عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4179
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4479 بار
سپاس‌های دریافتی: 8589 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Aminjalalvand نوشته شده: پنج‌شنبه 19 فروردین 1400, 11:44 am دوستان فرمون ماشین به شدت سفت شده بنظرتون مشکل از هیدرولیکه یا جلو بندی؟

سلام
◼️ تسمه ی پمپ هیدرولیک فرمان رو چک کنید که سالم باشه

◼️ مخزن روغن هیدرولیک فرمان رو چک کنید که روغنش کمتر از مینیموم MIN نشده باشه . بهتره همیشه روی ماکسیمم MAX باشه.

◼️ اگر تسمه و روغن هیدرولیک مشکلی نداره و تصادف شدید هم نداشتید پس ممکنه پمپ هیدرولیک خراب شده که علتش می‌تونه کثیفیِ بیش از حدِ روغن هیدرولیک و درنتیجه صدمه دیدنِ پروانه ‌ی پمپ باشه
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4179
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4479 بار
سپاس‌های دریافتی: 8589 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام دوستان .

1- آیا لاستیک های نو، نیاز به بالانس روکار دارن؟
شنیدم اگر لاستیک ها حتی خیلی کم هم بالانس نباشن هم جلوبندی رو آسیبب میزنن هم خود لاستیک ها زود دچار فرسایش میشن.

2- بر اساس تجربه و همچنین شنیده ها، خودروهایی که چرخ هاشون مشکل عدم بالانس دارن، بهترین بالانس براشون ، بالانس روکار هست.
و اینکه چرخ رو دربیارن و بالانس کنن اصلاً فایده ای نخواهد داشت... پس این دستگاه ها به چه دردی میخوره وقتی کارایی نداره و بعد از بالانس توسط این دستگاه ها، هیچ مشکلی حل نمیشه؟

سلام

با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، ماه خیر و برکت و معنویت .

ماهِ توجه به مهمترین موضوعِ زندگیِ هر انسان که همانا قبول شدن در امتحانِ الهی در دنیا هست برای اثباتِ لیاقت و شایستگی داشتن برای سکونت در بهشت موعود .
جسارتاً ، آموزش توبهٔ واقعی برای علاقمندان


◼️ بالانس بودنِ چرخها بسیار اهمیت داره ولی متاسفانه اکثر مردم فکر می‌کنند که بالانس نبودنِ چرخها اهمیت چندانی نداره و یا فقط وقتی که ماشین شدیداً لرزش داره باید بالانس بشه !!!

◼️ بالانس نبودنِ چرخها هر چقدر هم که کم باشد باعث صدمه دیدن لاستیک‌ها ، سیستم جلوبندی ، کمکها و فنرها , سیستم فرمان ، بلبرینگهای چرخها ، پلوس‌ها ، بدنه و اتاق و غیره میشه .

◼️ لاستیک‌ها و دیسک‌های ترمز و رینگ‌ها بنجل و غیراستاندارد شده و این تاثیر زیادی داره در لرزش چرخها و صدمه دیدن قسمت‌های مختلف ماشین .

◼️ بهترین تست برای بالانس بودن چرخها اینه که با رعایت همه‌ی نکات ایمنی ، همه‌ی چرخهای کِشنده روی جک زده بشه و با دنده ی آخر ، سرعت تدریجاً زیاد بشه تا حد ۱۳۰ کیلومتر و هیچگونه لرزشی نباید در چرخها و بدنه و فرمان حس بشه .
برای ماشینهای دفرنسیال جلو ، چرخهای جلو ، و برای ماشینهای دفرنسیال عقب باید از چرخهای عقب برای تست روکار استفاده بشه .


◼️ حتی اگر دقیقترین دستگاههای بالانس کامپیوتری رو هم داشته باشید و کاملاً هم سالم و کالیبره باشه باز هم ممکنه به علت عدم بالانس دیسک ترمز و سایر قطعاتِ چرخنده ، لرزش احساس بشه هنگام تستِ بالانس روکار

◼️ برای ماشینهای دفرنسیال جلو ، چرخهای عقب رو هم میشه نصب کرد جلو و تست کرد که آیا واقعاً بالانس هستند یا نه .

◼️ هیچوقت به حرف تعمیرکار اعتماد نکنید . همیشه روکار تست کنین تا مطمئن بشید چرخها واقعاً بالانس هستند یا نه .

◼️ برای ماشینهای دفرنسیال جلو ، هرگز با چرخهای روی جک زده و فرمانِ پیچیده نباید سرعت رو از ۲۰ کیلومتر بالاتر ببرید وگرنه پلوسها به شدت صدمه می‌بینه . فرمان باید کاملاً مستقیم باشه . پلوسها ساخته نشده تا با فرمان پیچیده بتونه در سرعت زیاد بچرخه . خصوصاً اگر بنجل باشه و گریسش هم کم باشه .

◼️ بالانس کردنِ روکار هم خیلی بهتره چون بالانس کردن و تست کردن همزمان انجام میشه .

◼️ حتی اگر چرخها رو روی دستگاه کامپیوتری بالانس کردند ، بعدش باید حتماً روی کار و روی جک تست کنین که آیا واقعاً بالانس هستند یا نه . چرخها وقتی روی جک هستند ، هیچ فشار و وزنی روی چرخها نیست و درنتیجه کوچکترین لرزشی فوراً نمایان میشه

◼️ بالانس کردنِ روکار گاهی وقت گیر هست به علت تجربه و مهارتِ کمِ مکانیک .

◼️ برای فردی که ماشینش رو دوست داره و میخواد همیشه سالم و تنظیم و بالانس باشه ، بهتره ماهی یک بار این تست انجام بشه و یا حداقل ۲ ماه یکبار .
چون گاهی حتی چند دقیقه بعد از بالانس کردن چرخها ، بالانس به هم می‌ریزه به علت درست نصب نشدنِ وزنه‌های سربی و کنده شدنش .
پس همیشه در هنگام رانندگی ، لرزش فرمان و بدنه رو زیر نظر داشته باشید .

◼️ چرخهای جلو رو تک‌تک هم میشه روی جک زده و بالانس کرد ولی به گیربکس و دیفرانسیل فشار میاد چون یک چرخ ثابته و نمیچرخه پس بهتره با رعایت تمام نکات ایمنی هر دو چرخ ، ۲ سانت از زمین بیاد بالاتر .
✓پشت و جلوی چرخهای عقب بایستی با ۴ آجر مهار بشه در این تست
✓ ترمز دستی هم باید تا آخر کشیده شده باشه و روی زمین صاف و کاملاً افقی انجام بشه .

◼️مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”