عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام دوستان
.یه پراید مدل ۸۸ دارم وقتی کولر روشن میکنم تا نیم ساعتی عالی کار میکنه اما بعد نیم ساعت چهل دیقه باد خیلی کمی میاد از دریچه کولر فن کولر درست کار میکنه اما نمیدونم چرا بعد نیم ساعت باد کمتری میاد در صورتیکه فن کولر کاملا پر سرعت میچرخه.
وقتی دکمه کولر خاموش میکنم بعد چند دیقه دوباره باد با فشار زیاد میاد داخل اتاق



سلام

به احتمال 99% علتش یخ زدنِ اِواپراتور هست (برفک زدن)
علتش خراب شدن سنسورش و یا کنده شدنِ سیم مسی اکسپنشن والو هست یعنی از اواپراتور دور شده و یخ زدنش رو تشخیص نمیده



طبق نقشه ی زیر , کولر پراید , اِکسپَنشِن والو داره که چسبیده به اواپراتور هست

[External Link Removed for Guests]
این والو یک ترموستات داره داخلش که وقتی اواپراتور بیش از حد سرد میشه راه عبور گاز رو میبنده و درنتیجه کمپرسور هم اتوماتیک خاموش میشه به دلیل بالا رفتن فشار و قطع شدنِ برق کلاچ کمپرسور کولر توسط سوئیچ فشار
عکس expansion valve پراید
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
محل نصبش روی اواپراتور زیر داشبورد
[External Link Removed for Guests]

ضمناً دذایر dryer هم باید 4 سال یک بار عوض بشه همراه با اورینگهاش وگرنه کمپرسور به فنا میره
درایر کارش مثل فیـلتر روغن موتور هست
در google image بنویسید درایر کولر ماتیز تا عکسهاش رو ببینید
تمام اورینگها باید با درایر عوض بشه وگرنه احتمال خالی شدن گاز زیاده چون اورینگها عمر محدودی داره
با تعویض درایر باید 60 سی سی روغن یعنی یک استکان از جنس همون روغنی که در کمپرسور هست باید به سیستم اضافه بشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
این قطعه که گفتین شیر ولو عوض کنم گاز کولر خالی میشه؟
یه سوال دیگه تو تابستون امپر ماشین بالا میره موقع کولر گرفتن میخوام فن ماشینو با دو دور عوض کنم که فقط دور تندشو بزارم .
به نظر شما دور تند فن دور دور سرعتش بیشتر از فن تک دوره؟
و فرقی هم داره؟
ممنون


سلام

شما
بالا رفتن حرارت با کولر اکثراً از کثیف بودنِ بیرون کندنسر کولر هست یعنی رادیاتور کولر که جلوی رادیاتور موتور نصب شده و همچنین له شدن منافذش با سنگریزه
کثیفیش باعث میشه هوا خوب ازش رد نشه و درنتیجه حرارت رادیاتور موتور بالا بره وقتی که کولر روشنه چون گرمای کندنسور نمیذاره رادباتور موتور درست خنک بشه
شستشوی بیرون رادیاتور و کندنسر با فشار بسیار قوی آب تاثیر زیاد داره در درست کار کردن کولرو نرمال بودن حرارت موتور و کاهش سوخت چون وقتی کندنسر کولر خوب خنک نشه گاز کولر خوب خنک و مایع نمیشه و درنتیجه کمپرسور کولر سفت میشه و نیروی بیشتری از موتور میگیره و راننده باید بیشتر گاز بده که مصرف بالا میره .
رادیاتور و کندنسر باید از سمت داخل شسته بشه نه از بیرون
اگه راذباتور موتور باز بشه و بیرون بیاد و هر کدوم جداگانه از سمت مخالفش با فشار بسیار شدید آب و مایع ظرفشویی شسته بشه دیگه بهتره
درستش اینه که کندنسر هر 6 تا 8 سال عوض بشه اگر بیرونش داغونه . تاثیرش خیلی زیاده
=================================
اکسپنشن والو اگر بخواد عوض بشه گاز خالی میشه
==============================
ممکنه فقط اون لوله ی باریک مسی که در عکس بالایی هست از اواپراتور دور شده و یخ زدنش رو تشخیص نمیده
در سرد ترین وقتِ شب , رو به باد پارک کنین و کاپوت رو هم باز کنین و کولر رو با دور کند روش کنین و اصلاً گاز ندین
ببینین آیا کمپرسور اصلاً OFF نمیشه ؟ یک سره کار میکنه تا اواپراتور یخ بزنه و پرتابباد کم کم کاهش پیدا کنه ؟
اگر اینطوره پس حتماً اکسپنشن مشکل داره که ممکنه فقط سیمش از اواپراتور دور شده


