آشنایی با جنگنده اسراییلی کفیر

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

آشنایی با جنگنده اسراییلی کفیر

پست توسط آرمان »

هواپیمای کفیر، جنگنده بال دلتایی اسرائیلی
نویسنده: آرمان

تصویر

در حدود سال های 1970، نیروی هوایی اسرائیل، تعداد 50 فروند هواپیمای موفق میراژ 5 را به شرکت داسو برگه فرانسوی سفارش داد. اما به دلیل فشارهایی که از سوی افکار عمومی برای عدم فروش آن ها به فرانسه وارد آمد، رژیم اشغالگر صهیونیستی این جنگنده ها را تحویل نگرفت.

پس از آن، اسرائیلی ها در ابعاد وسیعی به تحقیق در مورد طراحی انواع هواپیماهای جنگنده دست زدند که ابتدا به تولید هواپیمای اسرائیلی نشر و سپس کفیر انجامید. پس از مدتی، بر روی بدنه هواپیمای کفیر که شباهت قابل توجهی به میراژ 5 دارد، موتورهای J-79 جنرال الکتریک، یعنی همان موتورهای نصب شده بر روی هواپیمای فانتوم نیز بر روی جنگنده کفیر آزمایش گردید. بدنه این هواپیما برای ایجاد قابلیت نصب موتورهای J-79، ابتدا کوتاهتر و سپس دارای قطر بیشتری شده است و همچنین برای تامین هوای مورد نیاز برای پس سوز موتور، این هواپیما دارای چهار دریچه هوا روی بدنه و یک دریچه روی قسمت عقب بدنه است. همچنین ورودی های موتور این هواپیما به صورت کانال های هوایی با نیم مخروط هایی در وسط آن ها برای مهار امواج ضربه ای و کنترل میزان هوای ورودی به موتور می باشد. این هواپیما، برای کنترل پایداری عرضی خود و همچنین امکان انجام عملیات در ارتفاع پایین، یعنی همان نقطه ضعف هواپیماهای بال دلتایی، دارای یک جفت بالچه مشهور به کانارد در قسمت جلوی هواپیما و در طرفین ورودی های موتور آن است که امکانات بیشتری برای کنترل هواپیما در سرعت های پایین تر به آن می دهند.

این جنگنده، که بسیاری آن را یک کپی ناقص از هواپیمای میراژ 5 می پندارند، مجهز به تجهیزات الکترونیکی یا همان اویونیک اسرائیلی و تانک های سوخت بهبود یافته می باشد. این هواپیما، برای دفاع هوایی و مخصوصاً برای حملات زمینی طراحی و تولید شده است و حتی از تسلیحات، یعنی موشک ها و بمب های به کار رفته در هواپیمای میراژ 5 بهره می جوید. این هواپیما دارای طول بدنه ای به میزان 15 متر و دهانه بالی به میزان 8 متر است. این هواپیما، قادر است به کمک موتور J-79 با سرعت هایی بالغ بر 3/2 ماخ نیز دست پیدا کرده و به ارتفاع تا 18 کیلومتر نیز برسد. این هواپیما، با بیشترین وزن برخاست معادل 16 تن، هواپیمایی در کلاس سبک به شمار می آید.
[spoil][/spoil]
جنگنده اسرائیلی کفیر، به خروجی بزرگ موتور J-79 آن توجه کنید
تصویر
همچنین، جنگنده کفیر دارای برد نسبتاً کوتاهی به میزان 770 کیلومتر است که دلیل عمده آن، می تواند استفاده از موتورهای توربوجت پر مصرف J-79 بیان شود، چنانکه این موضوع، در خود هواپیمای فانتوم نیز وجود دارد. البته برای اسرائیل، با مساحت اندک کشورش، این ضعف چندان آشکار نمی نماید. کفیر قادر به حمل انواع موشک های سایدوایندر، پایتون، شفریر، ماوریک و شرایک، در کلاً 9 مقر در زیر بال ها و بدنه می باشد که وزن کل تسلیحات، یعنی مجموع بمب ها و موشک های محوله، می تواند تا 5 تن نیز برسد. ناگفته نماند جنگنده کفیر محصول صنایع هواپیما سازی اسرائیل یا IAI است که در نیروی هوایی آمریکا، اف-21 ای نام گذاری شده است.
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 اسفند 1384, 2:42 pm
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

