زمزمه بحران در صنايع خودروسازي

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Furious Poster
Furious Poster
نمایه کاربر
پست: 368
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 12 بهمن 1385, 3:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 221 بار
سپاس‌های دریافتی: 216 بار

زمزمه بحران در صنايع خودروسازي

پست توسط iran4946 »

علیرغم اظهارات احمد قلعه بانی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا فعالان بازار خودرو معتقداند مشکلات زیادی
در تامین قطعات خودروهای زانتیا و ماکسیما به وجود امده که ناشی از تحریم های سازمان ملل است همچنین
یکی از مقامات شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن از احتمال خروج کامل این کمپانی از ایران خبر داده و مدعی شده
که دیگر همکاری با شرکت ایران خودرو سوداور نیست
منبع: امید جوان/رادیو بی بی سی
خدایا کشور ما را از دروغ و فساد و چاپلوسی و فقر نجات بده
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

iran4946,

لطفا لینک خبر را نیز ارائه کنید !
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 55
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 شهریور 1385, 2:05 am
محل اقامت: Mir Space Station
سپاس‌های دریافتی: 3 بار
تماس:

پست توسط Danial_cartio »

پژو هر چه زود تره بره بمیره بهتره :-? آخه به جز ایران کدوم کشور از محصولات پژو استفاده میکنه که حالا دیگه سود آور نیست حداقل یه محصول بدرد بخور تو ایران ارائه نکرده که دل آدم خوش باشه بگه پژو سوار میشیم البته 206 یه چیزی دیگه است ولی نسبتآ قیمتش بالاست که ارزشش رو نداره .
ولی خودرو هایی مثل ماکسیما و زانتیا مخصوصآ ماکسیما چون یه 10 سالی میگذره که از خط تولید خارج شدن طبیعتآ تو خود ژاپن هم که بری قطعاتشون نیست چه برسه به ایران :?
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

شركت پژو درباره موج سازي اخير برخي رسانه هاي خارجي و انتشار ناقص و تحريف شده اظهارات مديرعامل پژوسيتروئن در خصوص خروج شركت پژو ازايران رسما توضيح داد.

به گزارش كارنا،مدير عمليات شركت پژو در ايران در اين باره به خبرنگار ما گفت: شركت پژو نه تنها ايران را ترك نمي كند بلكه اين شركت در حال توسعه مشاركت استراتژيك با شريك مهم خود، ايران خودرو است.

اين مقام ارشد پژوبا اشاره به توليد محصولاتي موفق همچون پژو405، پژو 206 و 206 اس دي به عنوان آخرين دستاورد همكاري با ايران خودرو افزود: نزديك به دو دهه همكاري با گروه صنعتي ايران خودرو به موفقيت هاي جديد در بازارهاي جهاني منجر خواهد شد.

فردريك فابق ( Frederic Fabre) قائم مقام شركت پژو و مدير عمليات اين شركت در ايران مباحث اخير رسانه ها را نتيجه يك سوء تفاهم دانست و اظهار داشت: حقيقت اين است كه پژو يك شريك قوي به نام ايران خودرو دارد و اين «شريك» و اين «مشاركت » را حفظ خواهد كرد و به همين دليل نيازي نمي بيند كه به تنهايي يك كارخانه مستقل خودروسازي در ايران داشته باشد.

اين مدير ارشد پژو با بيان اين كه هر كدام از شركت هاي پژو و ايران خودرو توانمندي هايي دارند، تصريح كرد: توانمندي پژو توان فني و تكنولوژي خودروسازي آن است كه به شراكت گذاشته و توانمندي ايران خودرو قدرت و تجربه ، سابقه و شناخت آن از بازار خودرو ايران است.

مدير عمليات ايران در شركت پژو خاطر نشان كرد: رابطه پژو با شركت ايران خودرو در حال پيشرفت و حركت به سوي پروژه هاي جديد است.

اين مدير ارشد پژو بار ديگر با تاكيد بر اين كه توليد برند پژو در ايران با استقبال مواجه شده است گفت: نه تنها قصد داريم در ايران بمانيم، بلكه قصد داريم به عنوان الگويي براي رابطه ديگر شركت هاي اروپايي با ايران باشيم.