==============================
در بعضی ماشینها اواپراتور یک ترموستات هم داره زیر داشبورد که میشه باهاش زمان آف کردن کمپرسور رو تغییر داد. ببینید پراید نداره ؟
==============================
ضمناً ممکنه پراید طوری باشه که از زیر داشبورد بشه دست کرد توی جای اواپراتور و سیمش رو لمس کرد و فهمبد که کنده شده از جاش یا نه . اگر کلاً بچسبه به اواپراتور , کمپرسور زود زود آف میکنه . اگر دور شده باشه اصلاً آف نمیکنه .


==============================
اگر مقدار گاز کم بشه یا زیاد بشه هم گاهی باعث برفک زدن اواپراتور میشه
برید پیش یک آدم بفهم و باوجدان تا فشار گاز رو چک کنه که کم یا زیاد نباشه
==============================
درایر هم حتماً سالهاست که عوض نشده . عوضش کنین تا کمپرسور به فنا نره .
در روزی که گرد و غبار و رطوبت زیاده کولر تعمیر نکنین

روغن ریختن توی درایرِ نو از ورودیش فراموش نشه . یک استکان . مبادا روغنی غیر از روغن توی کولر باشه که کمپرسور جام میشه


==============================
همه ی شیلنگها و و لوله ها سرهاشون رو چک کنین . اگر چرب هست پس همونجا نشتی گاز و روغن وجود داره و باید اورینگش عوض بشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام

میخوام روغن هیدرولیک را عوض کنم از چه جای میتونم روغن داخل سیستم تخلیه کنم

سلام
بنده 17 سال عوضش نکردم . اون هم در گرمای 53 درجه ی کویت
روغن ترمز هم همینطور
راز سلامت و طول عمر سیستم فرمان در چند چیز مهم هست:
1- هرگز فرمان رو حرکت ندادم وقتی که ماشین ایستاده هست
2- پُر باد نبودن لاستیکها خصوصاً در ایران که خیابونها پر از چاله چوله هست . لاستیکها باید کمی کم باد باشه تا بتونه درصد بالایی از ضربه های دست اندازها رو جذب کنه و کمکها و فنرها و بدنه و موتور و گیربکس کمتر صدمه ببینه
.

3- تعویض گردگیرهای هیدرولیک فرمان به محض پاره شدن . گرد و خاک و ذرات شن ,دشمن شماره یکِ کاسه نمدش هست و باعث نشتی روغن و کلی هزینه میشه
=================================

نمیشه تمام روغن رو عوض کرد مگر اینکه سیستم کلاً باز بشه
و یا تا جایی که امکان داره روغنش رو بکشیم و بعدش روغن نو اضافه بشه
بعد از چند ساعت کار کردنش دوباره تا جایی که ممکنه بکشیمش و روغن نو اضافه بشه
برای کشیدنش :
باید اون شیلنگی که روغن رو بر میگردونه به مخزن جدا کنین و بذاریم توی یک ظرف و موتور رو روشن کنیم و مقداری گاز بدیم تا بیشترین مقدار روغن خارج بشه
بعدش روغن نو اضافه کنیم به مخزن
البته راههای دیگه هم داره مثل باز کردن شیلنگِ وصل شده به هیدرولیک اما دردسر داره
روش اول , راحت هست
نوع روغن بسیار مهم هست
باید همجنس روغن فعلی باشه که خودروساز توصیه کرده