در اين مورد بيشتر بدانيم:
جنگنده ي تهاجمي-شناسايي كفير اسراييلي
اين جنگنده به تعداد 100 فروند و در سال 1976 به خدمت نيروي هوايي اسرائيل در آمد. و يك سال بعد براي جنگ به تل-آزيا فرستاده شد. اين جنگنده به همراه جنگنده هاي اف 15 در جنگ با لبنان به دفعات مورد استفاده قرار گرفت. داراس 3 مدل به نامهاي كفير c2 و كفير c7 , كفير دو نفره ي tc2 ساخته شد.
و روي هم رفته از هر سه مدل ۱۰۰ فروند بيشتر ساخته نشد. اف ۱۵ جاي كفير را در آينده گرفت. طول بالهاي اين جنگنده ۸.۲۲ متر، درازاي آن ۱۵.۵۵ متر و ارتفاع آن ۴.۲۵ متر مي باشد.حداكثر سرعت آن ۲.۲۸۵ kph حد اكثر برد آن ۱۳۰۰ كيلومتر و هر ۱۸ هزار كيلومتر بايد سرويس شود. وزن آن در حالت خالي ۷.۲۹۰كيلوگرم و حد اكثر ۱۴.۶۰۰ كيلوگرم . موتور آن ساخت شركتGeneralElectric و از نوعJ79-GE-17 مي باشد.
در ضمن انواع راكت هاي هدايت حرارتي . ليزري و انواع موشكهاي سايدوايندر و اسپارو بر روي آن سوار مي گردد.
آخرین ويرايش توسط 1 on Colonel Chazan, ويرايش شده در 0.
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 5 دی 1389, 8:44 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

هواپیمای کفیر، جنگنده بال دلتایی اسرائیلی

پست توسط Blackwindow »

