مرسدس هاي پليس فروخته می شوند !!!
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
مرسدس هاي پليس فروخته می شوند !!!
معاون پشتيباني نيروي انتظامي گفت: براساس برنامه ريزي صورت گرفته، خودروهاي ملي و ساخت داخل جايگزين مرسدس هاي پليس خواهد شد.
تبريزي در گفت و گو با كارنا، گفت: به دليل هزينه بالاي نگهداري بنزهاي الگانس، پليس نسبت به فروش اين خودروها و جايگزيني آنها اقدام خواهد كرد.
وي در خصوص قدرت مانور خودروهاي ساخت داخل در عمليات پليسي، افزود: در صورت تقسيم بندي ماموريت خودروهاي پليس خواهيم ديد كه خودروهاي ساخت داخل در انجام ماموريت ها و عمليات پليسي از مانور لازم برخوردار است.
تبريزي خاطرنشان كرد: خودروهاي پليس عموما در بخش هاي گشت انتظامي، راهنمايي و رانندگي و پليس راه مورد استفاده قرار مي گيرد و خودروهاي عمومي مستقل و جداي از اين بحث است.
تبريزي در گفت و گو با كارنا، گفت: به دليل هزينه بالاي نگهداري بنزهاي الگانس، پليس نسبت به فروش اين خودروها و جايگزيني آنها اقدام خواهد كرد.
وي در خصوص قدرت مانور خودروهاي ساخت داخل در عمليات پليسي، افزود: در صورت تقسيم بندي ماموريت خودروهاي پليس خواهيم ديد كه خودروهاي ساخت داخل در انجام ماموريت ها و عمليات پليسي از مانور لازم برخوردار است.
تبريزي خاطرنشان كرد: خودروهاي پليس عموما در بخش هاي گشت انتظامي، راهنمايي و رانندگي و پليس راه مورد استفاده قرار مي گيرد و خودروهاي عمومي مستقل و جداي از اين بحث است.
آخرین ويرايش توسط 2 on Mohsen1001, ويرايش شده در 0.
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
خودرو ملي ايران جايگزين بنزهاي پلیس ميشود
خودرو ملي(سمند) جايگزين خودروهاي بنز الگانس در عملياتهاي پليسي ميشود.
به گزارش کارنا, سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، در بازديد از غرفه ايران خودرو ضمن بيان مطلب فوق گفت: با توجه به هزينه بالاي تعمير و نگهداري خودروهاي بنز الگانس ، از سال آينده خودروي " سمند ال ايكس" جايگزين " بنزهاي الگانس " خواهد شد.
وي اظهارداشت: محصولات ايران خودرو به دليل كيفيت بالا و ايمني بسيار خوبي كه دارند, بهترين گزينه براي عملياتهاي پليسي هستند.
سرداراحمدي مقدم, ادامه داد: به دليل كيفيت بسيار خوب خودروي ملي ناجا اولويت استفاده را به اين خودرو اختصاص داده است.
وي افزود: ناجا و ايران خودرو داراي تعامل رو به گسترشي هستند و اين روند هر روز ابعاد تازهتري به خود ميگيرد.
فرمانده نيروي انتظامي, ادامه داد: مديريت ارشد ايران خودرو نهايت همكاري را با ناجا در زمينه تامين نيازهاي خودرويي داشته و در اين خصوص ميتوان به تجهيز هر چه بيشتر ناوگان بخشهاي مختلف ناجا به خصوص پليس راه اشاره كرد.
اين گزارش حاكي است, گروه صنعتي ايران خودرو محصولاتي چون سمند پليس، 206 پليس و تندر 90 پليس را در ششمين نمايشگاه براي نمايش بخشي پليس توانمندي خود در زمينه تامين بخش عمدهاي از نيازهاي نيروي انتظامي به نحو شايستهاي به نمايش گذاشت.
گفتني است، ششمين نمايشگاه بينالمللي تجهيزات امنيتي و پليسي ( ايپاس) 55 شركت خارجي به همراه 330 شركت و برند داخلي افتتاح شد. اين نمايشگاه از امروز تا نهم تيرماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاههاي بينالمللي تهران داير است.
به گزارش کارنا, سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، در بازديد از غرفه ايران خودرو ضمن بيان مطلب فوق گفت: با توجه به هزينه بالاي تعمير و نگهداري خودروهاي بنز الگانس ، از سال آينده خودروي " سمند ال ايكس" جايگزين " بنزهاي الگانس " خواهد شد.
وي اظهارداشت: محصولات ايران خودرو به دليل كيفيت بالا و ايمني بسيار خوبي كه دارند, بهترين گزينه براي عملياتهاي پليسي هستند.
سرداراحمدي مقدم, ادامه داد: به دليل كيفيت بسيار خوب خودروي ملي ناجا اولويت استفاده را به اين خودرو اختصاص داده است.
وي افزود: ناجا و ايران خودرو داراي تعامل رو به گسترشي هستند و اين روند هر روز ابعاد تازهتري به خود ميگيرد.
فرمانده نيروي انتظامي, ادامه داد: مديريت ارشد ايران خودرو نهايت همكاري را با ناجا در زمينه تامين نيازهاي خودرويي داشته و در اين خصوص ميتوان به تجهيز هر چه بيشتر ناوگان بخشهاي مختلف ناجا به خصوص پليس راه اشاره كرد.
اين گزارش حاكي است, گروه صنعتي ايران خودرو محصولاتي چون سمند پليس، 206 پليس و تندر 90 پليس را در ششمين نمايشگاه براي نمايش بخشي پليس توانمندي خود در زمينه تامين بخش عمدهاي از نيازهاي نيروي انتظامي به نحو شايستهاي به نمايش گذاشت.
گفتني است، ششمين نمايشگاه بينالمللي تجهيزات امنيتي و پليسي ( ايپاس) 55 شركت خارجي به همراه 330 شركت و برند داخلي افتتاح شد. اين نمايشگاه از امروز تا نهم تيرماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاههاي بينالمللي تهران داير است.
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
خداحافظ الگانس ( بابا اینا که الگانس نیستند کلاس C و E هستند اما همه میگن الگانس
)
فرورتيش رضوانيه: در نخستين هفته بكارگيري مرسدس در نيروي انتظامي، در تهران دو جوان تصميم ميگيرند نخستين كساني باشند كه در آن محله سوار مرسدسهاي جديد ميشوند.
آنها در حضور دوستانشان هنگام عبور يك اتومبيل گشتي پليس با يكديگر درگير ميشوند. مرسدس آژيركشان خود را ميرسانند، ماموران به دو جواني كه دعوا ميكردند دستبند ميزنند.
يكي از آنها با بيسيم از كلانتري درخواست ميكند كه يك خودرو پيكان براي حمل متهمان اعزام شود. بارها مشاهده شده كه سارقان و متهمان دستگير شده هنگام انتقال به كلانتري، داخل محفظه صندوقعقب خودروهاي پليس قرار داده ميشوند.