یکی از دوستان گفتند که مکانیک اشتباه کرد و روغن موتور !!! ریخت توی مخزن هیدرولیک و باعث سفت شدن فرمان شد

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام


مشکل بالا رفتن آمپر حرارت موقع روشن کردن چراغهای جلو


از باتری یک یا چند سیم در جاهای مختلف وصل به بدنه ماشین

این سیمها باید ضخیم باشه و محکم و بدون زنگ زدگی وصل شده باشه به سر منفی باتری و بدنه

گاهی ضخامت سیم خوبه ولی سر سیم سولفاته شده یا زنگ زده و درست اتصال نداره و یا بدنه اینجوری شده و یا اون سمتش که به باتری وصله اینجوری شده

و یا سیم شل هست
باید سرهای سیم منفی باز بشه و با حوصله تمیز و براق بشه و محکم نصب بشه . گاهی سمباده ی آهنِ شماره 80 یا 100 لازمه و یا برس سیمی برای تمیز و براق شدنِ سرهای سیم و جای نصبش


مشکل داشتن این سیم باعث مشکلات الکترونیکی در ECU و سنسورها هم میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط dariush074 »

سلام
ساعت پراید مشکل پیدا کرده و اینطور شده که بعضی وقتا کار میکنه و نور صفحه روشنه و بعضی وقتا هم نور صفحه میپره و خاموش میشه و مثلا چند دقیقه بعد هم که روشن میشه ریست نشده و تایمش درست مثل قبل کار میکنه. فقط انگار نور صفحه قطع و وصل میشه.. فیوزش رو چک کردم سالم بود..حالا به نظر شما مشکلش چیه؟ باید کل ساعت رو عوض کنم؟ ممنون
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Major
Major
پست: 221
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 117 بار
سپاس‌های دریافتی: 322 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط مهاجر تنها »

dariush074 نوشته شده:سلام
ساعت پراید مشکل پیدا کرده و اینطور شده که بعضی وقتا کار میکنه و نور صفحه روشنه و بعضی وقتا هم نور صفحه میپره و خاموش میشه و مثلا چند دقیقه بعد هم که روشن میشه ریست نشده و تایمش درست مثل قبل کار میکنه. فقط انگار نور صفحه قطع و وصل میشه.. فیوزش رو چک کردم سالم بود..حالا به نظر شما مشکلش چیه؟ باید کل ساعت رو عوض کنم؟ ممنون



سلام اگر سوکت پشتش ایراد نکرده باشه احتمالا از برد ساعتتون هست اگر دستگاه اهم متر دارید موقعی که ساعت خاموش شده با دستگاه ببینید برق میاد تا پشت ساعت اگر اومد مشکل از ساعته
نظر حقیر اینه که صفحه کامپیوتر یا همون صفحه نمایشش دچار مشکل شده یا ضربه خورده بواسطه دست انداز از جا در اومده یا اب یا چایی ریخته شده برویش

زیر سایه اهل بیت در بندگی خداوند عزیز موفق باشید
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام
ساعت پراید مشکل پیدا کرده و اینطور شده که بعضی وقتا کار میکنه و نور صفحه روشنه و بعضی وقتا هم نور صفحه میپره و خاموش میشه و مثلا چند دقیقه بعد هم که روشن میشه ریست نشده و تایمش درست مثل قبل کار میکنه. فقط انگار نور صفحه قطع و وصل میشه.. فیوزش رو چک کردم سالم بود..حالا به نظر شما مشکلش چیه؟ باید کل ساعت رو عوض کنم؟ ممنون

