جنگنده هاي نسل 5 روسيه

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

New Member
پست: 18
تاریخ عضویت: شنبه 15 اردیبهشت 1386, 5:32 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

پست توسط boy »

ميگ 1.44 فقط رو کاغذ برنده ي ميدان . اين جنگنده تو جنگ الکترونيک و در رادار گريزي به پاي اف22 نمي رسه
-
نمایه کاربر
پست: 115
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 8 خرداد 1386, 11:57 pm
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

پست توسط mehregan »

خود شون مي گن که :اگر اين هواپيما در جنگ نيروهاي آمريكائي و متحدانش بر عليه عراق به كار برده ميشد 90% تمام سلاحهاي هدايت شونده شليك شده از جمله موشكهاي كروز قبل از اينكه به قلمرو اهدافشان در عراق برسند نابود ميشدند.

يعني رادار اين هواپيما بايد دو يا سه برابر رادار mig-31 برد داشته باشه

احتمالا راداري بر پايه راداري که براي هدايت موشک R-172 استفاده مي شه
که بردي برابر 600 کيلومتر با درجه ي ديد 60 درجه دارد

سرعت بسیار بیشتر و ارتفاع پروازی بسیار بالاتر و امکان شلیک موشک های دوربرد
همچنین از زیر این هواپیما یه عکس داشتم که نشون می داد زیرش سطح صافی داره
یعنی امواج رادار زمینی پس از برخورد با سطح زیرش مثل F-22 منعکس می شه و در رادار دیده نمی شه
رادار های پرنده مثل آواکس هم قبل از این که بتونن تو صفحه رادار ببیننش نابود می شن با موشک های رادار گریز
همون طور که می دونین این هواپیما برای خط مقدم نبرد طراحی شده پس باید برتری هوایی بی چون و چرا ایجاد کنه
در کل یک اسکادران از mig-1.44 می تونه یه نیروی هوایی رو به خاک سیاه بشونه

F-22 به گرد پاش هم نمی رسه
جاودان اندیشه کن تا پس از مرگ نیز زندگی کنی
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3101
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 بهمن 1385, 4:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 19718 بار
سپاس‌های دریافتی: 21366 بار

پست توسط SAMAN »

Saeid12345 نوشته شده:slayer1,
مطلب بسيار جالبي بود. دستت درد نکند. :smile:

boy,
روسها کسي رو مسخره نکردند و از اول هم معلوم بود جنگنده نسل جديد روسيه چه ميباشد. فقط پنهانکاري زيادي ميکنند که خوب حقم دارن آخرين فناوري يه کشور رو نبايد ديگران بدونن دقيقا مثل آمريکا که حتي به انگليس اجازه دسترسي به برخي قطعات و کدهاي اف-35 را نميدهد.

الان روسيه به شدت محتاج پول است و جنگنده قدرتمندي مانند ميگ1.44 به کناري زده شده است. اگر ما بتوانيم 200 فروند از آن خريداري کنيم هم به نفع ما ميشود و هم به نفع روسيه و هم شرکت ميکويان و اين قرارداد ميتواند همکاريهاي دو کشور را بسيار افزايش دهد. ::ss

ایشون راست میگن مثل نجات گرومان توسطIIAF که اف-14 رو خرید یه وامم بهشون داد وحالا حالاس سرپا موندن!
[External Link Removed for Guests]
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 321
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 23 مهر 1385, 8:43 pm
سپاس‌های دریافتی: 59 بار

پست توسط کفير »

فکر نکنم سوخو 47 نسل 5 باشد
تصویر
-
نمایه کاربر
پست: 115
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 8 خرداد 1386, 11:57 pm
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

پست توسط mehregan »

کفير چرا نيست .........

su-47 تمام خصوصيات نصل 5 را دارد

هم دو مخزن موشک داره هم مثل اف-22 سطح زيرين صاف داره و با استفاده از مواد جاذب امواج رادار

احتمالا از نظر رادار گريز بودن با اف-22 برابره
جاودان اندیشه کن تا پس از مرگ نیز زندگی کنی
Major I
Major I
پست: 152
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1386, 9:11 pm
سپاس‌های ارسالی: 180 بار
سپاس‌های دریافتی: 201 بار

پست توسط Hosein1395 »

