مونوريل کي؟!

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 390
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 اسفند 1385, 10:35 pm
سپاس‌های دریافتی: 24 بار

مونوريل کي؟!

پست توسط درودبرايران »

عضو کميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: تيزرهاي تبليغاتي در مورد مونوريل که توسط سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و تبصره 13 در سيما پخش مي‌شود، با شان شوراي شهر همگرايي ندارد.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار امروز در سي امين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران با طرح گلايه‌اي در خصوص يکي از تيزرهاي تبليغاتي مونوريل که توسط سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و ستاد تبصره 13 در سيما پخش مي‌شود، گفت: در يک تيزر تبليغاتي که با موضوع مونوريل در سيما پخش مي‌شود نشان مي‌دهد که يک فرد خاطرات سفر خود را به ژاپن براي اعضاي خانواده تعريف وعنوان مي‌کند که در آن کشور مردم از مونوريل استفاده مي‌کنند و خانمي از اعضاي خانواده مي‌گويد: چه با کلاس ! که اين تيزر اصلا مناسب نيست.
وي افزود: چرا فرهنگ سازي و جهت سازي براي طرحي که سرنوشت نامعلومي دارد، صورت مي‌گيرد؟

ابتکارگفت: بايد با ديد کارشناسي وارد مسائل شويم تا بهترين گزينه با بهترين بهره وري، با توجه به مسائلي نظير کاهش آلودگي هوا و محيط زيست، انتخاب شده و از آن پشتيباني شود.

عضو کميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران تصريح کرد: در اين تيزر اين گونه تبليغ مي‌شود که مونوريل بسيار با صرفه تر از ساير وسايل حمل و نقل شهري است.
وي ادامه داد: مترو مدت‌ها است که آمادگي براي راه‌اندازي خطوط جديد را دارد اما چون بودجه‌اي براي اين کار ندارد، فعاليت آن متوقف مانده است.

ابتکار گفت: اين فضاسازي که از طريق سازمان بهينه سازي و تبصره 13 صورت گرفته، با شان شوراي شهر همگرايي ندارد.
وي با اشاره به اينکه هنوز فرهنگ استفاده از مترو در بين مردم نهادينه نشده است، تاکيد کرد: نبايد بدون توجيه منطقي سرمايه‌هاي ملي را درتبليغات يک سويه هدر دهيم.
ابتکار گفت: تا زماني که تکليف مونوريل از سوي شوراي شهر مشخص نشده نبايد فضا سازي کرد.

مهندس مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين جلسه گفت: مونوريل نيز جز وسايل حمل و نقل عمومي است و از آنجا که اين وسيله در کشورهاي ديگر دنيا هم استفاده مي‌شود، نمي‌توان آن را رد کرد به همين دليل بايد در برخي مکان‌ها از مترو و در برخي مکان‌هاي ديگر از مونوريل استفاده شود.

وي افزود: آنچه در دولت تصويب شده به اين صورت نبوده که مترو حذف و مونوريل جايگزين آن شود؛ بودجه مترو هم نه تنها حذف نشده، بلکه نسبت به سال گذشته نيز افزايش يافته است و فقط مشکل ايجاد شده در اين زمينه بحث فاينانس‌ها است.

دکتر خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي شهر تهران هم در ادامه اين بحث، گفت: از مدت‌ها قبل طرح جامع حمل و نقل و ترافيک تهران مطرح شده که در اين طرح هر وسيله‌اي بايد نقش خودش را ايفا کند واينکه قبل از مطرح شدن طرح جامع بگوييم مونوريل خوب يا بد است، مناسب نيست.

وي افزود: اين طرح بايد ارائه شود تا بتوانيم بر اساس آن پيش برويم و نگراني از اينکه در حال حاضر برخي در مورد موضوعي فرهنگ سازي مي‌کنند بايد در قالب خودش مورد بررسي قرار گيرد.

ابتکار همچنين در خصوص سهميه بندي بنزين مسائلي را مطرح کرد و گفت: هم اکنون مسئله اصلي چگونگي ادامه طرح سهميه بندي بنزين است. بايد آثار و نتايج اجراي اين طرح را در قالب گزارش در شوراي شهر داشته باشيم.

وي افزود: برخي مسئولان در مورد ادامه روند سهميه بندي بنزين نگراني‌هايي دارند همچنين گزارش‌هاي ضد ونقيضي درمورد اثرات اين طرح مطرح شده به گونه‌اي که عنوان شده اجراي اين طرح تاثيري در کاهش آلودگي هوا نداشته است، هم اکنون نيز با افزايش ترافيک در سطح شهر روبرو هستيم.

ابتکار تصريح کرد: ممکن است نابساماني‌ها و معضلات پيش رو باعث شود که طرح سهميه بندي بنزين زير سوال رود.


(نقل از بازتاب)
بايد امشب بروم...
Junior Poster
Junior Poster
پست: 188
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 مرداد 1387, 12:08 pm
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

پست توسط پارس3000 »

ايا نميشد بهجاي توسعه سياسي در توليد بنزين خودکفا شد :x
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”