عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:



رله کولر پراید کجا قرار گرفته؟

ظاهراً رله کولر , یکی از اینهاست :. تصویر .

نکته مهم :
اگر کولر ماشینتون ترموستات هم داشته باشه ممکنه به علتِ سرما , ترموستات برقِ کمپرسور کولر رو قطع کرده معمولاً ترموستات زیر داشبورد هست.
تصویر [External Link Removed for Guests]اگر اون سیم مسی یا آلومینیومی رو کمی گرم کنین باید کمپرسور روشن بشه زیاد گرمش نکنین . دماش به 35 درجه هم برسه باید کمپرسور روشن بشه البته اگر فیوز و رله سالم باشهبا اهم متر هم راحت میشه ترموستلت رو چک کرد چون باید یک سیمش همیشه برق 12 ولت داشته باشه . البته منظورم بعد از زدنِ دکمه ی AC و روشن کردنِ فنِ زیر داشبورد هست .پس برق باید از فیوز و رله و ترموستات و سوئیچ فشار که روی کپسول درایر هست رد بشه تا برسه به کلاچ کولر . هر کدومشون که ایراد داشته باشند برق نمیرسه به کلاچ کمپرسور . آهنربای کوچکِ داخل رله هم از دکمه ی AC که روی داشبورد هست برق میگیره .

.
وقتی آهنربای داخل رله برقدار میشه اونوقت برق مثبت باتری میتونه از فیوز و رله و ترموستات و سودیچ فشار عبور کنه و بره برسه به آهنربای کلاچ کولر
پس خیلی راحت با اهم متر میشه از آخر شروع کرد تا رسید به جایز که معیوب هست
یعنی اول چک کنین که آیا فیش وصل شده به کلاچک کمپرسور برق داره ؟
اگه برق داره پس خودِ کلاچ کمپرسور معیوبه
اگر برق نداره پس باید سیم رو دنبال کنین و قطعه ی قبلیش رو چک کنین
این رو باید همینطور ادامه بدین تا به قطعه ی معیوب برسید
.
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادنِ کارها و هرگونه خسارت جانی و مالی با خوانندگان این مطالب هست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

با سلام و سپاس
ببخشید زیاد سوال می کنم
1- برق کلاچ همون سیم تک رشته سیاه رنگه که روی کمپرسور نصب شده؟
2- برقش 12 ولته؟
برای تست باید سیم منفی مولتی متر رو به بدنه اتصال بدم؟

سلام
سوالهاتون همه به جا هست و برای همه ی خوانندگان این مطالب مفید و آموزنده هست .
جواب 1 تا 3 - بله
مولتی متر هم باید روی VDC 12 ولت یا 50 ولت باشه
VDC یعنی ولتاژ مستقیم (برق باتری)
بعضی از ماشینها کلاچ کولرش دو سیمه هست که یکیش مثبت و دیگری منفی هست
در نوع تک سیمه , سیم منفی کلاچ به بدنه وصل شده

سیم منفی اهم متر رو یاید بزنید به جایی از بدنه ی کمچرسور یا یدنه ی ماشین که کاملاً تمیز بی رنگ و زنگ و چربی و خاک و کاملاً براق باشه
برق باتری 12 ولت هست و خطر شوکِ الکتریکی نداره اصلاً
اگر زیر داشبورد ترموستات هست پس اول از همه اون رو کمی گرم کنین . چون در سرمای زیاد برق کمپرسور رو قطع میکنه
گاهی پایه های فیوز و یا پایه های رله و یا فیش برق کلاچ کمپرسور هم سولفاته میشه و کمی تکون دادنش درست میشه . نباید هم شل باشند . باید با فشار جا برند و لق نباشند اصلاً
.


مراقب باشین دستتون و یا سیم اهم متر از تسمه ی کولر و دیگر تسمه ها و پروانه ی فنِ رادیاتور دور باشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

