عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: جمعه 24 اسفند 1397, 12:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

سوال: گردگیر پلوس و صدای ترمز

پست توسط Matena20 »

با سلام
ماشین پراید مدل ۸۵ دارم، چند روز پیش ماشین رو بردم گردگیر پلوس رو تعویض کرد. بعد از اون موقع ترمز گرفتن صدای جیر میده. مشکل از چی می تونه باشه، آیا گیریس کاری خوب نبوده یا خوب جا ننداختن؟؟ و اینکه دراین صورت مشکلی برای جای دیگه ماشین پیش نمیاد؟؟ در ضمن روز قبلش لنتهای جلو رو تعویض کرده بودن.
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: سوال: گردگیر پلوس و صدای ترمز

پست توسط ho3ein2000 »

Matena20 نوشته شده: جمعه 24 اسفند 1397, 12:37 pm با سلام
ماشین پراید مدل ۸۵ دارم، چند روز پیش ماشین رو بردم گردگیر پلوس رو تعویض کرد. بعد از اون موقع ترمز گرفتن صدای جیر میده. مشکل از چی می تونه باشه، آیا گیریس کاری خوب نبوده یا خوب جا ننداختن؟؟ و اینکه دراین صورت مشکلی برای جای دیگه ماشین پیش نمیاد؟؟ در ضمن روز قبلش لنتهای جلو رو تعویض کرده بودن.
با سلام
لنت های نو و نامرغوب تا یک مدت پس از نصب صدای سوت و خراشیده شدن میدهند
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: سوال: گردگیر پلوس و صدای ترمز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Matena20 نوشته شده: جمعه 24 اسفند 1397, 12:37 pm با سلام
ماشین پراید مدل ۸۵ دارم، چند روز پیش ماشین رو بردم گردگیر پلوس رو تعویض کرد. بعد از اون موقع ترمز گرفتن صدای جیر میده. مشکل از چی می تونه باشه، آیا گیریس کاری خوب نبوده یا خوب جا ننداختن؟؟ و اینکه دراین صورت مشکلی برای جای دیگه ماشین پیش نمیاد؟؟ در ضمن روز قبلش لنتهای جلو رو تعویض کرده بودن.
سلام
لنتِ مرغوب, براده ی برنج داره که خیلی نرم تر از فولادِ دیسکِ ترمز هست
لنتِ بنجل براده ی آهن داره که باعث صدای جیغ موقع ترمز گرفتن میشه
اگه براده ی آهنش کم باشه , پس از مدتی اون براده که صدا تولید میکنه ساییده میشه و تمام میشه و صدا قطع میشه
ولی اگر براده ی آهن زیاد باشه این صدا قطع نمیشه تا وقتیکه لنت تمام بشه و عوضش کنین
.
لنتهای مرغوب نرم هست و زودتر تمام میشه و در عوض صدا نداره و دیسک هم خیلی کم ساییده میشه
.


قطعات یدکی از همیشه گرانتر شده

برای طول عمر لنتها باید خردمندانه رانندگی کرد
ترمز سنگین و گاز و ترمز کار اشتباهی هست مثل کسی که میبینه چراغ قرمزه اما پا رو میذاره روی گاز !!! و وقتی رسید به چراغ قرمز همترمز سنگین میزنه !!! با باعث سایش شدید لنتها و دیسک ترمز و لاستیکها میشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:

سلام

ماشین من پارس 87 هست

مشکل اینجاست که فقط شیشه راننده راحت بالا پایین میشه، شیشه جلو شاگرد هم یکم کند تر بالا میاد
شیشه های عقب که دیگه نگم، پایین میره دیگه بالا اومدنش با دست تا نصفه باید کمک کنی بهش بقیه راهم بزور میره بالا :))
.
کاری میشه واسشون صورت داد ؟ یا باید موتورهاش تعویض شه؟

.
سلام
اگه زود به دادشون برسید هزینه ی سنگین نمیذاره روی دستتون
.
موضوع اینه که همه جای ماشین احتیاج به سرویس و نگهداری داره
شیشه بالابرها هم همینطور
.


