قیمت خودروهای گازسوز گران‌ می‌شود

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

قیمت خودروهای گازسوز گران‌ می‌شود

پست توسط Mohsen1001 »

خودروهایی که به صورت کارگاهی گازسوز شده‌اند، دچار اشکالات فراوانی می‌شوند.
چرا که با افزوده شدن یک مخزن 100 کیلوگرمی ولی هیچ تغییری در سیستم فنربندی و ترمز خودروها ایجاد نمی‌شود.

به گزارش كارنا،داوود میرخانی رشتی ، دبیر پیشین انجمن خودروسازان با بیان این مطلب افزود: برای خودروهای تولیدی کارخانه نیز درست است که ترمز و سیتم تعلیق تقویت می‌شود، اما هنوز موتوری برای سوخت گاز تولید نشده و امسال نیز تعداد محدودی موتور ملی که بر روی گاز طراحی شده، تولید خواهد شد.

وی با بیان این که با توجه به مشکلات موجود، امکان گازسوز کردن تمام خودروها وجود ندارد، افزود: ظرفیت تولید مخزن در داخل کشور 100 هزار عدد است و ظرفیت تولید جهانی نیز در سطحی نیست که بتوان تمام خودروها را گازسوز کرد؛ به طوری که امسال نمی‌توان برای تولید بیش از یک میلیون دستگاه خودرو مخزن تهیه کرد.

وی با اشاره به ظرفیت پایین تولید مخزن در جهان اظهار کرد: این در حالی است که با دادن سفارش‌های فراوان از طرف ایران، قیمت مخزن چندین برابر هم شده است. از طرفی در حال حاضر با وجود جایگاهای فعلی صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری ایجاد می‌شود که با تولید خودروهای گازسوز این مشکل حادتر خواهد شد.

به گزارش كارنا،وی درباره تصمیم دولت مبنی بر اجباری کردن تولید خودروهای گازسوز از ابتدای تیر ماه گفت: این کار غیر ممکن و حتی غیر قانونی است؛ چرا که بر خلاف مصوبه مجلس و بودجه 85 است. در بودجه و تبصره 13 پیش بینی شده بود که طی سه سال 3 میلیون دستگاه خودرو گازسوز شود که سهم هر سال 600 هزار دستگاه است، در حالی که تولید امسال طبق برنامه باید به یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو برسد. از طرفی با دو نرخی شدن بنزین به نظر می رسد قیمت خودروهای گازسوز گران‌تر شود و باید به این مساله توجه کرد برای آن‌که قیمت حمل نقل عمومی افزایش نیابد، باید فعلا بیشترین همت برای تولید خودروهای گاز سوز جهت حمل نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی‌ها و وانت‌ها باشد.

وی با انتقاد از گره زدن طرح خودروهای فرسوده و تولید خودروهای گازسوز گفت: با توجه به کمبود مخزن و کیت اصلا درست نیست که طرح خودروهای فرسوده به دلیل این موضوع با تاخیر مواجه شود. از طرفی گازسوز کردن تمام خودروها کار درستی نیست؛ چراکه خودروهایی مانند ماتیز یا پژو 206 با توجه به مصرف کمشان و داشتن جای کم برای مخزن، دلیلی ندارد گازسوز شوند. از طرفی خودروهای گران قیمت را نیز اگر گازسوز کنیم، به دلیل نوع مشتریان این خودرو، کیت گازسوز از روی خودرو باز می‌شود و این تنها باعث اتلاف منابع می‌شود.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”