عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 خرداد 1398, 11:33 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mehrali1 »

دوستان عزیز یک ویدئو گذاشتم از صدای تق تق موقع فرمون چرخوندن

[External Link Removed for Guests]

کسی میدونه علتش چیه؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:
درود
.
1- چراغ چک پراید صبا 89 من تازگی به دنبال گرم شدن فن هنگام رانندگی، روشن می شود.
.
پس از انجام دیاگ و نمایش خطای فن گفتند باید یک مقاومت 20 کیلو اهم سر راه فن بسته بشه تا این خطا را نده و چیزی نزدیک 110 تا 120 تومن هزینه داره
.
راه کار شما در این باره چیست؟
.
2- چراغ کوچک جلو و راهنمای سپر جلو LED (که ایستا اش کردم و چشمک زن نیست) قطعی پیدا کرده. ولی چراغ بزرگ روشن میشه. سوکت چراغ جلو که تکون میدم قطع و وصل میشه. کاسه چراغ، از گونه ی 131 ای است.

آیا باید سوکت نو 131 ای بخرم یا صبایی یا همون سوکت خودش که صباییه میشه درست کرد؟

سلام
1- بنده تا حالا نشنیدم در پراید برای فن , چراغ چک روشن بشه چون فن رادیاتور اصلاً به ecu وصل نیست و مستقیماً از باتری برق میگیره و بین باتری و فن هم یک فیوز و رله هست . برای دور کند هم مقاومت سر راهش گذاشته اند تا ولتاژ کمی افت کنه و دور فن کم بشه
ecu فقط با رله ی فن ارتباط داره و بهش برق میده . بعنی ECU یک برق 12 ولت با آمپر خیلی خیلی کم میده به آهنربای الکتریکیِ داخلِ رله .
فقط همین
در بعضی ماشینها اگر با موتور روشن , رله ی دور تند یا رله ی دور کند رو دربیاریم چراغ چک روشن میشه
اگر فیش سنسور حرارت موتور رو هم با موتور روشن بکشیم , فن با دور کند روشن میشه و چراغ چک هم روشن میشه
اینها رو بهتره هر کسی وقتی ماشینش مشکل نداره برای ماشین خودش چک کنه تا بعداً برای عیب بابی ازش استفاده کنه
.
کد خطا رو بگین تا ببینیم دقیقاً خزای چی هست
.
ضمناً قیمت مقاومت 10 آمپری بیشتر از پنج شش هزار تومن نیست و نصبش هم خیلی آسونه . سیم مثبتِ فن رو از یک جا قطع میکنین و مقاومت رو بهش لحیم میکنین . فقط همین
اما نصب مقاومت باعث افت دور فن میشه و هر چه نقاومتش بیشتر باشه ولتاژ هم بیشتر افت میکنه و دور فن کندتر میشه
همین الان تقریباً در همه ی ماشینها , فنِ رادباتور 2 تا مدار داره
مدار دور تند
مدار دور کند
فرقشون هم فقط اینه که مدار دور کند یک مقاومت با اهمِ مشخص نصب شده روی مدارش تا به جای 12 ولت , حدود 10 ولت یا 9 ولت برق بده به فن
برق فن حدود 6 تا 10 آمپر هست پس این مقاومت هم باید به اصطلاح گردن کلفت و 10 آمپری باشه تا داغ نشه و نسوزه
معمولاً سایزش به اندازه ی 2 بندِ انگشتِ اشاره هست