شیارهائی هست که شیشه در اون حرکت میکنه و لاستیکِ باران گیر که از بیرون نصب شده روی لبه ی پنجره به مرور زمان پر از خاک و شن میشه که باعث میش شیشه به سختی حرکت کنه و روی شیشه هم خشهای زیاد بیافته و صدا هم میده و به موتور شیشه بالابر و چرخدنده ها و کابلها هم کلی فشار میاد ..
باید حداقل سالی یک بار تودری رو باز کنین و پارچه ی تمیز , تمام گرد و خاک توی ریلها و قرقره ها و کابلها رو تمیز کنین و بعدش تمام قطعات متحرک رو خوب گریسمالی کنین تا نرم و روان بشه
داخل شیاری که شیشه درونش حرکت میکنه نباید گریس بزنین ولی باید با حوصله و حوله ی مرطوب تمام شیارها رو و لاستیک خاکگیر (بارانگیر ) پایین پنجره رو تمیز کنین تا شیشه نرم و بی صدا بالا پائین بشه و روش هم خش نمیافته از ذراتِ شن .
.
بهتره به قسمتهای متحرک قفل و دستگیره هم روغن و سپس گیریس بزنین تا نرم کار کنه

.
اگه به موقع این کارها رو انجام ندین هزینه ی سنگین تعویض شیشه بالابرها و نصبشون رو باید پرداخت کنین . قطعات قدیمی هم کیفیتش بهتر از امروزی هست .
.
تودری ها معمولاً چند تا پیچ داره که باید باز بشه و زیرش هم چند تا خاری داره که باید از پاییترین جا تودری رو بکشینش سمت خودتون تا درییاد . بعدش باید هلش بدین بالا تا از لبه ی درب هم جدا بشه و برداشته بشه
.

نایلون زیر تودری که به آهن درب چسبیده هم اگر پاره شده و یا کنده شده بهتره با چسب رازی چسبانده بشه بعد از تمیز کردن و گریسکاریِ قطعات داخل درب
این نایلون نقش مهمی در صداگیری و ورود هوای سرد و گرم و گرد و خاک داره
.
این مطالب در تاپیک صرفه جویی هم درج شده
.

===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان" نوشته شده:
سلام
.

اهرم بازکننده در باک پراید من کار نمیکند.
آیا خودم میتوانم درستش کنم؟
وگرنه کجا آنرا درست میکنند؟

سلام
بستگی داره عیبش چی باشه
اگه همه چیزش سالمه ولی با کشیدنِ دسته ی توی اتاق , درب باک باز نمیشه پس باید سیمش از سمتِ درب باک, رگلاژ بشه
.

ضمناً دسته ی توی اتاق و قفلِ زیر دربِ باک باید دائم گریسکاری بشه تا نرم و روان باشه .

.
خود سیم هم بهتره از روکشش دربیاد و حسابی گریسمالی بشه تا نرم و روان حرکت کنه داخلِ روکش (شبیه سیم ترمز دوچرخه و موتورسیکلت ) .
.

البته درآوردنِ سیم از روکشش وقتگیر هست ولی اگه یک بار به خوبی گریسمالی بشه دیگه برای 10 سال کافیه
.

این سیم و دسته و قبل اگه نرم و روان نباشند ممکنه باعث شکستنِ دسته ی توی اتاق بشه
همین موضوع و تفاصیل در نوردِ کاپوت بازکن هم صدق میکنه چون هر دوتاشون یک مکانیزم دارند . پس دسته و سیم و قفلِ کاپوت هم باید همیشه چرب و روان باشند وگرنه دسته ی کاپوت بازکن میشکنه به علتِ سفتی و خشکیِ سیم و قفل و دسته.

.

