هواپيماي آموزشي T-37

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3101
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 بهمن 1385, 4:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 19718 بار
سپاس‌های دریافتی: 21366 بار

هواپيماي آموزشي T-37

پست توسط SAMAN »

بنام خدا
 هواپیمای آموزشی T-37 
 [External Link Removed for Guests] 
T-37 یک هواپیمای جت آموزشی 2 نفره است که برای دانشجویان رشته خلبانی در مقطع لیسانس طراحی شده است. خلبانان آموزشی با استفاده از این هواپیما دوره های ناوبری تاکتیکی-آشنایی با ابزار آلات پروازی و و خصوصا پرواز در شب رو فرا میگیرند. مکانیسم موتور های دوقلوی جت T-37 ومشخصات بالهای آنها زمینه ساز پرواز با هواپیماهای آموزشی سریعتر تایلون T-38 ویا جای هاوک T-1A را بعد از دوره آموزش با این هواپیما فراهم میکند.
در جت T-37 استاد خلبان و دانشجو هردو کنار هم مینشینند. این کنار هم نشستن تاثیر فراوانی بر روی یادگیری ها دارد! کابین خلبان در این هواپیما ابزار های کنترل جداگانه ایی دارد و همچنین صندلی های پرش( ایجکت) هم دارد. یه چنگگ مخصوص سایبان رو پرتاب میکنه!
T-37 ترمزهایش به صورت هیدرولیکی عمل میکنند.و طی فرایند سرعت کاهش پیدا میکند.هدایت هواپیما به وسیله 3 چرخ است وکه چرخ جلویی کنترل کننده است.شش مخزن سوختی لاستیکی به هم پیوسته در بدنه و بالهای هواپیما جاسازی شده اند.یک مدل از این هواپیما به نام T-37B مجهز به تجهیزات رادیویی UHF بوده, همچنین سیستم جهت یابی و نیز در آن طراحی داشبورد( پانل) آنه بهتر شده است.
T-37B را در نیروی هوایی کشورهای زیادی در خدمت دارند من جمله, یونان-شیلی-اردن-ترکیه و پاکستان.
دانشجویان خلبانی کش.رهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو )برای آموزش های هوایی به پایگاه هوایی شیپارد تکزاس منتقل میشوند و آموزش میبینند.بین دیگر کشورها
نیروهای هوایی کشورهای پرتغال,کلمبیا,یونان پروازهایشان را با T-37 C انجام میدهند.
T-37 C و T-37B مشابه هم هستند هر دو مهمات یکسان و مخازن سوخت مشابه ایی دارند. این هواپیما قادر به حمل 2 بمب 250 پوندی ( برابر 112/5) کیلوگرم هست. و از آن برای بمباران استفاده میکنند.این هواپیما تجهیزاتوابسه ایی هم حمل میکند مثل یک تفنگ 16 میلیمتری دوربین دار با نشانه گیری محاسباتی.همچنین این هواپیما با دوربین های مختلف جهت پروازهای شناسایی میتواند به کار گرفته شود.
T-37A اولین پروازش را در سال 1955 انجام داد و پس آن بلافاصله به خدمت نیروی هوایی در آمد.( مورخ 1956)
جت آموزشی T-37B در سال 1959 عملیاتی شد. تمام هواپیماهای گونه A به مدل B ارتقا داده شدند.
دراوت سال 1989 یک عقد قرار داد با کمپانی سابرلاین بسته شد.این قرار داد به منظور طرح توسعه ساختاری هواپیمای T-37B بود.این قرار داد شامل تجهیز کردن این هواپیما توسط تیمی بود که نیروی هوایی تعیین کرده بود.
بیش از 1000 فروند از این هواپیمای جت آموزشی ساخته شد که تعداد 507 فروند در امریکا باقی ماند.تمام این هواپیماها از لحاظ رنگ ظاهری به آبی تیره که یک خط سفید رنگ داشت رنگ آمیزی شدند. این رنگ آمیزی دوباره ( جدیدا) هم انجام شده است.همچنین این هواپیما از لحاظ فنی هم نگهداری خواهد شد.
مشخصات هواپیمای آموزشی T-37
 [External Link Removed for Guests]  
پیمانکار: Cessna Aircraft Co. (کسنا ایر کرافت کمپانی)
پیشرانه: 2 موتور بومی توربوجت J 69-T-25 با قدرت مجموع تقریبا 9 کیلونیوتن
طول هواپیما: 8/9 متر
ارتفاع: 2/8 متر
ماکزیمم وزن هنگام تیک آف: 2/9 تن
طول باله ها: 10/2 متر
سرعت:507 کیلومتر در ساعت
سقف ارتفاع پروازی: 10670 متر
برد:740 کیلومتر
مهمات: مدل B هیچ گونه مهماتی حمل نمیکند اما در مدل C این هواپیما جاهایی برای حمل مهمات دارد.
خدمه:2 نفر
سال طراحی: دسامبر 1956

منبع:

www_military_cz-russia-air-suchoj-Su_22-su22_4_jpg.htm

ترجمه: سامان
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”