چگونه از ضعف كردن پيشگيري كنيم؟

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث پزشکي و بهداشت به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3051
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 351 بار
سپاس‌های دریافتی: 1579 بار
تماس:

چگونه از ضعف كردن پيشگيري كنيم؟

پست توسط Dr.Akhavan »

  از ضعف كردن پيشگيري كنيم؟ 

به گفته محققاني كه اخيراً در مورد مشكل ضعف كردن مطالعاتي انجام داده اند، بسياري از مردم حداقل يك بار در زندگي با اين مشكل مواجه شده اند كه معمولاً نتايج آن نگران كننده نيست. اما برخي از افراد اغلب دچار حالت ضعف مي شوند كه اين حالت بخصوص در حين رانندگي و يا براي افرادي كه شغلهاي حساسي مانند خلباني دارند، خطرناك است.

به گزارش ايسنا، نتايج اين پژوهش كه از سوي محققان دانشگاه آمستردام صورت گرفته و بودجه آن نيز از سوي انجمن قلب هلند تأمين شده است، در نشست متخصصان قلب در آتلانتا ارايه مي شود.

ورزش كردن مزاياي بي شماري دارد، اما اين پژوهشها نخستين بررسيهاي علمي است كه تأثير تكنيكهاي خاص تمرينات بدني را براي مقابله با ضعف كردن نشان مي دهد.
اين محققان مي گويند كه انجام تكنيكهاي مزبور بسيار كم هزينه است و اثرات جانبي ندارد و آموزش آنها به بيماران بسيار ساده و آسان است.
ضعف كردن واكنشي است كه در نتيجه وجود عواملي چون استرس و فشار رواني، از دست رفتن آب بدن، پايين آمدن فشار خون، مصرف داروهايي خاص و بسياري از عوامل ديگر رخ مي دهد.
در اين حالت قلب با تمام نيرو منقبض مي شود، ضربان قلب كاهش يافته و فشار خون نيز افت مي كند. برگشتن خون از مغز و حوضچه هاي مغزي به اندامهاي شكمي باعث از دست دادن هوشياري و از حال رفتن مي شود.

مهمترين تمرينات و تكنيكهاي كه اين محققان براي پيشگيري از وقوع اين حالت توصيه مي كنند، عبارتند از:
1- روي هم انداختن پاها در ناحيه قوزك پا و فشار دادن پاها و منقبض كردن ماهيچه هاي شكمي.
2- فشار دادن دستها با قفل كردن انگشتان دست در داخل يكديگر و كشيدن بازوها به جهات مخالف.
3- منقبض كردن بازوها با فشار دادن هماهنگ يك توپ نرم و نيز منقبض كردن مفاصل و عضلات.
اين روشها حقيقتاً تأثيرگذار هستند، بدون مصرف هيچ دارويي و بدون اينكه هيچ خطري داشته باشند.
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد پزشکي”