عدم تجهيز خودروهاي گشتي پليس به صفحه جداكننده اتاق اتومبيل، باعث ميشود ماموران مجبور باشند براي انتقال بيخطر متهم او را داخل صندوق قرار دهند.
صفحه جداكننده، قسمت عقب اتاق خودرو را از كابين راننده جدا ميكند تا متهم هيچگونه دسترسي به سرنشينان نداشته باشد. همچنين درهاي عقب از سوي راننده قفل ميشود و شيشهها پايين نميآيد و متهم در اين حالت حتي اگر دستبند نيز نداشته باشد، قادر به فرار كردن نيست.
در فيلمهاي خارجي ديدهايد كه ماموران پليس وقتي به اتومبيل اداره آسيب ميرسانند، به محل كار خود بازميگردند و پس از نوشتن و ارائه گزارش عمليات و شرح اين كه چاره ديگري براي دستگير متهم نداشتند، يك اتومبيل ديگر تحويل ميگيرند. گفته ميشود نيروي انتظامي به علت هزينههاي بالاي تعميرات مرسدسها به ماموران خود توصيه كرده است كه به اتومبيلها آسيب نرسانند.
ادامه اين محدوديت براي رانندگان خودروهاي نيروي انتظامي باعث شد خلافكاران مطمئن باشند كه پليس هنگام تعقيبوگريز به اتومبيل آنها ضربه نخواهد زد. توصيه عدم خسارت شامل تمام مدل خودروهاي پليس ميشود. وقتي يك پليس با خودرو ديگري تصادف كند و پس از صدور كروكي راننده پليس مقصر شناخته شود، بايد خسارت تعمير آن را بپردازد، در غير اين صورت به دادگاه نظامي فرستاده ميشود.
همچنين اگر پس از تعقيبوگريز اتومبيل پليس آسيب ديده باشد، راننده به سختي ميتواند ضروري بودن تصادف را اثبات كند. حساسيت نيروي انتظامي بر سالم ماندن خودروهاي پليس، ماموران را در بسياري موارد مجبور به انصراف از تعقيبوگريز ميكند.
يك جوان كه با دوستانش در خيابآنها مسابقه ميدهد، ميگويد: «هر وقت پليس دنبالم افتاد، سعي ميكنم از روي جدول يا جويآب عبور كنم، چون ميدانم كه اتومبيل پليس براي آسيب نرسيدن به اتومبيلش اين كار را نميكند.» در فيلمهاي مستند خارجي ديدهايد كه پليس در مواقع خطرناك با ضربه زدن به خودرو مظنون، آن را متوقف ميكند.
اگر يك خودرو گشتي پليس در خيابان يك اتومبيل ماكسيماي سرقتي را با رانندهاش مشاهده كند، به او دستور ايست ميدهد. اگر راننده ماكسيما فرار كند و تعقيبوگريز آغاز شود، آيا اتومبيل پليس ميتواند با ضربه زدن به آن مظنون را متوقف و دستگير كند؟
در چنين مواردي تامين خسارت اتومبيل پليس و خودرو گرانقيمت ديگري در ميان است. گاهي علت عدم دستگير شدن خاطيان قانون، حرفهاي نبودن افراد پليس عنوان ميشود اما اين در حالي است كه محدوديتها آزادي را از مامور پليس سلب ميكند.
هزينه تعميرات و صافكاري خودرو سمند LX بسيار كمتر از مرسدس است، اما اگر پس از پايان جايگزيني باز هم نيروي انتظامي بر عدم وارد آمدن خسارت به اتومبيلها اصرار داشته باشد، فرار متهمان و از بين رفتن روحيه و انرژي افراد پليس ادامه خواهد داشت.
در فيلمهاي خارجي هيچيك از اتومبيلهاي پليسي كه هنگام فيلمبرداري آسيب ميبينند يا واژگون ميشوند متعلق به پليس نيستند. شركتهايي وجود دارند كه با تبديل اتومبيلهاي شخصي به پليسي، آنها را به گروههاي فيلمسازي كرايه ميدهند.
فردي كه در ايران به دروغ ادعا كرده بود در كشور آلمان بدلكار حرفهاي است، در جريان فيلمبرداري صحنههاي تعقيبوگريز در اتوبانهاي تهران، بارها به خودروهاي پليس آسيب رساند كه منجر به دلسردي نيروي انتظامي نسبت به همكاري با گروههاي فيلمسازي شد.
طراحي بدنه اتومبيل پليس و انتخاب چراغگردان يك تخصص است كه در ايران به آن اهميتي داده نميشود. مدتها نيروي انتظامي از عبارت «NAJA» بر روي لباسهاي ماموران استفاده ميكرد كه مورد انتقاد واقع شد.
اين كلمه در زبان غيرفارسي معنايي ندارد و استفاده از عبارت «Police» در مقابل آن پيشنهاد شد. نصب چراغگردان بزرگ بر روي سقف سمند، انتخابي بسيار اشتباه و غيركارشناسي است. توليد مرسدسهاي سفيد با يك خط سبز يا آبي نيز نيازي به طراحي و تحقيق نداشته است.
در كشور آلمان، پليس در ايالات مختلف از خودروهاي كمپانيهاي محلي استفاده ميكند. شهري كه كارخانه Audi در آن قرار دارد، از اين خودرو بهره ميگيرد. به همين علت است كه علاوه بر آئودي، ب.ام.و، مرسدس و فولكس بيشترين اتومبيلهايي هستند كه در ناوگان پليس آلمان استفاده ميشوند.
يك خودرو امدادرساني هميشه بايد آماده انجام عمليات باشد. تسريع در سرويسدهي به اتومبيلهاي امدادي، تامين بودن قطعات اصل و سالم از ضرورتهايي است كه در ايران به آن توجهي نميشود. چند سال قبل سازمان آتشنشاني تصميم گرفت موتورسيكلت امداد را به ناوگان خود اضافه كند.
گروه تحقيقاتي «Rescue Squad» موتورسيكلت پرقدرت F650GS را در تهران مورد آزمايش قرار داد كه انجام مانور امدادرساني داخل بازار تهران، تردد سريع در خيابآنهاي پرترافيك تهران و طي كردن مسير اتوبان در جهت خلاف از آيتمهاي اين آزمايش بود كه همه آنها با موفقيت انجام شد.
با توجه به اين كه راهنمايي و رانندگي از زمان برگزاري اجلاس سران كشورهاي اسلامي در تهران و خريداري موتورسيكلتهاي پليسي ب.ام.و از سرويسدهي اين كمپاني رضايت كامل داشت، يكي از سازمانهاي نظامي نيز اقدام به خريد موتورسيكلتهاي جديد از ب.ام.و كرد.
زيرا به علت ايمني فوقالعاده بالاي اين موتورسيكلت تا امروز با وجود تصادفات متعدد افسران پليس، حتي يك مورد جراحت جدي نيز رخ نداده است،
اما سازمان آتشنشاني با بيان اين كه علاقهاي به خريداري موتورسيكلت از ب.ام.و ندارد، با يكي از كارخانههاي موتورسيكلت داخلي وارد مذاكره شد.
