مراسم آغاز توليد انبوه موتور ملي پس از دهه فجر برگزار مي‌شود

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

مراسم آغاز توليد انبوه موتور ملي پس از دهه فجر برگزار مي‌شود

پست توسط Don Corleone »

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو


مراسم آغاز توليد انبوه موتور ملي كه قرار بود فردا - شنبه 21 بهمن - برگزار شود، لغو شد.

روابط عمومي شركت ايران خودرو با بيان اين مطلب به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا گفت: اين مراسم كه قرار بود با حضور يكي از مسوولان بلندپايه اجرايي كشور برگزار شود، به دليل حضور نيافتن وي لغو شده و به بعد از 22 بهمن موكول شده است.

گفتني است، خانواده موتور ملي به نام EF7 با سه موتور 1700، 1400 و 1700 سي‌سي (TC) طراحي و ساخته مي‌شود كه در مرحله نخست با همكاري مشترك يك شركت تحقيقاتي اروپايي و در مراحل بعدي با بهره‌مندي از دانش فني كارشناسان ايراني، موتور 1400 سي‌سي در داخل كشور طراحي و توليد خواهد شد.

اين موتور با داشتن 16 سوپاپ و كنترل زمان‌بندي متغير دريچه‌هاي هوا، قابليت‌هاي بسياري را در خودرو ايجاد مي‌كند و مشتريان را از معايب موتور‌هايي كه به شكل كارگاهي دوگانه سوز شده‌اند، به ويژه در زمينه دوام قطعات رها مي‌كند. اين موتور در حالت كار با بنزين 20 درصد و در حالت استفاده از گاز، تواني به مراتب بيشتر از موتور كنوني سمند را دارد.

استفاده از فناوري توليد شاتون به روش شكست ليزري، دستيابي به بالاترين حد بازدهي تلمبه روغن در موتور‌هاي هم‌رديف با استفاده از ايده‌هاي جديد، به‌كارگيري فناوري سامانه زمان‌بندي متغير سوپاپ كه نقش بسيار مهمي‌ در رسيدن به گشتاور بيشتر در سرعت‌هاي پايين و ميانه موتور دارد، از نقاط قوت اين موتور است.

مرحله نخست توليد موتور ملي با 40 درصد قطعات داخلي و 60 درصد قطعات خارجي آغاز شده است كه براساس برنامه زمان‌بندي شده تا سال 2010 ميلادي ميزان ساخت داخل آن به 70 درصد مي‌رسد.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”