.
شما کد خطا رو اعلام کنین . ممکنه خطای سنسور فن باشه
.
یک احتمال دیگه هم هست و اون معیوب بودنِ رله ی فن هست .
اگر رله ی مشابه داره در ماشینتون , با همدیگه جابجاشون کنین و نتیجه رو بررسی کنین
.
2- نصب راهنمای LED باعث چشمک نزدن یا کُند چشمک زدنِ راهنما میشه چون واتش خیلی کمتر از لامپ معمولیه
باید یک مقاومت با اهمِ خیلی زیاد وصل بشه به مثبتِ راهنما و سر دیگه ی مقاومت وصل بشه به بدنه تا واتِ مصرفی کمی بالا بره تا اتوماتیک راهنما بتونه درست کار کنه
هشدار
اگر مقاومتِ ضعیف نصب کنین مقاومت خیلی داغ میشه و یا میسوزه .
باید بالای 500 کیلو اهم باشه . بنده دقیق نمیدونم چقدر
فقط میدونم باید یک آمپر خیلی ضعیف باید بتونه ازش رد بشه بره به بدنه
مقدار مقاومت رو از فروشندگانِ قطعات الکترونیکی بپرسین
.
مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی , با خوانندگانِ این مطالب هست
.


.
ولی اگر هولدر مشکل داره و برق لامپ قطع میشه پس ممکنه داخلش خاک هست و یا باید آهنهای داخل هولدر رو کمی دستکاری کنین تا درست وصل بشه به پایه های لامپ
شاید هم هولدر اصلاً برای این لامپ مناسب نیست .

یکی از دوستان نوشته شده: سلام


زدن فرمان و بازی کردنش خیلی کم روی دست انداز و ناهمواری های آسفالت میتونه به پمپ هیدرولیک هم مربوط بشه؟
یا ربطی اصلا نداره؟؟؟

با فرض اینکه کمک های جلو و عقب کامل با کل لوازمش عوض شده بالانس شدن چرخها تنظیم فرمان شده .
جلوبندی ظاهرا سالمه ولی باز فرمون میزنه کمی میزنه
.
ولی پمپ هیدرولیک صدا میداد از قبل هنوز فرصت نکردم برم ببینم چشه...
اصلا میتونه از این باشه؟
یا هر چی هست از لوازم فرمان هست؟
.

یکی از رینگ ها هم خیلی خیلی کم تاب داره میتونه از اینم باشه؟
البته انداختمش عقب توی پیچ ها وقتی گردش میکنم فرمون رو رها میکنم تا آخر نرم برنمیگرده..
اولش خوب برمیگرده ولی یه کمی مونده که کامل برگرده وامیسته و پله پله آخرش رو برمیگرده.
سلام
.
1- اگر به رینگ تاب دار شک دارین , موقتاً با زاپاس جابجاش کنین و نتیجه رو تست کنین
اگر زاپاس هم تاب داره زاپاس یک آشنا رو قرض بگیرین و تست کنین
.
2- برای تست فرمان و جلوبندی :
با رعایت نکات ایمنی , 2 چرخ جلو رو با جک یک سانت از زمین بیارید بالا
چپ و راستِ تایر رو بگیرین و محکم تکون بدین
باید هیچگونه لقی نداشته باشه
بهتره بالا و پایبن چرخ رو هم بگیرین و تکون بدین
از لقی بیش از 1MM داره پس بلبرینگها مدت زیاد بدون گریس گار کرده و خورده شده و باید عوض بشه
ولی اگر لقیش فقط 1MM هست ولی با چرخوندنِ تایر , صدای خشک و زبر داره پس باید سریع برسید به دادش و بلبرینگها رو با گیریس درجه یک گریسکاری کنین تا هزینه ی تعویض بلبرینگها صرفه جویی بشه
3- صدای پمپ هیدرولیک با علتش کمبود روغن هیدرولیک هست یا کثیف بودن روغن که میتونه باعث خرابی پمپ هیدرولیک هم بشه . باید سریع مشکل رفع بشه . این پمپ با تسمه موتور یا تسمه دینام یا تسمه کولر میچرخه
.
اکثر مردم گردگیرهای جک هیدرولیک فرمان رو اصلاً چک نمیکنند و پاره میشه و شن و خاک میره توی جک و کاسه نمدش خراب میشه و روغن نشت میکنه و کلی هزینه میذاره روب دست صاحب ماشین
.
گردگیرها از قطعاتِ گرانقیمت زیرشون محافظت میکنند و به محض اینه یک سانتش هم پاره بشه باید فوراً عوض بشه



