MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:mohamadmahdi5867 نوشته شده:باسلام و عرض ادب و احترام و عرض تبریک سال نو.
چند روزیست بیشتر اوقات زمانی که استارتر میزنم ماشینم روا سال دوگانه سوز است بعد از استارتر با ترتر کردن و دور موتور پایین روشن میشود که هر لحظه فکر میکنم میخواد خاموش بشه بعد از چند ثانیه یه دفعه خود بخود خوب میشه و دور موتور به صورت عادی میشه و میاد بالا و روی یک قرار میگیره من شک روی استپر موتور و سنسور مپ داشتم هر دوی آنها را با اسپری انژکتور شور تمیز کردم ولی بازم هم درست نشد لطف کنید مرا راهنمایی کنید.
باتشکر فراوان.
سلام
سال نو شما هم مبارک
1- سنسور مپ شستشو لازم نداره , چه بسا خراب هم بشه با شستشو .
اگر بهش شک کردین باید ولتاژ خروجیش رو با ولتمتر بگیرین در 3 حالت :
دور آرام
گاز آنی شدید
گاز نصفه و ثابت
اولی حدود 1 تا 1.5 ولته
دومی حدو 4 تا 5 ولت
یومی حدود 2 تا 2.5 ولت
اگر مپ خراب بشه ولتاژش در هر 3 حالت تقریبا یکی هست و در دور آرام هم ماشین دود سیاه غلیظ داره چون وقتی مپ میسوزه ولتاژ خروجیش معمولاً بالای 4 ولته که کامپیوتر فکر میکنه راننده یکدفعه تا آخر گاز داده و کامپیوتر انژکتورها رو تا مدت زیاد باز و روشن میذاره که باعث دود سیاه غلیظ در دور جارام میشه
2- مطلب زیر برای همه ی دوستان هست . شما هم بخونین . به احتمال 90% مشکلتون همینه
==============================================
سلام دوستان
از خیلیها شنیدم که ماشینشون این مشکل رو داشته:
با موتور سرد وقتی روشن میکنند موتور برای مدت کوتاهی لرزش شدید داره بعدش یهو خود به خود درست میشه
آیا تجربه ای در مورد علتش دارین ؟
بنده یک بار به یکی از دوستان که ماشینشون همین مشکل رو داشت گفتم:
کاپوت رو باز کنند و یک انبردست عایق دار بگیرند دستشون و با موتور سرد استارت بزنند تا اون لرزش شروع بشه
بعدش سریع پیاده بشند و با انبردست عایق دار وایرها رو تک تک بکشند
اون سیلندری که کشیدنِ وایرش تاثیری در لرزش نداره , همون سیلندر مشکل داره و به احتمال زیاد از وایرشمعش هست که نیم سوز شده درست برق رد نمیکنه اما بعد از چند ثانیه وایر کمی گرم میشه بر اثر عبور برق و درست میشه و لرزش برطرف میشه
همین کار رو انجام دادند و یکی از وایرها تاثیری نداشت چون اون وایر برق نمیده به شمعش و عملاً موتور چند ثانیه سه سیلندر میشه , درحالیکه برداشتن سه تا وایرهای دیگه باعث میشه لرزش شدیدتر بشه چون دوسیلندر میشه
با تعویض اون وایرشمعِ نیم سوز مشکل کاملاً حل شد
البته مقاومتش رو هم با اهم متر گرفتند که چند هزار اهم بیشتر از بقیه ی وایرها بوده که مشخصه نیم سوز بوده
حالا آیا شما هم این مشکل رو داشتین و چطور حل شده ؟ خصوصاً ماشینهای مدل بالا که وایرشمعهاش مثل مدلهای قدیمی نیست
با تشکر
سلام خدمت همه دوستان عزیز
مپ سنسور توی پیکان انژکتور باعث نوسان دور ارام میشد(لقی و قطعی سوکت مپ سنسور)
دلایل دیگه هام میتونه باعث 3 کار کردن موتور توی حالت سرد بشه
1- خال زدن یا روغنی شدن شمع
2- خرابی و گیر کردن و یا کثیف بودن انژکتور ها
شمع اب که دمای اب رو درست گزارش نکنه و سوخت کمتر باشه
عدم ساسات کردن تور موتور سرد که میتونه از
به هم ریختن برنامه ECU . خرابی شمع اب . خرابی یا گیر داشتن استپر . کثبف بودن مجاری دریچه گاز
ولی چون این مشکل با گرم شدن حل میشه به احتمال زیاد
کم بودن پاشش سوخت(خرابی سنسور دمای اب و گزارش دما بالاتر)
نشت اب از واشر یا خود سرسیلندر (که بعد از گرم شدن کامل موتور حل میشه و توی موتور پیکانی کمتر پیش میاد)
به نظر بنده شستن مپ سنسور نمیتونه باعث خراب شدنش بشه چون اسپری کنتاکت شور یا اسپری تونر نمیتونه به ساختارش صدمه بزنه ولی استفاده از اسپری انژکتور شور یا کاربراتور شور شاید باعث خرابی و پوسدگی به مرور زمان بشه چون این اسپری ها خاصیت خورندگی دارند و حتی نباید به داخل ریل انژکتور فلزی اسپری بشن (ریل اسپرت های جنس استیلنس طوریشون نمیشه با این چیزا و مد نظر بیشتر ریل های فابریک الومینیومی بود )