با سلام وسپاس
ترموستات رو گرم کردم ولی اتفاقی نیفتاد
برق به کلاچ نمیرسه، فک کنم از رله دوبل برق کلاچ گرفته شده
2 سیم سبز و سیاه به ترموستات وصل شده
این دو سیم مثبت و منفی هستند یا ورودی وخروجی؟
، میخواستم تست کنم ببینم برق به ترموستات میرسه یا نه،
.
سلام
ترموستات به برق منفی احتیاج نداره چون فقط یک کلید هست که مسیر برق رو باز و بسته میکنه با تغییراتِ دمای هوا و به صورت مکانیکی
پس سیمهای وصل شده به ترموستات , ورودی و خروجی هست و فقط یک مثبت وصل شده به ترموستات که با فعال شدنِ ترموستات , همون برق مثبت از خروجی میره برای مصرف کننده
این ترموستاتها درحقیقت همون ترموستاتِ کولرهای گازیِ خانگی هست که بهش میگن کولر گازی پنجره ای
[External Link Removed for Guests]
یادتون باشه که ترموستات فقط وقتی برقدار میشه که فنِ زیر داشبورد روشن باشه و دکمه AC هم روشن باشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

با سلام وسپاس
متوجه شدم، الان چجوری بفهمم که برق به ترموستات میرسه یا نه؟
کدام سیم ورودی به ترموستاته، سبز یا مشکی؟

سلام
قابلی نداشت
.
لزومی نداره بدونیم ورودی کدومه
اینجوری تستش کنید:
مولتی متر روی 50 ولت یا 12 ولت DC باشه
موتور روشن , فنِ کولر روشن , دکمه AC روشن

حالا سیم منفی اهم متر رو وصل کنین به جایی از بدنه که فلزی باشه و رنگ و زنگ زدگی هم نداشته باشه
حالا مثبت اهم متر رو بزنین به یکی از سیمهای ترموستات . اگر برق نداره بزنین به دومی . حداقل یکی از این 2 تا باید حتماً برق داشته باشه
اگر هیچکدوم برق نداره پس برق نمیاد براش

حالا باید ببینید از کجا برق میاد براش
شما بهتره اول از همه فیوز کمپرسور کولر و رله ی کمپرسور کولر رو پیدا کنین و اونها رو چک کنین چون اونجا اولِ خطِ برق رسانی به کلاچِ کمپرسور کولر هست
معمولاً دکمه ی AC هم یک چراغ کوچک .داخلش هست
اگه با زدنِ دکمه ی AC چراغ داخلِ کلید روشن نمیشه پس مشکل همینجاست و اول باید عیب یابی کنین که چرا دکمه ی AC برق نداره چون این دکمه هست که برق میده به کامپیوتر و کامپیوتر هم برق میده به آهنربای توی رله ی کلاچ کمپرسور

.
این هم نقشه قطعات و مسیر حرکت گاز در کولر پراید و ماتیز هست و هر خودرو مشابهِ دیگه
.
تصویر
این سیستم خیلی ساده هست و تقریباً مثل اسباب بازی هست
کمپرسور گاز رو فشرده میکنه و میده به کندانسور
کندانسور خنکش میکنه تا مایع بشه و میفرسته برای کپسول رســیور (درایر DRYER)
درایر آشغالهاش رو میگیره و فقط هم به گاز مایع شده اجازه عبور میده
گاز مایع میرسه به شیر انبساط یا همون expansion valve
این شیر , گاز رو مثل قطعه ی کوچکِ سر پیف پاف , اسپری میکنه توی اواپراتور و اواپراتور بسیار سرد میشه

بعدش گازهای خروجیِ اواپراتور که هنوز هم خیلی سرد ولی گازی شکل هست برمیگرده به کمپرسور و چرخه تکرار میشه
به همین سادگی
روغن هم با گاز در تمام این سیستم میگرده
اطلاعات بسیار مهم برای نگهداری سیستم در تاپیک صرفه جویی خودرو درج شده
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

با سلام
با اینکه کلید acو فن زیر داشبورد را روشن کردم و لامپ کلید ac هم روشن میشه اما برق به ترموستات نمیرسه
تمام فیوزهای جعبه فیوز را هم چک کردم همه سالمن.
.
سلام
.
اگر فیوزش سالمه دیگه باید رله ی کولر رو مشخص کنید و برید سراغش و با ولتمتر چک بشه
قبلش با تهِ پیچ گوشتی یکی دو تا تقه بزنین به رله ها شاید پلاتینش گیر کرده و با توسری ! درست بشه . این آپشنِ توسری خیلی جاها جواب میده .
.
با موتور روشن و فنِ کولر روشن و دکمه ی AC روشن , یکی از پایه های آهنربای داخل رله باید برقدار بشه (12 ولت DC )
.

