آخرين اخبار از به پرواز درآمدن «صاعقه» برفراز آسمان تهران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

پست توسط Shahryar »

سرهنگ دوم خلبان "هوشنگ منفردزاده" وسرگرد خلبان "حميد گرجي"خلبانان پرواز آزمايشي جنگنده‌هاي "صاعقه" در پي پرواز با اين هواپيماي ساخت داخل، اين پرواز را براي خود افتخار دانستند و گفتند كه براي پرواز با جنگنده توليد داخل به خود مي‌بالند.

[External Link Removed for Guests]
ايرنا
-------------------

نكته: آذرخشهائي كه امروز پرواز كردند تفاوتهائي با هم داشتند:

آذرخشي كه دهانه ورودي هواي متعارف (F-5) داشت داراي 2 لوله توپ و لوله پيتوت متعارف بود
آذرخشي كه داراي دهانه ورودي هواي مستطيل شكل بود، مجهز به يك لوله توپ و لوله پيتوت كمي پايئنتر ار نوك هواپيما بود
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 529
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 12:11 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 99 بار
تماس:

پست توسط mach1 »

سلام
Shahryar نوشته شده:
نكته: آذرخشهائي كه امروز پرواز كردند تفاوتهائي با هم داشتند:

آذرخشي كه دهانه ورودي هواي متعارف (F-5) داشت داراي 2 لوله توپ و لوله پيتوت متعارف بود
آذرخشي كه داراي دهانه ورودي هواي مستطيل شكل بود، مجهز به يك لوله توپ و لوله پيتوت كمي پايئنتر ار نوك هواپيما بود

تفاوت های صاعقه رو دوست خوبمون شهریار عزیز فرمودن ولی
آذرخشی (نسل اول) هم که امروز عکسشو گذاشته بودن با آذرخشی که حدود یک ماه و نیم پیش معرفی کردن فرق داره
تصویر
تصویر
عکس بالایی یک فروند F-5F با رنگ آمیزیه آذرخش و پایینی خود آذرخش
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1249
تاریخ عضویت: شنبه 11 شهریور 1385, 7:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 1041 بار
سپاس‌های دریافتی: 1699 بار

پست توسط Achilles »

بدون شرح ...


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر




دست همه عزیزانی رو که در این پروژه چه مستقیم چه غیر مستقیم سهیم بودن رو دورادور میبوسم و به همه تبریک میگم
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 96
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 مرداد 1386, 1:43 pm
سپاس‌های ارسالی: 31 بار
سپاس‌های دریافتی: 23 بار

پست توسط M_Tomcat »

Achilles
تصاوير توسط Su-47 ارسال شده بود :-)
Captain I
Captain I
پست: 820
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 مرداد 1386, 11:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 4147 بار
سپاس‌های دریافتی: 2180 بار

پست توسط حسن2568 »

سلام من اين سوال برام هست كه جنگنده صاعقه سال گذشته آعملياتي شده بود چرا اينبار بنام نسل دوم آذرخش معرفي ميشه درضمن اين موفقيت رو به همه ايرانيان عزيز تبريك ميگم و واقعا خوشحالم :)
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
پست: 53
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1385, 12:55 am
سپاس‌های ارسالی: 628 بار
سپاس‌های دریافتی: 186 بار

پست توسط Taghdir »

امروز حدود ساعت 14:35 دقیقه دو فروند آذرخش و به فاصله ی 10 ثانیه 2 فروند صاعقه رو دیدم که از بالای پالایشگاه تهران در ارتفاع نسبتا پائینی پرواز می کردند.
بعد از حدود 1 دقیقه یک فروند اف-5 هم از از بالای سر تاسیسات عبور کرد.
نکته ای که توجه منو جلب کرد شباهت صدای موتورهای جنگنده های صاعقه و آذرخش با همدیگه و تفاوت صدای موتورهای این دو هواپیما با هواپیمای اف-5 بود!!
در تصاویر که به نظر میرسه موتورهای این سه نوع هواپیما همگی از یک نوع هستند.
با توجه به سرعت ، ارتفاع و مسیر مشابه این سه نوع هواپیما ، میخواستم نظر دوستان آگاه نسبت موتور را در مورد احتمال تغییراتی در موتورهای جی-85 جویا بشم.
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12684 بار
سپاس‌های دریافتی: 11776 بار
تماس:

پست توسط kayvan6079 »

Shahryar نوشته شده:سرهنگ دوم خلبان "هوشنگ منفردزاده" وسرگرد خلبان "حميد گرجي"خلبانان پرواز آزمايشي جنگنده‌هاي "صاعقه" در پي پرواز با اين هواپيماي ساخت داخل، اين پرواز را براي خود افتخار دانستند و گفتند كه براي پرواز با جنگنده توليد داخل به خود مي‌بالند.