.
4- با فرمانِ مستقیم و موتور خاموش , فرمان رو فقط در حدِ 3 یا 4 میلیمتر چند بار چپ و راست کنین . اگر فرمان لقی داره و به اضطلاح خلاصی داره پس باید علت پیدا و رفع بشه
گاهی از میل فرمان در زیر داشبورد هست و گاهی از جعبه فرمان و جک هیدرولیک و گاهی از جلوبندی .
.
بسیار پرباد بودنِ تایرها و رانندگی در خاکی و سنگلاخ و خصوصاً آزاد نذاشتن فرمان روی سنگلاخ و دست اندازها و همچنین پیچیدن فرمان در حال سکون و توقف خصوصاً روی سنگلاخ و آسفالت , اینها از علتهای صدمه دیدنِ فرمان و جلوبندی هست
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 15 تیر 1398, 9:07 am

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط 19k83 »

سلام و عرض ادب.
خدمت شما عرض کنم،بنده 405 مدل 92 پارسال خریدم و در آبان همون سال(97) واشر سر سشلندر سوخت و تعمیر و تعویض شد.تا اینکه توی تابستون امسال کولر ماشین روشن کردم،
بعد چند مدت دیدم کولر میگیرم آمپر میاد بالا.در حالت سرد در رادیاتور رو که باز کردم اول صدای فیس هوا اومد و بعد دیدم درب و گلوی رادیاتور پر از گل قهوه ایی چسبناکه،گل راحت با اب معمولی پاک میشه(چرب نیست).در رادیاتور رو شستم و تمام سوراخها رو باز کردم و بستم رو رادیاتور.
مشکل اینجاس که وقتی کولر نگیرم رادیات گل بالا نمیاره اما کولر بگیرم و مخصوصا تو سربالایی ملایم باشه گل فراون میاد بالا و میچسبه به در و گلوی رادیات.رادیاتو باز کردم و فقط با آب معمولی شستم،مسیر بخاری و موتور رو هم شستم.چند روزی اب معمولی داخلش بود و دیگه گل بالا نیومد اما باریختن ضد یخ و اب رادیاتور دوباره این مشکل برگشته.ترموستات هم چک شده و سالمه.
ضمن اینکه تو این 7ماهی که موتور تعمیر شده نصف یک شیشه یک و نیم لیتری اب کرده که من طول این مدت به رادیات اضافه می کردم.
میخواستم راهنماییم کنید مشکل از چیه آخه؟
سپاس از نشر علم و دانش شما 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

19k83 نوشته شده: شنبه 15 تیر 1398, 10:23 am سلام و عرض ادب.
خدمت شما عرض کنم،بنده 405 مدل 92 پارسال خریدم و در آبان همون سال(97) واشر سر سشلندر سوخت و تعمیر و تعویض شد.تا اینکه توی تابستون امسال کولر ماشین روشن کردم،
بعد چند مدت دیدم کولر میگیرم آمپر میاد بالا.در حالت سرد در رادیاتور رو که باز کردم اول صدای فیس هوا اومد و بعد دیدم درب و گلوی رادیاتور پر از گل قهوه ایی چسبناکه،گل راحت با اب معمولی پاک میشه(چرب نیست).در رادیاتور رو شستم و تمام سوراخها رو باز کردم و بستم رو رادیاتور.
مشکل اینجاس که وقتی کولر نگیرم رادیات گل بالا نمیاره اما کولر بگیرم و مخصوصا تو سربالایی ملایم باشه گل فراون میاد بالا و میچسبه به در و گلوی رادیات.رادیاتو باز کردم و فقط با آب معمولی شستم،مسیر بخاری و موتور رو هم شستم.چند روزی اب معمولی داخلش بود و دیگه گل بالا نیومد اما باریختن ضد یخ و اب رادیاتور دوباره این مشکل برگشته.ترموستات هم چک شده و سالمه.
ضمن اینکه تو این 7ماهی که موتور تعمیر شده نصف یک شیشه یک و نیم لیتری اب کرده که من طول این مدت به رادیات اضافه می کردم.
میخواستم راهنماییم کنید مشکل از چیه آخه؟
سپاس از نشر علم و دانش شما 