هنگامي كه درباره تصميم اشتباه آتشنشاني در يك كنفرانس مطبوعاتي موتورسيكلت پيشنهادي به نمايندگان رسانهها معرفي شد، چند خبرنگار با مطرح كردن اين اتهام كه گروه تحقيقاتي Rescue Squad قصد تبليغ ب.ام.و در ايران را دارند، به حمايت از تصميم آتشنشاني پرداختند.
چند ماه پس از خريداري و بكارگيري موتورسيكلتهاي داخلي، بيشتر آنها به علت نقصهاي فني بسيار از دور خارج شدند و طرح امدادرساني با موتورسيكلت هرگز عملي نشد.
مدتي بعد نيروي انتظامي نيز با ناديده گرفتن تجربه مفيد موتورسيكلتهاي ب.ام.و به يك كارخانه موتورسيكلت داخلي مراجعه كرده و چندين دستگاه موتور پليسي سفارش داد. اين موتورسيكلتها داراي قدرت مانور نبودند و تنها ظاهري شبيه بدنه موتورهاي پليسي داشتندو به ماكت معروف شدند.
سردار قاليباف، فرمانده وقت نيروي انتظامي در پاسخ به پرسشي مبني بر علت خريد موتورسيكلتهاي بدون كيفيت ساخت داخل گفت: «با بودجه كمي كه در اختيار داريم، براي ما مهم است مردم يك «موتور پليس» را ببينند، نه اينكه موتور پليسي ب.ام.و ببينند.»
اكنون در كلانتريها هنگام انجام عملياتها ماموران سعي ميكنند به جاي موتورسيكلتهاي ماكت، از CG استفاده كنند تا قدرت مانور بيشتري داشته باشند.
با توجه به اين كه تعميرگاه مركزي و واحدي براي تعمير و صافكاري بدنه مرسدسهاي پليس وجود ندارد، اين اتومبيلها به تعميرگاههايي در سطح شهر سپرده ميشوند. اين اتفاق در كشورهاي ديگر هرگز رخ نميدهد زيرا هنگامي كه اتومبيل پليس در تعميرگاه است، اين احتمال وجود دارد كه خلافكاران از بيسيم خودرو استفاده كنند يا آن را به سرقت ببرند. ر تمام دنيا خودروهاي پليس در تعميرگاههاي پليس تعمير ميشوند.
هنگام سپرده شدن اتومبيل پليس به يك تعميرگاه شخصي، ممكن است قطعات اصلي خودرو پنهاني تعويض شود يا حتي عدهاي با دستكاري ترمز يا سيستم سوخترساني، جان نيروهاي پليس را به خطر بيندازند. سرقت يك اتومبيل پليس از داخل تعميرگاه حتي براي يك ساعت، براي امنيت پليس و شهروندان بسيار خطرناك است.
سرقت خودرو پليس عمل دور از انتظاري نيست؛ زيرا هر روز افرادي به جرم معرفي خود به عنوان پليس دستگير و روانه دادگاه و زندان ميشوند. در چند سال قبل جسارت جاعلان عنوان پليس تا حدي افزايش يافت كه با خودرو زانتيا در اتوبآنها شهروندان را متوقف ميكردند و با معرفي خود به عنوان پليس اتوبان، اقدام به اخاذي ميكردند.
از آن پس، روي بدنه اتومبيلهاي پليس نامحسوس، آرم نيروي انتظامي نصب شده است. در حالي كه يك اتومبيل پليس مخفي نبايد ديده شود و جلبنظر كند.


فرورتيش رضوانيه: در نخستين هفته بكارگيري مرسدس در نيروي انتظامي، در تهران دو جوان تصميم ميگيرند نخستين كساني باشند كه در آن محله سوار مرسدسهاي جديد ميشوند.
آنها در حضور دوستانشان هنگام عبور يك اتومبيل گشتي پليس با يكديگر درگير ميشوند. مرسدس آژيركشان خود را ميرسانند، ماموران به دو جواني كه دعوا ميكردند دستبند ميزنند.
يكي از آنها با بيسيم از كلانتري درخواست ميكند كه يك خودرو پيكان براي حمل متهمان اعزام شود. بارها مشاهده شده كه سارقان و متهمان دستگير شده هنگام انتقال به كلانتري، داخل محفظه صندوقعقب خودروهاي پليس قرار داده ميشوند.
عدم تجهيز خودروهاي گشتي پليس به صفحه جداكننده اتاق اتومبيل، باعث ميشود ماموران مجبور باشند براي انتقال بيخطر متهم او را داخل صندوق قرار دهند.
صفحه جداكننده، قسمت عقب اتاق خودرو را از كابين راننده جدا ميكند تا متهم هيچگونه دسترسي به سرنشينان نداشته باشد. همچنين درهاي عقب از سوي راننده قفل ميشود و شيشهها پايين نميآيد و متهم در اين حالت حتي اگر دستبند نيز نداشته باشد، قادر به فرار كردن نيست.
در فيلمهاي خارجي ديدهايد كه ماموران پليس وقتي به اتومبيل اداره آسيب ميرسانند، به محل كار خود بازميگردند و پس از نوشتن و ارائه گزارش عمليات و شرح اين كه چاره ديگري براي دستگير متهم نداشتند، يك اتومبيل ديگر تحويل ميگيرند. گفته ميشود نيروي انتظامي به علت هزينههاي بالاي تعميرات مرسدسها به ماموران خود توصيه كرده است كه به اتومبيلها آسيب نرسانند.
ادامه اين محدوديت براي رانندگان خودروهاي نيروي انتظامي باعث شد خلافكاران مطمئن باشند كه پليس هنگام تعقيبوگريز به اتومبيل آنها ضربه نخواهد زد. توصيه عدم خسارت شامل تمام مدل خودروهاي پليس ميشود. وقتي يك پليس با خودرو ديگري تصادف كند و پس از صدور كروكي راننده پليس مقصر شناخته شود، بايد خسارت تعمير آن را بپردازد، در غير اين صورت به دادگاه نظامي فرستاده ميشود.
همچنين اگر پس از تعقيبوگريز اتومبيل پليس آسيب ديده باشد، راننده به سختي ميتواند ضروري بودن تصادف را اثبات كند. حساسيت نيروي انتظامي بر سالم ماندن خودروهاي پليس، ماموران را در بسياري موارد مجبور به انصراف از تعقيبوگريز ميكند.
يك جوان كه با دوستانش در خيابآنها مسابقه ميدهد، ميگويد: «هر وقت پليس دنبالم افتاد، سعي ميكنم از روي جدول يا جويآب عبور كنم، چون ميدانم كه اتومبيل پليس براي آسيب نرسيدن به اتومبيلش اين كار را نميكند.» در فيلمهاي مستند خارجي ديدهايد كه پليس در مواقع خطرناك با ضربه زدن به خودرو مظنون، آن را متوقف ميكند.
