تجمع خريداران اتوبوس‌هاي چيني در مقابل شركت سايپاديزل؛

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

تجمع خريداران اتوبوس‌هاي چيني در مقابل شركت سايپاديزل؛

پست توسط Don Corleone »

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو



تعدادي از خريداران اتوبوس‌هاي چيني به نام يوتانك با تجمع مقابل شركت سايپاديزل، ناراضايتي خود از اين محصول را اعلام كردند.

ابوالقاسم خضري - يكي از نمايندگان خريداران ناراضي - در گفت و گو با خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين باره گفت: تير ماه امسال شركت سايپا ديزل حدود 600 دستگاه اتوبوس يوتانك از كشور چين وارد كرد كه حدود 170 تا 180 دستگاه از آن توسط رانندگان اتوبوس‌هاي قديمي خريداري شد.

وي توضيح داد: يوتانك از نظر اندازه كوچك‌تر از اتوبوس است و هزينه‌اي نيز كه سايپا ديزل از خريداران دريافت كرده حدود 51 ميليون تومان است كه با هزينه‌هاي جانبي مانند بيمه مجموعا به 58 ميليون تومان مي‌رسد؛ ولي به اين دليل خريد اقساطي آن، قيمتش حدود 80 ميليون تومان مي‌شود.

او با اشاره به اين‌كه پايانه‌هاي مسافربري، خودروهاي خريداري شده توسط ما را به عنوان اتوبوس به رسميت نمي‌شناسند، عنوان كرد: رانندگان اين اتوبوس‌ها اجازه حمل مسافر را با وضعيت موجود ندارند و در صورت حمل مسافر نيز مشكلات زيادي براي آنها از سوي پليس راه به وجود مي‌آيد.

خضري، مشكل ديگر اين اتوبوس ها را معايب فني و ظاهري دانست و خاطرنشان كرد: به عنوان مثال جلوبندي اين خودرو سروصداي زيادي ايجاد و در دست‌اندازها نيز مشكلات زيادي را براي مسافران ايجاد مي‌كند.

او با اشاره به اين‌كه اين خودرو در اصل اتوبوس نيست و حكم ميني بوس را دارد، تصريح كرد: تنها فرقي كه اين خودرو با ميني‌بوس دارد، اين است كه تعداد صندلي‌هاي آن افزايش يافته است.

وي همچنين با نامناسب دانستن وضعيت خدمات پس از فروش اين خودرو در كشور توضيح داد: گاهي اوقات رانندگان مجبور مي‌شوند خودرو خود را به دليل مشكلي مانند بلبرينگ پروانه كه نياز به تنها چند ساعت كار دارد، چند روز در تعميرگاه نگه دارند.

اين در حاليست كه مرادي - مدير فروش شركت سايپا - در اين خصوص به ايسنا گفت: يوتانك كه از چين وارد شده است، از نظر اندازه بين اتوبوس و ميني‌بوس است و تعريف آن نيز از نظر اداره راهنمايي و رانندگي به اين دليل كه داراي بيش از 27 مسافر است، اتوبوس است.

وي افزود: ‌اين خودرو قابل استفاده در بخش ميني‌بوس‌راني نيز هست.

مرادي با اشاره به مشكل به رسميت شناخته نشدن اين خودرو در پايانه‌هاي مسافربري عنوان كرد: بخشنامه اوليه‌اي كه توسط راهداري درباره اين خودرو ابلاغ شد، داراي شفافيت‌هاي لازم نبود و تفسيرهاي مختلفي از آن مي‌شد و به همين دليل در بخشنامه ديگري اين مشكل برطرف و مشكل پذيرش اين اتوبوس‌ها در ترمينال‌هاي مسافربري نيز برطرف شد.

وي همچنين درباره خدمات پس از فروش اين خودرو در كشور توضيح داد: به‌طوركلي اكثر خودروهايي كه به تازگي وارد كشور مي‌شوند، داراي مشكلاتي نظير خدمات پس از فروش هستند كه در طول زمان نيز اين مشكل حل مي‌شود و در حال حاضر نيز مشكلي در زمينه خدمات پس از فروش اين خودرو وجود ندارد.

گفتني است، اين تجمع در نهايت پس از ساعاتي طي مذاكره مسوولان سايپا با خريداران ناراضي به پايان رسيد.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”