.
سلام
.
1- آب خالی برای شستشو کافی نیست یعنی شوینده ی خوبی نیست . برای همینه که مایع یا پودر شستشو میریزیم توی آب
.
2- در رادباتور هم آب خالی نمیتونه رسوبهای توی بخاری و رادیاتور و مجاریِ داخل موتور رو در خودش حل کنه . برعکس هم هست . یعنی آب خالی باعث رسوب گرفتن سیستم خنک کننده هم میشه خصوصاً اگر که آب مقطر درجه یک هم نباشه یعنی آب چاه و لوله و برفک یخچال و کولر گازی باشه که پر از املاح و آهک هست .
.
3- ضد یخی که استفاده میکنید اگر استاندارد نباشه باعث حل شدن رسوبهای توی سیستم میشه .
بنده سالهای سال از کولانتِ GM استفاده کردم . نوع سبز رنگ . و قرمز رنگ که فرمولش پیشرفته تره و دوامش خیلی بیشتر و هر 2 نوعِ سبز و قرمزش هم ضد رسوب و ضد زنگ و ضد یخ و صد جوش و چرب کننده هست
کولانت یعنی مخلوط آبمقطر و ضدیخِ استاندارد

.
4- ظاهراً سیستم خنک کننده ی ماشینتون رسوب داره که ناشی از استفاده از آب معمولی یا کولانت نامرغوب برای مدت طولانی هست
.
اگه محلول استانداردِ شستشوی سیستم خنک کننده پیدا کردین طبق دستورش باهاش سیستم رو شستشو بدین و بعدش دیگه فقط از کولانت استاندارد استفاده کنین
.
5- اگر کولانت کم میشه پس یا نشتی هست در سیستم و یا واشر سرسیلندر معیوبه و یا درب قمقمه کیپ نمیشه . البته اینکه میگین همیشه با موتور سرد , باز کردنِ قمقمه یا رادیاتور صدای فسسس داره معنیش اینه که سیستم نشتی بسیار بسیار کمی داره وگرنه فشار توی سیستم تخلیه میشد و صدای فسس نمیداد
.
برای گرفتن نشتی مخفی میتونین از محلول نشت گیر پریستون استفاده کنین و فقط نصف قوطی رو به سیستم اضافه کنین



.
این محلول مثل شامپو با دانه های بسیار ریز مثل پودر فلفل هست و میره همه ی نشتیها رو میبنده
.
هشدار :
اگر رادیاتور موتور و بخاری خیلی کثیف و رسوب گرفته باشه , این محلول باعث مسدود شدنِ لوله های داخل رادیاتور میشه و موتور جوش میاره
یعنی فقط با رادیاتور تمیز استفاده بشه
پس تعویض رادیاتور و یا شستشوش با محلول استاندارد ضروری هست قبل از ریختن نشت گیر
.


.
6- اگر با روشن کردن کولر , دمای موتور بیش از حد بالا میره پس کندنسر کولر که جلوی رادیاتور موتور هست خوب خنک نمیشه و داغیش رو میده به رادیاتور موتور و حرارت میره بالا
علتش هم میتونه :
بیش از حد کثیف بودنِ بیرون کندنسر و رادباتور با حشرات و خار و خاشاک و سنگریزه و گل و لای باشه
میتونه علتش از کار نکردنِ فن خنک کننده ی کندنسر باشه . به محض روشن کردنِ کولر , فن باید با دور تند روشن بشه وگرنه مشکل داره
.
7- کندنسر کولر و رادیاتور هم قطعات مصرفی هستند و وقتی بیرونشون خیلی خراب و لِه شده میشه دیگه باید عوض بشه
تعویضشون تاثیر زیادی داره در کاهش دمای موتور و سرمایش کولر و کاهش مصرف بنزین و گاز
.
.
اطلاعات بیشتر در مورد نشت گیر پریستون در تاپیک صرفه جویی نوشته شده
در نت هم ممکنه هنوز فروخته میشه
باید فقط نصفش مصرف بشه و طبق دستورش و بعد از شستشوی سیستم و در سیستم کثیف نباید استفاده بشه
.
.
C
===================================

