پرايد نسيم يا طوفان ؟

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain I
Captain I
پست: 807
تاریخ عضویت: شنبه 6 اسفند 1384, 1:23 pm
سپاس‌های دریافتی: 66 بار
تماس:

پرايد نسيم يا طوفان ؟

پست توسط Fareed3230 »

 ((‌نسيم يا طوفان ))  

شب سه شنبه ساعت 2 بامداد در اتوبان نيايش سوار بر خودروي ماكسيماي دنده اي يكي از دوستان طبق قرار قبلي حاضر شديم 10 دقيقه بعد دوستي كه منتظر او بوديم با يك پرايد هاچ بك 82 سفيد از راه رسيد نمره هر دو اتومبيل را پوشانديم و در كنار هم قرار گرفتيم با علامت دست حركت كرديم من تمام توجهم به شتاب گيري صحيح بود با حداكثر چسبندگي لاستيك هاي جلو راه افتادم و دقيقاً‌ 50 دور قبل از revlimiter دنده 1 به 2 را بصورت powershift ( بدون ول كردن پدال گاز ) تعويض كردم به طوري كه عقربه دور شمار فقط 1 بار redline را لمس كرد و لاستيكهاي جلو چند متري بر آسفالت مسير چنگ زدند به سرعت از 100 كيلومتر رد شدم لحظه اي بعد زمان تعويض 2 به 3 فرا رسيد صداي جيغ كوتاهي نشان دهنده تعويض صحيح 2 به 3 و عملكرد صحيح كلاچ بود صفر تا 100 حدود 5/7 ثانيه . در آينه نگاه كردم و به دنبال پرايد رقيب گشتم ولي چيزي نبود به سرعت متوجه او شدم ولي نه در پشت سر بلكه 10 متر جلوتر و تنها چيزي كه جلب توجه مي كرد نوشته بد تركيب (( نسيم )) در پشت درب صندوق عقب بود و اولين چيزي كه از خودم پرسيدم اين بود : نسيم يا طوفان ؟


مهمترين نشانه خودروهاي اسپرت دنيا از اول تاريخ اتومبيل تا بحال شتاب و سرعت آن بوده است خودروهايي مانند پورشه ‌، فراري ‌، لامبورگيني ‌، لتوس و ... در كشور ما به دليل قوانين گمركي داشتن چنين اتومبيل هايي براي اكثر مردم و جوانان غير ممكن است ولي عشق و علاقه به شتاب و سرعت و مخصوصاً‌ جلب توجه چيزي است كه از قشر جوان جدا ناشدني است و چه چيزي بيشتر از گرگي در لباس ميش جلب توجه مي كند .

در تيونينگ قيمت هر اسب بخار تقريباً‌ مشخص است اما براي بدست آوردن شتاب و سرعت فقطHP لازم نيست بلكه نسبت قدرت به وزن خودرو است كه مشخص كننده اين قابليت است ليكن خودروهاي سبك وزن در دنياي تيونينگ طرفداران فراواني دارند بعضي از اين خودروها به علت استفاده از بلوك موتور ثابت در حجم هاي متفاوت توسط كمپاني قابليت تيونينگ بالاتري را دارا هستند و در بين اتومبيلهاي ساخت داخل سبكترين خودرو با اين قابليت پرايد است وزن 820 كيلوگرم و موتور B3 موتوري كه توسط مزدا در انواع 1100 ( B1 ) ‌، 1300 (B3 ) ،‌ 1500 ( B5 ) ،‌ 1600 ( B6 ) ، 1800 ( BP ) و غير ازB1 باقي با 3 نوع سرسيلندر ساخته شده اند DOHC, SOHC16V, SOHC در نتيجه در كشوري مانند ايران كه تكنولوژي در سطح پايين قرار دارد بهترين و ارزانترين راه تيونينگ استفاده از موتور خياباني و استاندارد مزداي ژاپن در پرايد است و خودروي نسيمي كه به يك موتور BP ( 1800 ) ‌، 138 اسبي با 2*2 كاربراتور Weber40 يا 45 مجهز است به راحتي قادر است با يك خودروي ماكسيماي 235 اسبي برابري كند و حتي از آن پيشي بگيرد .