اگر يك خودرو گشتي پليس در خيابان يك اتومبيل ماكسيماي سرقتي را با رانندهاش مشاهده كند، به او دستور ايست ميدهد. اگر راننده ماكسيما فرار كند و تعقيبوگريز آغاز شود، آيا اتومبيل پليس ميتواند با ضربه زدن به آن مظنون را متوقف و دستگير كند؟
در چنين مواردي تامين خسارت اتومبيل پليس و خودرو گرانقيمت ديگري در ميان است. گاهي علت عدم دستگير شدن خاطيان قانون، حرفهاي نبودن افراد پليس عنوان ميشود اما اين در حالي است كه محدوديتها آزادي را از مامور پليس سلب ميكند.
هزينه تعميرات و صافكاري خودرو سمند LX بسيار كمتر از مرسدس است، اما اگر پس از پايان جايگزيني باز هم نيروي انتظامي بر عدم وارد آمدن خسارت به اتومبيلها اصرار داشته باشد، فرار متهمان و از بين رفتن روحيه و انرژي افراد پليس ادامه خواهد داشت.
در فيلمهاي خارجي هيچيك از اتومبيلهاي پليسي كه هنگام فيلمبرداري آسيب ميبينند يا واژگون ميشوند متعلق به پليس نيستند. شركتهايي وجود دارند كه با تبديل اتومبيلهاي شخصي به پليسي، آنها را به گروههاي فيلمسازي كرايه ميدهند.
فردي كه در ايران به دروغ ادعا كرده بود در كشور آلمان بدلكار حرفهاي است، در جريان فيلمبرداري صحنههاي تعقيبوگريز در اتوبانهاي تهران، بارها به خودروهاي پليس آسيب رساند كه منجر به دلسردي نيروي انتظامي نسبت به همكاري با گروههاي فيلمسازي شد.
طراحي بدنه اتومبيل پليس و انتخاب چراغگردان يك تخصص است كه در ايران به آن اهميتي داده نميشود. مدتها نيروي انتظامي از عبارت «NAJA» بر روي لباسهاي ماموران استفاده ميكرد كه مورد انتقاد واقع شد.
اين كلمه در زبان غيرفارسي معنايي ندارد و استفاده از عبارت «Police» در مقابل آن پيشنهاد شد. نصب چراغگردان بزرگ بر روي سقف سمند، انتخابي بسيار اشتباه و غيركارشناسي است. توليد مرسدسهاي سفيد با يك خط سبز يا آبي نيز نيازي به طراحي و تحقيق نداشته است.
در كشور آلمان، پليس در ايالات مختلف از خودروهاي كمپانيهاي محلي استفاده ميكند. شهري كه كارخانه Audi در آن قرار دارد، از اين خودرو بهره ميگيرد. به همين علت است كه علاوه بر آئودي، ب.ام.و، مرسدس و فولكس بيشترين اتومبيلهايي هستند كه در ناوگان پليس آلمان استفاده ميشوند.
يك خودرو امدادرساني هميشه بايد آماده انجام عمليات باشد. تسريع در سرويسدهي به اتومبيلهاي امدادي، تامين بودن قطعات اصل و سالم از ضرورتهايي است كه در ايران به آن توجهي نميشود. چند سال قبل سازمان آتشنشاني تصميم گرفت موتورسيكلت امداد را به ناوگان خود اضافه كند.
گروه تحقيقاتي «Rescue Squad» موتورسيكلت پرقدرت F650GS را در تهران مورد آزمايش قرار داد كه انجام مانور امدادرساني داخل بازار تهران، تردد سريع در خيابآنهاي پرترافيك تهران و طي كردن مسير اتوبان در جهت خلاف از آيتمهاي اين آزمايش بود كه همه آنها با موفقيت انجام شد.
با توجه به اين كه راهنمايي و رانندگي از زمان برگزاري اجلاس سران كشورهاي اسلامي در تهران و خريداري موتورسيكلتهاي پليسي ب.ام.و از سرويسدهي اين كمپاني رضايت كامل داشت، يكي از سازمانهاي نظامي نيز اقدام به خريد موتورسيكلتهاي جديد از ب.ام.و كرد.
زيرا به علت ايمني فوقالعاده بالاي اين موتورسيكلت تا امروز با وجود تصادفات متعدد افسران پليس، حتي يك مورد جراحت جدي نيز رخ نداده است،
اما سازمان آتشنشاني با بيان اين كه علاقهاي به خريداري موتورسيكلت از ب.ام.و ندارد، با يكي از كارخانههاي موتورسيكلت داخلي وارد مذاكره شد.

هنگامي كه درباره تصميم اشتباه آتشنشاني در يك كنفرانس مطبوعاتي موتورسيكلت پيشنهادي به نمايندگان رسانهها معرفي شد، چند خبرنگار با مطرح كردن اين اتهام كه گروه تحقيقاتي Rescue Squad قصد تبليغ ب.ام.و در ايران را دارند، به حمايت از تصميم آتشنشاني پرداختند.
چند ماه پس از خريداري و بكارگيري موتورسيكلتهاي داخلي، بيشتر آنها به علت نقصهاي فني بسيار از دور خارج شدند و طرح امدادرساني با موتورسيكلت هرگز عملي نشد.

مدتي بعد نيروي انتظامي نيز با ناديده گرفتن تجربه مفيد موتورسيكلتهاي ب.ام.و به يك كارخانه موتورسيكلت داخلي مراجعه كرده و چندين دستگاه موتور پليسي سفارش داد. اين موتورسيكلتها داراي قدرت مانور نبودند و تنها ظاهري شبيه بدنه موتورهاي پليسي داشتندو به ماكت معروف شدند.
سردار قاليباف، فرمانده وقت نيروي انتظامي در پاسخ به پرسشي مبني بر علت خريد موتورسيكلتهاي بدون كيفيت ساخت داخل گفت: «با بودجه كمي كه در اختيار داريم، براي ما مهم است مردم يك «موتور پليس» را ببينند، نه اينكه موتور پليسي ب.ام.و ببينند.»
اكنون در كلانتريها هنگام انجام عملياتها ماموران سعي ميكنند به جاي موتورسيكلتهاي ماكت، از CG استفاده كنند تا قدرت مانور بيشتري داشته باشند.
با توجه به اين كه تعميرگاه مركزي و واحدي براي تعمير و صافكاري بدنه مرسدسهاي پليس وجود ندارد، اين اتومبيلها به تعميرگاههايي در سطح شهر سپرده ميشوند. اين اتفاق در كشورهاي ديگر هرگز رخ نميدهد زيرا هنگامي كه اتومبيل پليس در تعميرگاه است، اين احتمال وجود دارد كه خلافكاران از بيسيم خودرو استفاده كنند يا آن را به سرقت ببرند. ر تمام دنيا خودروهاي پليس در تعميرگاههاي پليس تعمير ميشوند.