رله 4 پایه داره . اولی برق آهنرباش هست که از ECU میاد . دومی منفی آهنربای رله هست
سومی برق مثبت باتریه که با باز کردنِ سوییچ , همیشه برق داره . چهارمی همونی هست که با فعال شدنِ آهنربای داخلِ رله , برقدار میشه و برق میفرسته به ترموستات کولر و یا سوییچ فشار که روی کپسول درایر هست
این سیستم خیلی ساده هست
اگر با زدن فن و دکمه AC , پایه ی آهنربای رله برقدار نمیشه پس مشکل از ECU و یا سیم بین ECU و رله هست .
خود رله رو هم راحت میشه چک کرد
پوسته اش رو با دقت , حوصله بردارین و برق 12 ولت مثبت و منفی بدین به آهنرباش . باید دهنه ی پلاتینش به هم بچسبه و تیک تیک صدا بده با قطع و وصل کردنِ برق
تصویر
.
تصویر
.
همه ی اینها رو میشه ظرف 10 دقیقه انجام داد و مشکل رو پیدا کرد

اگه نمیدونین رله کولر کجاست از یک لوازم یدکی فروش بپرسین .
شاید مکانیک هم بهتون بگه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

با سلام وسپاس از صبر و حوصله شما
رله را پیدا کردم اما 3 تاست و هر 3 تاش هم مثل همند
نحوه سیم کشی هر سه تا باید مثل هم باشه؟
تا جایی که متوجه شدم سیمی که به کمپرسور میره به 2 تا از این سه تا وصل شده، در حالیکه سوییچ بسته هست برق به یکی از پایه ها میرسه، وقتی سوییچ رو باز میکنم پایه دوم هم برقدار میشه
اما به پایه ای که به کمپرسور میره برقی نمیرسه، حتی زمانیکه موتور روشنه و کلید ac و فن زیر داشبورد روشنه
به پایه های منفی و مثبت هم که برق 12 میدم صدای تق تق شنیده میشه،

سلام
این 3 رله معمولاً یکیش براش پمپ بنزین و یکی برای کمپرسور کولر و یکی برای دور تندِ فنِ رادیاتور هست
.
حالا که سیمی که میره برای کمپرسور رو پیدا کردین عیب یابی بهتر انجام میشه.
گفتین اون سیم با موتور و فنِ روشن و زدن دکمه AC هم برقدار نمیشه
پس مشکل همینجاست .
اگر بتونیم پوسته ی روی رله رو بردارین بهتر میتونین عیب یابی کنین چون باید پایه ی آهنربای توی همین رله رو که از ECU برقِ 12 ولت میگیره رو مشخص کنین و ببینین با موتور و فنِ روشن و دکمه AC روشن برقدار میشه یا نه ؟
.

راه دیگرش اینه که یک سیم با طور مناسب بیارید و برق مثبتِ باتری رو 2 ثانیه وصل کنین به همون سیمی که میره برای کمپرسور .
باید صدای تقه ی درگیر شدنِ کلاچ کمپرسور رو بشنوید (با موتور خاموش )
اگر کلاچ کمپرسور صدا نمیده ممکنه ترموستات کولر خیلی سرده و باید کمی گرم بشه
مستقیم هم میتونین از مثبتِ باتری با یک سیم با ضخامت مناسب برق بدین به کلاچ کمپرسور با موتور خاموش . باید با قطع و وصل کردنِ سیم , کلاچ کمپرسور صدا بده
اگر سیم رو به هر یک از سیمهای ترموستات هم بزنین باید کلاچ صدا بده
اگر سیم رو به هر یک از پایه های سوئیچ روی درایر هم بزنید باید کلاچ صدا بده

اگر چنین بود , پس کلاچ و ترموستات و سوئیچ فشار و سیمهای بینشون سالمند و مشکل از همون رله هست که برق نمیفرسته برای سیستم کولر
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

سلام
به هر زحمتی بود پوسته رله را جدا کردم، فردا اگر فرصت شد امتحان میکنم
سوالی که الان دارم اینه که برقی که به سوییچ فشار میره از خروجی سوییچ فشار در حالت عادی باید برق داشته باشه یا نه؟
در مورد مشکل من اینگونه هست که از یکی از رله ها برق به سوییچ وارد میشه ولی از طرف دیگه خروجی برق ندارم.