===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 اردیبهشت 1398, 9:47 am

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mohsen_zaheri »

با سلام
بنده خودروی تیبا ۲ مدل ۹۷ دارم،که حدود یک هفته ای میشه که موقعی که سرعتم از ۴۰ و ۵۰ کیلومتر بیشتر میشه یه صدای زیادی از قسمت زیر ماشین میاد و همینطور که سرعت بیشتر میشه صدا هم بیشتر میشه و موقع پیچیدن سرپیچ ها مخصوصا پیچیدن به سمت راست یعنی سمت راننده صدا بیشتر میشه،که طبق تحقیقاتی که کردم،گفتند احتمال زیاد پلوس خودرو خراب شده و باید تعویض بشه،حالا سوال بنده اینجاست که اولا بازدیدی گه خودم کردم گردگیر پلوس ظاهرا پارگی و خرابی ندلشت،میخواستم بدونم آیا میشه گریس کاری انجام داد برای پلوس ؟ یا در همچین مواقعی تنها راه تعویض قطعه میباشد؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohsen_zaheri نوشته شده: دوشنبه 16 اردیبهشت 1398, 9:55 am با سلام
بنده خودروی تیبا ۲ مدل ۹۷ دارم،که حدود یک هفته ای میشه که موقعی که سرعتم از ۴۰ و ۵۰ کیلومتر بیشتر میشه یه صدای زیادی از قسمت زیر ماشین میاد و همینطور که سرعت بیشتر میشه صدا هم بیشتر میشه و موقع پیچیدن سرپیچ ها مخصوصا پیچیدن به سمت راست یعنی سمت راننده صدا بیشتر میشه،که طبق تحقیقاتی که کردم،گفتند احتمال زیاد پلوس خودرو خراب شده و باید تعویض بشه،حالا سوال بنده اینجاست که اولا بازدیدی گه خودم کردم گردگیر پلوس ظاهرا پارگی و خرابی ندلشت
.
میخواستم بدونم آیا میشه گریس کاری انجام داد برای پلوس ؟ یا در همچین مواقعی تنها راه تعویض قطعه میباشد؟

سلام
.
در جای مناسب , با فرمانِ کاملاً پیچیده چند دور بچرخید . اگر صدای تق تق تق تق از جلوی ماشین میاد و با گاز دادن و سرعت بیشنر هم ثدا بیشتر میشه ولی در حرکت مستقیم صدا نمیده و یا صدا خیلی کمتر میشه پس سرپلوس ها گریسش کمه


باید با رعایت نکات ایمنی چرخ جلو سمت چپ رو بزنین روی جک و تایر رو باز کنین و بعدش 2 تا بستهای گردگیر سرپلوس رو باز کنین و گردگیر رو هل بدین تا بره سمت گیربکس
بعدش توی سرپلوس رو پر از گریس کنین
.

توی گردگیر رو هم بایدحتماً پر از گریس کنین تا فقط 2 سانت از تهش هوا باشه . بقیه اش پر تا پر گریس باشه
.
بعدش گردگیر رو نصب کنین سر جاش و بستهاش رو محکم ببندین
همین کار رو برای گردگیر راست هم باید انجام بدین
گریس به کار رفته باید کاملاً نرم و نسوز باشه
به جک اطمینان نکنین وحتماً آگرهای محکم یا الوار زیر شاسی ماشین قرار بدین تا اگر جک در رفت ماشین روی سرتون نیافته
ایمنی را جدی بگیرید



.
.

تمام ماشینهای صفر کیلومتر ایرانی نیاز به گریسکاری سرپلوس ها و داخل گردگیرها داره تا دوام بیاره وگرنه خیلی زود سرپلوس ها به فنا میره چون کارخونه گریس کم میزنه توی سرپلوس . توی گردگیر رو هم اصلاً گریس نمیزنند
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