سلام
همونطور که جناب مهاجر گفتند , اگر نور صفحه و ساعت از یک سیم برق میگیره پس مشکل از خود ساعته چون اگر برقش قطع میشد ساعت هم تغییر میکرد چون باتری نداره داخلش
اگر باتری داره داخلش پس موضوع فرق میکنه و ممکنه فیوزش شل هست گاهی اتصال نداره و برقش قطع میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط dariush074 »

سلام و وقت بخیر
در حالت عادی و موقعی که سالمه ، سوییچ ماشین رو تا ته می بندی سوییچ از جاش در نمیاد و باید سوییچ رو یه فشار به پایین بدی و اون موقع از جاش میتونی در بیاری و بعد از برداشتن سوییچ هم فرمان ماشین قفل میشه... حالا چند روز پیش یه نفری سوار ماشینم شد و سوییچ رو بهش دادم یه ذره جا بجا کنه و بعدش هم سوییچ رو در اورد بهم داد و حالا نمی دونم چیکار کرده که سوییچ رو تا آخر که بستی بدون اینکه فشار بدی راحت از جاش در میاد و فرمون ماشین هم اصلا دیگه قفل نمیکنه.. حالا طرف چیکار کرده؟ چطوری درستش کنم؟
ممنون
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

dariush074 نوشته شده:سلام و وقت بخیر
در حالت عادی و موقعی که سالمه ، سوییچ ماشین رو تا ته می بندی سوییچ از جاش در نمیاد و باید سوییچ رو یه فشار به پایین بدی و اون موقع از جاش میتونی در بیاری و بعد از برداشتن سوییچ هم فرمان ماشین قفل میشه... حالا چند روز پیش یه نفری سوار ماشینم شد و سوییچ رو بهش دادم یه ذره جا بجا کنه و بعدش هم سوییچ رو در اورد بهم داد و حالا نمی دونم چیکار کرده که سوییچ رو تا آخر که بستی بدون اینکه فشار بدی راحت از جاش در میاد و فرمون ماشین هم اصلا دیگه قفل نمیکنه.. حالا طرف چیکار کرده؟ چطوری درستش کنم؟
ممنون

سلام
مغزی سوئیچ و قفل فرمان باید هر سه چهار سال یک بار گریسمالی بشه تا همیشه نرم و روان باشه
.
خشک شدنش باعث میشه سایش پیدا کنه و کم کم آسیب ببینه یا جام بشه یا قطعاتش بشکنه یا ضامن قفل فرمان بشکنه
.
ضمناً باید همیشه فرمان در وضعیت قفل باشه بعدش راننده سوئیچ رو خارج کنه تا به قفل و مغزی سوئیچ فشار نیاد
.
معمولاً فرمان در 30 درجه به چپ قفل میشه پس موقع پارک کردن باید فرمان در این وضعیت باشه بعدش خاموش کنیم و سوئیچ رو که یرداریم فرمان قفل میشه بدون اینکه تکونش بدیم و به ضامن قفلش هم فشار نمیاد . موقع روشن کردن هم سوئیچ راحت میچرخه چون فرمان آزاد هست و راحت از حالت قفل در میاد
.
حالا اگر کسی یادش نبود و سوئیچ رو درآورد و فرمان رو کمی چرخوند و فرمان قفل شد , باید موقع وارد کردنِ سوئیچ به مغزی , اول فرمان رو کمی در جهت صحیح بچرخونه تا ضامن قفل فشاری روش نباشه بعداً سوئیچ رو با نیرو کم بچرخونه تا قفل باز بشه و سوئیچ بچرخه و ماشین استارت بزنه
اگر راننده ای عادت کرده به قفل کردنِ فرمان با چرخوندنش بعد از درآوردنِ سوئیچ و عادت کردن به روشن کردن بدون تکون دادنِ فرمان در جهت صحیح , پس این سوئیچ و این قفل زود خراب میشه یا میشکنه
.
================================
.
مغزیِ سوئیچ ماشین شما سرویس لازم داره . به احتمال زیاد ضامن قفل از خشکی زیاد جام شده در جاش و گریسکاری لازم داره البته اگر نشکسته باشه .
یعنی باید سوئیچ (کلید)رو بزنین به مغزی و یک یا دو درجه بچرخونین و معمولاً یک سوراخ بقل قفل جای مغزی سوئیچ هست که باید یک سیم ضخیم حدودِ 3mm رو بزنین داخل شوراخ و مغزی رو بکشین بیرون
.