سلام . قابلی نداشت دوست عزیز
اگه یک پایه سوئیچ فشار برق مثبت داره پس رله و فیوز سالمه . دیگه نیاز به چک کردن ندارند
این سوییچ در حالتی که کمپرسور خاموشه و یا کولر تازه روشن شده , باید پایه ی اولش وصل باشه به پایه دومش
یعنی اگه اولی برق داره دومی هم باید داشته باشه . یعنی اگه برقِ کلاچ کمپرسور از این سوییچ گرفته شده پس اگه با موتور خاموش هم برق بدین به هر پایه ی این سوییچ , کلاچ کمپرسور باید برقدار بشه و صدا بده
ارتباط بایه ی اول و دوم این رله فقط در صورتی قطع میشه که کمپرسور اونقدر کار کنه که فشار گاز در خط پرفشار خیلی بالا بره و سوئیچ عمل کنه و برق کلاچ کمپرسور رو قطع کنه
کمپرسور توسط چند قطعه میتونه خاموش و روشن بشه :
رله ی کولر که از ecu فرمان میگیره

ترموستات که با تغییر حرارت داخل اتاق کار میکنه
سوییچ فشار که با فشار گازِ داغِ فشرده شده عمل میکنه
اِکسپنشن والو یا همون شیر انبساط که مثل ترموستات با تغییر حرارت عمل میکنه ولی این شیر , برق رو قطع نمیکنه چون سیمی بهش وصل نیست . این شیر , راهِ عبور گاز مایعِ رو میبنده و درنتیجه فشار گاز در خط پرفشار بالا میره و سوییچ فشار گاز رو قطع میکنه
امروزه دیگه بیشتر ماشینها شیر انبساط نداره . به جاش اوریفیس تیوب داره (فیبتر مدادی یا همون فیلتر فشار شکن)
فکر کنم الان فقط ماتیز و پراید این سیستمی هستند . بقیه همه فیلتر مدادی دارند

در تاپیک صرفه جویی هزینه های خودرو مفصلاً در مورد اینها نوشته ام
.
با تهِ پیچ گوشتی دو سه تا تقه بزنین به سوییچ فشار شاید گیرش برطرف بشه و راه بیافته
گاهی هم علتش فقط سولفاته شدن یا چرب شدنِ پایه هاش یا فیشها هست و باید تمیز و براق بشند

الان اگه سیمهای پایه ی اول و دوم رو به هم وصل کنین و کولر رو تست کنین باید روشن بشه موقتاً
این کار رو فقط یک دقیقه انجام بدین بعدش باید سیمها رو جدا کنین و وصل کنین سر جاشون
اگر درست نشد پس خرابه و باید تعویض بشه
.
.
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادنِ کارها و هرگونه خسارتِ جانی و مالی با خوانندگان این مطالب هست .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:


سلام و سپاس فراوان از صبر و حوصله شما که بدون هیچ منتی همراهم بودین برای رفع مشکل

آقای اسمونی مشکل از سوییچ فشاره که با ضربه هم درست نشد و باید تعویض بشه، خودم میتونم تعویضش کنم؟
.
و در اخر مطلبی خوندم که عینا براتون میزارم، نظرتونو در مورد صحت ودرستی اون میخوام بدونم.
بازم از شما بینهایت سپاسگزارم.
برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند کلید A/Cتنها برای سرد کردن خودرو کاربرد دارد و از آن در زمستان استفاده نمی کنند. اما روشن کردن این کلید A/C سبب روشن شدن کمپرسور تهویه هوا میشود و بنابراین رطوبت موجود در فضای کابین کمترمی شود .
.
اگر این دکمه خاموش باشد سبب بخار گرفتن شیشه ها در اغلب مواقع می شود. در زمستان نیز می توانید این کلید را روشن کنید تا رطوبت هوا از بین برود و هوای مطلوب تر گردد.در هنگام سرما ی زیاد ، کمپرسور فعالیت چندانی ندارد و به صورت خودکار روشن و خاموش می شود و فشار زیادی به موتور خودرو وارد نمی شود.
سلام علیکم
قابلی نداشت دوست عزیز
بنده کار خاصی انجام ندادم . هر چه هست از لطفِ خدای متعال هست
.
1- خدا رو شکر که مشکل پبدا شد اما باید مطمئن بشید که مشکل از سوئیچ هست واقعاً
.
باید 2 تا سیمش رو ازش جدا کنین و سر سیمها رو محکم به هم وصل کنین . اگر کمپرسور کولر راه افتاد پس سوئیچ فشار مشکل داره
.
هشدار
نباید بیش از یکی دو دقیقه کولر روشن باشه وگرنه ممکنه قطعه ای در قسمت پرفشار بترکه از شدتِ فشار گازِ فشرده شده


