عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

masoud259 نوشته شده: چهارشنبه 9 آبان 1397, 5:25 pmممنونم از اینکه راهنمایی میکنید
اکسل رو چک کردم ظاهرا مشکلی نداشت
ماشین از سرعت چل پنجاه تا به بالا به هر دو طرف گیج هست
مثلا یک چاله میبینی میخوای بکشی چپ ، ماشین به حالت عادی نمی ره چپ یهو میکشه چپ بعد باید بدی راست ک تعادل حفظ شه
فک میکنم بخاطر خلاصی فرمان باشه
زیاد خلاصی داره
ینی فرمون میدی نمی ره قاعدتا بیشتر فرمون میدی تا بره بعد ماشین میخواد منحرف بشه
میزان فرمان کامپیوتری هم بردم گفت 95 درصد میزونه گفت جلوبندی ساز بیش از این نمیتونه میزان کنه بعد گفت کمی سگ دست کجه که پیچ اتصال کمک به سگ دست را یک کم تراشکاری تراش داد تا درست بشه
در گردش ب چپ و راست مشکلی نیس اصلا چه در رمپهای بزرگراهها ک ماشین 360 درجه دور میزنه و در چارراه ها فقط زمانی که مستقیم می ری و می خای مثلا لایی کشید
با سلام
اولین مورد مشکوک بلبرینگ ژامبون اکسل هست
دومین عامل کج بودن اکسل هست که هزینه زیادی داره
یک مورد دیگه خراب بودن کمک فنر ها هست
اگه وقتی با سرعت رانندگی میکنید و هنگام رسیدن به یک دست انداز
احساس میکنید خودرو و مخصوصا عقب به یک سمت لیز میخوره دلیلش
یکی از موارد بالا هست(تایر های دو پوستهو جویده شده هم میتونه عامل باشه)
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 آبان 1397, 1:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط masoud259 »

توی این دو س هفته تایر نو خریدم مارک پرایمول چینی 175باد لاستیک هم چند بار تست کردم همگی زو گذاشتم 31
هر 4 رینگ چرخ نو هست
کمک جلو نو مارک یاکابا ژاپنی
کمک عقب هم یاکابا هست ولی نو نیس روغن نزده سالم هستن
لوازم جلوبندی همگی تعویض شدن طبق و سیبک و ...
فنر ها هم دو جفت فنر دست دو کره ای از یک فنر ساز خریدم
ی کم شک دارم به فنر ها، احساس میکنم فنر ها خیلی بلند بودن از اول ، اساسا میشه سلامت فنر رو تست کرد ؟ نرمی و سفتی فنر رو چجور میشه تشخیص داد؟
ارتفاع ماشین نسبت ب قبل حدود دو سانت بالاتر اومده قبلا فنر ها رو بریده بودن کوتاه شده بود ماشین ، البته الان مثل پراید های معمولی شده
قبل از این تغییرات اصلا گیجی نداشت ماشین
در مورد خلاصی فرمون نظری دارید؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