تصویر

موضوع ديگر مربوط به قيمت قطعات بدنه و افت بعد از تصادفات و قابليت صافكاري بدنه خودرو است چيزي كه وقتي صحبت از سرعت و شتاب در ميان است بهتر است در نظر گرفته شود و همگي قبول داريم كه در ترافيك فعلي تهران و با تمدن بسيار بالاي همشهريان گرامي تصادف چه كوچك چه بزرگ اجتناب ناپذير است و اينجاست كه پرايد با قيمت بسيار ناچيز لوازم يدكي ، گوي سبقت را از رقبايي همچون پژو 206 ( تيپ 5 ) ميربايد هر چند 206 ( تيپ 5 ) با 110 اسب بخار قدرت ‌، 1025 كيلوگرم وزن و قيمت بسيار بالاي لوازم بدنه و تقويت موتوري و شتاب 6/9 ثانيه حتي در مقابل يك پرايد مجهز به موتور ( B5 ) DOHC نيز نمي تواند مقاومت كند 110 اسب بخار و 820 كيلوگرم وزن .

چند ماه پيش وقتي در پيست اتومبيلراني آزادي خودروي مرسدس بنزSL55 شركت AMG كه يكي از سريعترين خودروهاي توليد انبوه فعلي در جهان محسوب مي شود (‌قدرت 478 اسب بخار و 5/4 ثانيه شتاب صفر تا 100 ) در كنار دو خودروي پرايد ( آقاي رضا پازند و اشكان مسگرها ) ( 155 اسب بخار ،‌ شتاب 5/5 ثانيه

و 128 اسب بخار ‌، شتاب 6 ثانيه و هردو 630 كيلوگرم وزن ) كه هر دو مجهز به موتور ( B6 ) DOHC بودند

قرار گرفت هيچ كس باور نمي كرد كه پرايدها در دور اول به ترتيب 50 و15 متر از آن پيشي گيرند .

اگر شما رقيبي سريع تر از SL55 داريد نگران نباشيد موتورهاي ديگري نيز براي پرايد هست مانند B6T ‌، 185 اسب بخار و BPT ‌، 235 اسب بخار و اگر علاقه به مسابقا ت اتومبيل راني داريد يك موتور B6 مسابقه اي براحتي مي تواند 160 اسب بخار ، BP 200 اسب بخار ،‌ B6T 265 اسب بخار و BPT 340 اسب بخار قدرت در اختيار شما قرار دهد .

در كانادا شاهد بودم كه يك فورد فستيوا ( پرايد دو درب ) با موتور B6T براحتي در 400 متر يك Dodgeviper GTS 450 اسبي را جا گذاشت و باعث حيرت همگان شد آيا به نظر شما نام نسيم برازنده چنين عملكردي هست ؟ آيا بهتر نيست نام اين خودروي كوچك ‌، سبك ‌، چابك و ارزان را (( طوفان )) بناميم ؟

طوفاني كه مي تواند يكه تاز خيابانهاي شلوغ و پر رفت و آمد تهران و ايران باشد و اكثر جوانان ايراني را به آرزوي ديرينشان برساند .

به اميد موفقيت و فابريك ماندن رنگ خودروي شما (( خوب برانيد ))

تصویر
به زودي در اين مكان امضا اضافه خواهد شد .
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 40
تاریخ عضویت: چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385, 12:02 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار
تماس:

پست توسط MoDaei »

میشه در مورد این موتورهایی که گفتی بیشتر توضیح بدی؟و اینکه خرج نصبشون چقدره؟
Captain I
Captain I
پست: 807
تاریخ عضویت: شنبه 6 اسفند 1384, 1:23 pm
سپاس‌های دریافتی: 66 بار
تماس:

پست توسط Fareed3230 »

MoDaei, ضمن خوشامد گويي به شما دوست عزيز

تقويت موتور خودرو انواع مختلف داره و هر كدوم هم به شرايط و قيمت بستگي داره در پايين چند تا از پك هايي رو كه روي

پرايد انجام ميشه رو براتون ذكر ميكنم

( موتور پرايد داراي قدرت 63 اسب بخار بصورت استاندارد ميباشد . )

D Stage : افزايش قدرت موتور تا10 اسب بخار معادل 73 اسب بخار ( در حد شهري )

1 ـ افزايش قدرت موتور بر روي موتور استاندارد پرايد از 63 اسب بخار تا 73 اسب بخار .

2 ـ تنظيم ارتفاع در حد اسپرت شهري .

3 ـ تعويض رينگ و لاستيك ( 5/5 اينچ ) ـ سايز لاستيك ( 13 ـ 60 ـ 175 ) (‌تحت تغيير ) .

4 ـ استرس بار جلو .

5 ـ اسپرت داخل ماشين كه شامل ( فرمان ـ دسته دنده ـ روكش دسته دنده ـ روكش ترمز دستي ـ كف آلومينيوم ) .