.
سعی کنین با تقه های بیشتر عیبش رو برطرف کنین اما مراقب باشین نشکنه وگرنه ممکنه گاز و روغن به شدت بزنه بیرون و به چشمها آسیب بزنه
.
تعویضش خیلی ساده هست ولی اول باید گاز سیستم تخلیه بشه
.
جاهایی هست که گاز رو تخلیه و ذخیره میکنند و دوباره به سیستم تزریق میکنند تا هرینه به نصف یا کمتر کاهش دائه بشه
.

اگر در بازار سوییچ درجه یک و دو داریم بهترین رو بخرید
.
اگر بخواین خودتون عوصش کنین باید اول گاز رو تخلیه کنین از والوِ شارژ گاز و بعدش سوئیچ رو توض کنین و بعدش برید گاز بزنید توی سیستم
.
سوئیچ خراب و اورینگش رو دور نندازین
.
چه بسا بعد از باز کردنش هم بشه با فشار به سرش گیرش رو برطرف کرد و راه بیافته
.
شدید هم دیگه به فنا رفته و تعمیرشدنی نباشه
اللهُ أعلم
.



به هر حال اورینگش و خودش رو نگه دارین برای خریدِ مشابه , الان و در آینده
.
کلاً بهتره همیشه قطعات تعویضی برای نمونه نگهداری بشه .
.
.
2- در بیشتر ماشینهای ایرانی اگر در زمستان کولر رو روشن کنین باد بسیار سرد میزنه که قابل تحمل نیست
اگر هم در همون حالت , دکمه ی آبی/قرمز رو ببرین سمت قرمز , مسیر اواپراتور کلاً بسته میشه و هوا از مسیر رادیاتور بخاری رد میشه یعنی اواپراتور عملاً کاری نمیتونه انجام بده در رطوبت گیری
.
اگر در وسط باشه , نصف و نصف میشه یعنی نیمی از هوا میره سمت اواپراتور و رطوبت گیری و سرد میشه . نیمه ی دیگه میره برای بخاری و گرم میشه
این حالت قابل قبول هست و باعث کاهش رطوبت میشه

.
فشار به کمپرسور و موتور هم خیلی کمه چون به علتِ سردیِ هوای بیرون , گاز به سرعت خنک میشه در کندِنسر
.
ولی دریچه ی هوای تازه باید کاملاً بسته باشه تا هوای مرطوب بیرون نیاد توی اتاق وگرنه خیلی سریع دوباره اتاق پر از هوای مرطوب میشه

.
اگر لاستیکهای دور دربها و صندوق عقب هم باکیفیت و سالم نباشه باز هم خیلب یریع هوای مرطوب میاد توی اتاق
.
در کل بنده ترجیح میدم در روز سرد و بارانی که رطوب خیلی زیاده فقط بخاری رو از سمت شیشه جلو روشن کنم همراه با شیشه گرم کنِ عقب و بستن دریچه ی هوای تازه و باز گذاشتن یکی دو سانت از یک پنجره
.
اما در ماشینهای مدرن داستان خیلی متفاوته
فقط میزان رطوبت و دما رو انتخاب میکنیم و دیگه همه چیز اتوماتیک انجام میشه
در خارج هر چه قدر پول بدیم همونقدر هم آش میخوریم
در ایران هر چی هم پول بدیم باز هم آشی که عمداً بنجل و غیر استاندارد ساخته شده میدن بهمون
.
نکته مهم :
رطوبتِ زیر 40 درصد مضر هست و هر چه کمتر باشه هم مضرتر هست

رطوبت بیش از 45% هم مضر هست و باعث رشد قارچها و باکتریها و جلبکها میشه و بیماری زا هست
.
به نظر بنده 37% ایده آل هست
.
رطوبت کم باعث مشکل تنفش و مسدود شدن سبنوسها خصوصاً برای سینوسهای عغونی میشه و باعث خشک شدن مجاری بینی , سطح چشم , پوست , مو و ناخن میشه
.
رطوبتِ کافی اونقدر مهمه که برای ماشین هم دستگاه بخور سرد ساخته اند
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:


