خودرو جديد ديزلي با سوخت گياهي وارد بازار اروپا شد

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
پست: 3820
تاریخ عضویت: چهارشنبه 12 مهر 1385, 2:30 pm
محل اقامت: هر جا اینترنت هست... Net.
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 164 بار
تماس:

خودرو جديد ديزلي با سوخت گياهي وارد بازار اروپا شد

پست توسط DANG3R »

خودرو ديزلي جديدي كه سوخت آن بيو فيول يا بيو ديزل (سوخت حاصل از گياه) است، وارد بازار اروپا شد. شركت رنو مدل جديد خودرو ترافيك را وارد بازار كرده كه از موتورهاي جديد 2 و 2.5 ليتري DCI بهره مي‌برد كه سوخت آن مي‌تواند ديزل كنوني و يا بيو ديزل باشد. اين خودرو قادر به كار كردن با ديزل معمولي نيز هست. پيش‌بيني مي شود تا سال 2009 حدود 30 درصد از خودروهاي ديزلي اروپا قابليت كاركرد با اين سوخت جديد را داشته باشند. خودرو ترافيك با موتور ديزلي جديد بين 90 تا 115 اسب بخار و با موتور 2.5 ليتري 110 تا 120 اسب بخار قدرت دارد. در موتور جديد به منظور تركيب بيشتر هوا و سوخت، چهار سوپاپ در هر سيلندر تعبيه شده است. مجراهاي ورودي و خروجي در كنار هم و در بالاي سيلندر قرار دارند و هر ميل‌بادامك، سوپاپ‌هاي ورودي و خروجي را به حركت در مي‌آورد. چنين پيكربندي و آرايشي، روند پر شدن سيلندر و تخليه گاز را بهبود مي‌بخشد و استحكام موتور در اين حالت نيز افزايش چشمگيري مي‌يابد. موتور ‌2‌ DCI با سيستم سوخت پاش تحت كنترل مغز هوشمند بوش آلمان هدايت مي‌شود. تكنولوژي پيزو الكتريك، كنترل بسيار سريع‌تر و دقيق‌تري بر روي تزريق سوخت داشته و آن را تسهيل مي‌كند، به گونه‌اي كه واكنش تا چهار برابر سريع‌تر از سيستم سونولوئيدي است و به مهندسان اين امكان را داده كه چرخه تزريق سوخت را با پنج فواره پاشش ارتقا دهند. در اين حال دو فواره پاشش (جلو)، يك فواره پاشش اصلي در وسط و دو فواره پاشش در عقب وظيفه پاشش سوخت در سيلندر را بر عهده دارند. دو فواره پاشش، صداي موتور را با به حداقل رسانده و صداي ديزل را نيز بهبود مي‌دهند. فواره پاشش هاي عقب ، سوخت پاششي احتراق اصلي را حفظ مي‌كنند تا دوده بسوزد و بنابراين انتشار آلاينده‌ها را پيش از اين كه گازهاي خروجي از اتاق احتراق خارج شوند، كاهش مي‌دهد. يك راه ديگر براي كاهش هر چه سريع‌تر انتشار آلاينده‌ها، هدايت مستقيم مقداري از گازهاي خروجي از اتاق احتراق به ورودي است، به طوري كه ميزان اين گاز توسط يك سوپاپ كنترل مي‌شود. با اين روش افزايش دماي كنتئرل شده‌اي در اتاق احتراق ايجاد مي‌شود كه مي‌تواند سطح انتشار آلاينده‌ها (اكسيد ازت) را كاهش دهد و بنابراين محبوبيت اين موتور را به دليل آلايندگي كم آن افزايش مي‌دهد. كم صدا بودن نيز يكي ديگر از اولويت‌هاي مهندسي موتور جديد ‌2 DCI است. قسمت زيرين موتور كه از آلومينيوم ساخته شده، به گونه‌اي طراحي شده كه بازده بالايي داشته باشد و لرزش موتور را كاهش دهد. در اين موتور دو محور بالانس كننده در جهت عكس ميل لنگ مي‌چرخند تا لرزش دوراني ميل لنگ را خنثي كنند.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”