تحويل آيتم فوق در مدت زمان 10 روز كاري ميباشد .

جمع كل 000/320/10 ريال .


--------------------------------------------------------------------------------

C Stage : افزايش قدرت موتور تا 15 اسب بخار معادل 78 اسب بخار ( در حد شهري )

1 ـ افزايش قدرت موتور برروي موتور استاندارد پرايد از 63 اسب بخار تا 78 اسب بخار .

2 ـ تنظيم ارتفاع در حد اسپرت شهري .

3 ـ تعويض رينگ و لاستيك ( 5/5 اينچ ) ـ سايز لاستيك ( 13 ـ 60 ـ 175 ) ( تحت تغيير ) .

4 ـ استرس بارجلو .

5 ـ ـ اسپرت داخل ماشين كه شامل ( فرمان ـ دسته دنده ـ روكش دسته دنده ـ روكش ترمز دستي ـ كف آلومينيوم ) .

تحويل آيتم فوق در مدت زمان 15 روز كاري ميباشد .

جمع كل 000/550/11ريال .


--------------------------------------------------------------------------------

B Stage : افزايش قدرت موتور به 83 اسب بخار ( در حد شهري )

1 ـ تعويض موتور پرايد به موتور 1500 يا 1600 سي سي مزدا ( شكل موتور بمانند خود پرايد ميباشد كه از داخل قابل تغيير ميباشد ) مزدا ( 8 سوپاپ ) تا 85 اسب بخار .

2 ـ گيربكس ضريب كوتاه .

3 ـ تنظيم ارتفاع در حد اسپرت شهري .

4 ـ تعويض رينگ و لاستيك ( 5/5 اينچ ) ـ سايز لاستيك ( 13 ـ 60 ـ 175 ) ( تحت تغيير ) .

5 ـ استرس بارجلو .

6 ـ ـ اسپرت داخل ماشين كه شامل ( فرمان ـ دسته دنده ـ روكش دسته دنده ـ روكش ترمز دستي ـ كف آلومينيوم ) .

تحويل آيتم فوق در مدت زمان 20 روز كاري ميباشد .

جمع كل 00/900/16 ريال .


--------------------------------------------------------------------------------
به زودي در اين مكان امضا اضافه خواهد شد .
Captain I
Captain I
پست: 807
تاریخ عضویت: شنبه 6 اسفند 1384, 1:23 pm
سپاس‌های دریافتی: 66 بار
تماس:

پست توسط Fareed3230 »

اين هم چند كيت ديگه براي تقويت پرايد

A Stage : افزايش قدرت موتور در حدود 88 اسب بخار ( در حد شهري )

1ـ تعويض موتور پرايد به موتور 1500 يا 1600 سي سي مزدا ( 16 سوپاپ ) تا 88 اسب بخار .

2 ـ گيربكس ضريب كوتاه .

3 ـ سيستم كلاچ اسپرت شهري .

4 ـ تنظيم ارتفاع در حد اسپرت شهري .

5 ـ تعويض رينگ و لاستيك ( 5/5 اينچ ) ـ سايز لاستيك ( 13 ـ 60 ـ 175 ) ( تحت تغيير ) .

6 ـ استرس بارجلو .

7 ـ اسپرت داخل ماشين كه شامل ( فرمان ـ دسته دنده ـ روكش دسته دنده ـ روكش ترمز دستي ـ كف آلومينيوم ) .

تحويل آيتم فوق در مدت زمان 25 روز كاري ميباشد .

جمع كل 000/750/18 ريال .


--------------------------------------------------------------------------------

Stage ويژه : افزايش قدرت موتور در حدود 115 اسب بخار ( در حد شهري )

1 ـ تعويض موتور پرايد به موتور 1600 سي سي مزدا ( 16 سوپاپ ) تا 115 اسب بخار .

2 ـ نصب دو عدد كاربراتور ( weber ) چهار دهنه 40 تا 45 .

3 ـ مانيفولد هوا .

4 ـ گيربكس ضريب كوتاه .

5 ـ سيستم كلاچ اسپرت .

6 ـ تنظيم ارتفاع در حد اسپرت شهري .

7 ـ تعويض رينگ و لاستيك ( 5/5 اينچ ) ـ سايز لاستيك ( 13 ـ 60 ـ 175 ) ( تحت تغيير ) .

8 ـ استرس بارجلو .

9 ـ اسپرت داخل ماشين كه شامل ( فرمان ـ دسته دنده ـ روكش دسته دنده ـ روكش ترمز دستي ـ كف آلومينيوم ) .