masoud259 نوشته شده: چهارشنبه 9 آبان 1397, 9:13 pmتوی این دو س هفته تایر نو خریدم مارک پرایمول چینی 175باد لاستیک هم چند بار تست کردم همگی زو گذاشتم 31
هر 4 رینگ چرخ نو هست
کمک جلو نو مارک یاکابا ژاپنی
کمک عقب هم یاکابا هست ولی نو نیس روغن نزده سالم هستن
لوازم جلوبندی همگی تعویض شدن طبق و سیبک و ...
فنر ها هم دو جفت فنر دست دو کره ای از یک فنر ساز خریدم
ی کم شک دارم به فنر ها، احساس میکنم فنر ها خیلی بلند بودن از اول ، اساسا میشه سلامت فنر رو تست کرد ؟ نرمی و سفتی فنر رو چجور میشه تشخیص داد؟
ارتفاع ماشین نسبت ب قبل حدود دو سانت بالاتر اومده قبلا فنر ها رو بریده بودن کوتاه شده بود ماشین ، البته الان مثل پراید های معمولی شده
قبل از این تغییرات اصلا گیجی نداشت ماشین
در مورد خلاصی فرمون نظری دارید؟
با سلام
خیلی ها بودند که بخاطر خلاصی فرمان جونشون رو از دست دادن
ببین دوست گلم اینجور نیست که مارک و نو بودن تضمین کارایی قطعه باشه مخصوصا در زمان فعلی که تقلب تو صنایع لوازم یدکی جوری شده که تا حالا نبوده ولی الحمدالله روش هایی هستند برای تست سلامت اکثر قطعاتفشما در اولین فرصت تشریف میبرید به مرکز معایینه فنی و بسادگی و با دقت بالا کارایی سیستم تعلیق رو براتون مشخص میکنند(هم فنر و هم کمک فنر)
اگه حرفه ای باشی براحتی با دست هم میتونید کمک فنر ها رو چک کنید دستی رو بدید پایی و بذارین تو دنده با دست روی کاپوت عقب چند بار محکم فشار بدید جوری که خودرو شروع کنه به بالا پایین شدن به محض برداشتن دست خودرو باید پابت بمونه و یا حداکثر یک بار جابجا بشه و اگر بیشتر از این بود کمک فنر ها خراب شدن ،در ضمن یک نکته اساسی در مورد کمک لزوما روغن نزدن دلیل سالم بودن نیست اصلا(خراب شدن سوپاپ یکطرفه داخلی یه نمونه)
جلو وعقب خودرو رو از لحاظ تصادف نداشتن بررسی کن
قسمت عقب جک بزن لقی جانبی چرخ ها رو محکم با دست چک کن
تا زمانی که ایراد رو بر طرف نکردی سرعت نرو
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده: سلام
یه پراید انژکتوری مدل 85 چراغ روغن وقتی ماشین رو روشن میکنی تا یه مدت روشن میمونه و خاموش میشه
وقتی خاموش شد یه مسافت که با ماشین بری وقتی ماشین وایستاده چراغ روغن چشمک میزنه و وقتی گاز بدی چشمک قطع میشه .
.
روغن و فیلتر روغن عوض شده فشنگی روغن هم عوض شده .

به نظرتون ایراد از چیه ؟
آیا مشکل سازه ؟

معمولا بعد از اینکه موتور گرم شد و دور موتور زیر 1000 میفته چراغ روغن روشن میشه در هنگامیکه ماشین در حال سلو کار کردن بدون گاز دادن است، به محض اینکه یه ذره پدال گاز رو فشار بدم چراغ خاموش میشه و با برداشتن پا از روی پدال گاز باز روشن میشه

لطفا کمک کنید خسته شدم دیگه از دست این ماشین


.
سلام
.
این تست رو انجام بدین برای مطمئن شدن از قوی بودنِ اویل پمپ:
مقدار روغن رو با موتور کاملاً سرد چک کنین که کافی باشه . علامت روی گیج روغن رو باید چک کنین با موتور سرد و ماشین کاملاً افقی باشه
با موتور کاملاً گرم , فیوز برق موتور یا پمچ بنزین رو بردارین تا با استارت زدن , موتور روشن نشه
اگر جای فیوزها رو نمیدونین , رله ی پمپ بنزین رو هم میتونین بردارین
ماشین کاملاً افقی باشه
سوپیچ رو باز کنین تا چراغ روغن روشن بشه
چند ثانیه صبرکنین تا چراغ چک خامئش بشه اگر که موتورش انژکتوری هست

استارت بزنید بدون گاز دادن
باید حداکثر بعد از 3 ثانیه چراغ روغن خاموش بشه
اگر زودتر خاموش میشه پس پمپ خیلی قوی هست یعنی عالیه
هر چی دیرتر خاموش بشه پس پمپ ضعیفتره
اگر اصلاً خاموش نمیشه پس وضع پمپ خرابه و خیلی ضعیفه
اگر به فشنگی روغن شک دارین , با فشنگی قبلی عوضش کنین و همین تست رو انجام بدین

گاهی چرب شدنِ فیش فشنگی و یا شل شدنش مشکل ساز میشه
برای اینکه مطمئن بشین فیش و سیمش سالم و محکمه , کافیه سوئیچ زو باز کنین تا چراغ چک روشن بشه بعدش یک نفر سیم و فیش فشنگی رو تکون بده و یک نفر دیگه چشمش به چراغ روغن باشه . اگر چراغش خاموش و روشن میشه پس سیم یا فیشش مشکل داره
.

