جوان بمانيد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث پزشکي و بهداشت به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1420
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 مهر 1385, 9:56 am
محل اقامت: سرزمین تاریکی ها
سپاس‌های ارسالی: 1082 بار
سپاس‌های دریافتی: 869 بار
تماس:

جوان بمانيد

پست توسط gigi64 »

شايد اولين راه براي جوانتر شدن به نظر بيشتر افراد جراحي پلاستيک باشد. اما اين گزينه هميشه بهترين راه نيست، شما مي توانيد با تصحيح روحياتي که صرفا سن شما را بالا مي برند و به سلامتتان نيز آسيب وارد مي سازند، بدون جراحي، زمان را به عقب بازگردانيد. در اين مطلب 10 نمونه از رفتار ناسالمي که باعث بالا رفتن سن مي شود را ذکر کرده ايم. در ادامه راه حل هاي ترک و مبارزه با آنها را نيز بررسي نموده ايم.

استرس بيش از اندازه
از زمان غارنشين ها به بعد، رفته رفته استرس در انسان ها افزايش پيدا کرد. همانطور که مطلع هستيد استرس، واکنش سيستم ايمني بدن را کاهش مي دهد، ريسک ابتلا به بيماري هاي قلبي را افزايش داده و به طور کلي احساس نا خوشايندي در ما ايجاد مي کند. دکتر «اليسا اپل» استاد روانپزشکي دانشگاه کاليفرنيا واقع در سانفرانسيسکو ثابت کرده است که استرس بيش از اندازه برروي تک تک سلول ها تاثير سو» مي گذارد و باعث مي شود پيش از اينکه سلول ها به رشد کامل برسند، پير شوند. اين امر تا حد بسيار زيادي سيستم ايمني بدن را مورد حمله قرار داده و منجر به تضعيف آن مي شود. به عنوان مثال مادراني که فرزندانشان به نحوي دچار بيماري هستند، تحت فشار بيش از حدي قرار مي گيرند. پيري زودرس يک مشخصه کاملا بديهي در اين دست افراد مي باشد. راه حل چيست؟ دکتر «اپل» اظهار مي دارد که پيش از هر چيز بايد اين مشکل را قبول کنيد و علائم آنرا با خود تحليل و بررسي نماييد. تپش قلب، و تعرق از نمونه هاي بارز اين بيماري هستند. يک راه حل آني و مفيد نفس عميق است. از نظر پزشکي اين نوع نفس، «تنفس ديافراگمي» ناميده مي شود. اما راه حل مشکل تر و زمان بر اين است که در برنامه خود وقتي را به انجام کارهايي اختصاص دهيد که استرس شما را کاهش مي دهند.

مصرف الکل
شکي وجود ندارد که مصرف الکل ارتباط مستقيمي با افزايش استرس دارد. سعي کنيد از مصرف الکل خودداري کنيد. در غير اينصورت ريسک ابتلا به بيماري هايي نظير سکته، سرطان کليه، حنجره و سينه در فرد افزايش پيدا مي کند.

تحرک بسيارکم
دکتر «ويليلام جي ايوان» استاد تغذيه، پيري زودرس و فيزويولوژي در دانشگاه علوم پزشکي آرکانزاس معتقد است که: کم تحرکي يکي از مشکلاتي است که بيشتر انسان ها به آن مبتلا هستند. حتي افزايش ميزان کمي فعاليت مي تواند عمر شما را طولاني تر کند، از اضافه وزن جلوگيري مي کند، استرس را کاهش داده و در برخي موارد از ابتلا به آلزايمر نيز جلوگيري مي کند. دکتر «ايوان» در ادامه سخنان خود اظهار مي دارد که: فقط بايد تصميم بگيريد که کمي فعال تر از گذشته باشيد. مي توانيد ماشين خود را کمي دورتر از محل کار پارک کنيد و به جاي استفاده از آسانسور از راه پله بالا رويد. زماني که به انجام اين کارها عادت کرديد، آنگاه مي توانيد نرمش و ورزش را شروع کنيد و طبق دستور سازمان کنترل بيماري هاي فراگير برنامه خود را دنبال کنيد. اين سازمان به تمام افراد پيشنهاد مي کند تا در حدود 30 دقيقه(و يا بيشتر) در طول روز پياده روي کند.

مصرف بيش از اندازه چربي هاي اشباع شده
چربي هاي اشباع شده که در گوشت قرمز، گوشت مرغ، شير و کره به وفور يافت مي شوند مي توانند ميزان کلسترول «بد» و به طور کلي کلسترول نهايي خون را افزايش داده و شما را مستقيما به سمت بيماري هاي قلبي هدايت کنند. از رژيم هاي غذايي تک اشباعي نظير روغن زيتون، و بادام زميني و همچنين انواع غيراشباع شده آن مانند روغن هاي گياهي و ذرت استفاده کنيد. دکتر «ايوان» اينطور مي گويد که هرچند با استفاده از رژيم و شيوه غذاي مديترانه اي ممکن است وزن شما کاهش پيدا نکند، اما حداقل سلامت بدن تضمين خواهد شد. برطبق دستورالعمل هاي غذايي که از سوي سازمان تغذيه آمريکا منتشر شده است، افراد بايد ميزان مصرف چربي هاي اشباع شده خود در طول يک روز را به رقمي در حدود 10 درصد و يا پايين تر از آن برسانند.