جمع كل 000/150/33 ريال .
به زودي در اين مكان امضا اضافه خواهد شد .
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 12:11 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
Fareed3230 آقا فريد دستت درد نكنه
يه زماني هه اين نوع پرايدا و اون رنو آلپين توربو مي گفتن فرشته مرگ :-?
البته الان نيروي انتظامي اجازه تردد تو شهرو به اين ماشينا نمي ده
Captain I
Captain I
پست: 807
تاریخ عضویت: شنبه 6 اسفند 1384, 1:23 pm
سپاس‌های دریافتی: 66 بار
تماس:

پست توسط Fareed3230 »

آره mach1, يادم اون موقع به اين جور ماشينا فرشته مرگ يا قطار مرگ يا تابوت متحرك ميگفتن اونم واسه اين بود كه

اين ماشينا از نظر موتور تقويت ميشدن اما از لحاظ ترمز داراي مشكل بودند . اما امروز تر مز هاي اونا هم با توجه به

موتورشون و قدرت موتور اسپرت و تقويت ميشه و ديگه نميشه اين القاب رو بهشون نسبت داد
به زودي در اين مكان امضا اضافه خواهد شد .
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 136
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 11:03 pm
سپاس‌های ارسالی: 24 بار
سپاس‌های دریافتی: 46 بار
تماس:

پست توسط hajahmadi mohammad »

سلام. طبيعتا سازندگان كالا قبل از اسم گذاري روي كالايي كه توليد كردند ساعتها فكر مي كنند تا يه اسم درخور براش پيدا كنند. به نظر من حكمت اين اسم هم اين ميتونه باشه كه وزيدن يك نسيم براي داغون شدن بدنه ي اين اتومبيل كافيه :shock: يا اينكه وزيدن يك نسيم كافيه تا تو سرعت مثلا 150كنترل اين اتومبيل رو از دست بدي يا يه چيزي تو همين مايه ها. به نظر من اتفاقا خيلي اسم خوبيه براش :-(
لقمه ي هر خورنده را درخور او دهد خدا
آنچه گلو بگيردت حرص مکن مجو مجو
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 12:11 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
آقا فريد
آخ حرف دل منو زدي طرف رنوشو تقويت ميكنه خدا تومن خرج موتورش مي كنه ولي دست به ترمز نمي زنه
الانم تقويت اصولي تو ايران فقط فقط تجربي كار مي شه آدم هاي با سواد داريم ولي مثل هميشه
.......
Captain I
Captain I
پست: 807
تاریخ عضویت: شنبه 6 اسفند 1384, 1:23 pm
سپاس‌های دریافتی: 66 بار
تماس:

پست توسط Fareed3230 »

hajahmadi mohammad, اين كه شما ميگي مالت ماشينه نه خودش . اينجورياهم نيست با با ( تكه كلام آرزو در

سريال زندگي به شرط خنده ) :-)
به زودي در اين مكان امضا اضافه خواهد شد .
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 136
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 11:03 pm
سپاس‌های ارسالی: 24 بار
سپاس‌های دریافتی: 46 بار
تماس:

پست توسط hajahmadi mohammad »

بازم سلام . اقا فريد نميدونم تا حالا تصادف كردن پرايد رو ديدين يا نه اما واقعا پرايدا تو تصادف جالبند . من يه پرايد 80دارم حدود 6ماه پيش يه موتوريه بي دليل اروم زد به من. زمين هم نخورد فقط فرمونش اروم خورد به ماشينمو جدا شد . پياده شدم ديدم يارو حالش خوبه خيالم راحت شد .اومدم سوارشم گفتم يه نگاه بندازم ببينم رنگو خراب نكرده باشه..... 8) 8) فكر ميكني اون طرف ماشينم چي بود؟ يه رينگ كه كج شده بود + لاستيكي كه يه تيكش نبود+2تا سوراخ بزرگ وسط سطون ماشين 8) هنوز ماشينو صافكاري نبردم دلم نمياد واسه اين تصادف الكي رنگ بخوره :-x
لقمه ي هر خورنده را درخور او دهد خدا
آنچه گلو بگيردت حرص مکن مجو مجو
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 136
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 22 فروردین 1385, 11:03 pm
سپاس‌های ارسالی: 24 بار
سپاس‌های دریافتی: 46 بار
تماس:

پست توسط hajahmadi mohammad »

:-)
لقمه ي هر خورنده را درخور او دهد خدا
آنچه گلو بگيردت حرص مکن مجو مجو
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”