هنگام سپرده شدن اتومبيل پليس به يك تعميرگاه شخصي، ممكن است قطعات اصلي خودرو پنهاني تعويض شود يا حتي عدهاي با دستكاري ترمز يا سيستم سوخترساني، جان نيروهاي پليس را به خطر بيندازند. سرقت يك اتومبيل پليس از داخل تعميرگاه حتي براي يك ساعت، براي امنيت پليس و شهروندان بسيار خطرناك است.
سرقت خودرو پليس عمل دور از انتظاري نيست؛ زيرا هر روز افرادي به جرم معرفي خود به عنوان پليس دستگير و روانه دادگاه و زندان ميشوند. در چند سال قبل جسارت جاعلان عنوان پليس تا حدي افزايش يافت كه با خودرو زانتيا در اتوبآنها شهروندان را متوقف ميكردند و با معرفي خود به عنوان پليس اتوبان، اقدام به اخاذي ميكردند.
از آن پس، روي بدنه اتومبيلهاي پليس نامحسوس، آرم نيروي انتظامي نصب شده است. در حالي كه يك اتومبيل پليس مخفي نبايد ديده شود و جلبنظر كند.
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
بنز خرجي ندارد اگر تصادف نكني
ماشينهاي بنز پليس كه اغلب كلاس C هستند و حجم موتورشان 2400 سيسي است ( این رو اشتباه گفته چون حجمشون 2600 سی سی هست ) ، اگر صفركيلومتر باشند، حدود 60 تا 70 ميليون ميارزند.
با اين بنزها بهراحتي ميتوان تا سرعت 240 كيلومتر در ساعت هم رانندگي كرد. اين بنزهاي پليس تجهيزات سفارشي خاصي ندارند و خودروهاي سادهاي هستند، البته بين بنزهاي پليس و بنزهاي سفارشي، تفاوتي در امكانات فني و بدنه وجود ندارد.
«اميرخان» كه فروشنده بنز يكي از فروشگاههاي بزرگ ماشين در خيابان پاسداران تهران است، ميگويد: «معروف است كه بنز روي آپشن (تجهيزات سفارشي) پول ميگيرد و BMW روي خدمات.» براي ورود خودروهاي خارجي به داخل كشور 90 درصد تعرفه گمركي گرفته ميشود.
بنابراين بنزي كه 60 ميليون تومان قيمت دارد، لب مرز حدود 32 ميليون ميارزد. چون نيروي انتظامي يك نهاد دولتي است، ميتواند هزينه گمركي را پرداخت نكند و هر بنز كلاس C براي پليس تقريبا همان 32 ميليون تومان تمام شود البته قيمت خريد عمده كمتر از اينها آب ميخورد. قيمت يك خودرو سمند ساخت داخل حدود 12ميليون تومان است.
نيروي انتظامي ميخواهد به جاي خودروهاي بنزي كه سال 1381 با تبليغات فراوان وارد كرد، سمند و پژو جايگزين كند. فرمانده نيروي انتظامي گفته است كه پليس به دليل هزينه بالاي نگهداري بنز و قيمت بالاي قطعات و تعميرات اين خودروها، از خودروهاي ساخت داخل استفاده كند. صافكاري ساده گلگير جلو يك بنز كلاس C يا E، حدود 500 هزار تومان خرج برميدارد.
آينه بغل اين بنزها 450 هزار تومان و سپر جلو 700 هزار تومان است. اما خرج يك سمند تصادف كرده بسيار كمتر از اين حرفهاست. با اين حال فروشندگان بنز كم بودن اصطكاك و سختي و اطمينان بدنه بنز را مهمتر از سمند ميدانند.
اميرخان ميگويد: «ماشين پليس بايد استهلاك بسيار كمي داشته باشد چون صبح تا شب بايد توي خيابانها بچرخد.
اين ماشين بايد سرعت داشته باشد، سمند حداكثر ميتواند 200 كيلومتر در ساعت براند و با اين سرعت نميتواند ماشينهاي داخلي را هم مثل زانتيا يا ماكسيما بگيرد.» بنزهاي كلاس C و E و S را از خارج از كشور وارد ميكنند. تنها شركت واردكننده بنز در ايران، شركت «ستاره ايران» است.
البته برخي از فروشگاههاي معروف خودرو هم با مجوز شخصي بنزها را وارد ميكنند. به ازاي هر دستگاه بنزي كه شركت «ستاره ايران» وارد ميكند، فروشگاههاي شخصي پنج تا شش دستگاه بنز وارد ميكنند. فقط حدود شش، هفت تعميرگاه مجاز بنز هم در تهران وجود دارند كه اين ماشينها ميتوانند به آنها مراجعه كنند.
فرمانده نيروي انتظامي ميگفت كه يكي از مشكلات وجود ماشينهاي بنز در ناوگان پليس اين است كه هر بنزي براي تعمير ناچار است به تهران مراجعه كند. نيروي انتظامي حدود چهار هزار مرسدسبنز دارد.
«اميرخان» كه هر روز با فروش و تعمير ماشينهاي بنز مدل بالا سروكار دارد ميگويد: «در كرج تعميرگاه مخصوصي براي ماشينهاي بنز وجود دارد كه با نيروي انتظامي قرارداد بسته و اغلب ماشينهاي مرسدس پليس به آنجا ميروند.
گهگاه در تعميرگاههاي بزرگ شهر تهران هم يكي، دو مرسدس به چشم ميخورند كه روي چاله يا گوشه حياط خوابيدهاند. اغلب قطعات بنزهاي جديد نيز از امارات يا كويت وارد ميشوند.
معمولا 48 ساعت پس از سفارش يك قطعه به اين كشورها، سفارشها به تهران ميرسند. فريد، راننده يكي از اين بنزهاست كه يك سال پيش آن را 90 ميليون تومان خريده است.
يك بنز كلاس C داشته و حالا بنز كلاس E دارد. ميگويد: «كلاس C ارزانترين نوع بنز است. از همينهاست كه پليس هم دارد.» از تجربههاي كار كردن با بنز ميگويد: «از نظر تصادف، چپ كردن و تعقيب مجرمان براي پليس، ضريب ايمني بنز بسيار بالاست.» براي سربازان نيروي انتظامي كه ميخواهند راننده بنز شوند، كلاسهاي ويژهاي ميگذارند تا كار كردن با ماشينهاي مدل بالا را ياد بگيرند.
به همين دليل اين سوال پيش آمده است كه آيا رانندگي با بنز خيلي مشكل است. يكي از فروشندگان بنز در خيابان پاسداران تهران ميگويد: «به هر حال بنزها تجهيزاتي دارند كه براي كار كردن با آنها لازم است راننده از قبل چيزهايي را بداند.