سلام دوستان امیدوارم این تصاویر واطلاعات مفید باشه :)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
طول17.3 فاصله بین بالها11.99 ارتفاع4.5 هرسه به متر خدمه1/2(فکرمیکنم منظورش اینه که توی هر هواپیما دونفرخلبانه)[align=right]وزن عادی17500/17800 کیلوگرم   23500 کیلوگرم حداکثروزن فرودامدن16800 کیلوگرم [align=right]حداکثروزن حمل کردن6500 کیلوگرم وزن سوخت4800 کیلوگرم   درکمترین ارتفاع 1400 کیلومتربرساعت حداکثرسرعت دربیشترین ارتفاع2100 کیلومتربرساعت [align=right]سقف پروازی17500 مترمیزان تحمل فشارg 9.0 (اینجاامیدوارم درست مفهوم ترجمه رودرک کرده باشم) (فکرکنم منظورش همون قدرت رادارخودمون باشه)1700/2000کیلومتربدونه(ПТБ) بایداسم یه حالتی باشه توی هواپیمانمیدونم چه حالتی یه دوستان بگویند خوشحال میشم[align=right] روی حالت(ПТБ)دیدمیشه 2700/3000 منبع paralay.com دوستان توجه داشته باشندتوی ترجمه در مورد فشارg وتوی دو موردآخرشک دارم :grin: :?  
Major I
Major I
پست: 152
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1386, 9:11 pm
سپاس‌های ارسالی: 180 بار
سپاس‌های دریافتی: 201 بار

پست توسط Hosein1395 »

سلام شرمندم دو تاپست دنبال هم میدم.چون دیگه زمان ویرایش پست قبلیم تموم شده فکرنمیکنم قدرت رادار میگ35این قدربالا باشه باید منظور برد عملیاتی باشه که دربالا به اشتباه برد رادارذکر شده بازم ببخشید ازاین به بعد سعی میکنم دیگه ازاین جور اشتباهات نکنم ولی خوب توی ساعت2.5بامدادپیش میاد :shock:
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 321
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 23 مهر 1385, 8:43 pm
سپاس‌های دریافتی: 59 بار

پست توسط کفير »

تصویر
کانين ميگ-1.44
تصویر
Major I
Major I
پست: 152
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1386, 9:11 pm
سپاس‌های ارسالی: 180 بار
سپاس‌های دریافتی: 201 بار

پست توسط Hosein1395 »

بسمه تعالی[align=right] سلام دوستان   هونددفاع هوایی بازدارنده سنگین،ازنیمه ی دهه هشتاد همراه باSukhoi Su-27 Flanker ،بدنه ی نیروی هوایی شوروی راتشکیل می دادند.که عهده دار پاسخ بهF-16 Fighting Falcon, F/A-18 Hornet, F-14 Tomcat and F-15 Eagle نیروی هوایی آمریکا بودند،آنهابرای تضمین بیشترین تاثیردریک نبرد سنگین فراخوانده شده بودند.وآماده نبردی هم سطح برای نیروی هوایی شوروی ودفاع سریع هوایی تانیمه ی دهه نود بود.  پیشرفت مشتقات آنهاوارتقای برنامه ها این هواپیماهاحتی برای مدت زمان بیشتری نیز عملیاتی هستند.[align=right]به هرحال دوران سپری شد.ودرنیمه ی دهه نود، USSR طرحی رابرای توسعه داشت.امتحان وبه خدمت گرفتن جنگنده های نسل پنجم که توانست درنزدیکی قرن بیست ویکم جریانی را به وجود بیاورداین بایدمورد ملاحظه باشد که ظهورجنگنده های نسل پنجم تقریبادرزمان یکسانی درآمریکاوشوروی آغازشده بود.


[External Link Removed for Guests]


