آسفالت سرد 50 درصد هزينه هاي نگهدا

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

آسفالت سرد 50 درصد هزينه هاي نگهدا

پست توسط Mohsen1001 »

مديرعامل تنها توليدكننده آسفالت سرد تك جزئي جهان گفت: استفاده و اجراي صحيح آسفالت سرد پليمري، هزينه هاي گزاف و كلان نگهداري و ترميم جاده ها و خيابان ها را تا 50 درصد كاهش مي دهد.

محمد رضا مختاريان با بيان اين مطلب افزود: آسفالت سرد به دليل پايداري بي نظير و مقاومت در برابر دماي بالا و برودت زياد، عدم ايجاد تركهاي طولي و عرضي، عدم نياز به درزگيري و با توجه به اجراي روش سرد اين آسفالت كه از ايجاد چاله در سطح خيابان ها جلوگيري مي كند، داراي عمري طولاني تر نسبت به آسفات گرم است.

وي با بيان اينكه استفاده از آسفالت پليمري علاوه بر چند برابر شدن عمر روكش آسفالت خيابان ها و جاده ها، مشكل روكش آسفالت پل هاي فلزي را نيز برطرف خواهد كرد، اظهار داشت: مقاومت بالاي اين نوع آسفالت در درجه حرارت 90 درجه بالاي صفر مانع از جمع شدگي و عريان زدگي آن مي شود و با دارابودن اصطكاك بالا در هواي باراني، لغزندگي ايجاد نمي كند و از اين نظر نيز امنيت بالايي را براي خودروها فراهم مي كند.

مديرعامل راه بسپار در خصوص ميزان توليد آسفالت سرد در اين شركت، تصريح كرد: توان توليدي ما با توجه به نصب تجهيزات جديد و برنامه ريزي براي خريد و نصب ماشين آلات بسته بندي روزانه تا 200 تن آسفالت آماده سرد مي باشد كه براي فصول سرد سالجاري چنانچه حمايتهاي لازم انجام شود قادر به توليد350 تن در روز خواهيم بود.

وي در خصوص استقبال دولت و بخش خصوصي از اين نوع آسفالت ها، گفت: استقبال از اين محصول در سطح كشور و سازمان هاي ذيربط تقريبا بي نظير بوده است و بيشتر ادارات مرتبط با راه و آسفالت از اين طرح ولو با حداقل امكانات موجود خود استقبال كرده اند.

مختاريان از ايجاد زمينه هاي صادراتي آسفالت سرد به كشورهاي همجوار مانند تركيه، آذربايجان، ارمنستان و عراق خبر داد كه در حال بررسي جوانب صدور كالا مي باشد.

همچنين "يوسفي" رئيس هيات مديره شركت راه بسپار، در پاسخ به اينكه "آيا آسفالت هاي پليمري خطرات زيست محيطي دارد؟" گفت: با توجه به اينكه اين نوع آسفالت ها به حرارات و پروسه دما، سوخت و بخارات ناشي از آن كه يكي از عوامل تخريب كننده محيط زيست است نياز ندارند، بنابراين با كاهش آلودگي هاي ناشي از اين موارد و نبود حلال هاي هيدروكربني آليفاتيك كه در توليد آسفالت سرد بر پايه قير MC2 توليد مي شود منجر به سالم سازي محيط مي گردد.

وي تصريح كرد: استفاده از ضايعات غير قابل مصرف آسفالت سرد به عنوان يكي از مونومرهاي پليمر در حدود 30 درصد موجب پاكسازي محيط مي شود.

مدير توليد، تحقيقات و توسعه راه بسپار با اشاره به اينكه دو نوع آسفالت سرد در اين شركت توليد مي شود، بيان كرد: آسفالت سرد پليمري مشكي اين شركت، مخلوط پليمري فوق پيشرفته مي باشد كه تا كنون در خاورميانه توليد نشده است و آسفالت پليمري رنگي راه بسپار به دليل تك جزئي بودن و پايداري زماني بيشتر فام، در جهان نظير ندارد.

يوسفي ادامه داد: عمده محصولات توليدي با عنوان آسفالت رنگي در جهان، به طور عام دو جزئي و بر پايه رزينهاي اپوكسي يا پلي اورتان در حجم بسيار اندك (به دليل كوتاهي زمان ژل تايم) و به قيمتهاي گزاف توليد و عرضه مي شود.

وي در خصوص مشكلات صنعت آسفالت سرد در كشور، متذكر شد: بايد بگويم كه علي رغم استقبال كم نظير از اين محصول متاسفانه شاهد حمايت مناسبي از اين صنعت جديد نبوده ايم بطوريكه برخي از مسئولان نيز جسارت لازم استفاده از آسفالت سرد را برخلاف قوانين و دستورالعمل هاي موجود ندارند.

يوسفي در پايان با توجه به اينكه بيشتر مونومرهاي مورد مصرف در ساخت آسفالت هاي سرد پليمري اين شركت از داخل كشور تامين مي شود، خاطرنشان كرد: هم اكنون فقط چند شركت معدود داخلي نسبت به توليد آسفالت سرد بر پايه قير محلول در حلال هاي هيدروكربني كه تاثيرات مخرب زيست محيطي دارد فعاليت مي كنند و راه بسپار تنها توليد كننده آسفالت سرد پليمري مشكي تك جزئي در خاورميانه است.

يادآور مي شود كه علي رغم گذشت چند سال از توليد آسفالت سرد پليمري در كشور، متاسفانه همچنان از اين صنعت و محصول، حمايت قابل توجه اي انجام نگرفته است.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”