همه اين بنزها كامپيوترهايي دارند كه هر ايرادي را به راننده تذكر ميدهد؛ حتي اخطار ميدهد كه باد لاستيك كم است.» فريد هم كه به رانندگي با بنز عادت كرده است، ميگويد: «رانندگي با بنز اصلا سخت نيست. اتفاقا راحتتر هم است چون دنده اتوماتيك دارد. اصلا خيلي چيزها در بنز براي رانندگان راحت طراحي شده است.
نيروي انتظامي به اين دليل براي سربازهايش كلاس رانندگي ميگذارد كه نگران است سربازان بدون مراعات قيمت ماشين، با اين و آن تصادف كنند.»
بنز چون اصطكاك كمي دارد مخارج كمي هم روي دست راننده ميگذارد. فريد كه يك سال است تصادف نكرده، ميگويد: «اگر تصادف نكني، بنز خرجي ندارد. مثل بقيه ماشينهانيست كه هر روز بخواهي يك قطعهاش را عوض كني. اين بنزها بعد از 20 سال هم باز ماشين است. همين سمند را صبح تا شب توي خيابان بدوانيد، بعد از پنج سال ببينيد چه بلايي سرش ميآيد.»
با اين حال «اميرخان» فروشنده بنز ميگويد: «بنز سالانه يك ميليون و 500 هزار تا دو ميليون تومان خرج دارد.» فريد از مصرف سوخت بنزش هم راضي است. ميگويد كه كممصرف بودن بنز همه جا معروف است: «كارخانه سمند يك عددي را به عنوان مصرف اين ماشين اعلام ميكند اما بعد از يك سال كه از كار كردنش گذشت مصرف سوختش دو برابر ميشود. اما بنز اصلا اينطور نيست، نهايتا پنج تا 10 درصد روي مصرف ميرود.
[External Link Removed for Guests]
ماشينهاي بنز پليس كه اغلب كلاس C هستند و حجم موتورشان 2400 سيسي است ( این رو اشتباه گفته چون حجمشون 2600 سی سی هست ) ، اگر صفركيلومتر باشند، حدود 60 تا 70 ميليون ميارزند.
با اين بنزها بهراحتي ميتوان تا سرعت 240 كيلومتر در ساعت هم رانندگي كرد. اين بنزهاي پليس تجهيزات سفارشي خاصي ندارند و خودروهاي سادهاي هستند، البته بين بنزهاي پليس و بنزهاي سفارشي، تفاوتي در امكانات فني و بدنه وجود ندارد.
«اميرخان» كه فروشنده بنز يكي از فروشگاههاي بزرگ ماشين در خيابان پاسداران تهران است، ميگويد: «معروف است كه بنز روي آپشن (تجهيزات سفارشي) پول ميگيرد و BMW روي خدمات.» براي ورود خودروهاي خارجي به داخل كشور 90 درصد تعرفه گمركي گرفته ميشود.
بنابراين بنزي كه 60 ميليون تومان قيمت دارد، لب مرز حدود 32 ميليون ميارزد. چون نيروي انتظامي يك نهاد دولتي است، ميتواند هزينه گمركي را پرداخت نكند و هر بنز كلاس C براي پليس تقريبا همان 32 ميليون تومان تمام شود البته قيمت خريد عمده كمتر از اينها آب ميخورد. قيمت يك خودرو سمند ساخت داخل حدود 12ميليون تومان است.
نيروي انتظامي ميخواهد به جاي خودروهاي بنزي كه سال 1381 با تبليغات فراوان وارد كرد، سمند و پژو جايگزين كند. فرمانده نيروي انتظامي گفته است كه پليس به دليل هزينه بالاي نگهداري بنز و قيمت بالاي قطعات و تعميرات اين خودروها، از خودروهاي ساخت داخل استفاده كند. صافكاري ساده گلگير جلو يك بنز كلاس C يا E، حدود 500 هزار تومان خرج برميدارد.
آينه بغل اين بنزها 450 هزار تومان و سپر جلو 700 هزار تومان است. اما خرج يك سمند تصادف كرده بسيار كمتر از اين حرفهاست. با اين حال فروشندگان بنز كم بودن اصطكاك و سختي و اطمينان بدنه بنز را مهمتر از سمند ميدانند.

اميرخان ميگويد: «ماشين پليس بايد استهلاك بسيار كمي داشته باشد چون صبح تا شب بايد توي خيابانها بچرخد.
اين ماشين بايد سرعت داشته باشد، سمند حداكثر ميتواند 200 كيلومتر در ساعت براند و با اين سرعت نميتواند ماشينهاي داخلي را هم مثل زانتيا يا ماكسيما بگيرد.» بنزهاي كلاس C و E و S را از خارج از كشور وارد ميكنند. تنها شركت واردكننده بنز در ايران، شركت «ستاره ايران» است.
البته برخي از فروشگاههاي معروف خودرو هم با مجوز شخصي بنزها را وارد ميكنند. به ازاي هر دستگاه بنزي كه شركت «ستاره ايران» وارد ميكند، فروشگاههاي شخصي پنج تا شش دستگاه بنز وارد ميكنند. فقط حدود شش، هفت تعميرگاه مجاز بنز هم در تهران وجود دارند كه اين ماشينها ميتوانند به آنها مراجعه كنند.
فرمانده نيروي انتظامي ميگفت كه يكي از مشكلات وجود ماشينهاي بنز در ناوگان پليس اين است كه هر بنزي براي تعمير ناچار است به تهران مراجعه كند. نيروي انتظامي حدود چهار هزار مرسدسبنز دارد.
«اميرخان» كه هر روز با فروش و تعمير ماشينهاي بنز مدل بالا سروكار دارد ميگويد: «در كرج تعميرگاه مخصوصي براي ماشينهاي بنز وجود دارد كه با نيروي انتظامي قرارداد بسته و اغلب ماشينهاي مرسدس پليس به آنجا ميروند.
گهگاه در تعميرگاههاي بزرگ شهر تهران هم يكي، دو مرسدس به چشم ميخورند كه روي چاله يا گوشه حياط خوابيدهاند. اغلب قطعات بنزهاي جديد نيز از امارات يا كويت وارد ميشوند.
معمولا 48 ساعت پس از سفارش يك قطعه به اين كشورها، سفارشها به تهران ميرسند. فريد، راننده يكي از اين بنزهاست كه يك سال پيش آن را 90 ميليون تومان خريده است.
يك بنز كلاس C داشته و حالا بنز كلاس E دارد. ميگويد: «كلاس C ارزانترين نوع بنز است. از همينهاست كه پليس هم دارد.» از تجربههاي كار كردن با بنز ميگويد: «از نظر تصادف، چپ كردن و تعقيب مجرمان براي پليس، ضريب ايمني بنز بسيار بالاست.» براي سربازان نيروي انتظامي كه ميخواهند راننده بنز شوند، كلاسهاي ويژهاي ميگذارند تا كار كردن با ماشينهاي مدل بالا را ياد بگيرند.
