مصاحبه با امير حسين خليل پور رانن

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain I
Captain I
پست: 807
تاریخ عضویت: شنبه 6 اسفند 1384, 1:23 pm
سپاس‌های دریافتی: 66 بار
تماس:

مصاحبه با امير حسين خليل پور رانن

پست توسط Fareed3230 »

آقاي خليل پور علاقه شما به ورزش اتومبيلراني و عشق به اين ورزش چگونه آغاز شد ؟

ـ از 12 ـ 13 سالگي آغاز شد. بار اول سيزده ساله بودم که در پارکينگ منزلمان در شمال ماشين را عقب و جلو کردم.

ـ با اجازه يا بي اجازه ؟

ـ نه با اجازه ... بدون اجازه فقط دوبار ماشين را برداشتم که يکبار با گلف مدل 92 تصادف کردم و اتفاقاً بار دوم هم تصادف کردم اين بار با يک گالانت .


ـ افسر هم آمد ؟


ـ نه، اصلاً نبود که بيايد.


ـ خسارت هم داديد ؟

ـ خير، در رفتم، از ترس فرار کردم.


ـ بعد از اينکه گواهينامه گرفتيد ...

ـ بلافاصله براي تحصيل به خارج از کشور رفتم و همان جا نيز به رانندگي ادامه دادم. آنجا مرتباً مجلات ماشين مي خريدم و مي خواندم. به تمام کارگاههاي تيونينگ سر مي زدم و ... علاقه بود به هر حال ... تا 22 سالگي هيچ مسابقه اي شرکت نکردم. در 22 سالگي کلاسي در کانادا بود، به نام ITM که با 1000 دلار تخفيف در کلاس يک هفته اي آنها شرکت کردم. يک تويوتا کرولا با 165 اسب قدرت گرفتم و دو روز در پيست آموزش تئوري و 3 روز آموزش عملي و يک روز مسابقه آمادگي و مقدماتي و يک روز هم مسابقه نهايي دادم که چهارم شدم .


ـ و عموم شرکت کنندگان کانادايي بودند ؟

ـ بله، البته يکي دو چيني هم که مقيم کانادا بودند در کلاس حاضر شدند .


ـ اولين خودرويي که متعلق به خودتان بود از چه نوعي بود ؟

ـ خانواده ام قبل از اينکه گواهينامه بگيريم يک فولکس واگن گلف مدل 1992 برايم خريدند. چون خيلي دوست داشتم که ماشين بخرم برايم خريدند ولي از من قول گرفتند که تا وقتي گواهينامه نگرفته ام از آن استفاده نکنم. منتهي من به قولم عمل نکردم.


ـ اولين ماشين مسابقه ات چه بود ؟

ـ در پيست با يک پژو 206 و براي اولين بار در مسابقه حاضر شدم.


ـ تا الان تجربي کار کرده ايد يا حرفه اي ... ؟

ـ من خيلي دنبال آزمون و خطا نيستم. بيشتر سعي مي کنم هر کاري را علمي انجام دهم و چيزي را از خودم در نياورم ... البته حتي المقدور. من البته اصلاً کلاس رالي نرفته ام، کلاس ريس شرکت کرده ام. چهار، پنج بار صحبتي با قهرمانان رالي در دنيا داشتم و فقط از آنها چيزهايي آموخته ام. آقاي رنه ميج بوده که 5/1 ساعت با هم صحبت کرديم. مک لين کانادايي و چند نفر ديگر که تجارب آنها را آموخته ام. نوع فرمان گيري، ترمز و ... الان سعي مي کنم حرفهايي که از آنها آموخته ام را اجرا کنم.


ـ وضعيت اتومبيلراني ايران در کل چگونه است ؟

ـ بايد بپذيريم که رفته رفته در حال شکل گيري است اما از دنيا خيلي عقب هستيم. بزرگترين عامل اين مسئله هم باز نبودن درها براي رفت و آمد است. نه ورزشکار خارجي به اتومبيلراني ما مي آيد و نه ما براي مسابقه عازم کشورهاي ديگر مي شويم. کشورهاي همجوار ما مثل دبي، ترکيه و ... بسيار پيشرفت کرده اند که اين به دليل حضور در تورنمنت هاي فراواني است که در کشور آنها برگزار مي شود. من گمان مي کنم هر علمي را بايد از کاردانش پرسيد و از او آموخت، علم اتومبيلراني در نزد اروپايي هاست... فنلاندي ها، هلندي ها، انگليسي ها ... آن جا مدارس خوبي موجود است. بايد مکاتبه کرد و چند نفري را آورد و از آنها آموخت.


ـ الان ريس نمي راني ؟ چرا ... ؟

ـ الان حضور من در رالي به جهت داشتن اسپانسر است. من عضو تيم سايپا هستم. اگر اسپانسر نداشتم حتي رالي هم نمي راندم. فکر مي کنم اين کار با خرج شخصي مرهمي موقت است بر درد اتومبيلراني ما ... بايد حرفه اي نگاه کرد. هزينه هاي اين ورزش خيلي بالاست و شما يک نقطه اي بالاخره به اين نتيجه مي رسيد که عقلاني نيست . در يک سال 40 ميليون خرج کنيد که چه بشود؟؟


ـ کارتينگ را از کجا شروع کرديد ؟

ـ من با آقاي موسوي در سال 80 کارتينگ را آغاز کردم و با هم جلو رفتيم. من آن زمان هيچ ايده اي براي کارتينگ نداشتم. ايشان هم نداشت. اما اين هدف مشترک براي ما جالب بود. من شش هفت سفر خارجي رفتم و پيست ها و مسابقات مهم جهاني را ديدم. اما تا به حال مسابقه نداده ام. از زماني که خاطرم مي آيد من هميشه برگزار کننده مسابقات کارتينگ بوده ام. اعتقاد دارم برگزار کننده نبايستي خودش مسابقه بدهد . ضمن اينکه به اعتقادم کمي از سن من گذشته است.


ـ رالي را از کي شروع کرديد ؟

ـ از تيرماه سال 1383 . با يک پرايد و براي تيم سايپا ... بدون اينکه قبلاً شرکت کرده باشم. اولين باري که پشت فرمان نشستم فقط ده مقاله راجع به رالي خوانده بودم . همين ...


ـ رالي را بيشتر از بقيه دوست داريد ؟

ـ نه، واقعيت اين است که من هميشه مسابقه در پيست را ترجيح مي دادم اما رالي به خاطر زمان طولاني ترش ، برايم جداب شده است. به هر حال الان رالي بيشتر به ذائقه من مي آيد .


ـ اولين مقامي که آورديد چه بود ؟

ـ همين امسال ... يک سومي و يک دومي ... کاخ حورشيد سوم شديم و کوير دوم.


ـ بهترين مسابقه رالي که شرکت کرديد کدام بود ؟

ـ همه خوب هستند. هر کدام يک شکل جذابيت دارند اما مسابقه برف و يخ سال گذشته را بيشتر دوست داشتم. خودروي من ضعيف ترين ماشين بود. در دو تست ماشين خراب شد . اما دو بار تست تايم يک زديم و يک بار تست تايم دو .


ـ چند سال داري ؟

ـ 28 سال

تصویر
به زودي در اين مكان امضا اضافه خواهد شد .
Captain I
Captain I
پست: 807
تاریخ عضویت: شنبه 6 اسفند 1384, 1:23 pm
سپاس‌های دریافتی: 66 بار
تماس:

پست توسط Fareed3230 »

قسمت دوم :

ازدواج نکرده ايد؟

ـ خير متاسفانه


ـ خانواده از کار شما راضي هستند ؟

ـ اصلاً ... من در مسابقه قبل چپ کردم و آنها اصلاً راضي نيستند . تازه ما نگفتيم که چپ کرديم. طبق معمول آقاي قرايي آن روز رفتند محل کار من به دختر عموي من گفتند و بعد هم عمو و خلاصه کل خانواده من فهميدند.


ـ وضعيت فدراسيون گذشته و فدراسيون فعلي ... قياسي بين آنها مي تواني داشته باشي ؟

ـ من شخصاً آقاي حسين خداپرست را خيلي دوست دارم و براي ايشان خيلي احترام قائلم. انسان محترمي هستند من از ايشان هيچ بي محبتي نديدم. من در زمان ايشان وارد فدراسيون شده و دبير هيئت کارتينگ شدم و تنها شخصي که از فدراسيون قبلي در فدراسيون جديد حضور داشت من بودم.

به هر حال الان سايپا پشت فدراسيون است. اسپانسري خوبي داريم ... شايد اگر آقاي خداپرست هم چنين امکاناتي را داشتند وضعيت مناسب تري را رقم مي زدند.

آقاي شهرياري هم به نظرم با جان و دل کار مي کنند. واقعاً ايشان زحمت مي کشند. من گاهي از تعداد دفعات زنگ خوردن تلفن همراه ايشان خسته مي شوم. حجم کاري بسيار بالايي دارند. انسان درستي هستند. من هيچ مورد بدي از ايشان نديدم. تعهدات مالي فدراسيون خوب انجام مي شود ... اتومبيلراني درکشور ما ضعيف است. کلاً از هفت سال قبل خيلي قوي تر شده ايم اما باز هم ضعف داريم.


ـ چند واژه مي گويم ... شما نظرتان را راجع به آن واژه ها بفرمائيد ... ؟

ـ مهندس قلعه باني ... ؟

ـ من 3 بار ايشان را زيارت کردم . آدم فهميده اي است . به حرفها گوش مي کنند . با روي گشاده استقبال مي کنند و خيلي منطقي هستند.

ـ کارتينگ ... ؟

ـ آرن الکساندريان


ـ آرن الکساندريان ... ؟

ـ خيلي خوب است. بسيار قوي اما احساساتي که البته نبايد باشد .


ـ امير حسين خليل پور ...؟

ـ کارمند جزء فدراسيون است و در تيم سايپا هم چپ مي کند ( با خنده )


ـ محمد ظل انوار ... ؟

ـ آقاي carx1


ـ پرايد ... ؟

ـ برخلاف آن چيزي که مي گويند اتومبيل بدي نيست.


ـ فوتبال ... ؟

ـ دوست ندارم . اصلا ً نه نگاه مي کنم نه علاقه دارم.


ـ بهترين راننده رالي در ايران؟

ـ مسعود فراهاني ... من مي پسندم البته نه حتماً بايد دو نفر را نام ببرم آقاي فرامرز پورناصر فوق العاده اند.

ـ و در دنيا؟

ـ ... سباستين لوپ ...


ـ بهترين نقشه خوان ايران ...؟

ـ اميد عزيزي


ـ او که نوي گيتور شماست ... خوانندگان مي گويند چون دوست شماست اين حرف را مي زنيد! ... غير از ايشان ؟

ـ پشت سر من زياد حرف مي زنند اين هم سر بقيه ( مي خندد ) ... خيلي سخت است بتوانم با کسي هماهنگ شوم .
ولي وحيد وحدتي هم خوب است.


ـ بهترين راننده ريس ... ؟

ـ سعيد اعرابيان

ـ بهترين راننده کارتينگ ...؟

ـ ... حتماً آرن الکساندريان


ـ اگر در جاده چالوس، کسي سر به سر شما بگذارد و آزارت بدهد ... چکارش مي کني؟

ـ کاري ندارم ... من در شهر خيلي آرام مي رانم ... گاهي بغل دستي من از دستم عصباني مي شود.
به زودي در اين مكان امضا اضافه خواهد شد .
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”