علتهای ضعیف شدنِ پمپ روغن:
بنجل بودنش
دیر به دیر روغن و فیلتر عوض کردن
روغن بنجل
رانندگی با دور موتور بیش از 3000 RPM که مصرف سوخت و استهلاک روغن و قطعات موتور رو به شدت افزایش میده
باید روی 3000 دنده عوض کنین و در طول رانندگی هم دور موتور زیر 3000 باشه
به این میگن رانندگی اقتصادی و عاقلانه و حکیمانه
.
.

ضعیف یودنِ پمپ روغن یعنب نرسیدنِ روغن
کافی به قطعات موتور
یعنی فرسایش شدید
اگر روغن هم دیر به دیر عوض بشه و راننده هم اهل گازوندن باشه , خیلی زود دخل موتور میاد
یعنی یا به روغن سوزی شدید میافته یا رینگ میشکونه یا باتاقان میزنه گیرپاچ میکنه
.

===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

danial.m نوشته شده: سه‌شنبه 18 دی 1397, 10:31 am سلام دوستان عزیز

من یه سوال دارم
.
من چند وقتی هست که سیم وسطی برق اصلیم میسوزه
ماشین پراید هست
سیم وسطی
باتری سازی هم میبرم هر سری ی اهم متر میزنه و میگه چیزیش نیست
خب اگر چیزیش نیست پس چرا میسوزه ؟مریضه مگه ؟
درضمن سیستم هم ندارم رو ماشین که بگم برق زیاد میکشه
البته ماشین 83 هست و چراغ ها و همه چیز های دیگه همشون فابریکیه
نه زنون دارم نه چیزی

به نظرتون چی رو چک کنم که بفهمم چشه ؟

تنها چیزی که روشن میکنم تو ماشین فقط بخاریه

همین درضمن باتری ماشین هم مرداد 55آمپر سوزکوی نو نو انداختم و ماشین صبح ها تو عوای سرد با تک استارت روشن میشه . حتی استارت رو هم نگه نمیدارم همینکه استارت کنم روشن میشه
حتی بعد از روشن شدن سیم وسطی رو کشیدم که ببینم دینام اوکیه مشکلی نداشت و کار کرد کسی نظری نداره؟

<br>سلام <br>

<br>
سیم وسطی چی هست ؟ کجا هست ؟ از کجا برق میگیره ؟ به کجا برق میده ؟
<br>

<br>

<br>

<br>

<br>
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 آذر 1388, 12:44 am
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط رسول21 »

با سلام  یه سمند EF7 دارم که 33 هزار تا کارکرده الان موقع حرکت اولیه و موقع دنده یک به دو میکشی موقعی که ماشین میخاد شتاب بگیره یه  صدای تق بلند شنیده میشه که تو کل بدنه پخش میشه جلوبندی ساز همه رو چک کرد میگه مال جلوبندی نیست
مکانیک به دسته موتور ها شک داره
چند تا نمایندگی بردم میگن دسته موتور ها از لحاظ ظاهری سالمند ولی لاستیک دسته موتور نرم شده و چون از لحاظ ظاهری سالمند نمیشه گارانتی تعویض کرد

مکانیک خودم نشون دادم میگه دسته موتور ها باید تعویض بشه و دسته موتور زیرس میگه درست مونتاژ نشده
دسته موتور زیری باید حرکت موتور رو بصورت افقی مهار کنه که مال ما بصورت عمودی مهار میکنه (اینو دقیق کسی میدونه چجوریه؟)
از چای دیگه نمیتونه باشه؟/؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

