رييس اتحاديه صنف دارندگان نمايشگاه و فروشندگان اتومبيل تهران ادعا كرد
عرضه خودرو 35درصد نسبت به تقاضا افزايش يافت
گروه خودرو - در حالي كه سيستم دريافت خودروهاي ثبتنامي از نمايندگيها، معيوب و مشتريان همچنان ميبايست در صفهاي طولاني در انتظار بمانند، عصر سهشنبه گذشته رييس اتحاديه صنف دارندگان نمايشگاه و فروشندگان اتومبيل تهران ادعا كرد كه هماكنون عرضه خودروهاي داخلي نسبت به تقاضا 35درصد بيشتر است.
در حال حاضر خودروهايي همچون «روآ»، «پرايد» و سمند كه متقاضي بيشتري نسبت به ديگر خودروهاي توليدي كشور دارند، در تحويل به مشتريان دچار اشكالات فراواني هستند و نمايندگيها نميتوانند خودروهاي مذكور را به موقع تحويل دهند.
اين در حالي است كه سال گذشته منوچهر منطقي، مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو اين قول را به خريداران داد كه تحويل خودرو بدون تاخير و به روز خواهد شد. اما افزايش عرضه نسبت به تقاضا كه جلال ريختهگر قديمي آن را مورد تاكيد قرار داده ميبايست، مانع از تاخيرهاي تحويلي شود كه متاسفانه اين چنين نشده است. رييس اتحاديه نمايشگاهداران در مصاحبه رسانهاي خود همچنين برتري 35درصدي عرضه نسبت به تقاضا را منجر به ثبات قيمتها تا پاييز سال جاري خوانده و افزايش قيمت بنزين و تاثير آن در قيمت خودرو را نفي كرده است. ريختهگر در بخش ديگري از مصاحبه خود به تقسيمبندي خريداران خودرو در داخل كشور پرداخت و عنوان كرد كه در حال حاضر 75درصد مطالبات مصرفكنندگان خودروهايي با قيمت 3 تا 15ميليون توماني است و 20درصد نيز اتومبيلهاي 15 تا 20ميليوني، سه درصد مابقي نيز خواهان خودروهاي 20 تا 50ميليوني و دو درصد نيز خودروهاي 50ميليوني را خواستار هستند.
وي تاكيد كرد كه خودروهايي همانند پژو 206، پرايد، گل و MVM از بازار بهتري نسبت به ديگر خودروها برخوردار است. ريختهگر قديمي كه نسبت به خدمات پس از فروش و عرضه خودروهاي وارداتي انتقاد دارد به اين نكته اشاره كرد كه به دليل اشباع بازار خصوصا در كلان شهرها و مسائلي همچون ترافيك ميل به خريد بسيار كاهش يافته به همين دليل 30درصد خودروهاي وارداتي از سال 2004 تاكنون به فروش نرسيده و عرضه نسبت به تقاضا بسيار بيشتر شده است.
ريختهگر در پاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد طرح جمعآوري خودروهاي فرسوده اين طرح را ناموفق خواند و اظهار داشت: با توجه به اينكه روزانه 3500 تا چهارهزار خودروي جديد در كشور توليد ميشود و حدود 20هزار نمايشگاه اتومبيل در كشور فعال هستند، اگر هر كدام از اين نمايشگاهها فقط يك خودروي فرسوده معامله كنند ما بايد شاهد خروج روزانه 20هزار خودرو از چرخه و جايگزيني خودروهاي جديد باشيم كه عملا چنين چيزي را شاهد نيستيم.
رييس اتحاديه نمايشگاهداران همچنين در مورد ممنوعيت واردات خودرو كه طي دو هفته گذشته بازار خودرو را دچار نوعي تشويش و آشفتگي كرد اظهار داشت: لغو ممنوعيت واردات خودرو طي مصوبهاي در سال 79 در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده، بنابراين ايجاد ممنوعيت تنها از طريق مصوبه مجلس امكانپذير است.
وي ممنوعيت ورود خودروهاي وارداتي را كذب خواند و تاكيد كرد كه ممنوعيت براي خودروهايي صورت گرفته است كه نقص پرونده دارند و مدارك لازم براي رعايت ضوابط سازمانهاي بهينهسازي مصرف سوخت، محيط زيست و موسسه استاندارد را ارائه نكرده و فعلا از واردات منع شدهاند كه اين موضوع يك موضوع كاملا قانوني است.
ريخته گر با اشاره به اين موضوع كه در چند سال گذشته اتحاديه توانسته است با ايجاد رقابت در بازار واردكنندگان قيمت خودروي وارداتي را ثابت و در بسياري از موارد كاهش دهد، گفت: به طور مثال قيمت خودروي بنز مدل سال 2004 در همان سال 130ميليون تومان بود ولي ايجاد رقابت بين نمايشگاهداران باعث شد كه شركتهاي انحصاري نتوانند قيمت دلخواه خود را به بازار تحميل كنند و قيمت دو مدل بالاتر اين خودرو با همان ويژگيها در حال حاضر 68ميليون تومان است.
وي اين اقدامات را با توجه به اينكه اتحاديه هيچگاه مرجع تصميم گيري نبوده است، در كاهش قيمت خودروي وارداتي بسيار موثر دانست.
ريختهگر توجه به سال ساخت خودروها به وسيله استعلام از كارخانههاي سازنده را با اعلام شماره بدنه خودرو يكي از راههاي اطمينان مشتريان دانست و گفت: اطلاع رساني در اين زمينه باعث شده است تا سودجويان نتوانند به اهداف خود در خصوص فروش مدلهاي پايينتر به عنوان مدل روز اقدام كنند.
وي تصريح كرد: بحث عمده ديگر خدمات پس از فروش است كه بسياري از واردكنندگان خود را ملزم به رعايت آن نديدهاند و همين امر باعث شده است وزارت بازرگاني جلوي واردات آنها را بگيرد كه امر كاملا درستي است چون قطعات بسياري از اين خودروها به صورت چمداني از دوبي و از سوي مسافران ميآيد و مكانيكهاي اين خودروها در بسياري موارد آموزش ديده نيستند، همين امر باعث شده است كه به طور مثال دارنده يك خودروي وارداتي به خاطر از كارافتادن يك قطعه كوچك رايانهاي شش ماه نتواند از خودروي خود استفاده كند.
وي ادامه داد: واردات چمداني موضوعي است كه آبروي اين بخش را هم به خطر انداخته براي مثال در بازرسي چمدانها در فرودگاهها در وسايل يك مسافر لنت ترمز پيدا ميشود و در چمدان مسافر ديگر ديسك صفحه!
عرضه خودرو 35درصد نسبت به تقاضا افزايش يافت
در اين بخش ميتوانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
- سپاسهای دریافتی: 11 بار
عرضه خودرو 35درصد نسبت به تقاضا افزايش يافت
پست توسط Don Corleone »
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
بازگشت به “تازهها و اخبار خودرويي”
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها