آشنائي با آنتونوف-70

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

آشنائي با آنتونوف-70

پست توسط Shahryar »

 آشنائي با آنتونوف-70 
 تصویر 

آنتونوف -70 نسل جديدي از هواپيماهاي برد متوسط پهن پيكر ترابري و اولين هواپيماي پهن پيكر مجهز به موتورهاي پراپ-فن ميباشد . دفتر طراحي آنتونوف جهت جايگزين كردن هواپيماي ترابري قديمي آنتونوف-12 ،‌اقدام به طراحي و ساخت نسل جديد هواپيماهاي ترابري به نام آنتونوف-70 در اوايل دهه 1990 نمود. اولين پرواز آنتونوف-70 در 16 دسامبر 1994 در كيف صورت گرفت. روسيه و اوكرائين سرمايه گذاري 50-50 را روي اين پروژه انجام دادند و روسيه علاقمندي خود را به خريد 160 فروند براي ارتش خود نشان داد. اولين پيش نمونه آزمايشي در دهم فوريه 1995 در طي يك تصادم با آنتونوف-72 به طور كامل منهدم و تمام 7 خدمه آن كشته شدند. دومين نمونه در سال 2001 در طي يك فرود اضطراري در هواي سرد روسيه متحمل خسارت شد اما مورد مرمت و بازسازي قرار گرفت.

در سال 2005 مقامات ارشد نيروي هوائي روسيه ادعا داشتند كه همكاري و توسعه دو جانبه آنتوموف-70 ادامه پيدا خواهد كرد اگرچه منابع داخلي از زمين گير شدن آن به جهت به روز رساني IL-76MF، و طرحهاي جديد روسيه: TU-330، Il-214 خبر ميدادند. در نوامبر 2005 وزارت دفاع اوكرائين از طرحي براي خريد 5 فروند AN-70 براي نيروي هوائي اوكرائين خبر داد. در آوريل 2006 روسيه خودش را از ادامه پروژه كنار كشيد. مقامات ارشد نيروي هوائي روسيه اعلام داشتند كه انتونوف-70 در حال تبديل شدن به يك هواپيماي گران است در حاليكه روسها از Ilyushin Il-76MF استفاده ميكردند كه نصف آنتونوف -70 قيمت داشت.
 تصویر 
  داخل كاكپيت مدرن  

AN-70 درحال سپري كردن آخرين تستهاي پروازي و دريافت گواهينامه هاي مربوطه است اگرچه نه روسيه و نه هيچ مشتري بالقوه غربي خواهان آن نبود. در ساخت آنتونوف-70 از تكنولوژيهاي به روز در صنعت هواپيماسازي استفاده گسترده اي شده. مجهز بودن به 6 صفحه نمايشگر ، سيستم پرواز با سيم مجهز و كامل، نمايشگر هد-آپ جهت فرود در باندهاي كوتاه،‌ استفاده گسترده از مواد كامپوزيت به خصوص در سكانهاي افقي و عمودي. براي افزايش بازدهي و راندمان،‌ آنتونوف-70 به سيستمهاي كمك ناوبري و كنترل پرواز كامپوتري مجهز شده، كه در نتيجه به كارگيري سيستمهاي پيشرفته ، مهندس پرواز و مسئول مخابرات از كابين حذف گرديدند. اين هواپيما قادر به نشست و برخاست از باندهاي كوتاه ميباشد.

موتورهاي پراپ-فن به كارگرفته شده در اين هواپيما مدل تغيير يافته اي از موتورهاي توربوفن هستند كه مجهز به دو پروانه كه در خلاف جهت يكديگر حركت ميكنند ميباشند. (با تغييري در زاويه تيغه پروانه ها).
 تصویر 

پراپ-فن ها اصطلاحا به ultra-high by-pass يا موتورهاي (UHB) شناخته ميشوند كه داراي كارائي همزمان موتورهاي توربوفن به علاوه مصرف سوخت موتورهاي توربوپراپ هستند. پراپ-فن ها تا 35درصد موتورهاي توربو فن قادر به كاهش مصرف سوخت هستند.
 [External Link Removed for Guests] 
  داخلي  

مشخصات عمومي:

