار دهنده عقب

تغيير برند و استايل راديوپخش

* بخش ظاهري

جلو پنجره

صندلي‌هاي جديد

قفل درها

* ساير تغييرات ظاهري

تصویر

ايجاد تنوع در آنتن برقي

تغيير طرح كلگي آنتن

تغيير استايل سپرهاي جلو و عقب

تغيير جلو پنجره(استفاده از طرح جديد با لوگوي جديد آبكرم شده)

تغيير استايل چراغ جلو

تغيير استايل رينگ‌هاي اسپرت

تغيير آرم نوشتاري سمند و ايران خودرو

* همرنگ‌شدن قطعات با تزيينات داخلي(رنگ بژ)

گردگير و سر دسته دنده

گردگير و سر‌ترمز دستي

مجموعه كمربندايمني

* چراغ مطالعه جديد (طرح پارس)

* راديو پخش جديد

* پوسته داشبورد Slush Mold طرح‌پارس

* موكت كف‌جديد (طرح بنز)

* موكت زيرپايي جديد (تافتينگ)

تغييرات تغيير مكانيزم تنظيم پشتي صندلي

تغيير نوع اهرم تنظيم

استفاده از موتورهاي جديد در صندلي برقي

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
آخرین ويرايش توسط 1 on Mohsen1001, ويرايش شده در 0.
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

البته اینم بگم که خیلی به حرفها اهمیت ندید و باور نکنید چون مقاله کاملا یطرفه بود و خیلی هاش هم تابلو خالی بندی بود مثلا اخه یکی نیست بگه ترمز ABS وقتی وقت ترمزهای جلو دیسکی هست به چه دردی میخوره یا خیلی چیزهای دیگه...

پس چرا اینو نگفتن که با یه شرکت چینی قرارداد بستن که قطعات ماشینهاشون رو با کیفیت درجه 2 (بهترین کیفیت 5 است و 1 بدترین و 2 یعنی بد) تولید کنه تا سود دهی شان بیشتر بشه اینو یکی از اقایونی که خودش از مدیران ارشد ایرانخودرو است گفت ولی قرار نیست اینها بین مردم پخش بشه.باید فقط ظاهرشون رو خوب نگه دارن
Incredible Poster
Incredible Poster
نمایه کاربر
پست: 3047
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 9:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 58 بار
سپاس‌های دریافتی: 384 بار
تماس:

پست توسط Farhad3614 »

mohsen1001,
ممنون از مطلبتون :D
با صحبت شما موافقم اما ظاهرش خيلي بهتر شده البته عقبش بنظرم تغییری نکرده :-(
حالا ار نظر کيفي چقدر عمل کنن به حرفشون ملوم نیست :-(

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 21 اسفند 1384, 6:06 am

پست توسط ahmadi »

سمند به طور کلي ماشين سنگينی هست

بعد از 1سال پس از خرید و استفاده از آن ماشین لش میشود

در دنده 5 : دنده به کنسول میانی خيلي نزديک ميشود
New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 21 اسفند 1384, 6:06 am

پست توسط ahmadi »

بزرگترين نقاط ضعف اين خودرو را ميتوان مشاهده نمود زاويه تند ستونهاي جلو و مايل به طرف داخـل اتاق كه موجب

كاهـش ديـد راننده و سرنشين نسبت به اطراف خود ميباشد.

در سمند متاسفانه شاستي دست نخورده ي پژو 405 استفاده شده كه از هيچ استانداردي برخوردار نيست.

وزن ماشين 120كيلو از توان شاستي بيشتره و همين يعني كاهش دقت ترمزها،فرسايش بدنه و ايجاد استعلاك بالا و از

همه مهمتر كاهش امنيت جاني.

طرح داشبورد سمند هم يك طرح تكراري دهه 90 ميباشد.
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 163
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 اسفند 1384, 11:50 am
محل اقامت: Tehran
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

پست توسط Apadana »

ahmadi, منم با نظر شما موافقم ماشين بعد چند سال بدنش كوبيده مي شه
البته ديد كافي هم نداره
اميدوارم اين جديده بهتر باشه
 S.O.S For Love              
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

Farhad3614, ممنون از بابت عکسهای بیشتر :smile:
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”