farhadsaboor نوشته شده: چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398, 5:44 pm سلام
من یک پراید مدل ۹۷ دارم که از روز اول مشکلات بسیاری دارد
متاسفانه نمایندگی هم احتمالا به دلیل همزمانی با گرانی ها هیچ کاری نمیکنند به جز وقت کشی!
مهمترین مشکل، مصرف بالای بنزین (حدود صدی یازده تا دوازده!) است که به چندین نمایندگی مراجعه کردم و میگویند "طبیعی است"!
دیگر اینکه دور موتور نوسان (در واقع میشه گفت بیشتر افزایش) دارد و کلا حالت طبیعی ندارد (چون من پیش از این هم چند پراید داشتم و کاملا برایم محسوس است) و گاهی هم هنگام حرکت انگار که ناگهان نیرویی ماشین را نگه میدارد!
.
لطفا اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید؛ به ویژه برای مصرف بالای سوخت.
حتی حاضرم اگر نیاز باشد به جایی غیر از نمایندگی بروم و هر هزینه ای دارد بپردازم که فقط این مشکل حل بشه.
ضمنا در اینترنت مطلبی خواندم درباره "ریمپ ای.سی.یو" که باعث بهبود شتاب و مصرف ماشین میشه، درسته؟
بسیار ممنون و سپاسگزارم.

سلام
.
اول باید مطمئن بشید که مقدار بنزینی که میزنید, درست باشه یعنی پمپ بنزین کلاهبردار , دزد نیست
.
بعدش باید مطمئن بشید که بنزین از باک نشت نمیکنه , یا تبخیر نمیشه و اگر ماشینتون سیستم کانیستر داره , کانیسترش سالمه
اگر توی ماشین یا بیرون ماشین بوی بنزین میاد پس ایراد داره
در باکِ سالم و استاندارد, اگه در باک رو باز کنین صدای فسسسس داره مثل بازکردنِ درب نوشابه گازدار
.
بعدش باید مطمئن بشین که مصرف رو درست اندازه گیری میکنین یعنی کیلومترشمار سالمه , لاستیکها کوچکتر یا بزرگتر از استاندارد نیست
.
با نرم افزار GPS و یا کمک گرفتن از یکی دو ماشین سالم میتونین از کیلومترشمار رو تست کنین
.
بعدش اگر مصرف بیشتر از حد اعلام شده توسط کارخونه هست باید برید دنبال علتش
.
مهمترین علتها:
خرابی رگولاتور سوخت (فشارشکنِ سوخت)
این قطعه اگر خراب بشه یا رسوب بگیره , ماشینتون فشارِ سوخت میگیره مثل فشار خون
وقتی هم فشار سوخت بره بالا , پاشش انژکتورها زیاد میشه و مصرف میره بالا
یک علامتش , دوده زدنِ شمعها هست
.
راهِ اصولیش اینه که فشار سوختِ پشت انژکتورها با فشارسنج اندازه گیری بشه
.
اگر فقط یکی دو شمع دوده داره پس مشکل به احتمال زیاد از انژکتورهای همون سیلندرها هست یعنی ممکنه نشتی داشته باشه
نشتیِ ثانیه ای یک قطره اصلاً مهم نیست چون موقع کار کردن, اونقدر تند باز و بسته میشه که فرصت نشتی پیدا نمیکنه
.
این تست رو هم انجام بدین:
با موتور کاملاً گرم , یکدفعه پا رو بذارین روی گاز
اگر دود سیاه دیده میشه پس مصرف بالاست
.
اگر با موتور نیم گرم یا گرم , آب و دوده ی سیاه میریزه از اگزوز پس مصرف بالاست
.
اگر در دور آرام , بوی خام سوزی زیاد داره , مصرف بالاست
.
دوده ی سر شمعها هم علامت مصرف بالاست