خدمه: 3 تا 5 نفر
ظرفيت: 300 سرباز يا 206 مجروح
طول: 40.7 متر
فاصله دو نوك بال: 44.06 متر
ارتفاع: 16.38
وزن خالي: 66.230 كيلوگرم
وزن بارگيري شده: 108.860 كيلوگرم
حداكثر وزن برخاست: 145.000 كيلوگرم
موتور: 4 دستگاه موتور Progress D-27 propfans هر كدام به قدرت kw 10.350

قابليتها:

حداكثر سرعت: 780 كيلومتر بر ساعت
برد: 6.600 كيلومتر با 20 تن بار
نرخ صعود: 24.9 متر بر ثانيه
 [External Link Removed for Guests] 
  كه آنتونوف-70 قرار است جايگزين آن  
 [External Link Removed for Guests] 
  زيبا از اين هواپيماي  

منايع:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
آخرین ويرايش توسط 1 on Shahryar, ويرايش شده در 0.
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 557
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 آذر 1385, 1:22 am
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 67 بار
تماس:

پست توسط torabi89 »

يک مشکل اين پرنده قابل و قادر صداي بسيار زياد اون هست که ظاهرا از حد استاندارد بين المللي بيشتر هستش اما در مجموع و درکل با در نظر گرفتن تمامي جوانب بر تمامي رقباي غربي خود برتري داره :D
اگر علم در ثريا باشد مردماني از سرزمين پارس به آن خواهند رسيد. پيامبر اکرم (ص)
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 122
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 شهریور 1385, 4:32 pm
محل اقامت: LA/Teh
سپاس‌های ارسالی: 59 بار
سپاس‌های دریافتی: 123 بار
تماس:

پست توسط salar_jetline »

آخرین وضعیت عملیاتی آنتونف An 70

پیش نمونه ی این هواپیما در سال 94 پرواز کرد و دومین پیش نمونه هم در سال 97 نخستین پرواز خود را انجام داد.
تاکنون 3 فروند از آن تولید شده است و پیش بینی می شود در بین سال های 2008 تا 2015 تعداد چهار فروند از آن
تولید شود.
به نظر نمی رسد این هواپیما بتواند به این زودی ها به طور گسترده وارد نیروی هوایی روسیه شود و جایگزین آنتونف
های 12 گردد.
این هواپیما دارای دو گونه ی غیر نظامی و غربی شده (مجهز به تجهیزات غربی) است و در غرب آن را رقیبی جدی
برای C 17 کلاب مستر میدانند.
It's time to BUZZ the World
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

پست توسط Shahryar »

يكي از جديترين رقباي آنتونوف-70،‌ Airbus A400M هست، اين هواپيما مراحل آخر اسمبل شدن رو طي ميكنه.
[External Link Removed for Guests]

تصویر
فوريه-2007

تا حالا حدود 195 فروند A-400 از طرف ناتو سفارش داده شده و به احتمال زياد تا سال 2009 وارد سرويس خواهد شد. البته قابليتهاي AN-70 به دليل به كارگيري موتورهاي مدرن پراپ-فن بسيار چشمگير هست.
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 122
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 شهریور 1385, 4:32 pm
محل اقامت: LA/Teh
سپاس‌های ارسالی: 59 بار
سپاس‌های دریافتی: 123 بار
تماس:

پست توسط salar_jetline »

Shahryar نوشته شده:
البته قابليتهاي AN-70 به دليل به كارگيري موتورهاي مدرن پراپ-فن بسيار چشمگير هست.


ایرباس A400 با دارا بودن کابین بسیار مجهز ( شامل 2 نمایشگر سربالا HUD و هشت نمایشگر تمام رنگی و ...) از این لحاظ کاملا بر آنتونف70 برتری دارد.
سیستم اویونیک و هدایت آن هم (شامل سیستم پرواز با سیم) کمی پیشرفته تر است و به نظر من از لحاظ ویژگی های ظاهری و طراحی ( با دارا بودن
ظرفیت بار بیشتر و..) نیز بر رقیب آن پیشی می گیرد.
اما در ضمینه ی موتور با شما هم عقیده ام.موتور آنتونف با به کارگیری فناوری نوین بر موتور TP400-D6 ایرباس با قدرت 10000 اسب بخار برتری دارد.
خصوصیت های دیگر نظیر برد پروازی و وزن و ابعاد این دو هواپیما تقریبا شبیه یکدیگر هستند.
اما در کل ایرباس A400 را هواپیمایی پیشرفته تر می دانم.
برای اطلاعات بیشتر راجع به ارباس 400
http://www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=30702
It's time to BUZZ the World
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