مشکل از سوییچ فشاره که با ضربه هم درست نشد و باید تعویض بشه، خودم میتونم تعویضش کنم؟
.
و در اخر مطلبی خوندم که عینا براتون میزارم، نظرتونو در مورد صحت ودرستی اون میخوام بدونم.
بازم از شما بینهایت سپاسگزارم.
برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند کلید A/Cتنها برای سرد کردن خودرو کاربرد دارد و از آن در زمستان استفاده نمی کنند. اما روشن کردن این کلید A/C سبب روشن شدن کمپرسور تهویه هوا میشود و بنابراین رطوبت موجود در فضای کابین کمترمی شود .
.
اگر این دکمه خاموش باشد سبب بخار گرفتن شیشه ها در اغلب مواقع می شود. در زمستان نیز می توانید این کلید را روشن کنید تا رطوبت هوا از بین برود و هوای مطلوب تر گردد.در هنگام سرما ی زیاد ، کمپرسور فعالیت چندانی ندارد و به صورت خودکار روشن و خاموش می شود و فشار زیادی به موتور خودرو وارد نمی شود.
.
1- خدا رو شکر که مشکل پبدا شد اما باید مطمئن بشید که مشکل از سوئیچ هست واقعاً
.
باید 2 تا سیمش رو ازش جدا کنین و سر سیمها رو محکم به هم وصل کنین . اگر کمپرسور کولر راه افتاد پس سوئیچ فشار مشکل داره
.
هشدار
نباید بیش از یکی دو دقیقه کولر روشن باشه وگرنه ممکنه قطعه ای در قسمت پرفشار بترکه از شدتِ فشار گازِ فشرده شده


.
سعی کنین با تقه های بیشتر عیبش رو برطرف کنین اما مراقب باشین نشکنه وگرنه ممکنه گاز و روغن به شدت بزنه بیرون و به چشمها آسیب بزنه
.
تعویضش خیلی ساده هست ولی اول باید گاز سیستم تخلیه بشه
.
جاهایی هست که گاز رو تخلیه و ذخیره میکنند و دوباره به سیستم تزریق میکنند تا هرینه به نصف یا کمتر کاهش دائه بشه
.

اگر در بازار سوییچ درجه یک و دو داریم بهترین رو بخرید
.
اگر بخواین خودتون عوصش کنین باید اول گاز رو تخلیه کنین از والوِ شارژ گاز و بعدش سوئیچ رو توض کنین و بعدش برید گاز بزنید توی سیستم
.
سوئیچ خراب و اورینگش رو دور نندازین
.
چه بسا بعد از باز کردنش هم بشه با فشار به سرش گیرش رو برطرف کرد و راه بیافته
.
شدید هم دیگه به فنا رفته و تعمیرشدنی نباشه
اللهُ أعلم
.



به هر حال اورینگش و خودش رو نگه دارین برای خریدِ مشابه , الان و در آینده
.
کلاً بهتره همیشه قطعات تعویضی برای نمونه نگهداری بشه .
.
.
2- در بیشتر ماشینهای ایرانی اگر در زمستان کولر رو روشن کنین باد بسیار سرد میزنه که قابل تحمل نیست
اگر هم در همون حالت , دکمه ی آبی/قرمز رو ببرین سمت قرمز , مسیر اواپراتور کلاً بسته میشه و هوا از مسیر رادیاتور بخاری رد میشه یعنی اواپراتور عملاً کاری نمیتونه انجام بده در رطوبت گیری
.
اگر در وسط باشه , نصف و نصف میشه یعنی نیمی از هوا میره سمت اواپراتور و رطوبت گیری و سرد میشه . نیمه ی دیگه میره برای بخاری و گرم میشه
این حالت قابل قبول هست و باعث کاهش رطوبت میشه

.
فشار به کمپرسور و موتور هم خیلی کمه چون به علتِ سردیِ هوای بیرون , گاز به سرعت خنک میشه در کندِنسر
.
ولی دریچه ی هوای تازه باید کاملاً بسته باشه تا هوای مرطوب بیرون نیاد توی اتاق وگرنه خیلی سریع دوباره اتاق پر از هوای مرطوب میشه