.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html

.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی

.
topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

topic-t71295.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Mehdi122525 نوشته شده: دوشنبه 17 تیر 1398, 4:08 pm یکی از چرخهای پرایدم احساس میکنم روبه بیرونه.چطور درست میشه
سلام
چرخ جلو یا عقب ؟
اگر جلو هست معمولاً از تنظیم نبودن جلوبندیه یعنی 2 چرخ جلو با همدیگه موازی نیستند
در خانه میشه راحت درشتش کرد با 2 آچار 12 و 14 میلیمتری
توضیح مفصلش در صفحاتِ اولِ تاپیک صرفه جویی خودرو هست
topic-t107118-1020.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 تیر 1398, 3:46 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Mehdi122525 »

سلام زاویه کمبر چرخ جلو سمت راننده مثبت است اندازه 1سانت.و زاویه کمبر سمت راستی روبه داخل است نیم سانت.با شاغول گرفتم.و اینکه تنظیم فرمان سه بعدی هم بردم و حرفمو تایید کرد ولی نتونست درستش کنه..ایا نیشه یکی از میجهای کمک شناره 14بزارم و سگ دست تنظیم کنم که کمبر صفر بشه و اگر نه راه چاره چیه.اینجا کسی ننیتونه درست کنه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4091
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4434 بار
سپاس‌های دریافتی: 8557 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Mehdi122525 نوشته شده: دوشنبه 31 تیر 1398, 8:35 am سلام
زاویه کمبر چرخ جلو سمت راننده مثبت است اندازه 1سانت.
و زاویه کمبر سمت راستی رو به داخل است نیم سانت.
با شاغول گرفتم.
و اینکه تنظیم فرمان سه بعدی هم بردم و حرفم رو تایید کرد ولی نتونست درستش کنه..
ایا میشه یکی از میجهای کمک شماره 14بزارم و سگ دست تنظیم کنم که کمبر صفر بشه ؟
اگر نه راه چاره چیه؟
اینجا کسی نمیتونه درست کنه
سلام
جهتِ اطلاعاتِ دوستانی که اطلاع ندارند :
کمبر منفی Negative camber یعنی بالای تایر مایل به سمت داخل هست مثل چرخهای عقب بعضی از بی ام دبیلیوها
کمبر مثبت positive camber برعکسش هست
عکسهاش
.
[External Link Removed for Guests]
.
طِبق اطلاعات بنده , در اکثر ماشینهای سواری ,زاویه ی کمبر قابل تنظیم نیست
علت تغییر کردنش هم میتونه صدمه دیدنِ شاسی ماشین و یا صدمه دیدن طَبَق باشه
طبق , قسمتِ پایینِ کمکِ جلو رو به شاسی وصل میکنه
.
قطعه آبی رنگ در عکس 2
.
تصویر
.
طبق شبیه دوشاخه تیرکمان سنگی هست و سرِ دوشاخه اش به شاسی وصل میشه و سر دیگرش به سگدست
.
معمولاً با تصادف کردن اینطوری میشه
در صافکاریهای مجهز که درست و اصولی صافکاری میکنند , فاصله ی قسمتهای مختلف شاسی با دقت زیاد اندازه گیری میشه و با اندازه های نوشته شده در کاتالوگ تعمیر مقایسه میشه و یا با یک ماشین سالم و بعدش با فشار دادن و یا کشیدن , شاسی رو به حالت اول برمیگردونند
.
گاهی هم ساشی سالمه ولی طبق ضربه خورده و کج شده که باعث کمبر مثبت میشه
.
باید طَبق صاف بشه و یا تعویض بشه
.
با یک متر معمولی , روی جک یا چاله میشه فاصله ی کمک تا شاسی رو هر دو طرف اندازه گرفت و مشخص کرد که آیا طَبق صدمه دیده یا شاسی یا هر دوتاشون ؟