پست توسط Shahryar »

سالار:
..اما در ضمینه ی موتور با شما هم عقیده ام.موتور آنتونف با به کارگیری فناوری نوین بر موتور TP400-D6 ایرباس با قدرت 10000 اسب بخار برتری دارد.



حتما هواپيمائي كه در سال 2009 به خدمت در مياد آويونيك بهتري بايد داشته باشه تا هواپيمائي كه اولين پروازش سال 1994 بوده .
اما انتونوف-70 47 تن بار رو ميتونه حمل كنه كه ايرباس در اين زمينه 10 تن كم داره . آنتونوف-70 400 متر كعب حجم محفظه بارش هست. همانطور كه گفتي قدرت موتورهاي انتونوف بيشتره..
Service ceiling آنتونوف بيشتره. مصرف سوخت انتونوف به مراتب كمتر.. برتريهاي موتور هاي پراپ-فن حال روي هر وسيله پرنده اي قرار بگيره قابليتهاي اون را به نحو چشمگيري افزايش ميده. AN-70 قادره تا 300 سربازو جابجا كنه كه در ابن زمينه هم بسيار برتره.
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

پست توسط Shahryar »

 تصاویر جدید دیگری از AN-70 
 تصویر 
 تصویر 
 تصویر 
   
 تصویر 
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 خرداد 1386, 7:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

پست توسط Shahbaz »

با توجه به فرسوده بودن هواپيماهاي ترابري C-130 و قابليتهاي اين هواپيما
و همچنين سابقه کار با شرکت انتونف و مونتاژ و ساخت هواپيماي ايران 140 به نظر مي رسد
جايگزين مناسبي براي هواپيماهاي هرکولس باشد مضافا اينکه احتمال توليد تحت امتياز ان وجود دارد
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times]     [FONT=Times New Roman,serif]   [FONT=Times New Roman,serif]    امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .  
           
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

Re: آشنائي با آنتونوف-70

پست توسط Shahryar »

 : چه با روسیه و چه بدون روسیه برنامه An-70 را تکمیل خواهیم  
 تصویر 

بنا به اظهار یکی از مدیران ارشد شرکت Motor Sich, اوکرائین مصصم است تا برنامه ساخت هواپیمای جدید Antonov An-70 را حتی بدون مشارکت روسیه به اتمام برساند. Motor Sich مسئول ساخت موتور برای An-70 با کمک شرکت بسیار معروف روسی Salyut, است. روسیه در سال 2006 اعلام داشت که از مشارکت در این پروژه صرف نظر کرده است. اخیرا گزارشاتی مبنی بر ساخت ماکت با مقیاس حقیقی An-70 در روسیه جهت ادامه همکاری منتشر شد.

مقامات ارشد Motor Sich, اضافه میکنند که بودجه برای ساخت 2 فروند را در اختیار دارند و حتی اگر روسیه همکاری نکند 2 فروند دیگر را هم میتوانند بسازند. اوکرائین امیدوار است که در ابتدا یک اسکادران و در ادامه یک هنگ هوائی از این سری از هواپیما داشته باشد.

21 January,
kyivpost
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 خرداد 1386, 7:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

Re: آشنائي با آنتونوف-70

پست توسط Shahbaz »

 [External Link Removed for Guests]  

 روسیه و اوکراین قرارداد پایان آزمایش "آن-70" را امضا کردند  

  های دفاع روسیه و اوکراین قرارداد پایان آزمایش مشترک هواپیمای روسی-اوکراینی "آن-70" را امضا کردند. 
"الکساندر زلین" فرمانده کل نیروی هوایی روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران اطلاع داد: این قرارداد امضا شد، فکر می کنم که به زودی ما به طور جدی به این مسئله خواهیم پرداخت.

