کار با کامپیوتر و حفظ سلامتی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث پزشکي و بهداشت به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 1045
تاریخ عضویت: شنبه 31 تیر 1385, 12:05 pm
محل اقامت: بزقوش?؟قافلانکوه
سپاس‌های ارسالی: 2945 بار
سپاس‌های دریافتی: 2310 بار

کار با کامپیوتر و حفظ سلامتی

پست توسط achachi98 »

با استفاده زیاد از کامپیوتر ممکن است به سندرم تونل مچ یا درد های گردن یا پشت مبتلا شوید. هم چنین کی بوردهایی که برای بالا بردن سرعت تایپ استفاده می شوند و استفاده مداوم از موس می تواند باعث صدمه زدن به تاندون ها، عصب ها و بافت های دست شود. در مراحل اولیه، خستگی، بی حسیو ناراحتی عمومی در محل آسیب دیده احساس می شود. خارش، سردی و بی حسی نیز در دست ها احساس می شود. هم چنین ممکن است احساس ناتوانی و ناهماهنگی در دست ها کنید. یا از فرط درد شب ها از خواب بیدار شوید و قسمت آسیب دیده نیاز به ماساژ دادن پیدا کند. این علائم معمولا بعد از فعالیت طولانی رخ می دهد و پس از اتمام کار خود به خود برطرف می شود. هر چند در طول زمان ناحیه ی آسیب دیده حساس تر و آسیب پذیرتر شود، فعالیتی غیر مرتبط با آن ناحیه هم باعث بروز درد در آن می شود. اگر این عارضه مورد درمان قرار نگیرد، خیلی زود وخیم تر خواهد شد. اگر یکی از این علائم را در خود مشاهده کردید، بهتر است سریعا این مساله را با پزشک در میان بگذارید. درمان فوری احتمال عوارض وخیم تر ار کاهش خواهد داد. راه های بسیاری برای پیشگیری از این آسیب ها وجود دارد. یکی از آنها این است کا مانیتور را دورتر و پایین از محل نشستن خود قرار دهید. صندلی و کی بوردتان باید طوری تنظیم شوند که ران ها و ساعد تان روی هم قرار قرار گیرند. اگر ارتفاع میز مانع این است، بهتر است که کی بورد را روی پایتان قرار دهید. حتما صاف بنشینید و از قوز کردن پرهیز کنید. نباید طوری بنشینید که نیاز باشد برای دسترسی به کی بورد یا خواندن آنچه روی مانیتور است به جلو خم شوید. هر از چند گاهی کمی جابه جا شوید یا بلند شده و کمی قدم بزنید. یکی زا اشتباهات متداول این است که مراقب طریقه ی قرار گیریمان نیستیم، به ویژه قرار گرفتن مچ ها و پشتمان. مچ تان نباید هنگام تایپ کردن روی جایی قرار گیرد یا خم شود. هر از چند گاهی باید به مچ ها استراحت دهید. یکی دیگر از اشتباهات در رابطه با استفاده از کی بورد هنگامی است که می خواهیم از بعضی دستورها مثلا « CTRL-F» یا «ALT-c » استفاده کینم. در این مواقع ممکن است بخواهید از یک دست استفاده کرده و انگشتان را برای تماس با دکمه ی دیگر امتداد دهید. استفاده ی مداوم و طولانی از این حرکات ممکن است باعث بروز مشکل در دست ها و انگشتانتان شود. حتما برای تایپ کردن از هر رو دستتان استفاده کنید. برای جلوگیری از مشکلا کمر و پشت ، حتما پشت کامپیوتر صاف بشینید. اگر لازم بود می توانید از یک بالشتک تکیه گاه هم استفاده کنید. هر از چند گاهی وضعیت نشستن خود را بررسی کنید. هنگام تایپ کردن از فونت مناسب استفاده کنید تا نیازی نباشد برای خواندن مطالب به جلو خم شوید یا قوز کنید. از رنگ های مناسب نیز استفاده کنید. تا باعث ناراحتی چشمانتان نشود.
قرار دادن دستگاه موس نزدیک به کی بورد نیز می تواند از بعضی ناراحتی ها و مشکلات مربوط به گردن و شانه جلوگیری کند.
[External Link Removed for Guests]

Atlantis اگر اومدی به من pm بده منتظرتمتصویر
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد پزشکي”