درسال1981تحت یک تصمیم حکومتی،USSR این برنامه رو درجهت ارتقای جنگنده هابرای سال1990شروع کرد.برای چنین برنامه ای یک ضرورت ایجادشدچون درجه های مختلفی دراین کارتاثیرگذاربودند.این توسعه فقط مربوط به نسل جدیدجنگنده هانیست لیکن تمام تجهیزات مختلط باید درآینده خیلی خوب تضمین کننده باشند،موتورها،رادارو مراقبت اپتوالکترونیکoptoelectronic وسیستم های نشانه روی،هدایت پروازوتجهیزات ارتباطاتی بهترازسیستمECMوموشک هایی مناسب این چنین جنگنده هایی،همه ی این سیستم هانسل جدیدی هستندباتفاوت مشخصات اصلی وبنیادی آنهاباسیستم هایی که دردوره قبلی هواپیماهابه کارگرفته میشد.دراین برنامه سازمان دهی های شرکت های مختلفی باهزینه وکوشش هایی افزون وفشارسخت برنامه ریزی برای توسعه سیستم های این هواپیما تاثیرگذاربود.  سلسله پژوهش هایی که باشالوده هواپیماسروکارداشت وشکل توسعه آیرودینامیک آن،باموتورهایی به همان اندازه،جنگ افزارها،الکترونیک هواپیماییavionics،موادوتکنولوژی های به کاررفته درجنگنده های نسل پنجم دردوسال اداره شد.تحقیقات نیازهایی راکه درآینده بایدشایسته این جنگنده باشدرامشخص کرد.که این نیاز ها شامل:[align=right]سرعت مافوق صوت بدونه پس سوزدرگشت   وخصوصیات هواپیمادرروی دستگاه های شناسایی رادارپایین باشد[align=right]سطحی بسیارصاف وموثرترین انهدام هدف های   مانورعالی،i.e.قابلیت هواپیمادرپروازدرارتفاع وحداکثرزاویه حمله کردن بایک مقاومت زیاددربرابرشتابG،اجراکردن قدرت چرخشی تنگ وهمین طورتوانایی کنترل ازحداکثرسرعت به حداقل سرعت(که سرعت صفرراهم شامل میشود)رااجازه بدهد.[align=right]مشخصات نگه داری  
[External Link Removed for Guests]
متخصصین میکویان طرح اولیه رودرسال1985تمام کردند.که این دوقسمت داشت:اولین قسمت چندین نقش سنگین داشت (MFI)درصورتی که دیگری جنگنده ی تاکتیکی سبکی بود (LFI). این یک سطح بالاازهماهنگی دوهواپیمارامی رساند.درمرحله طراحی اولیه،باتوجه به نتایج تست تونل بادTsAGI،تحقیقات برروی روکش هواپیمابرای کم کردن شکل وخصوصیات هواپیما درروی دستگاه های شناسایی راداروموتوراولیه ومشخصات تجهیزات،اساس اندازه ی MFI وLFI تعیین شد،ازلحاظ ساختار آیرودینامیکی نوع کانارد canard انتخاب شد،طراحی اصلی و ترتیب راه حل ها اتخاذ شدند(نظم بدنه ی هواپیما،نحوه مکش هواومقدمات،ساختاردمtail assembly scheme)ومشخصات اصلی سیستم های جنگنده قرارداده شدند.طولی نکشید،کارخانه میکویان همراه بادیگر شریک هادراین برنامه طرح موفقیت آمیزی رابرای هواپیمایMFI وLFI پیشنهادکردند.
[External Link Removed for Guests]
[align=right]شرح MFI وLFI طرح مقدماتی:  میکویان پیش نویس طرحMFIرابانام کد1.42معرفی کرد.دراین موازات،تصمیم به آماده کردن مدارک طرحی برای ساختمان آزمایشی هواپیماگرفت(طرح1.44)ازمطالعه برروی آزمایش های هوایی،به منظورفهمیدن آیرودینامیک هواپیماوهمین طور،استحکام وقابلیت کنترل مشخصات.همچنین برای ارزیابی توانایی بدنه ی هواپیمااستفاده شد.آزمایش ومرتب کردن سیستم کنترل ساخته شده test and hone the integrated control system ،قدرت ماشین آلات وتجهیزات وبعدازآن تمام سیستم به همین صورت عالی شد.کارزیادی توسط انجمنLyulka-Saturn توسط ژنرال طراح Victor Chepkinکه ساخت بیشتراز25 نسل ازموتورهای AL-41F TVC رااداره کرده بود،انجام شد.دردوکارخانه آزمایش شددرانستیتو ویژه آزمایشTsIAM وهمین طورانستیتوآزمایش های پروازیLII .سرعت مافوق صوت آن برپایه بمب افکن Tu-16 وسرعت مافوق صوت مشتق شده ازMIG-25PDبازدارنده است.
the subsonic on based on the Tu-16 bomber and the supersonic one derived from the MiG-25PD interceptor
[External Link Removed for Guests]
