توليد 5 برند ملي خودرو در سند چشم انداز 20 ساله

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 181
تاریخ عضویت: شنبه 25 فروردین 1386, 12:34 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

توليد 5 برند ملي خودرو در سند چشم انداز 20 ساله

پست توسط hossein_s89 »

خبرگزاري فارس: معاون امور توليد وزارت صنايع صنايع و معادن گفت: توليد 5 خودرو ملي در سند چشم انداز 20 ساله كشور هدف گذاري شده است.


محسن حاتم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس در خصوص استراتژي وزارت صنايع در بخش خودرو اظهار داشت: اولين استراتژي و رويكردي كه وزارت صنايع به خودروسازان اعلام كرد و خود اين شركتها نيز به آن رسيده بودند، حركت به سمت مشتري محوري به جاي بازار محوري بود و روند توليد و عرصه توجه به اين اصل را ايجاب مي‌كرد.
وي خاطرنشان كرد: خودروسازان براي رسيدن به اين هدف بايد نگاه خود را اصلاح كرده و بازارهاي داخلي را به عنوان يك پتانسيل مهم و دريچه‌اي به سمت بازارهاي خارجي قلمداد كنند.
حاتم تاكيد كرد: اين اولين استراتژي است كه وزارت صنايع به خودروسازان اعلام كرده و در واقع كليد موفقيت خودروسازان است.
معاون وزير صنايع توسعه برند ملي را دومين استراتژي وزارت صنايع در صنعت خودرو ذكر كرد و گفت: بر اساس پيش بيني هاي انجام شده در سند چشم‌انداز 20 ساله خودرو سازان بايد 5 برند داخلي را با طراحي داخلي، دانش فني داخلي و توليد داخلي توسعه داده و البته در اين زمينه مشاركت و همراهي با خودروسازان خارجي بلامانع است.
وي گفت: توسعه خدمات پس از فروش و تلاش براي راضي نگه داشتن مشتري و توجه به بخش تحقيق و توسعه كه در حال حاضر در صنعت خودرو شروع شده و بايد خودروسازان به آن شدت دهند، از محورهاي مهم استراتژي توسعه صنعت خودرو است.
حاتم همچنين به برنامه‌ريزي براي طراحي و توليد 4 كلاس موتور پايه گاز سوز داخلي اشاره كرد و افزود: اين برنامه توسط خودروسازان و در شركت ايران خودرو با فرآيند خوبي پيش رفته و اكنون ما به دانش توليد موتور پايه گاز سوز داخلي دست پيدا كرده‌ و در مسير توليد قرار گرفته ايم.
وي تاكيد كرد: تبديل موتور بنزيني به دو گانه سوز را نمي‌توان در درازمدت توصيه كرد و در واقع اين روند مشكلاتي را در پي دارد.
حاتم حركت به سمت كيفيت مطلوب به جاي تمركز بر كميت و رفتن به سمت استراتژيهاي نو براي ماندگاري در بازارهاي خارجي را ديگر محورهاي استراتژي توسعه صنعت خودرو عنوان كرد.
وي درباره اقدامات انجام شده براي دستيابي به 5 برند ملي در عرصه خودرو ، خاطر نشان كرد: منظور از 5 برند ملي دستيابي به 5 نام تجاري است و اين هدف گذاري سند چشم‌انداز است.
وي افزود: تجربه توليد سمنددر كشور و اعتماد به نفسي كه خودروسازان در اين زمينه پيدا كرده‌اند، راهگشا بوده و بزودي شركت سايپا نيز خودرو ملي خود را عرضه خواهد كرد.
حاتم تاكيد كرد: خودروملي سايپا با كمك گرفتن از شركتهاي صاحب نام طراحي شده است.
وي گفت: خودرو ملي سايپا از مدل خودرو پرايد نيست. بلكه خودرو جديدي است.
اي که مرا خوانده اي راه نشانم بده..!
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”