.
اگر لاستیکهای دور دربها و صندوق عقب هم باکیفیت و سالم نباشه باز هم خیلب یریع هوای مرطوب میاد توی اتاق
.
در کل بنده ترجیح میدم در روز سرد و بارانی که رطوب خیلی زیاده فقط بخاری رو از سمت شیشه جلو روشن کنم همراه با شیشه گرم کنِ عقب و بستن دریچه ی هوای تازه و باز گذاشتن یکی دو سانت از یک پنجره
.
اما در ماشینهای مدرن داستان خیلی متفاوته
فقط میزان رطوبت و دما رو انتخاب میکنیم و دیگه همه چیز اتوماتیک انجام میشه
در خارج هر چه قدر پول بدیم همونقدر هم آش میخوریم
در ایران هر چی هم پول بدیم باز هم آشی که عمداً بنجل و غیر استاندارد ساخته شده میدن بهمون
.
نکته مهم :
رطوبتِ زیر 40 درصد مضر هست و هر چه کمتر باشه هم مضرتر هست

رطوبت بیش از 45% هم مضر هست و باعث رشد قارچها و باکتریها و جلبکها میشه و بیماری زا هست
.
به نظر بنده 37% ایده آل هست
.
رطوبت کم باعث مشکل تنفش و مسدود شدن سینوسها خصوصاً برای سینوسهای عفونی میشه و باعث خشک شدن مجاری بینی , سطح چشم , پوست , مو و ناخن میشه
.
رطوبتِ کافی اونقدر مهمه که برای ماشین هم دستگاه بخور سرد ساخته اند
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

سلام

امروز با ضربه های بیشتر خوشبختانه سوییچ فشار درست شد و کمپرسور روشن شد.
اما مشکل جدید اینکه کمپرسور مدام کار میکنه و اصلا خنک نمیکنه لوله های ارتباطی هم اصلا سرد نمیشه
از شیشه ی درایر حرکت گاز دیده میشه.
سلام

.
1- اگر درایر قبل از کمپرسور هست و شیشه ی کوچک داره پس درایر نیست . accumulator هست
اَکیومولِیتِر
اکیومولیتر بسیار سرد هست کارش برعکسِ درایر هست
درایر بسیار داغ هست به گاز مایع شده اجازه عبور میده
اکیومولیتر به گازِ سرد اجاره عبور میده و گاز مایع شده رو نگه میداره داخل خودش
درایر بعد از کندنسر هست
اکیومولیتر قبل از کمپرسور هست (بین اواپواتور و کمپرسور) و موقع کار بسیار سرد میشه

.
شاید درایر شیشه دار هم باشه ولی بنده ندیده ام . دتخل درایر فشار گاز خیلی زیاده چون روی خط پرفشار نصب شده (بعد از کندنسور) . نمیشه براش دریچه نصب کنند
.
2- ممکنه به علتِ کار نکردنِ کولر برای مدت طولانی , اورینگها خشک شده و نشت داده و گاز خالی شده
والو گاز رو با موتور خاموش یک ثانیه فشار بدین ببینین صدا میده یا کامل خالی شده ؟
.

اگر صدا میده پس باید فشار گاز چک بشه و گاز کافی اضافه بشه به سیستم
اگر اکیومولیتر یا درایر بیش از 5 سال عمر داره باید عوض بشه . یک استکان روغن کولر باید از سوراخ ورودیش ریخته بشه توی درایر یا تکومولیترِ نو . . این کار بسیار مهم و ضروری هست وگرنه کمپرسور روغنش کم میشه و به فنا میره
اطلاعات بیشتر در تاپیک صرفه جویی خودرو
تمام اورینگها هم باید با درجه یک عوض بشه وگرنه فقط پولتون رو هدر میدین با گاز زدن
اورینگها رو از اورینگ فروشیها بخرین
در روز بارانی و مرطوب و یا پر گرد و غبار سیستم رو باز نکنید
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

سلام وسپاس

اینجور که من فهمیدم غیر از اورینگها اکومولیتر , هم باید عوض بشه هم درایر و داخل هر کدومشون هم باید روغن کولر ریخته بشه . درسته؟
بهتر نیست روغن خود کمپرسور هم عوض بشه؟
سلام