به همين دليل اين سوال پيش آمده است كه آيا رانندگي با بنز خيلي مشكل است. يكي از فروشندگان بنز در خيابان پاسداران تهران ميگويد: «به هر حال بنزها تجهيزاتي دارند كه براي كار كردن با آنها لازم است راننده از قبل چيزهايي را بداند.
همه اين بنزها كامپيوترهايي دارند كه هر ايرادي را به راننده تذكر ميدهد؛ حتي اخطار ميدهد كه باد لاستيك كم است.» فريد هم كه به رانندگي با بنز عادت كرده است، ميگويد: «رانندگي با بنز اصلا سخت نيست. اتفاقا راحتتر هم است چون دنده اتوماتيك دارد. اصلا خيلي چيزها در بنز براي رانندگان راحت طراحي شده است.
نيروي انتظامي به اين دليل براي سربازهايش كلاس رانندگي ميگذارد كه نگران است سربازان بدون مراعات قيمت ماشين، با اين و آن تصادف كنند.»
بنز چون اصطكاك كمي دارد مخارج كمي هم روي دست راننده ميگذارد. فريد كه يك سال است تصادف نكرده، ميگويد: «اگر تصادف نكني، بنز خرجي ندارد. مثل بقيه ماشينهانيست كه هر روز بخواهي يك قطعهاش را عوض كني. اين بنزها بعد از 20 سال هم باز ماشين است. همين سمند را صبح تا شب توي خيابان بدوانيد، بعد از پنج سال ببينيد چه بلايي سرش ميآيد.»
با اين حال «اميرخان» فروشنده بنز ميگويد: «بنز سالانه يك ميليون و 500 هزار تا دو ميليون تومان خرج دارد.» فريد از مصرف سوخت بنزش هم راضي است. ميگويد كه كممصرف بودن بنز همه جا معروف است: «كارخانه سمند يك عددي را به عنوان مصرف اين ماشين اعلام ميكند اما بعد از يك سال كه از كار كردنش گذشت مصرف سوختش دو برابر ميشود. اما بنز اصلا اينطور نيست، نهايتا پنج تا 10 درصد روي مصرف ميرود.
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
بنزها را 10 تا 15 ميليون تومان خريدهايم
عليرضا جلائيان: بنزهاي پليس ميروند. اين خبر براي خيليها تعجبآور بود چراكه نيروي انتظامي اين روزها با بهروز كردن تجهيزات و امكانات خود حداقل از نظر ظاهري تغيير كرده بود. با اعلام اين خبر سوالهاي زيادي را براي عشق ماشينها بهوجود آورد.
بنز ميرود و سمند LX جايگزين آن ميشود. اين گفته سردار ذوالفقاري، جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور است. براي تكميل اطلاعات درباره بنزها موضوع را از سردار ذوالفقاري جويا ميشويم.
او دراينباره ميگويد: «خودرو و تجهيزات پليس متناسب با نوع ماموريتهاي آن تعيين ميشود. به عنوان مثال براي ماموريتهاي مناطق مرزي و كوهستاني پليس از خودروهاي شاسي بلند استفاده ميكند و براي ماموريتهاي درونشهري از خودرو سواري استفاده ميشود.
به همين علت خودرو سمند LX كه چند ماهي است به ناوگان درونشهري پليس اضافه شده و طي اين مدت امتحانات خود را در مقابل ماموريتهاي مختلف پليس در شرايط مختلف پس داده است.»
او ميافزايد: «براساس سياست نيروي انتظامي تا حد امكان بايد از تجهيزات داخلي استفاده كرد. چند خودرو را مانند سمند LX، پژو 206، پژو 405، زانتيا، پيكاپ كه خودروهاي توليد داخل هستند در نظر گرفتهايم. از خودرو زانتيا در حال حاضر براي پليس نامحسوس استفاده ميشود.»
اما او درباره موضوع بنزها ميگويد: «خودروهاي بنز پليس كه در دو كلاس C و E هستند با قيمت حدود 10 تا 15 ميليون تومان در سالهاي گذشته خريداري شده است و از نظر تجهيزات و امكانات بسيار خوب و مناسب براي پليس است. اما برابر استانداردهاي پليسي، خودرو پليس بايد هر پنج سال يك بار تعويض شود يا در صورت احتياج به تعمير طي مدت زمان كوتاه تعميرات آن صورت گيرد.»
به گفته او، همين موضوع علت عمده از رده خارج كردن بنزهاي پليس است چراكه به علت هزينه بالاي تعمير اين خودرو يا سخت بودن تهيه لوازم يدكي آن براي پليس، نيروي انتظامي بايد به فكر جايگزين كردن خودروها باشد.
اين خودروها بايد تندرو باشند، سريعالتعويض و هزينه تعميرات آن نيز كمتر باشند.براساس آزمايشهاي صورتگرفته روي خودروهاي توليد داخل خودرو سمند، خودرو مناسبي براي پليس تشخيص داده شده است.
ذوالفقاري درباره نحوه فروش اين بنزها ميگويد: «قسمتي از بنزهاي پليس تا پايان سالجاري به مزايده گذاشته ميشود هر شخص يا مشتركي ميتواند پس از زمان اعلام مناقصه در آن شركت كند.»
او در پاسخ به اين سوال كه چه «نظارتي بر مزايده براي جلوگيري از پارتيبازي يا خطا و اشتباه صورت ميگيرد، ميافزايد: «يك هيات نظارت با نمايندگان فرماندهي، بازرسي كل، كارشناسان و نمايندگان حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي تشكيل ميشود كه بر انجام روند مزايده، نظارت صددرصد خواهند داشت.
عليرضا جلائيان: بنزهاي پليس ميروند. اين خبر براي خيليها تعجبآور بود چراكه نيروي انتظامي اين روزها با بهروز كردن تجهيزات و امكانات خود حداقل از نظر ظاهري تغيير كرده بود. با اعلام اين خبر سوالهاي زيادي را براي عشق ماشينها بهوجود آورد.
بنز ميرود و سمند LX جايگزين آن ميشود. اين گفته سردار ذوالفقاري، جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور است. براي تكميل اطلاعات درباره بنزها موضوع را از سردار ذوالفقاري جويا ميشويم.
او دراينباره ميگويد: «خودرو و تجهيزات پليس متناسب با نوع ماموريتهاي آن تعيين ميشود. به عنوان مثال براي ماموريتهاي مناطق مرزي و كوهستاني پليس از خودروهاي شاسي بلند استفاده ميكند و براي ماموريتهاي درونشهري از خودرو سواري استفاده ميشود.
به همين علت خودرو سمند LX كه چند ماهي است به ناوگان درونشهري پليس اضافه شده و طي اين مدت امتحانات خود را در مقابل ماموريتهاي مختلف پليس در شرايط مختلف پس داده است.»
او ميافزايد: «براساس سياست نيروي انتظامي تا حد امكان بايد از تجهيزات داخلي استفاده كرد. چند خودرو را مانند سمند LX، پژو 206، پژو 405، زانتيا، پيكاپ كه خودروهاي توليد داخل هستند در نظر گرفتهايم. از خودرو زانتيا در حال حاضر براي پليس نامحسوس استفاده ميشود.»