روش درآوردنِ مغزی در ماشینهای مختلف فرق میکنه
.



بعدش باید با انگشت یا سر پیچ گوشتی گریس زیاد بزنین به ضامن قفل فرمان که حدود 6 سانت داخلِ جای مغزی هست و کمی فرمان رو چپ و راست کنین و دوباره گریس بزنین تا خوب گریسمالی بشه
.
جای مغزی و خود مغزی هم باید گریسمالی بشه تا همه ی قطعات نرم و روان بشند
.
عکس مغزی سوئیچ موقع درآوردنش
[External Link Removed for Guests]
.
عکس جای مغزی
[External Link Removed for Guests]
کلیپها و عکسهای روش درآوردن مغزی و تعویضش
[External Link Removed for Guests]
عکس مغزی نو و سوئیچ
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
.
نکته مهم
.
وقتی مغزی بشکنه و عوض بشه دیگه سوئیچش هم تغییر میکنه یعنی ماشین 2 کلیده میشه . کلیدِ مغزی قدیمی برای درها و کلید مغزی نو برای روشن کردنِ موتور
.

برای اینکه دوباره با همون کلید قدیمی روشن بشه و ماشین تک کلیده بشه باید قبل از نصبِ مغزیِ نو , دندانه های مغزیِ کهنه با دندانه های مغزی نو عوض بشه .
هر دندانه باید با دندانه ی مثل خودش عوض بشه یعنی اولین دندانه ی سمت چپ باید با اولین دندانه سمت چپ در سوئیچ نو عوض بشه

عکسهای دندانه های مغزی
[External Link Removed for Guests]
عکس دندانه های خارج شده از مغزی همراه با فنرش که بسیار کوچک هست و ممکنه گم بشه
[External Link Removed for Guests]
.
هر دندانه و فنرش باید تک تک خارج بشه و عوض بشه با مشابهش در مغزی نو . بعدش برید سر دندانه ی بعدی تا اشتباه نکنید .

اگر فقط یک دندانه در جای غلط نصب بشه دیگه قفل کار نمیکنه نه با کلید قدیم و نه کلید جدید


.
این کارها باید روی پارچه سفید یا یک سینی بزرگ انجام بشه تا اگر فنری چیزی از دستتون افتاد گم نشه
گریسمالی جای دندانه ها هم خیلی مفید هست
.
ولی جایی که سوئیچ واردش میشه نباید گریسمالی بشه وگرنه سوئیچتون همیشه چرب هست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه 13 مهر 1397, 1:15 am

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط iceboy45 »

دوستان سلام . من به تازگی یه ماشین لیفان x50 خریدم
موقع خرید با ماشین پر گاز نرفتم ... الا که تخته میکنم به ماشین معکوس میکشه ولی روی دور موتور 5 6 هی کات آف میکنه و دنده نمیده ... البته با گاز دادن معمولی این مشکل وجود نداره ...
ممنون میشم راهنماییم کنید .
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