"آن-70" هواپیمای باری میانبرد (عملیاتی-تاکتیکی، ترابری نظامی) است که باید جایگزین "آن-12" های قدیمی شود. اولین پرواز "آن-70" روز 16 دسامبر سال 1994 در کییف انجام شد.

هواپیمای "آن-70" برای حمل بارهایی به وزن تا 74 تن ، انتقل چترباز و تجهیزات در نظر گرفته شده است.


ریا نووستی
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times]     [FONT=Times New Roman,serif]   [FONT=Times New Roman,serif]    امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .  
           
Fast Poster
Fast Poster
نمایه کاربر
پست: 221
تاریخ عضویت: چهارشنبه 28 آذر 1386, 10:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 297 بار

Re: آشنائي با آنتونوف-70

پست توسط don_Hirbod »

با سلام
از نظر معموريت بايد مثل c-130 باشه اگر واقعا جواب بده و خطش راه بيفته ايران هم به تعداد قابل توجهي نياز داره ( لطفا برچسب طرفدار صنايع شرقي را نزنين ولي از بسياري موارد كه جاي بحث داره هواپيماهاي روسي واكرايني مخصوصا شركت آنتونوف در زمينه هواپيماهاي باري بسيار كارامدن )
چو ايران نباشد تن من مباد
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

Re: آشنائي با آنتونوف-70

پست توسط Shahryar »

 [FONT=Tahoma,sans-serif]کیوا:  [FONT=Tahoma,sans-serif]AN-70  [FONT=Tahoma,sans-serif]

از حرف به  
 
   
 تصویر 



سال 2009 برای دفتر طراحی آنتونوف سال به اندازه کافی موفقیت آمیز بود. از خبرهای مهم میتوان در خصوص تولید سریال و بهره برداری تجاری هواپیمای منطقه ای جدید AN-148 نام برد. بالاخره در خصوص پیشرفت و اجرای پروژه هواپیمای ترابری – نظامی AN-70 نیز نظر مثبت داده شد. در این خصوص دمیتری کیوا مدیر کل کنسرن آنتونوف در مصاحبه اختصاصی با مجله «آویاسایوز» توضیحاتی داه است.


سوال: آقای کیوا 15 سال از اولین پرواز هواپیمای ترابری – نظامی AN-70 میگذرد، به نظر من این پروژه میتوانست برای روابط هواپیما سازی مشترک اوکراین روسیه نقطه عطفی باشد ولی متاسفانه عمدتا به دلیل تغییرات اوضاع سیاسی و اجتماعی بین دو کشور بصورت دراماتیک در حال سیر است.
با توجه به اینکه چندی پیش در مورد ادامه همکاری پروژه AN-70 تصمیم گیری شد، در حال حاضر وضعیت چیست؟
کیوا: مورخه 18 آگوست 2009 در طی نمایشگاه بین المللی هوایی «ماکس» پروتکل تغییر تفاهمنامه بین دولت اوکراین و روسیه امضاء شد. این پروتکل که به امضای مقامات وزارت دفاع روسیه و اوکراین رسید در خصوص تولید سریال و بکارگیری هواپیمای تاکتیکی – عملیاتی نظامی ترابری AN-70 با موتور D-27 و همچنین هواپیمای AN-70T بوده است. این پروتکل در واقع پیوست به قرارداد 24 ماه ژوئن 1993 میباشد.
در این پروتکل در خصوص عملکرد مشترک دو کشور اوکراین برای مدرنیزه کردن و تولید دو فروند هواپیمای AN-70 در روسیه برای وزارت دفاع اوکراین نیز آماده است.
در روسیه و اوکراین یک گروه کاری متشکل از متخصصان برای اجرای پروتکل در حال سازماندهی میباشد و اولین جلسه در ژانویه 2010 برگزار خواهد شد. در حال حاضر تست های پروازی در خصوص امنیت پرواز در وضعیت بحرانی در حال اجرا میباشد. این تست ها در حدود 70 در صد انجام شده است. بعد از این تستها هواپیما باید در خصوص دستگاههای رادیویی بروز شود. هواپیما در شرایط جوی مانند محیط گرم و سرد و همچنین در مکانهای کوهستانی تست های لازم را انجام دهد.
اوکراین برای انجام این عملیات در سال جاری مبلغ 30 میلیون گریونا و روسیه مبلغ 150 میلیون روبل را اختصاص داده است.