.
اگر مطمئن شدین که مصرف واقعاً بالاست , متهم اول , رگولاتور سوخت هست
علت دیگرش میتونه برنامه ECU باشه
باید با دیاگ, زمان باز و بسته شدن انژکتورها چک بشه که بیش از حد باز نمونه تا سوخت زیاد پاشیده نشه
.
.
قبلاً در مورد نصبِ کاهنده ی ولتاژ برای برقِ مثبت پمپ هم مطلب نوشته ام که با نصبش میشه حدود 1 تا 1.5 ولت , از برق پمپ رو کاهش داد برای شهر که باعث کاهش 10 تا 40 درصدی سوخت میشه . نصبش هم آسونه
معمولاً از کاهنده ی ولتاژ 30 ولتی 10 آمپری استفاده میشه تا کاهنده داغ نشه .
هشدار
کاهش بیش از حد سوخت باعث حرارت بیش از حد در سیلندرها و سوختن لبه های سوپاپها میشه
.
مصرف سوخت زیاد هم اگر تا حدِ حساب شده ای باشه ,قدرت موتور رو افزایش میده و در سرما زود روشن میشه
.
در ماشینهای مدرن , یکی از راههای افزایش قدرتِ موتور , استفاده از دکمه ی SPORT هست که باعث افزایش حساب شده ی ولتاژ پمپ بنزین و درنتیجه افزایش فشار سوخت و افزایش پاشش سوخت از انژکتورها میشه
.
هشدار
مسئولیتِ رعایتِ نکاتِ ایمنی و درست انجام دادنِ کارها و هر گونه خسارتِ جانی و مالی با خوانندگانِ این مطالب هست .
<br>
بنده و این سایت مسئولیتی نداریم

.
===================================


===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1008.html
.
http://www.centralclubs.com/topic-t106890-96.html

.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:درود

یه پراید 85 دارم کولرش به فنا رفته بود
.

با هزینه زیاد تعمیرش کردم (نصاب وباطری ساز) .
ولی به نظرم هنوز سرماش کمه
.

یه جایی خونده بودم از روی دریچه درایر کمی وزیادی گاز را میشه فهمید
.
روی دریچه را باز کردم حباب های ریزی که تشکیل میشه و اصلا قطع نمیشه


آیا این از زیادی گاز کولره یا کم بودن گاز ؟
.
سلام
.
اول به این سوال جواب بدین چون مهم هست برای پاسخ به سوال شما :
.
وقتی کولر داره کار میکنه , درایر داغ میشه ؟ یا خیلی سرد میشه ؟
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:تست کردم
.
اگه اشتباه نکنم و گرمای موتور باعث اشتباهم نشده باشه مقداری (خیلی نامحسوس) گرم میشه
.
سلام
جوابتون بنده رو به شک انداخت
.

اگر اون قطعه , بین اتاق و کمپرسور نصب شده پس درایر نیست . اکومولیتور هست و موقع کار خیلی سرد میشه . گازهای سرد از اواپوراتور میاد توی اکومولیتور و مایع در اون باقی میمونه و گاز میره برای کمپرسور تا دوباره فشرده بشه .
سیستمهایی که اکومولیتور داره , حتماً اوریفیس تیوب هم داره (فیلتر مدادی یا همون فیلتر فشار شکن )
در تاپیک صرفه جوئی خودرو مفصلاً همه ی اینها نوشته شده
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1020.html
.
بعضی از اکومولیتورها یک دریچه ی کوچک هم داره که میشه جوشیدنِ گاز رو در داخلِ اکومولیتور دید
.
اکومولیتور و فیلتر مدادی باید حداقل 5 سال یک بار عوض بشه خصوصاً فیلتر مدادی وگرنه کمپرسور به فنا میره . روغن کافی هم باید به سیستم اضافه بشه وگرنه باز هم کمپرسور زو- فرسوده میشه و به فنا میره
.
================================
.

سیستم دوم , سیستمِ درایر دار هست که اکثر پرایدها شاید هم همه ی پرایدها و همه ی ماتیزها سیستم کولرشون از این نوع هست
درایر معمولاً نزدیک رادیاتور و کندنسور نصب شده
درایر موقع کار کردنِ کولر داغ میشه چون گازهای فشرده شده توسط کمپرسور , اول میره توی کندنسر و گرماش کاهش پیدا میکنه و بیشترش مایع میشه
بعدش اون گازِ فشرده شده وخنک شده و مایع شده میره توی درایر . گازهاش میمونه و گاز مایع از درایر مباد بیرون و میره توی اتاق , زیر داشبورد و وارد اکسپنشِن والو میشه expansion valve
اکسپنشن والو مثل سرِ اسپری حشره کس و رنگ اسپری هست و مایع رو به صورت پودر میپاشه بیرون
.
همین گازِ مایع شده وقتی از اکسپنشن والو خارج میشه به صورت ذراتِ پودر مانند و بسیار سرد , اسپری میشه توی اواپوراتور که باعث سرد شدنِ شدیدِ اواپراتور میشه
درایر هم باید حداقل 5 سال یک بار عوض بشه چون مثل فیلتر روغن هست و آشغال میگیره و اگر عوض نشه کمپرسور به فنا میره
==================================
.

