آشنایی با جنگنده برتری هوایی دوربرد اف-15

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major II
Major II
پست: 174
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 اسفند 1389, 6:51 pm
سپاس‌های ارسالی: 1656 بار
سپاس‌های دریافتی: 576 بار

Re: جنگنده F-15 SE نهمین عقاب سلحشور

پست توسط Thundertomcat »

از دیگر تغییرات مشهود در مدل به نمایش در آمده شکسته شده شیب دم به اندازه 15 درجه به بیرون است.به عبارت دیگر استفاده از شیب دم پروانه ای V شکل که البته زاویه 15 درجه بر خلاف جنگنده هایی همچون هورنت یک پله بالاتر از پایه دم عمودی آغاز می شود.(این تفاوت احتمالا در تفاوتهای بعدی بصورت استاندارد تغییر خواهد کرد.) به گفته بویینگ این تغییر دم ضمن افزایش کارایی آیرودینامیکی و کمک به افزایش نیروی برا و کاهش وزن بدنه کمک می کند تا از میزان بازتابهای راداری ایگل تا حدودی کاسته شود.

برد جونز مدیر پروژه عقاب خاموش در جریان جلسه خبری 17 مارس در مورد سرعت جنگنده اضافه کرد که F-15 SE همانند مدل F-15 E از سرعتی برابر با 2.5 ماخ برخوردار است اما با پایایی بردی برابر با 330 تا 370 کیلومتر به دلیل استفاده از مخازن سوخت تطبیقی.

از نظر تجهیزات الکترونیکی F-15 SE از یک سیستم الکترونیک دیجیتال ساخت شرکت BAE Systems همزمان با رادار APG-63(V)3 پیشین ایگل استفاده می کند.

در نمونه زمینی F-15 SE که در 17 مارس به نمایش درامد پوشش جاذب امواج رادار اضافه نشده بود اما بویینگ گفته است که در آینده بر روی مدل پروازی افزوده خواهد شد و از این نظر به همراه تغییرات آیرودینامیکی بعدی همچون نرم کردن خطوط تیز بدنه برای کمک به کاهش بازتاب راداری احتمالا تا حدودی شباهت هایی به جنگنده های نسل پنجم خواهد یافت.

بویینگ امید دارد پس از تکمیل طرح بتواند نظر مساعد نیروی هوایی آمریکا را که اکنون به نظر می رسد به آینده پروژه می نگرد کسب نماید چرا که به تازگی طرح ادامه تولید جنگنده های گرانقیمت F-22 در کنگره آمریکا بدلیل عدم توجیه کافی متوقف شده در نتیجه طرح F-15 SE می تواند راهکاری ارزان تر برای افزایش کارایی ناوگان کنونی ایگل های USAF به حساب آید. گرچه زمانی که بدانیم قیمت تمام شده هر فروند F-15 SE به همراه آموزش و پشتیبانی قطعات از هم اکنون رقمی برابر با 100 میلیون دلار براورد شده چندان هم ارزان براورد نخواهد شد گرچه به روز رسانی به این استاندارد به مراتب هزینه کمتری خواهد شد.

پرواز اولین سایلنت ایگل برای 2010 پیش بینی شده اما تحویل آن به مشتریان دست کم برای 3 سال آینده پیش بینی می شود.


منبع : ماهنامه جنگ افزار / سال پنجم / شماره 59

ترجمه و گرداوری: محمد حسین جهان پناه
زندگی چه زیباست تصویر
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12684 بار
سپاس‌های دریافتی: 11776 بار
تماس:

Re: آشنایی با جنگنده برتری هوایی دوربرد اف-15

پست توسط kayvan6079 »

عملکرد ایگل در برابر فاکسبت:


kayvan6079 نوشته شده:...
ضمنا جنگنده های "ایگل"، یا به قول اسراییل Baz (همان "باز" خودمان)، نیروی هوایی/دفاعی اسراییل (IAF/IDF) در برابر "میگ-25" کلا 5/2 پیروزی هوایی کسب نموده اند:

الف) 13 فوریه 1981 (و نه 31 فوریه!) ، سرنگونی یکفروند MiG-25PD توسط F-15A بشماره 672 (سریال 1511-76 و نام Tornado، کلا یک شکار هوایی) به خلبانی "بنی زینکر" (Benny Zinker)، با شلیک دو تیر موشک AIM-7F از بردهای 25 و 21 مایلی.

ب) 29 جولای 1981، سرنگونی یکفروند MiG-25PD توسط F-15A بشماره 673 (سریال 1512-76 و نام The Sting، کلا یک شکار هوایی) به خلبانی "شائول سیمون" (Shaul Simon)، با شلیک یک تیر موشک AIM-7F از برد "دامد" (داخل میدان دید).

ج) 31 آگوست 1982، سرنگونی یکفروند MiG-25RB، بصورت مشترک توسط سامانه هاوک و F-15C بشماره 821 (سریال 0126-80 و نام Lammergeyer، کلا یک شکار هوایی) با شلیک موشک AIM-7F.
...



لینک
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”