سوال: نظر شما در خصوص اینکه چرا این پروژه دو باره مورد توجه قرار گرفت و روسیه چرا دو باره به اجرای این طرح باز گشت، آیا مسائل اقتصادی در این مسئله دخیل هستند؟
کیوا: این پروژه از جهات زیادی بصرفه میباشد. هواپیمای AN-70 از نظر نقطه نظر فنی توانسته برتری خود را نشان دهد. این هواپیما از تکنولوژی بسیار پیشرفته برخوردار است. 25 در صد این هواپیما از مواد کومپوزیت ساخته شده است. برای ارتقاء کارکرد هواپیما از سیستم دیجیتالی و کابین هواپیما کاملا از دستگاهها و نشانگرهای رنگی استفاده شده است.
یکی دیگر از ویژگی های این هواپیما موتور D-27 که در زاپاروژه طراحی و ساخته شده است میباشد. این هواپیما با داشتن این موتور ها دارای خصوصیات پرواز و فرود منحصر بفرد بوده و میتواند سرعت بسیار مناسبی به هواپیما دهد و همچنین 15-20 در صد نسبت به هواپیماهای مشابه با موتور جت در مصرف سوخت صرفه جویی کند.
همه این ویژگی ها به هواپیما اجازه میدهد که بار و وسایل مورد نیاز را به منطقه عملیاتی نظامی حمل کرده و در سطوح ناهموار فرود آید. این ویژگی بسیار مهم است چون در زمان جنگ فرودگاهها مورد تهاجم قرار میگیرند.

AN-70 قادر است بار با وزن 20 تن را تا مسافت 3000 کیلومتر حمل کند و در فرودگاه ناهموار به اندازه 600-800 متر فرود آمده و پرواز کند و این ویژگی را هیچکدام از هواپیماهای موجود ندارند.
هواپیمای AN-70 با توجه به پنهان ماندن و سرعت عمل میتواند در عملیات های نظامی قادر است امنیت خود هواپیما و چتر بازان را به میزان 10 برابر افزایش دهد.
از نقطه نظر اقتصادی اجرای پروژه AN-70 برای روسیه بسیار بصرفه است. اگر طرح تولید سریال AN-70 آغاز شود بیش از 140 شرکت روسیه در آن سهیم خواهند بود. اگر این طرح بطور گسترده آغاز شود تعداد 56 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

بعد از اینکه تولید مشترک اوکراین – روسیه شروع شود تا سال 2021 میزان 3.5 میلیون دلار به بودجه روسیه از طریق پرداخت مالیات هواپیما سازی واریز خواهد شد. این مسئله را همه مقامات هواپیماسازی روسیه میدانند. روسیه تاکنون مبالغ زیادی برای این پروژه هزینه کرده و اگر نخواهد طرح را ادامه دهد باید برای طراحی و کار های آزمایشی جریمه پرداخت کند.
البته سیاستگذاری در این خصوص را نباید از یاد برد، در حال حاضر در جهان نیاز زیادی به هواپیمای ترابری - نظامی جدید میباشد. هواپیمای AN-70 را میتوان تنها هواپیمای مدرن موجود نام برد.
این مسئله بسیار مهم است و به همین خاطر در زمان اجلاس کمیته های همکاری های بین دولتی روسیه – اوکراین که در مورخه 19 نوامبر سال جاری در یالتا برگزار شد نخست وزیرهای دو کشور در این خصوص گفتگو کردند. نتیجه این مذاکرات در پروتکل به امضای طرفین رسیده است.