.
.
البته گاهی هم لِه شدن و خراب شدنِ لاستیکهای طَبَق (بوشهای طبق) باعث مایل شدنِ چرخ به سمتِ بیرون با داخل میشه
.
===================================

.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html

.
برنامه های بسیار مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی

.
topic-t122336-24.html
.
جسارتاً و با عرض معذرت, آموزش توبه :

topic-t71295.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
New Member
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 تیر 1398, 3:46 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Mehdi122525 »

دیروز بردمش تنظیم فرمان.یک دستگاهی داشت که به روی چرخ بسته میشد براای امروز1.5.98 بهم نوبت داد که درستش کنن.ولی من یه کم میترسم با اون دستگاه فاصله استاندارد ماشین بهم بخوره.شاید ایراد طبق یا کمک باشه ماشین دست دوم خریدم .فقط دیروز زخیر ماشین که نگاه کردم از طرف درب راننده از زیر ماشین ضربه داشته که شاسی یه کم جابجا شده و من فکر میکنم کل تغصیرها واسه همین ضربه است گه این بیارم سر جاش ماشین درست میشه به نظرتون یا ببرم نوبت خودم
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

Mehdi122525 نوشته شده: سه‌شنبه 1 مرداد 1398, 6:27 am دیروز بردمش تنظیم فرمان.یک دستگاهی داشت که به روی چرخ بسته میشد براای امروز1.5.98 بهم نوبت داد که درستش کنن.ولی من یه کم میترسم با اون دستگاه فاصله استاندارد ماشین بهم بخوره.شاید ایراد طبق یا کمک باشه ماشین دست دوم خریدم .فقط دیروز زخیر ماشین که نگاه کردم از طرف درب راننده از زیر ماشین ضربه داشته که شاسی یه کم جابجا شده و من فکر میکنم کل تغصیرها واسه همین ضربه است گه این بیارم سر جاش ماشین درست میشه به نظرتون یا ببرم نوبت خودم
با سلام
با توکل به خدا ببرید انشالله که تکنسین معتبری باشند و کارتون رو راه بندازن
در کل هرگونه ضربه به شاسی باید توسط صافکار با تجربه و با استفاده از اندازه گیری
یک خودرو فابریک و سالم شاسی کشی بشود
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 تیر 1398, 3:46 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Mehdi122525 »

نتونست درستش کنه.الکی تنظیم فرمون زد .میگم این ایرادش چی میشه.میگه کاری نمیشه کرد.سوال دیگه دارم دوست عزیز.
چند روز پیش واتر پمپ عوض کردم تسنه تایم تعمیرکار جا زد امروز درب موتور باز کردم دیدم دود میاد بیرون.بردمش دم تعمیرگاه دود نمیکرد.این یعنی چی.
و سوال بعدی ترموستات برداشتم خیلی ماشین دیر امپرش میاد پایین.به نظرتون از فن میشه که زورش کم شده باشه و نتونه هوای زیاد بیاره داخل که زودتر خنکش کنه.رادیات هم سیخ زدم.درستش کردم.واترپمپ هم عوض کردم.دیگه چیزی نمونده غیر از فن.راهی است که دور فن زیادتر بشه.
علتش میتونه از بد تایم زدن باشه وایا باز هم تایم بد دود میاره توی موتور که از درب موتور قابل مشاهده باشه.چون یک بار زیاد بود دفعه دیگه هیچی نبود
اینن ماشین دست دوم من.خودم بیچاره کردم.چیکار کنم ای خدا .بخدا زندگیم پاشیده خیلی غصه میخورم.چرا مردم فقط به فکر کلاه گذاشتن هستن من رو حرفش حساب کردم.این ماشین که داغون خدایا چرا این کار با من کردی.خیلی زجر کشیدم که ماشین تمیز بخرم.مدل 89 رو 30تومن بخاطر تمیز بودن خریدم.صاحبش اصلا زیر بار نرفت میگه ضربه زیر ماشین از دست من نشده.گفتن از دست هر کی شده شنا میدونستی خب چرا نگفتی بیچارم کردی.اگه موتورشم دود کنه دیگه رسما باید خودم بکشم دیگه.یک قرون ندارم یا خدا
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1730 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط ho3ein2000 »