[align=right]درسال 1991طرح اولیه جنگنده هامورد قبول بود.متاسفانه،سرمایه گذاری برنامه یMFI ازسال1992به طورقابل توجهی کم شد.بااین وجود، MiG ANPK به تقلید بالا ساختن رابه پیش بردوبرروی اجزای بدنه ی هواپیما آزمایش هایی رودرحالت ثابت انجام داد.درهمکاری باسری طرح های تولیدی،برای ساخت نمونه اصلی فنون پیشرفته ای ساخته شد.درتابستان سال1994،به فرودگاه پایگاه زوکوفسکیLII برای آزمایش فرود آمدن تحویل داده شددر1.44سیستم های نمونه ی اصلی ادامه داده شدوتدارک برای پرواز آزمایشی شروع شد.دردسامبر1994هواپیماتوسط خلبانRoman Taskayev که بیشترین سرعت راتاآن زمان درروی باند فرودگاهLII ازخودبه جای گذاشت کنترل شد.به هر حال،دریک نمایش دراماتیک به واسطه وضعیت اقتصادی درروسیه سرمایه گذاری بررویMFI قطع شد.این جنگنده به مرحله ی پرواز آزمایشی نرسید.در1995سرمایه این برنامه خشکید. 
[External Link Removed for Guests]
بعدا درسال1998مدیران چندین شرکت به موفقیت دروادارکردن سازنده ها برای پرده برداری عمومی ازهواپیما تردید پیدا کردند.ازیک نمایش عمومی اهمیت رسیدگی به این برنامه فهمیده شد،که این توانست دولت رابه اختصاص دادن سرمایه اضافی برای شروع آزمایش هابه فعالیت وادارکند.گذشته از این آشکار ساختن این هواپیمای جنگی غیر طبیعی جدید پتانسیل جذب شریک های خارجی رابرای ملحق شدن به ارتقای موثراین جنگنده هادرآینده راباهمکاری شرکت میگ به وجود آورد.
جنگنده ی MFI در12ژانویه1999هنگامی که این جنگنده مربوط به آینده درکناردیگرهواپیماهای میگ،باحضور فرماندهان عالی رتبه نظامی وقت روسیه،وابستگان نظامی ازچندین کشورورسانه ها نشان داده شد.جنگنده برروی باند امتحان انستیتوLII بااثبات قدرت دوموتورAL-41F به پروازدرآمد.به این ترتیب نیروی هوایی روسیه باتوسعه یMFI ،تولیداتproductionising وزمینه هاfielding باتکیه بیشتری به توانایی های دفاع ملی وافزایش صادرات،احاطه قابل توجهی به همکاری های بین المللی دراین زمینه از هواپبما سازی درقرن XXI ایجادکرد.اولین پرواز1.44در29فوریه سال 2000درفرودگاه LII به نامM.M.Gromov در Joukovski انجام شد.با 18 دقیقه پروازازسرعت500-600کیلومتردرساعت گذشت هواپیماتوسط خلبان به اثبات رسیده،قهرمان روسیه V.Gorbunov هدایت شد.پرواز دوم22دقیقه طول کشید.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
دوستان به دلایل پایین بودن سواد بنده واین که اصل این متن روسی بوده وبعد به انگلیسی ترجمه شده ودوباره من از روی متن انگلیسی ترجمه کردم ممکنه دربرخی جاهامتن گنگ به نظر برسه.منبع: [External Link Removed for Guests]
Major II
Major II
پست: 198
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386, 3:36 pm
سپاس‌های دریافتی: 14 بار

سوخو T50 و ميگ I-2000

پست توسط f20 »

سلام دوستان
كسي از سوخوي T50 و ميگ 2000-I ( اگر اشتباه نكرده باشم )اطلاعي داره ؟
اين 2 هواپيما فقط طرح روي كاغذ هست يا حد اقل يك نمونه آن ساخته شده ؟ و يا اصلا چنيني هواپيمايي نيست !
----------
توسط Fishbed انتقال داده شد
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

پست توسط Shahryar »

f-20 عزيز،

ميتونيد به تاپيك جنگنده هاي نسل 5 روسيه مراجعه كنيد. در مورد Mig- I 2000 برخي گزارشها حاكي از جوينت شدن هند با روسيه در اجراي اين پروژه را دارد.

[External Link Removed for Guests]
آخرین ويرايش توسط 1 on Shahryar, ويرايش شده در 0.
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Major II
Major II
پست: 198
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386, 3:36 pm
سپاس‌های دریافتی: 14 بار

پست توسط f20 »

متشكرم
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”