با چشم نمیشه تشخیص داد مقدار گازِ توی سیستم کم هست یا زیاد یا کافی هست .
بهترین راه ,اندازه گیریِ فشار گاز در قسمتِ پرفشار (داغ) و قسمت کم فشار (بسیار سرد) هست
اون والوی که ازش گاز تزریق میشه توی سیستم , والوِ قسمتِ کم فشار هست .
اگر تعمیرکار استباه کنه و کپسول گاز رو به والوِ قسمتِ پرفشار وصل کنه و کولر رو روشن کنه ممکنه کپسول گاز بترکه چون فشار گاز در قسمت پرفشار , حدود 5 یا 6 برابرِ قسمت کم فشار هست
.
تعمیرکار باید بدونه که مقدار فشار گاز در خط پرفشارو کم فشار برای هر ماشین چقدر باید باشه
مثال:
برای ماتیز در کم فشار 55 psi و در پرفشار , 280 psi باید باشه
اگر مکانیک اینها رو ندونه پس بی حساب و کتاب گاز میزنه توی سیستم که با کمه یا زیاد و با شانسی درست هست
.
تا حالا ندیده ام که درایر دریچه داشته باشه چون فشار داخلش خیلی زیاده
.
===================================


===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-1008.html
.
http://www.centralclubs.com/topic-t106890-96.html

.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: چهارشنبه 8 خرداد 1398, 3:32 pm
یکی از دوستان نوشته شده: درود

یه پراید 85 دارم کولرش به فنا رفته بود
.

با هزینه زیاد تعمیرش کردم (نصاب وباطری ساز) .
ولی به نظرم هنوز سرماش کمه
.

یه جایی خونده بودم از روی دریچه درایر کمی وزیادی گاز را میشه فهمید
.
روی دریچه را باز کردم حباب های ریزی که تشکیل میشه و اصلا قطع نمیشه


آیا این از زیادی گاز کولره یا کم بودن گاز ؟
.
سلام
.
اول به این سوال جواب بدین چون مهم هست برای پاسخ به سوال شما :
.
  کولر داره کار میکنه , درایر داغ میشه ؟ یا خیلی سرد میشه ؟  
با سلام
روی تمام درایر های نصب شده در خودرو ها یک دریچه(تقریبا بشکل لنز شیشه ای)وجود دارد
روش تست میزان شارژ گاز کولر بصورت چشمی
در دور آرام باید حباب های ریز دیده بشود(اگر دیده نمیشود شارژ زیاد هست)
با رساندن دور موتور به حدود2000 باید تمام حباب ها ناپدید بشوند (اگر نشوند شارژ کم هست)
هر دو مورد کم بودن گاز و زیاد بودن گاز باعث میشود سرمایش بشدت کم بشود
در ضمن دوست عزیز چون شما مدت ها بود کولرتون خراب بوده احتمال وجود رطوبت در سیستم بسیار زیاد هست که عامل اصلی کم شدن سرمایش هست بدین شکل که گاز همراه آب وارد اکسپشن(لوله مویی قابل انعطاف)میشود و قبل از رسیدن به اپراتور داخل اتاق یخمک تشکیل میدهد و مسیر عبور مبرد(گاز کولر که بشکل مایع در اومده) رو میبنده
شما همون درایر رو ه عوض کنید در ضمن قبل از شارژ کل سیستم رو با ازت شستشو بدید
موفق باشید
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
ممنون از وقتی که گذاشتید منظورم قطعه پایینه شاید اسمش درایر نیست!
تصویر

سلام
.
اگر یک سر این قطعه مستقیماً به کمپرسور وصله پس اکومولیتور هست و موقع کار کولر باید خیلی سرد بشه تا حدی که بدنه اش خیش میشه مثل پارچ آبِ فلزی که داخلش آب و یخ هست و بیرونش خیش میشه با سرد شدنِ بخار آبِ هوا
.
یکی از دوستان نوشته شده:سلام
وقت بخیر .
من یه ماشین سمند ۱۸۰۰ دارم که بعد تعویض اب رادیاتور و هواگیری , آب رادیاتورش کم میشه .
هر روز با تقریباً ۱۰ کیلومتر رانندگی نصف لیوان کم میشه.
علت چیه؟

سلام
عاقبتِ شما بخیر
.
اگر قبل از تعویض کولانت چنین مشکلی نداشته پس باید همه ی جاهایی که برای تخلیه ی کولانت باز شده رو چک کنین
مثلاً همون شیلنگِ زیر رادیاتور که باز کردین برای تخلیه کولانت ممکنه درست نصب نشده و کمی نشت داره
اگر نشتی پیدا نکردین و درب منبع انبساط هم سالمه پس نستی مخفی داره که ممکنه از کاسه نمد واترپمپ باشه .
در این صورت تنها راهِ حل , استفاده از محلول نشت گیر هست که بهترینش پریستون PRESTONE هست
.
[External Link Removed for Guests]
.
هشدار
اگر رادیاتور کهنه و پر از رسوب باشه , استفاده از نشت گیر باعث مسدود شدنِ لوله های داخل رادیاتور و جوش آوردنِ موتور میشه و اگر راننده متوجه که حرارت بالا رفته , واشر سرسیلندر میسوزه و یا بدتر از اون سرسیلندر هم تاب برمیداره
.
اگر رادیاتور تمیزه پس باید در ابتدا فقط یک سوم محلول نشت گیر استفاده بشه و نتیجه تست بشه
.
یکی از دوستان نوشته شده:سلام

حدود سه ماه پیش دیسک ترمز و لنت خریدم دیسک مارک لاهیجان و لنت گولد کره ای اصلی.

الان پا میبرم برا ترمز لرزش فرمان دارم

بالانس هم کردم روکار درست نشد.
صبح ها و یا هرموقع دیگری که ماشین سرده تا 10 دقیقه اول رانندگی تو سرعت 150 تا ترمز که میکنم ماشین مشکلی نداره و لرزش نداره

همین که از این تایم رد میشه ترمز میگیرم لرزش دارم
دلیل چی هست؟
سلام
یعنی از 3 ماه پیش تا حالا مشکلی نداشت ؟
جواب این سوال مهم هست برای عیب یابی
.
لنتهای پ
چپ رو با لنتهای راست جابجا کنین و نتیجه رو تست کنین

.
اگر 3 ماه مشکلی نداشته بعید میدونم از تاب داشتنِ دیسکها باشه
.
اگر با جابجایی لنتها برطرف شد پس یا لنتها مشکل داره یا کالیپر شل هست و یا خشکه و پیچهاش باید گریسمالی بشه فقط پیچهاش
.
بهتره با لنت نو هم تست کنین
.
با خرید لنت نو پلتون هدر نمیره چون بالاخره یه روز باید لنت بخرین
.
اگر با این کارها حل نشد پس دیسکها از آلیاژ بنجل ساخته شده و با گرم شدنش تاب برمیداره و هر چه هم ساییده و نازکتر میشه بیشتر تاب برمیداره با داغ شدن
.
مسئولیتِ رعایتِ نکاتِ ایمنی و درست انجام دادنِ کارها و هر گونه خسارتِ جانی و مالی با خوانندگانِ این مطالب هست .
.
بنده و این سایت مسئولیتی نداریم
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”