رسول21 نوشته شده: جمعه 21 دی 1397, 12:26 amبا سلام  یه سمند EF7 دارم که 33 هزار تا کارکرده الان موقع حرکت اولیه و موقع دنده یک به دو میکشی موقعی که ماشین میخاد شتاب بگیره یه  صدای تق بلند شنیده میشه که تو کل بدنه پخش میشه جلوبندی ساز همه رو چک کرد میگه مال جلوبندی نیست
مکانیک به دسته موتور ها شک داره
چند تا نمایندگی بردم میگن دسته موتور ها از لحاظ ظاهری سالمند ولی لاستیک دسته موتور نرم شده و چون از لحاظ ظاهری سالمند نمیشه گارانتی تعویض کرد

مکانیک خودم نشون دادم میگه دسته موتور ها باید تعویض بشه و دسته موتور زیرس میگه درست مونتاژ نشده
دسته موتور زیری باید حرکت موتور رو بصورت افقی مهار کنه که مال ما بصورت عمودی مهار میکنه (اینو دقیق کسی میدونه چجوریه؟)
از چای دیگه نمیتونه باشه؟/؟
سلام
معمولا خرابی سر شفت(یا همون مشعلی پلوس) باعث این اشکال هست
در صورتی که اگر دسته موتور ایراد داشته باشه باید کل بدنه در حال کار بلرزد
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:با سلام

.
یه پراید 92 دارم بعضی وقتها کلید بخاری رو هرچه میچرخونی روشن نمیشه یا روی خاموش روشن میشه یا رو دور کند فن باسرعت کار میکنه یا بر عکس
میگن عیب از مقاومت فن بخاریه

میخواستم ببینم اگه درسته این مقاومت کجا قرار داره و چطوری عوض میشه ؟
با تشکر

سلام
به فنِ بخاری BLOWER میگن یعنی دمنده . بلاور
کلید کنترل کننده ی سرعت بلاور , داخلش دو یا 3 تا مقاومت داره که با چرخوندنِ کلید , برق از یک یا دو یا 3 مقاومت میگذره که باعث افت ولتاژ به مقدار مختلف میشه و درنتیجه سرعت چرخش پروانه ی بلاور تغییر میکنه
وقتی برق فقط از یک مقاومت رد میشه سرعتِ سوم هست یعنی یک درجه کمتر از حداکثر
.
وقتی برق 12 ولت , مستقیماً میره برای فن , , پروانه ی فن بشترین سرعت رو داره
وقتی از 3 مقاومت رد میشه , کمترین سرعت رو داره چون ولتاژش افت زیاد داره و میشه حدود 9 ولت
وقتی از دو مقاومت رد میشه سرعتش متوسط هست




به احتمال 99% دکمه کنترلِ بلاور ماشینتون خراب شده . اگر باز میشه پس ممکنه قابل تعمیر هم باشه


بیشتر قطعات خودروهای ایرانی عمداً با کیفیتِ پایین ساخته میشه تا هم هزینه ی تولیدش پایین بیاد و سود فروشش بالا بره و هم اینکه زود به زود خراب بشه و بیشتر بفروشند
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: جمعه 12 بهمن 1397, 11:56 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط aryan sh »

سلام آقا محمد
من پراید 132 موتور hp+ دارم ..چند وقته وقتی که ماشین سرده و چندین ساعت خاموش بوده و بعدش من روشن میکنم صدای تلق تلق به صورت نا منظم و غیر ریتمیک میاد و چند دقیقه بعد که ماشین گرم شد دیگه اصلا هیچ صدایی نمیاد این صدا ها دقیقا از زیر محفظه تسمه تایم هست ..چند بار چک کردم و انگار یکی داره با یه چیزی از داخل محفظه به قاب تسمه تایم به صورت نا منظم و با شدت های کم و زیاد ضربه میزنه..خواهش میکنم راهنمایی کنید
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

