مصرف خودسرانه مولتي ويتامين خطرناك است

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با پزشکي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Thunderclap, Dr.Akhavan, شوراي نظارت, رونین, Thunderclap, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3051
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 351 بار
سپاس‌های دریافتی: 1579 بار
تماس:

مصرف خودسرانه مولتي ويتامين خطرناك است

پست توسط Dr.Akhavan » شنبه 11 فروردین 1386, 3:26 am

  خودسرانه مولتي ويتامين خطرناك  



مصرف خودسرانه قرص هاي مولتي ويتامين به خصوص در شرايط ابتلا به بيماري زمينه اي و اختلال قلبي - عروقي خطرناك است.
تا زماني كه از لحاظ وضعيت فيزيكي، منعي براي مصرف ميوه و سبزيجات تازه وجود ندارد، استفاده از مكمل هاي غذايي ضروري نيست.
عملكرد بهينه سلول هاي بدن نيازمند تأمين مناسب ويتامين ها، مواد معدني اسيدهاي آمينه و چربي ها ضروري است و اگر رژيم غذايي شامل مقدار مناسبي از همه اين مواد باشد استفاده از مكمل هاي غذايي لازم نيست.
مصرف روزانه 2 تا 4 واحد ميوه و 3 تا 5 واحد سبزيجات براي تأمين مواد ضروري بدن كافي است و نيازي به استفاده از انواع قرص هاي مولتي ويتامين نيست.
مصرف خودسرانه مولتي ويتامين ها خطرناك بوده و در بررسي هاي انجام شده روي قرص هايي كه هيچ اندازه گيري دقيقي از لحاظ مقدار ويتامين روي آن اعمال نشده است به خصوص در مورد ويتامين E و مصرف مقادير زيادي از آن مي تواند منجر به بروز سكته قلبي در افراد مستعد شود.

منبع : وبلاگ دكتر رزم پا

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3051
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 351 بار
سپاس‌های دریافتی: 1579 بار
تماس:

پست توسط Dr.Akhavan » شنبه 11 فروردین 1386, 3:35 am

  جبران ناپذير مصرف ناآگاهانه داروهاي  



محققان دانشگاه كپنهاك در دانمارك اعلام كردند، مصرف ناآگاهانه داروهاي تقويتي و مكمل، عوارض جانبي جبران ناپذيري در پي‌خواهد داشت، مثلا مصرف بيش از حد "ويتامين آ" و "ويتامين اي" مي‌تواند منجر كاهش طول عمر شود.

به گزارش پايگاه اينترنتي دويچه‌وله (راديو آلمان)، در تمامي اين تحقيقات تنها "ويتامين سي" است كه عوارض جانبي نشان نداده است، البته مصرف بيش از حد اين ويتامين اثر مثبتي هم نداشته است.

مصرف ناآگاهانه املاح اثرات جانبي متفاوتي نشان مي‌دهد. براي مثال، مصرف سلنيوم حتي مي‌تواند منجر به مرگ شود و تحقيقات نشان مي‌دهد، با مصرف بيش از حد سلنيوم خطر مرگ تا ‪ ۱۶‬درصد افزايش پيدا مي‌كند.

نتيجه منتشر شده اين تحقيق به روشني نشان مي‌دهد بر خلاف تصور عمومي، مصرف ويتامين و املاح نه تنها مفيد نيست، بلكه مضر است.

دراروپا و آمريكاي شمالي ‪ ۱۰‬تا ‪ ۲۰‬درصد از بزرگسالان قرص‌هاي ويتامين مصرف مي‌كنند.

پژوهشگران معتقدند تبليغات وسيع كارخانه‌هاي توليدكننده داروهاي مكمل يا تقويتي اساس علمي ندارند و توليدكنندگان تنها به سود بيشتر فكر مي‌كنند.

Major
Major
پست: 422
تاریخ عضویت: یک شنبه 30 مهر 1385, 12:09 pm
سپاس‌های ارسالی: 50 بار
سپاس‌های دریافتی: 181 بار

پست توسط zector » دو شنبه 17 اردیبهشت 1386, 3:41 pm

مصرف بی اندازه ویتامین های محلول در چربی مسلما" خطرناک است مثل K-E-A-D .

New Member
پست: 10
تاریخ عضویت: یک شنبه 4 آبان 1393, 1:00 pm
محل اقامت: ستارخان
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار
تماس:

Re: مصرف خودسرانه مولتي ويتامين خطرناك است

پست توسط yas@@@ » شنبه 8 آذر 1393, 11:16 am

عوارض جانبی و خطرات ویتامین سی

عوارض و خطرات جدی بدلیل مصرف زیاد ویتامین ث بسیار نادر بوده چراکه بدن میزان زیاد ویتامین c را دفع کرده و آن را ذخیره نمی کند. با اینحال مقادیر بالای 2000 میلی گرم در روز توصیه نمی شود چرا که این میزان باعث ناراحتی معده و اسهال، سوزش معده و حتی در بعضی موارد سنگ کلیه می شود.

خطرات کمبود ویتامین ث

مصرف کم ویتامین C می تواند باعث کم خونی، خونریزی لثه ها، کاهش توانایی بدن در مقابله با عفونت ها، کاهش توانایی بدن در درمان زخم ها، موهای خشک و ترک خورده، التهاب لثه ها، خونریزی بینی، افزایش وزن بدلیل کاهش سوخت و ساز، پوست خشک و خشن، مفاصل دردناک و ورم کرده و … شود.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید][لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

ارسال پست

بازگشت به “پزشکي”