 [FONT=Tahoma,sans-serif]هواپیمای کفیر، جنگنده بال دلتایی اسرائیلی 

 
 [FONT=Tahoma,sans-serif]در حدود سال های 1970، نیروی  [FONT=Tahoma,sans-serif]هوایی اسرائیل، تعداد 50 فروند هواپیمای موفق میراژ 5 را به شرکت داسو برگه فرانسوی  [FONT=Tahoma,sans-serif]سفارش داد. اما به دلیل فشارهایی که از سوی افکار عمومی برای عدم فروش آن ها به  [FONT=Tahoma,sans-serif]فرانسه وارد آمد، رژیم اشغالگر صهیونیستی این جنگنده ها را تحویل نگرفت  [FONT=Tahoma,sans-serif].  [FONT=Tahoma,sans-serif]پس از آن، اسرائیلی ها در ابعاد وسیعی به تحقیق  [FONT=Tahoma,sans-serif]در مورد طراحی انواع هواپیماهای جنگنده دست زدند که ابتدا به تولید هواپیمای  [FONT=Tahoma,sans-serif]اسرائیلی نشر و سپس کفیر انجامید. پس از مدتی، بر روی بدنه هواپیمای کفیر که شباهت  [FONT=Tahoma,sans-serif]قابل توجهی به میراژ 5 دارد، موتورهای  [FONT=Tahoma,sans-serif]J-79  [FONT=Tahoma,sans-serif]جنرال الکتریک، یعنی همان موتورهای نصب  [FONT=Tahoma,sans-serif]شده بر روی هواپیمای فانتوم نیز بر روی جنگنده کفیر آزمایش گردید. بدنه این هواپیما  [FONT=Tahoma,sans-serif]برای ایجاد قابلیت نصب موتورهای  [FONT=Tahoma,sans-serif]J-79  [FONT=Tahoma,sans-serif]، ابتدا کوتاهتر و سپس دارای قطر بیشتری شده  [FONT=Tahoma,sans-serif]است و همچنین برای تامین هوای مورد نیاز برای پس سوز موتور، این هواپیما دارای چهار  [FONT=Tahoma,sans-serif]دریچه هوا روی بدنه و یک دریچه روی قسمت عقب بدنه است. همچنین ورودی های موتور این  [FONT=Tahoma,sans-serif]هواپیما به صورت کانال های هوایی با نیم مخروط هایی در وسط آن ها برای مهار امواج  [FONT=Tahoma,sans-serif]ضربه ای و کنترل میزان هوای ورودی به موتور می باشد. این هواپیما، برای کنترل  [FONT=Tahoma,sans-serif]پایداری عرضی خود و همچنین امکان انجام عملیات در ارتفاع پایین، یعنی همان نقطه ضعف  [FONT=Tahoma,sans-serif]هواپیماهای بال دلتایی، دارای یک جفت بالچه مشهور به کانارد در قسمت جلوی هواپیما و  [FONT=Tahoma,sans-serif]در طرفین ورودی های موتور آن است که امکانات بیشتری برای کنترل هواپیما در سرعت های  [FONT=Tahoma,sans-serif]پایین تر به آن می دهند  [FONT=Tahoma,sans-serif].  [FONT=Tahoma,sans-serif]این جنگنده، که  [FONT=Tahoma,sans-serif]بسیاری آن را یک کپی ناقص از هواپیمای میراژ 5 می پندارند، مجهز به تجهیزات  [FONT=Tahoma,sans-serif]الکترونیکی یا همان اویونیک اسرائیلی و تانک های سوخت بهبود یافته می باشد. این  [FONT=Tahoma,sans-serif]هواپیما، برای دفاع هوایی و مخصوصاً برای حملات زمینی طراحی و تولید شده است و حتی  [FONT=Tahoma,sans-serif]از تسلیحات، یعنی موشک ها و بمب های به کار رفته در هواپیمای میراژ 5 بهره می جوید  [FONT=Tahoma,sans-serif].  [FONT=Tahoma,sans-serif]این هواپیما دارای طول بدنه ای به میزان 15 متر و دهانه بالی به میزان 8 متر است [FONT=Tahoma,sans-serif]  [FONT=Tahoma,sans-serif]این هواپیما، قادر است به کمک موتور  [FONT=Tahoma,sans-serif]J-79  [FONT=Tahoma,sans-serif]با سرعت هایی بالغ بر 3/2 ماخ نیز دست  [FONT=Tahoma,sans-serif]پیدا کرده و به ارتفاع تا 18 کیلومتر نیز برسد. این هواپیما، با بیشترین وزن برخاست  [FONT=Tahoma,sans-serif]معادل 16 تن، هواپیمایی در کلاس سبک به شمار می آید [FONT=Tahoma,sans-serif].  [FONT=Tahoma,sans-serif]همچنین، جنگنده کفیر دارای برد نسبتاً کوتاهی به میزان 770  [FONT=Tahoma,sans-serif]کیلومتر است که دلیل عمده آن، می تواند استفاده از موتورهای توربوجت پر مصرف  [FONT=Tahoma,sans-serif]J-79  [FONT=Tahoma,sans-serif]بیان شود، چنانکه این موضوع، در خود هواپیمای فانتوم نیز وجود دارد. البته برای  [FONT=Tahoma,sans-serif]اسرائیل، با مساحت اندک کشورش، این ضعف چندان آشکار نمی نماید. کفیر قادر به حمل  [FONT=Tahoma,sans-serif]انواع موشک های سایدوایندر، پایتون، شفریر، ماوریک و شرایک، در کلاً 9 مقر در زیر  [FONT=Tahoma,sans-serif]بال ها و بدنه می باشد که وزن کل تسلیحات، یعنی مجموع بمب ها و موشک های محوله، می [FONT=Tahoma,sans-serif]تواند تا 5 تن نیز برسد. ناگفته نماند جنگنده کفیر محصول صنایع هواپیما سازی  [FONT=Tahoma,sans-serif]اسرائیل یا  [FONT=Tahoma,sans-serif]IAI  [FONT=Tahoma,sans-serif]است که در نیروی هوایی آمریکا، اف-21 ای نام گذاری شده است.  
آخرین ويرايش توسط 1 on SAMAN, ويرايش شده در 0.
دلیل: با وجود تکرای بودن , موضوع ادغام شد.
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”