سيگار کشيدن
بيش از 1/5 درصد بزرگسالان آمريکا که برابر با 46 ميليون نفر مي شود، هنوز به استعمال سيگار عادت دارند. به جاي کشيدن سيگار مي توانيد از قرص هاي نيکوتين دار که امروزه به عنوان جايگزين مناسبي براي سيگار به شمار مي روند، استفاده کنيد، با اين کار ريسک ابتلا به سرطان و پيري زودرس را تا حد بسيار زيادي کاهش داده ايد. در بررسي 123 مطالعه مختلف که در سال 2004 منتشر شد، افرادي که براي ترک سيگار از آدامس هاي نيکوتين دار و ساير جايگزين ها استفاده مي کردند، خيلي راحت تر از افرادي که فقط با اتکا به اراده، قصد ترک سيگار را داشتند، موفق شدند.

تنفس هواي آلوده
تنفس هواي آلوده منجر به سرفه، سوزش چشم ها، آسم و ساير بيماري هاي تنفسي مي شود. گفتنش آسان است; اما سعي کنيد تا جايي که امکان دارد در روزهايي که آلودگي هوا بالاي حد هشدار دهنده مي رسد، از خانه خارج نشويد.

قرار گرفتن بيش از اندازه در نور خورشيد
هر ساله بيش از يک ميليون آمريکايي متوجه مي شوند که مبتلا به سرطان پوست شده اند. در حدود 55000 نفر نيز مبتلا به حادترين حالت اين بيماري يعني همان «ملانوما» شده و به کام مرگ فرو مي روند. مي بايست تا آنجايي که مي توانيد از قرار گرفتن در زير نور مستقيم آفتاب پرهيز کنيد و از کرم هاي ضدآفتابي با درجه مقاومت حداقل 15 استفاده کنيد. با اين کار هم از ابتلا به سرطان پوست جلوگيري مي کنيد و هم بروز چين و چروک پوست.

کم خوابي
در زمان هاي قديم کم خوابي نوعي علامت افتخار به شمار مي رفت، اما امروزه همه مي دانند که کمبود خواب سبب بروز چاقي، ديابت، فشارخون و مشکلات حافظه مي شود. اين علائم حتي در جوانان و نوجوانان نيز قابل مشاهده است. «رونالد کلاتس» رئيس آکادمي داروي هاي ضدپيري شيکاگو معتقد است که: اتاق خواب خود را پاکسازي کنيد تا تبديل به بهترين مکان براي خوابيدن شود، تلويزيون و ساير وسايلي که به نحوي حواس شما را پرت مي کنند، از آنجا دور نگه داريد. از پرده هايي استفاده کنيد که اندکي تيره تر هستند تا نور اتاق کم شده و تاريک تر شود.

اضافه وزن
چاقي بيش از اندازه خطر بيماري هاي قلبي، ديابت و حتي سرطان را افزايش مي دهد. اين امر در حالي است که 64 درصد از آمريکايي ها دچار اضافه وزن هستند. محققان معتقدند که توانايي در حفظ رژيم غذايي، خيلي مهمتر از نوع رژيم است. دانشمندان چندين رژيم غذايي مختلف را مورد بررسي قرار دارند و نتيجه تحقيقات خود را در ژورنال سازمان تغذيه آمريکا به چاپ رساندند. پژوهش هاي آنها حاکي از اين امر بود که در ميان افرادي که رژيم گرفته بودند آنهايي موفق به کاهش وزن شدند که بيشترين زمان ممکن، رژيم را رعايت کرده بودند. بنابراين رمز موفقيت اين است که: رژيمي انتخاب کنيد که مطابق با شيوه زندگي تان بوده و احتمال حفظ آن بيشتر باشد.

مصرف شکر فراوان
مصرف شکر به طور بي رويه، باعث بروز چاقي و احتمالا بيماري هاي قلبي مي شود. متخصصان تغذيه پيشنهاد مي کنند در يک رژيم غذايي 2200 کالري، مي بايست ميزان مصرف «افزودني هاي شيرين» که در اسنک ها و شيريني جات به وفور يافت مي شود، به 12 قاشق چايخوري در طول روز کاهش پيدا کند. بر طبق اطلاعات دپارتمان کشاورزي آمريکا در سال 2000 مصرف اين ماده در حدود 31 قاشق در روز براي هر فرد تخمين زده شده است. براي کاهش اين مقدار بايد از ميوه ها و سبزيجات شيرين استفاده کنيد تا ميل شما به شيريني جات نيز کاهش پيدا کند. برچسب روي محصولات مختلف غذايي را به دقت بررسي کنيد تا ميزان شکر مصرفي را به حداقل برسانيد.

منيع : روزنامه ابتکار
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 21 بهمن 1386, 11:29 am

پست توسط VALIAMDAD »

از مطالب زيبا و پر محتواي شما ممنونم اينجانب تحرک خيلي کمي دارم و روز به روز چاقتر مي شوم متاسفانه مي دانم بايد مقداري بيشتر تحرک داشته باشم و از غذاهاي پر چرب استفاده نکنم ولي نمي توانم :(
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 330
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 6:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار

پست توسط limo_torosh »

و مصرف به اندازه ويتامين E که در کنجد و حلوا شکري زياد ديده ميشه به اين ويتامين ويتامين جواني هم مي گويند.
من خودم براي صبحانه شيره خرما رو با ارده نصف نصف مخلوط مي کنم و مي خورم :m:a
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 330
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 6:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار

پست توسط limo_torosh »

VALIAMDAD نوشته شده:از مطالب زيبا و پر محتواي شما ممنونم اينجانب تحرک خيلي کمي دارم و روز به روز چاقتر مي شوم متاسفانه مي دانم بايد مقداري بيشتر تحرک داشته باشم و از غذاهاي پر چرب استفاده نکنم ولي نمي توانم :(

متاسفانه اکثر افراد به علت مشغله های فکری و عدم داشتن برنامه ریزی در زندگی نمی تونند علم خودشون رو به عمل تبدیل کنند.
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد پزشکي”