Mehdi122525 نوشته شده: سه‌شنبه 1 مرداد 1398, 7:21 pm نتونست درستش کنه.الکی تنظیم فرمون زد .میگم این ایرادش چی میشه.میگه کاری نمیشه کرد.سوال دیگه دارم دوست عزیز.
چند روز پیش واتر پمپ عوض کردم تسنه تایم تعمیرکار جا زد امروز درب موتور باز کردم دیدم دود میاد بیرون.بردمش دم تعمیرگاه دود نمیکرد.این یعنی چی.
و سوال بعدی ترموستات برداشتم خیلی ماشین دیر امپرش میاد پایین.به نظرتون از فن میشه که زورش کم شده باشه و نتونه هوای زیاد بیاره داخل که زودتر خنکش کنه.رادیات هم سیخ زدم.درستش کردم.واترپمپ هم عوض کردم.دیگه چیزی نمونده غیر از فن.راهی است که دور فن زیادتر بشه.
علتش میتونه از بد تایم زدن باشه وایا باز هم تایم بد دود میاره توی موتور که از درب موتور قابل مشاهده باشه.چون یک بار زیاد بود دفعه دیگه هیچی نبود
اینن ماشین دست دوم من.خودم بیچاره کردم.چیکار کنم ای خدا .بخدا زندگیم پاشیده خیلی غصه میخورم.چرا مردم فقط به فکر کلاه گذاشتن هستن من رو حرفش حساب کردم.این ماشین که داغون خدایا چرا این کار با من کردی.خیلی زجر کشیدم که ماشین تمیز بخرم.مدل 89 رو 30تومن بخاطر تمیز بودن خریدم.صاحبش اصلا زیر بار نرفت میگه ضربه زیر ماشین از دست من نشده.گفتن از دست هر کی شده شنا میدونستی خب چرا نگفتی بیچارم کردی.اگه موتورشم دود کنه دیگه رسما باید خودم بکشم دیگه.یک قرون ندارم یا خدا
سلام
منظور از دود از کجا هست دقیقا
ممکن هست روغنی چیزی ریخته باشه رو اگزوز
کم جون بودن فن احتمال سولفاته شدن رله فن هست احتمال نیم سوز شدن موتور فن هست
اگه کولرزش خوب خنک میکنه نشون میده فن سالم هست
تسمه تایم ربطی به دور فن نداره
در مورد ضربه اصلا نگران نباش و فعلا باهاش سفر های ضروری برو تا بعدا انشالله دست و بالت باز بشه میبری شاسی کشی
در ضمن موتوری که بقول شما دود میکنه یا بقول معروف بخار داشته باشه میشه تا دو سال براحتی ازش استفاده کرد
روحیه تو نباز مرد مومن
 
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 تیر 1398, 3:46 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط Mehdi122525 »

خواستم روغنش عوض کنم درب موتور باز کردم دیدم دود سیاه میزنه بیرون.بردم پیش مکانیک اثری از دود نبود.فقط چند روز قبلش واتر پمپ عوض کردم و تایم نصفه در اورد.ترسم اینه تایم ماشین بهم خورده باشه کمترراه هوا و دود باز بشه و دودش بیاد داخل موتور.و ایراد دیگش فنش خیلی دیر خانوش میکنه صدای فن خوبه ولی انگار نمیتونه اب سرد کنه.بخاری رو روی1یا2میزارم خوب سرد میشه حالت عادی با 6دقیقه صبر کنم تا سرد بشه ولی قبلا پراید داشتم فوقش یک یا دو دقیقه سرد میشد حتی توی هوای سرد هم همینه.ترموستات هم در اوردم باز هم همینه.ایا مقاومت فن تاثیری در دور فن داره.فقط صدای فن به قول مکانیک خوبه ولی چه فایده نمیتونه سرد کنه موتور
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”