[External Link Removed for Guests]
ايرنا


نکته جالب اینکه جناب "منفردزاده" در حال حاضر خلبان اف-5 نیستند.
حالا با توجه به اینکه هر دو خلبان در واحدهای عملیاتی خدمت می کنند، این سوال پیش میاد که نهاجا فقط یه نفر خلبان اف-5 خوب داشته (؟!) و یا ...
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 627
تاریخ عضویت: شنبه 8 مهر 1385, 10:58 am
محل اقامت: ناوگان منطقه دوم
سپاس‌های ارسالی: 398 بار
سپاس‌های دریافتی: 226 بار
تماس:

پست توسط Yasser »

kayvan6079 عزيز
اولاً ممنون از نكته سنجي و كنايه جالب شما :-)

جهت اطلاع ساير دوستان سرهنگ منفردزاده استادخلبان و از خلبانان آزمايشگر جنگنده F-5 هستند.
با تقدیم احترامات شایسته نظامی
ICT Admiral
تصویر
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 98
تاریخ عضویت: چهارشنبه 8 شهریور 1385, 3:51 am
سپاس‌های دریافتی: 6 بار
تماس:

پست توسط amiraghazadeh »

سلام به همه دوستان
یه نکته ای هست که فکر نکنم کسی بهش توجه کرده باشه؟
و آن نکته اینکه طول آنتن های رادار دو جنگنده برابر نیست
یکی از دوستان هم که قبلا در باره تیربار ها گفتن
حالا دو احتمال وجود داره
یا اینکه این دو پرنده هنوز رادار ندارن
یا رادار های متفاوتی دارن
در ضمن آن صاعقه ای که یک تیربار داره همون جنگنده ای هست که قبلا معرفی شده بود
امام علي(ع)
پارسيان اگر اراده كنند ستارگان را به زمين كشند
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1249
تاریخ عضویت: شنبه 11 شهریور 1385, 7:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 1041 بار
سپاس‌های دریافتی: 1699 بار

پست توسط Achilles »

فیلم پرواز جنگنده "صاعقه"


برای دیدن فیلم [External Link Removed for Guests] را کلیک کنید .


امیدوارم تکراری نباشه .
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

پست توسط Shahryar »

Flight . مقايسه بسيار جالبي از تفاوتهاي ظاهري بين صاعقه ها داشته، بدون هيچ دخل و تصرفي عين مقاله تقديم ميشه:


[align=left]Look past the Blue Angels colour scheme and you will see subtle but significant differences between the two aircraft featured that suggest Iran's "Lightning" is more than simply a reverse-engineered Tiger with two tails

The first aircraft, presumably the earliest, looks pretty much like an F-5E and even the twin fins have a "tacked-on"  

 تصویر 

[align=left]But the second aircraft, while similar in planform, has a number of differences including enlarged and reshaped  

 تصویر 

[align=left]The first aircraft's inlets are F-5 sized and shaped. The second one (right) has rectangular inlets that appear larger, and the wing leading-edge root extensions are slightly  

 تصویر 
 تصویر 

[align=left]A closer look shows the second aircraft's intake trunk is bulged compared with the F-5E's classic "coke-bottle" shape, although the auxiliary inlet is still  

 تصویر 

[align=left]The base of the fin also has a more faired-in appearance, so the second aircraft could be the production version The reason for the inlet redesign is not clear as the nozzles of both aircraft look similar, suggesting the engines have not  

[align=left]But maybe there is a bigger engine in the pipeline, making for a higher performing aircraft Which might explain why they would spoil the classic lines of the F-5 by doubling up on  
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 »

هنوز شبهات حاصل از تفاوت های S110-001 و S110-002 حل نشده که انگار آقایان خبر دادند که دارند مدل دیگری از صاعقه رو هم می سازند ... 8)

توجه بفرمایید ...
___________________________
 تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در مي‌آيد 
جري پروژه جنگنده صاعقه در گفتگو با فارس:
تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در مي‌آيد

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حسن پروانه مجري پروژه جنگنده صاعقه در جمع خبرنگاران با اشاره به توليد و پرواز موفق جنگنده‌هاي صاعقه گفت: تيپ يك اين هواپيما در نيروي هوايي ارتش ساخته شده بود اما تيپ 2 آن محصول مشترك اين نيرو و وزارت دفاع و پس از بررسي‌ها و بازبيني‌هاي لازم بود.
وي با بيان اينكه نوع دوم اين جنگنده پس از 9 ماه تلاش و بررسي ساخته شد، تغييرات اعمال شده در اين هواپيما را باعث برتري آن نسبت به ساير هواپيماهاي مشابه عنوان كرد و گفت: هواپيماي صاعقه مشخصات فني جنگنده بالاي 10 تن را دارا است و مي تواند انواع راكت، بمب و موشك را حمل كند.
مجري پروژه جنگنده صاعقه، با اعلام اينكه كار ساخت تيپ سوم صاعقه نيز آغاز شده، اظهار داشت: تغييرات عمده‌اي در سيستم حمل سلاح، ايروديناميك و برد عملياتي آن اعمال شده و در آينده نزديك به پرواز درمي‌آيد.

تصویر
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 
ارسال پست

بازگشت به “دستاوردها و اخبار نيروي هوايي”