سوال: هواپیمای A400M یکی از مهمترین رقبای AN-70 میباشد ولی تاکنون با مشکلات زیادی برخورد کرده است، نظر شما در این خصوص چیست؟
کیوا: ما هواپیمای AN-70 را با کمک از تجربه های موفق در تولید هواپیمای ترابری – نظامی که تاکنون موفقیت جهانی پیدا کرده اند طراحی و تولید کردیم. هواپیماهایی مانند AN-12,AN-22,AN-124,AN-225 را به جهان ارائه دادیم. ما با تجربیات خود توانستیم نام «آنتونوف» را به یک لیدر در زمینه هواپیمای ترابری – نظامی تبدیل کنیم. ما توانستیم هواپیمای AN-70 را با کیفیت پروازی – فنی بسیار خوب تولید کنیم. همه این گفته ها توسط تستهای پروازی که تا حالا انجام شده است مورد تایید قرار گرفت. برای طراحی و ساخت این هواپیما تاکنون مبلغ یک میلیارد دلار هزینه شده است.
برای پروژه هواپیمای A400M تاکنون 10 میلیارد یورو هزینه شده و آنطوری که مشخص است هنوز تمام مسائل و مشکلات آن حل نشده است. کارخانه های عظیم هواپیما سازی اروپا در زمینه طراحی و ساخت هواپیماهای مسافربری بزرگ تجربه دارند ولی عملا در خصوص کار روی طرح هواپیماهای ترابری – نظامی از تجربه کافی برخوردار نیستند. برای تولید این نوع هواپیماها نکات کوچک ولی با اهمیت وجود دارد.


سوال: آیا برای هواپیمای AN-70 میتوان چشم اندازی در بازار بین المللی در نظر گرفت؟
کیوا: در حال حاضر کشورهای زیادی به این هواپیما علاقه نشان دادند. در حال حاضر نیاز به اینگونه هواپیماها در بازار نیروی هوایی کشورها بسیار حاد است. 18 کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا با اتخاذ استراتژی و تحت برنامه SALIS از هواپیمای روسلان برای جابجایی بارهای نظامی بهره برداری میکند. از این هواپیماها برای عملیاتهای نظامی بهره برداری میشود.
اروپا با در نظر گرفتن تجربه ای که از بهره برداری از روسلان دارد در خصوص AN-70 نیز در حال مطالعه میباشد. زمانی ما میتوانیم در مورد فروش این هواپیما به کشورهای دیگر فکر کنیم که بهره برداری از این هواپیما را آغاز کنیم. ما با توجه به برنامه های تنظیمی میتوانیم در سال 2012 این کار را انجام دهیم.


سوال: پروژه ورژن غیر نظامی ترابری AN-70 چگونه در حال تکمیل است؟
کیوا: از همان آغاز که هواپیمای نظامی –ترابری AN-70 در حال پیشرفت بود ما ورژن غیر نظامی آنرا نیز در حال بررسی داشتیم. برای این منظور باید تغییراتی در سیستم های مختلف هواپیما مانند ناویگاتور داده شود، بغیر از این باید سرتیفیکیت هواپیمای غیر نظامی طبق قوانین AP-25 نیز دریافت شود.
دریافت سرتیفیکیت غیرنظامی برای نظامی ها نیز بصرفه خواهد بود چون میتوانند از این هواپیما در زمانهای مورد نیاز برای جابجایی بارهای تجاری نیز بهره برداری کنند. در ضمن نظامی بودن هواپیما چند ویژگی و برتری خاص به آن میدهد . از طرف دیگر نظامی بودن هواپیما را قادر میسازد که از نظر فرودگاهی نیز محدودیت نداشته باشد و در فرودگاههای با سطح نامناسب و امکانات کم نیز کار کند.
هواپیمای غیر نظامی باید سه خدمه داشته باشد، و بخشی از تجهیزات پردازنده نیز کاهش میابد. تغییراتی در خروج اضطراری داده میشود و همچنین برای استراحت خدمه نیز مکانی در نظر گرفته میشود.
در ماه آگوست سال جاری با مدیر کل شرکت «ولگا – دنیپر» قرارداد در خصوص هواپیمای AN-70T امضاء کردیم. اولین هواپیمای تولید سریال AN-70T در اختیار این شرکت قرار گرفته و بهره برداری بطور مشترک انجام خواهد شد.
در پایان با توجه به اینکه به سال نو نزدیک میشویم خواستم به همکاران روسی خود تبریک گفته و برای همه آرزوی سلامتی و موفقیت کنم.

[FONT=Tahoma,sans-serif]  اوکراین 01/10/1388  
[FONT=Tahoma,sans-serif] منبع: هسا  
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”