اما او درباره موضوع بنزها ميگويد: «خودروهاي بنز پليس كه در دو كلاس C و E هستند با قيمت حدود 10 تا 15 ميليون تومان در سالهاي گذشته خريداري شده است و از نظر تجهيزات و امكانات بسيار خوب و مناسب براي پليس است. اما برابر استانداردهاي پليسي، خودرو پليس بايد هر پنج سال يك بار تعويض شود يا در صورت احتياج به تعمير طي مدت زمان كوتاه تعميرات آن صورت گيرد.»
به گفته او، همين موضوع علت عمده از رده خارج كردن بنزهاي پليس است چراكه به علت هزينه بالاي تعمير اين خودرو يا سخت بودن تهيه لوازم يدكي آن براي پليس، نيروي انتظامي بايد به فكر جايگزين كردن خودروها باشد.
اين خودروها بايد تندرو باشند، سريعالتعويض و هزينه تعميرات آن نيز كمتر باشند.براساس آزمايشهاي صورتگرفته روي خودروهاي توليد داخل خودرو سمند، خودرو مناسبي براي پليس تشخيص داده شده است.
ذوالفقاري درباره نحوه فروش اين بنزها ميگويد: «قسمتي از بنزهاي پليس تا پايان سالجاري به مزايده گذاشته ميشود هر شخص يا مشتركي ميتواند پس از زمان اعلام مناقصه در آن شركت كند.»
او در پاسخ به اين سوال كه چه «نظارتي بر مزايده براي جلوگيري از پارتيبازي يا خطا و اشتباه صورت ميگيرد، ميافزايد: «يك هيات نظارت با نمايندگان فرماندهي، بازرسي كل، كارشناسان و نمايندگان حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي تشكيل ميشود كه بر انجام روند مزايده، نظارت صددرصد خواهند داشت.
-
- پست: 1086
- تاریخ عضویت: دوشنبه 8 آبان 1385, 12:38 am
- محل اقامت: هرکجا هستم باشم آسمان مال من است ! ! !
- سپاسهای ارسالی: 103 بار
- سپاسهای دریافتی: 117 بار
- پست: 1637
- تاریخ عضویت: پنجشنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
- سپاسهای ارسالی: 8092 بار
- سپاسهای دریافتی: 3732 بار
Mohsen1001, نوشته :
اما او درباره موضوع بنزها ميگويد: «خودروهاي بنز پليس كه در دو كلاس C و E هستند با قيمت حدود 10 تا 15 ميليون تومان در سالهاي گذشته خريداري شده است و از نظر تجهيزات و امكانات بسيار خوب و مناسب براي پليس است. اما برابر استانداردهاي پليسي، خودرو پليس بايد هر پنج سال يك بار تعويض شود يا در صورت احتياج به تعمير طي مدت زمان كوتاه تعميرات آن صورت گيرد.»
يعني واقعا پليس حاضر شده بنزهاي 10 , 15 مليون توماني را بدهد و جاي اونها سمند 10 , 15 مليون توماني بگيره ؟ به نظر من همون الگانس حتي اگر بيست سال کار کرده باشه به سمند صفر مي ارزه .
راستی یک مطلب دیگه , چرا زانتیا رو جایگزین نمیکنن ؟ هم سریعتر و چابکتر از سمند هستش و هم محکم و هم قدرت مانور بالایی داره و از همه مهمتر استهلاک کمتری داره .
اما او درباره موضوع بنزها ميگويد: «خودروهاي بنز پليس كه در دو كلاس C و E هستند با قيمت حدود 10 تا 15 ميليون تومان در سالهاي گذشته خريداري شده است و از نظر تجهيزات و امكانات بسيار خوب و مناسب براي پليس است. اما برابر استانداردهاي پليسي، خودرو پليس بايد هر پنج سال يك بار تعويض شود يا در صورت احتياج به تعمير طي مدت زمان كوتاه تعميرات آن صورت گيرد.»

يعني واقعا پليس حاضر شده بنزهاي 10 , 15 مليون توماني را بدهد و جاي اونها سمند 10 , 15 مليون توماني بگيره ؟ به نظر من همون الگانس حتي اگر بيست سال کار کرده باشه به سمند صفر مي ارزه .
راستی یک مطلب دیگه , چرا زانتیا رو جایگزین نمیکنن ؟ هم سریعتر و چابکتر از سمند هستش و هم محکم و هم قدرت مانور بالایی داره و از همه مهمتر استهلاک کمتری داره .
* * * جز ايران نباشد مرا نام ياد * * * * * * * * * که يزدان مرا زين سبب کام داد * * *
- پست: 4343
- تاریخ عضویت: سهشنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6689 بار
- سپاسهای دریافتی: 12079 بار
- تماس:
- پست: 1637
- تاریخ عضویت: پنجشنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
- سپاسهای ارسالی: 8092 بار
- سپاسهای دریافتی: 3732 بار
اینجا تازه شروع کاره . نگران نباشید . نگران چی ؟ شاید فکر کنید که خودروهای داخلی کیفیت بنز را ندارند و پلیس با تعویض الگانسها و جایگزینی اتومبیلی مثل سمند به خودش ضربه میزنه و در واقع این خودروها زود فرسوده میشن و پلیس با این کار پولش رو توی سطل زباله میریزه . ولی اصل ماجرا اینه که وقتی پلیس بیاد و خودرویی مثل سمند را به صورت عمده ای از کارخانه تهیه کنه با اینحساب قیمت سمند ال ايکس 13 يا 14 ميلیون تومانی , برای پلیس به حدود 8 ملیون ( حداکثر) خواهد رسید . اینطوری زمانی که پلیس خوب با ماشینهای سمند سواری کرد و از ماشینها کار کشید و ماشینها دیگه فرسوده شدن و خواستن بیافتن روی خرج , پلیس خیلی راحت میاد و ( با توجه به اینکه خودروی پلیس هر 5 سال یک بار باید یا عوض بشه یا تعمیر اساسی بشه ) سمندهایی که با قیمت تقریبا 8 ملیون تومان خریده بوده را , دوباره مثل الگانسها به مزایده میزاره و سمندهای فرسوده و بی کیفیت را با قیمتی بیشتر از ان چیزی که صفرش را خریده بوده ( با توجه به خرید عمده ای ) << یعنی حداقل حدود 9 الی 10 ملیون به مردم میفروشن >> و خودشون دوباره ماشینهای نو میخرن . پس میبینید که پلیس با این کار ضرر نمیکنه ولی بالاخره یکی باید اینجا ضرر کنه . خوب دیگه نیازی به توضیح نداره . و به این ترتیب پلیس مهربان میشه خدمتگزار مردم .



* * * جز ايران نباشد مرا نام ياد * * * * * * * * * که يزدان مرا زين سبب کام داد * * *