masoud259 نوشته شده: سه‌شنبه 8 آبان 1397, 9:01 am متشکرم
سوال بعدی هم بی زحمت پاسخ بدید
ماشین رو ک خریدم فنر هاشو بریده بودن و خوابیده بود ماشین من چون کمک فنر نو خریدم و جلوبندی هم تعمیر کردم جلوبندی ساز گفت فنر هات کوتاه هست و کمک رو اذیت میکنه منم از قبل کوتاه خوشم نمیومد و زیرش هم می گرفت ض
مشکل اینجا بود ک میگفت فنر های ک تو بازار هست ی کم بلنده
میکف تاسال 92 حدودا فنر جلو پراید بلند بود بعد از اون خود سایپا دیگه فنر های کوتاه تر گذاشت رو پراید اما تو بازار فنر های کوتاه فابریکی ک الان رو پراید های نو هست موجود نیست
خلاصه ما دو جفت فنر کره ای پیدا کردیم و انداختیم زیرش
جلوش خوبه اما میخوام بدونم اندازه استاندارد ارتفاع پراید چقدره ؟ مثلا گلگیر جلو از زمین چقدر باید فاصله داشته باشه؟
مورد بعدی این که ماشین رو آوردم بالا گیج شده متاسفانه
مثلا رو 90 اگه بخوای تغییر لاین بدی اگه راننده ناشی باشه قطعا منحرف میشه این مشکل مربوط به کجاست؟
کمک و فنر و جلوبندی و... همه تعویض شدن

سلام
1- سایز فنر و ارتفاع پراید رو بهتره خودتون روی پرایدهای مختلف اندازه بگیرین و پیچهای فنر رو بشمارید .
2- اگر در رانندگی احساس میکنین که پشت ماشین ثُبات نداره و به چپ یا راست منحرف میشه پس مکانیک در نصب قطعاتِ اکیل عقب دچار استباه شده یعنی یا چیزی رو فراموش کرده نصب کنه یا چیزی شل بسته شده
اکسل عقب با 2 بازو به بدنه وصل شده وگرنه اکسل چپ و راست میشه در جاش چون فقط به فنرها و کمکها وصله
اون 2 تا بازو یکیشون مانع از حرکت اکسل به چپ و راست میشه و بازوی دوم مانع از حرکت اکسل به عقب و جلو میشه
سرهای این 2 بازو هم بوشهای لاستیکی داره
اگر فقط یک بوش نصب نشده باشه باعث حرکت کردن اکسل میشه
احتمالاً بازویی که مانع از حرکت اکسل به چپ و راست میشه لق هست یا بوش نداره
شاید هم اکیل درست به فنر وصل نیست و لق میزنه توی جاش

.
قطعه 33 در این عکس همون بازویی هست که مانع از حرکت اکسل به جلو و عقب میشه
تصویر
[External Link Removed for Guests]
.
از بازوی دوم عکسی در نت پیدا نکردم
===================

اگر انحراف ماشینتون از اکسل عقب نیست بیشتر توضیح بدین دقیقاً چجوری میشه و کِی اینجوری میشه ؟ در مسیر مستقیم ؟ در گردش به چپ ؟ با راست یا چی دقیقاً
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 آبان 1397, 1:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط masoud259 »

ممنونم از اینکه راهنمایی میکنید
اکسل رو چک کردم ظاهرا مشکلی نداشت
ماشین از سرعت چل پنجاه تا به بالا به هر دو طرف گیج هست
مثلا یک چاله میبینی میخوای بکشی چپ ، ماشین به حالت عادی نمی ره چپ یهو میکشه چپ بعد باید بدی راست ک تعادل حفظ شه
فک میکنم بخاطر خلاصی فرمان باشه
زیاد خلاصی داره
ینی فرمون میدی نمی ره قاعدتا بیشتر فرمون میدی تا بره بعد ماشین میخواد منحرف بشه
میزان فرمان کامپیوتری هم بردم گفت 95 درصد میزونه گفت جلوبندی ساز بیش از این نمیتونه میزان کنه بعد گفت کمی سگ دست کجه که پیچ اتصال کمک به سگ دست را یک کم تراشکاری تراش داد تا درست بشه
در گردش ب چپ و راست مشکلی نیس اصلا چه در رمپهای بزرگراهها ک ماشین 360 درجه دور میزنه و در چارراه ها فقط زمانی که مستقیم می ری و می خای مثلا لایی کشید
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”