مدير عمليات پژو در ايران قرارداد توليد 206 اس دي را مثالي براي توسعه همكاري هاي دوشركت در ايران ذكر كرد و گفت: چهارسال پيش اين قرارداد با ايران خودرو نهايي شد و سپس فازهاي مختلف اين پروژه از جمله طراحي مشترك، بازاريابي و فروش آن در بازار داخل انجام شد. در سال 2003 آمار دقيقي از آينده صادرات نهايي نشده بود. اما تاكنون تقاضاي بازار صادراتي براي اين خودرو به ميزان 15 هزار دستگاه تخمين زده مي شود و امروز كه در سال 2007 ميلادي هستيم پژو 25 هزار دستگاه از اين خودرو را براي صادرات در ايران خودرو سفارش گذاري كرده است. بازارهاي صادراتي ما 39 كشور هدف هستند و علاوه بر آن در قالب مشاركت دامنه دار بين پژو و ايران خودرو در حال يافتن بازارهاي صادراتي جديد هستيم.

فردريك فابق با اشاره به اين نكته كه پديده اي با عنوان رقابت در بازار وجود دارد اظهار داشت: مي دانيم كه شركت هاي خودروساز ديگري در حال ورود به بازار ايران هستند و توليد خود را آغاز كرده اند و اين مي تواند موجب رقابت شود. ولي توليد برند پژو در سبد محصولات گروه صنعتي ايران خودرو رو نه تنها رو به تنزل نيست بلكه اطلاعات من مي گويد اين قضيه كاملا برعكس است و اتفاقا توليد برند پژو در ايران خودرو رو به افزايش است. دليل آن هم اين است كه تقاضا در بازارهاي صادراتي سبب مي شود ايران خودرو محصولات بيشتري تحت نشان پژو توليد كند.

مديرعمليات پژو در ايران در پاسخ به اين سوال كه آيا درست است رنو قصد توسعه بازاربراي خودرو هايش درايران را داردجواب داد: بله؛ اما پژو در حال انجام اين كار است.

وي در زمينه اينكه آيا رنو قصد صادرات محصولات خود را دارد گفت: بله ،اما پژو در حال صادرات از ايران است.

فابق در پاسخ به سوالي در خصوص خريد قطعه از قطعه سازان ايراني گفت: خريد قطعات و مجموعه هاي خودرو از ايران فعاليت جديدي نيست ومدتي است كه در اين زمينه پروژه هايي را به انجام رسانديم و يك سال است كه دفتر خريد پژو در ايران تاسيس شده ولي اين روند از حيث ارزيابي كيفي قطعه سازان داخلي و بحث هاي بازرگاني و نيز از حيث شناسايي قطعه سازان مختلف و خريد از آنها زمانبر است.

مدير عمليات پژو در ايران در خصوص پروژه هاي جديد مربوط به خودرو اظهار داشت: نگاه مشترك گروه صنعتي ايران خودرو و پژو يك نگاه رو به جلو و آينده نگرانه است. در اين راستا به خودروهاي جديد، مدل هاي جديد و تجهيزات رفاهي جديد نه تنها براي بازار ايران بلكه براي بازارهاي خارجي مي انديشيم.

مدير ارشد پژو اين شركت را سبزترين خودروساز اروپايي خواند و گفت: محصولات پژو داراي پايين ترين ميزان CO2 خروجي در اروپا است و در اين راستا با ايران خودرو سرگرم همكاري براي توليد موتور گازسوز TU5 هزاروششصد سي سي هستيم.

آثار اين همكاري بزودي در زمينه كاهش آلاينده ها و گازسوز كردن خودروها طبق سياست هاي دولت ايران آشكار خواهد شد.

فابق ادامه داد: پژو 206 اس دي از كم مصرف ترين خودروهاي توليدشده در ايران است و گازسوز كردن آن كمك خواهد كرد ميزان آلاينده هاي هوا در ايران بيش از پيش كاهش يابد.

وي تصريح كرد: كاهش مصرف سوخت و همچنين كاهش آلاينده ها مثال بارزي از ادغام موفقيت آميز توانمندي هاي پژو و ايران خودرو براي حصول به اهداف مشترك محسوب مي شود، قبل از آن كه اين مسائل به الزامات قانوني صنعت ايران تبديل شوند.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”