یکی از دوستان نوشته شده:
باسلام
رفتم معاینه فنی بگیرم گفتن مصرف سوخت بالاست
یه کم دود سیاه میکنه .
ماشینم دووسیلو مدل ۷۸ هستش.
چه جوری میتونم یه کم سوخت را کم کنم؟
تو شهر ما مکانیک دوو نیست.
ضمناً چراغ چک هم بعد چند ثانیه روشن میشه
زیاد استارت میخوره تا روشن بشه.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
سلام
اگه همه شمعها دوده زده پس پاشش سوخت زیاده و باید کم بشه
علتش معمولاً رسوب گرفتن رگولاتور سوخت هست
اکثر مدل پایینهای انژکتوری مبتلا به فشارسوخت میشن مثل فشارخون !
یک راهش تعویض رگولاتور سوخت با رگولاتور سالم و تمیز هست تا سوختِ برگشتی به باک زیاد بشه و فشار بنزین در پشت انژکتورها کم بشه و درنتیجه پاشش سوخت کم بشه .
راه دیگرش کاهش حدود ۱ تا ۱.۵ ولت از برق مثبت پمپ بنزین هست که توسط کاهنده ولتاژ ۱۰ آمپری ۳۰ ولتی باید انجام بشه . قبلاً بارها و بارها توضیح مفصل داده ایم در موردش و نصبش و عکسش و غیره
====================================================
علتهای دیر روشن شدن موتور زیاده :
# دهنه ی شمعها زیادی باز هست . باید معمولاً ۱ میلیمتر تا ۱.۲ میلیمتر باشه
# کثیفی شمعها
# شمع نامناسب
# وایرشمع بنجل یا نیم سوز با مقاومت بیش از ۵۰۰۰ اهم . باید همهی وایرها با اهم متر چک بشه .حتی وایر کویل به دلکو .
# تنظیم نبودن دلکو یعنی جرقه ی زود هنگام یا دیر هنگام
# تنظیم نبودن اِستپر موتور که یک کارش مثل ساسات در موتورهای کاربراتوری هست . باید استپر باز بشه و تمیز بشه و کانالش هم تمیز بشه و بعدش نصب بشه و با موتور کاملاً سرد ریست بشه
# تنظیم نبودن فیلرها
# تنظیم نبودن تسمه تایم
# باتری ضعیف
# کثیف بودن سرهای باتری و بستهاش و یا شل بودنشون
# روشن بودن یک یا چند وسیله برقی موقع استارت زدن .
# پا گذاشتن روی ترمز موقع استارت زدن
# کاملاً کلاچ گرفتن باعث سبک شدن میل لنگ و استارت قویتر میشه .
# سرمای بیش از حد هوا
# معیوب بودن سنسور دمای هوای ورودی موتور
# معیوب بودن سنسور دمای کولانتِ موتور (کولانت یعنی مخلوط آب مقطر و ضدیخ )
# کثیفی بسیار زیاد فیلتر بنزین که باعث افت شدید فشار بنزین در ریل سوخت میشه
# استفاده از روغن مخصوص گرمای تابستان در زمستان که باعث سفت شدن موتور و استارت ضعیف میشه . مثل روغن ۲۰ دبلیو ۵۰ در زمستان سرد و یخبندان
# سوخت غیراستاندارد
# استارتر معیوب و ضعیف
و غیره