باك ماشين‌تان را با آلومينيوم پر كنيد

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
پست: 2294
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1385, 1:56 pm
محل اقامت: _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_ _
سپاس‌های ارسالی: 403 بار
سپاس‌های دریافتی: 1073 بار
تماس:

باك ماشين‌تان را با آلومينيوم پر كنيد

پست توسط Ma3ouD »

تحقيق‌و‌ توليد - همشهري آنلاين:
وقتي بر روي ساچمه‌هاي ساخته‌شده از آلومينيوم و گاليوم آب ريخته شود، هيدروژن خالص توليد مي‌شود كه به عنوان جايگزيني احتمالي براي موتورهاي بنزيني كاربرد دارد

هيدروژن به عنوان نهايتي در سوخت پاك در نظر گرفته مي‌شود، چرا كه هنگام سوختن تنها آب از آن متصاعد مي‌شود،اما پژوهشگران د رمورد كارآمدترين روش براي توليد و ذخيره هيدروژن متقاعد به نتيجه قطعي نرسيده‌اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز اين سيستم جديد توليد هيدروژن در دانشگاه پرودو در ايندياناي آمريكا به آزمايش گذاشته شده است. جري وودال استاد مهندسي اين دانشگاه، مخترع اين سيستم درباره آن مي‌گويد: "در اين شيوه هيدروژن به ميزان مورد نياز هنگامي كه به آن نياز داريد توليد مي‌شود."

به گفته وودال در اين روش لازم نيست كه هيدروژن ذخيره يا جابجا شود.

دانشمندان فكر مي‌كنند در حال حاضر اين سيستم مي‌‌تواند براي موتورهاي كوچك‌تر مانند موتور چمن‌زن يا اره‌هاي ماشيني به كار رود، اما براي كاربرد در ماشين‌ها و كاميون‌‌ها يا به عنوان جايگزيني براي بنزين يا براي قدرت‌دادن به پيل‌هاي سوختي هيدروژني نيز مناسب است.

آلومينيوم به خودي خود با آب وامنش نمي‌كند زيرا هنگامي كه در معرض اكسيژن قرار مي‌گيرد يك لايه محافظتي اكسيد آلومينيوم بر رو ي آن تشكيل مي‌شود.

اضافه‌كردن گاليوم مانع تشكيل اين لايه مي‌شود و به آلومينيوم امكان واكنش‌كردن با اكسيژن موجود در آب را مي‌دهد كه در نتيجه هيدروژن و اكسيد آلومينيوم يا آلومينا آزاد مي‌شود. آنچه به جاي مي‌ماند اكسيد آلومينيوم و گاليوم است.

در موتور نيز محصول سوختن هيدروژن آب خواهد بود و هيچ گاز سمي آزاد نمي‌شود.

بر اساس قيمت‌هاي كنوني انرژي و مواد خام هزينه توليد سوخت هيدروژني حدود 3 دلار به ازاي هر گالن است كه تقريبا معادل قيمت ميانگين يك گالن بنزين در آمريكا است.

به گفته وودال بازيافت اكسيدآلومينيوم به جاي‌مانده و استفاده از گاليوم با د رجه خلوص پايين‌تر مي‌تواند هزينه‌ها را پايين بياورد و اين سيستم را باصرفه‌تر كند.
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”