aryan sh نوشته شده: شنبه 13 بهمن 1397, 12:04 amسلام آقا محمد
من پراید 132 موتور hp+ دارم ..چند وقته وقتی که ماشین سرده و چندین ساعت خاموش بوده و بعدش من روشن میکنم صدای تلق تلق به صورت نا منظم و غیر ریتمیک میاد و چند دقیقه بعد که ماشین گرم شد دیگه اصلا هیچ صدایی نمیاد این صدا ها دقیقا از زیر محفظه تسمه تایم هست ..چند بار چک کردم و انگار یکی داره با یه چیزی از داخل محفظه به قاب تسمه تایم به صورت نا منظم و با شدت های کم و زیاد ضربه میزنه..خواهش میکنم راهنمایی کنید
با سلام
ممکن هست صدای سر سیلندر باشه و سوپاپ
وضعیت دسته موتور ها رو چک کنید
وقتی سرد هست موتور منظم کار میکنه؟
اگه دور موتور رو در حالت سرد بالا ببرید باز هم صدا میده؟

 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: جمعه 12 بهمن 1397, 11:56 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط aryan sh »

سلام و ممنون از راهنمایی
صدا دقیقا از زیر قاب تسمه تایم هست که امروز هم با راهنمایی یک نفر خبره بدون باز کردن قاب فهمیدیم از واترپمپ هست..اول که روشن میکنی واترپمپ فشار روش هست و بعد از چند دقیقه و باز شدن ترموستات دیگه هیچ صدایی نمیاد ..واتر پمپ هم از چند وقت قبل یه نشتی کمی بعد از تعویض کولانت پیدا کرده بود ولی چون کارشو درست انجام نیده و ماشین داغ نمیکنه میخوام همزمان با تعویض تسمه تایم هر دو رو عوض کنم..
فقط اینو نمیدونم توی این مدل ماشینا واتر پمپ با تسمه تایم مبچرخه یا تسمه دینام؟
یعنی نگرانم تسمه تایم براش مشکلی پیش نیاد و حدود ده هزار کیلومتر دیگه هر دو رو با هم عوض کنم.
ضمن اینکه قیمت خیلی خیلی بالا رفته یعنی واتر پمپ کره ای بوده 50 ولی الان همون مارک که خیلی جاها نداشتن و یه جایی که داست میگفت 160
تسمه تایم دانگیل اصل هم مثل اینکه وارد نمیشه کلا..
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4089
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
سلام

اواخر تابستون امسال کولر ماشینم (پراید 131) بخوبی کار میکرد، تا امروز اصلا روشن نشده بود، امروز خواستم چک کنم ببینم کار میکنه یا نه که متوجه شدم صدای تق که همیشه با زدن کلید کولر شنیده میشد به گوش نمیرسه و کولر باد خنک نمیده
به نظر شما مشکل چیه؟

سلام
1- روشن نکردنِ کولر بعد از فصل گرما اشتباه هست و باعث خشک شدنِ اورینگهای شیلنگها و لوله ها از روغن و نشت گاز کولر میشه
در پاییز و زمستان و بهار هم باید هر 10 روز یک بار به مدت 10 دقیقه در گرمترین ساعتِ روز روشن بشه تا داخل سیستم با روغنِ کولر آغشته بشه و اورینگها خشک و فرسوده نشه
2- فیوز کولر و رله ی کولر رو چک کنین
اون صدای تق , صدای کلاچ کولر هست که با برقدار شدنژ آهنربای داخلش درگیر میشه و کمپرسور به چرخش درمباد
پس به دلیلی برق نمیرسه به کلاچ کمپرسور
فیور , رله , فیش برق کلاچ کولر هم باید نصب و محکم باشه
اگر از اینها نبود باید کلید توی اتاق چک بشه

فشنگی روی کپسول درایر ممکنه گیر کرده و احتیاج به یک تقه با دسته پیچ گوشتی داشته باشه
عیب یابی اینها ساده هست با داشتنِ یک اهم متر کوچک عقربه ای
.
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”