60درصد اتوبوس‌هاي تهران ريالي مي‌شود

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار و حوادث روز به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
پست: 3820
تاریخ عضویت: چهارشنبه 12 مهر 1385, 2:30 pm
محل اقامت: هر جا اینترنت هست... Net.
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 164 بار
تماس:

60درصد اتوبوس‌هاي تهران ريالي مي‌شود

پست توسط DANG3R »

طبق مصوبه امروز شوراي اسلامي شهر تهران، سهم اتوبوس‌هاي ريالي به 60 درصد رسيد.

به گزارش فارس، صبح امروز در دويست و نود و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران لايحه تأسيس و فعاليت شركت‌هاي اتوبوسراني وميني‌بوس‌راني تعاوني و خصوصي، در دستور كار قرار گرفت كه در 10 تبصره به تصويب رسيد.

در اين لايحه شهرداري تهران موظف شد، تا در قالب تشكيل تعاوني همكار با استفاده از پرسنل و رانندگان شركت واحد تهران و حومه با در اختيار گذاشتن اتوبوس‌هاي موجود براي بهره‌برداري از خطوط با نرخ مصوب شوراي اسلامي شهر در خطوطي كه توسط شركت واحد تعيين مي‌شود به صورت ريالي اقدام كند.

همچنين شركت واحد مؤظف شد نسبت به توسعه واحد دربستي براي خدمات‌دهي به سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي اقدام كند.

در تبصره 4 اين لايحه شهرداري تهران مي‌تواند در واگذاري اتوبوس‌هاي جديد به شبكه ميني‌بوس‌راني تحت پوشش به ويژه با اولويت در مسيرهاي حومه تهران اقدام كند.

در تبصره ديگر اين لايحه شهرداري موظف شد تا با مشاركت بخش خصوصي نسبت به استفاده از خودروهاي ون در مسيرهاي درون شهري در قالب خودروهاي تحت نظارت شركت واحد تهران اقدام كند.
همچنين شهرداري بايد در مدت شش ماه خطوط ريالي فعلي را در قالب اين مصوبه اصلاح كند.

در تبصره 7 اين لايحه شهرداري مي‌تواند در واگذاري‌هاي مربوطه به اين مصوبه، به گونه‌اي عمل كند كه در هر شرايط 40 درصد اتوبوس‌ها را در اختيار داشته باشد.

همچنين در تبصره 9، هيئت نظارت بر اجراي اين مصوبه از يك نفر با معرفي شهردار تهران و دو نفر به نمايندگي از شوراي اسلامي شهر تهران تشكيل خواهد شد.

حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در اين خصوص گفت: نبايد يارانه دولتي به تمام بخش‌هاي شهر پرداخت شود، بلكه بايد طي مكانيزمي اين يارانه بين مناطق جنوبي و مركزي توزيع شود.
نادر شريعتمداري، رئيس كميسيون فني عمران شوراي اسلامي شهر تهران در اين جلسه افزود: اتوبوسراني نبايد كلاً خصوصي شود، حداقل 40 درصد ناوگان به صورت ريالي باشد و توزيع اتوبوس‌هاي ريالي در مركز و جنوب شهر نبايد بيشتر از 20 درصد باشد و 80 درصد آن بايد به صورت بليتي انجام شود.

وي ادامه داد: اين لايحه بايد به شكلي اصلاح شود كه در هيچ بخشي از شهر سهم بخش خصوصي بيشتر از 40 درصد نباشد.

رسول خادم، رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: بهتر است فعلا درباره خود لايحه تصميم‌گيري شود چرا كه وارد شدن به جزئيات آن وقت زيادي مي‌گيرد.

سيدجعفر هاشمي‌تشكري معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با حضور در اين جلسه گفت: علت نگراني‌ها در خصوص سپردن اين كار به بخش خصوصي به دليل اين است كه تصور مي‌شود اين بخش توان مراقبت و نظارت ندارد.

وي ادامه داد: همه مردم فقير نيستند و عكس‌العمل مردم نسبت به اتوبوس‌هاي ريالي خوب است.

مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص زياد بودن سهم 50 درصدي براي خصوصي‌سازي اتوبوسراني و ميني‌بوس‌راني گفت: اگر رانندگان اتوبوس‌ها از منافع نرخ بليت سود ببرند و نحوه سهمي شدن آنها در تعاوني‌ها مشخص شود لايحه خوبي است.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران اضافه كرد:‌تلاش ما اين است كه از سهميه شركت واحد كم نشود.

وي ادامه داد‌:‌اگر لازم است پيشنهاد 500 واحد اتوبوس ديگر را هم براي واحدهاي دربستي و سرويس سازمان‌ها اضافه كنيم.

حسن زياري، عضو ديگر شوراهاي شهر در ادامه اين جلسه گفت:‌اتوبوس‌هاي واحد گشت در حال كمك به شبكه حمل و نقل عمومي است.

به گزارش فارس: در اين جلسه همچنين اصلاحيه يك فوريت بودجه سازمان سردخانه‌ها و كشتارگاه‌هاي شهرداري تهران به صورت عادي تصويب شد.
ارسال پست

بازگشت به “اخبار و حوادث”