سیستم کولر فقط یکیش رو داره یعنی یا اکومولیتور داره یا درایر
یکی از کارهای این 2 قطعه مثل فیلتر روغن موتور هست یعنی به اصطلاح آشغال گیر هست و اگه 5 سال یک بار عوض نشه باعث استهلاک و فرسایش شدید کمپرسور میشه
روغنِ سیستم کولر با گاز میچرخه توی سیستم و داخل همه ی قطعات و لوله ها و شیلنگها آغشته به روغن هست
برای همین هر قطعه ای که عوض بشه باید به اندازه ی آغشته شدنِ داخلش روغن اضافه بشه به سیستم
روغن رو یا از ورودیِ کمپرسور اضافه میکنند یا از ورودی درایر یا والوِ شارژ گاز
.
داخل کمپرسور روغن نیست ولی مثل بقیه ی قطعات آغشته به روغن هست پس میشه با تینر مخصوص شستشوش داد و بعدش از ورودیش یک استکان و نیم روغن ریخت داخلش

دشمن سیستم کولر , بخار آب هست و گرد و غبار و کمبود روغن و روغن کثیف. برای همین در روزهای بارونی و غبارآلود نباید سیستم باز بشه
.
کمپرسورهای مدرن , مخزن روغن هم داره یعنی کارتل داره داخلش برای روغنکاریِ پیستونها و شاتونهای پیستون
روغنِ مخلوط با گاز هم ممکنه داشته باشه یا نداشته باشه . اطلاع دقیق ندارم .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4092
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8558 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

با سلام
.
با اطلاعاتی که دارم، اگه با دنده یک حرکت کنیم و اتاق بلرزه یا اگه وقتی ماشین متوقفه ودنده را تو 2 بزاریم و بدون گاز دادن اروم اروم کلاچو ول کنیم و ماشین حرکت کنه، صفحه تموم شده و باید عوض بشه، درسته؟
.
از طرف دیگه باز شنیدم در این حالت دنده یک و دنده عقب به سختی جابره یا تو سربالایی با شیب کم باید دنده معکوس کرد و یا شتاب ماشین علی رغم گاز دادن کم بشه
باز صفحه باید عوض بشه.
.
الان ماشینم (پراید131) بعضی وقتها که با یک حرکت میکنم اتاق میلرزه اما بعضی مواقع بدون لرزش به حرکت در میاد،
اما با دنده 2 که اروم کلاچو ول میکنم خاموش نمیشه و حرکت میکنه
تو سربالایی تو دنده 4 احتیاج به دنده معکوس نداره شتابش خیلی خوبه،
دنده 1 و دنده عقب به راحتی جا میره گرچه تو هوای سرد دنده یک کمی سفت جا میره اما بدون صدا و مشکل جا میره،
با این توضیحات باید صفحه عوض بشه؟

سلام
.
1- بد جا رفتنِ دنده یا چند دنده ربطی به تمام شدن یا نشدنِ صفحه کلاچ نداره
به رگلاژ کلاچ و وضعیتِ برنجی ها و وضعیت روغن گیربکس و سلامتِ قطعاتی مثل ماهکها و میله های ماهکها داره و همچنین درست یا غلط کلاچ گرفتنِ راننده داره
.
تست رگلاژ کلاچ رو قبلاً توضیح دادم در تاپیک صرفه جویی خودرو
.
کلاچ اگه رگلاژ نباشه باعث زود خراب شدنِ برنجیها میشه . بد کلاچ گرفتن راننده هم همینطور یعنی هنوز کامل کلاچ نگرفته , دستش دنده عوض میکنه
برنجیها هم وقتی خراب بشه دیگه دنده جا نمیره . هر دنده یک برنجی داره
دنده عقب برنجی نداره . باید اول بزنیم 2 و بعدش بزنیم دنده عقب

.
اگه دنده عقب با این کار هم جا نمیره باید دوباره بزنیم 2 و یک کم نیم کلاچ بگیرین و دوباره بزنیم دنده عقب . راحت جا میره
.
.
مشکل شما ظاهراً فقط رگلاژ نبودنِ کلاچ و بد کلاچ گرفتن هست و شاید کمبود روغن در گیربوکس
.
.
یکی از علائم تمام شدن صفحه کلاچ , صدایی شبیه صدای یاکریم یا جغد هست موقعِ ول کردن کلاچ در دنده 1
.
علامت دیگرش اینه که اگه در دنده یک یهو پا رو فشار بدیم روی گاز , موتور دور میگیره و گاز میخوره اما ماشین خیلی کند شتاب میگیره شبیهِ گاز دادن روی یخ یا برف و شل و زمین چرب
.


===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”