برنامه ایران برای توسعه هواپیماهای سبک و نیمه سبک

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 خرداد 1386, 7:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

برنامه ایران برای توسعه هواپیماهای سبک و نیمه سبک

پست توسط Shahbaz »

وزیر دفاع اعلام کرد که این وزارتخانه برنامه ویژه ای برای توسعه و ساخت هواپیماهای سبک و نیمه سبک در کشور دارد.
سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اظهار داشت: با در پیش گرفتن روند کنونی تولید صنایع هوایی و نظامی تحول گسترده ای را در بخش نظامی و غیر نظامی کشور در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: رئیس جمهور به توسعه ورزش و تفریح هوایی در کشور علاقه و تاکید خاصی دارند لذا در این بین ما به توسعه ساخت هواپیماهای سبک و نیمه سبک کامپوزیت، تربیت خلبانان جدید و استفاده از فناوری های روز روی آورده ایم.
سردار نجار، حسن اقدام وزارت دفاع در ساخت هواپیمای سبک و نیمه سبک در کشور را تولید انبوه، پایین آمدن قیمت، درآمد زایی و استفاده عموم مردم از این صنعت دانست.
وزیر دفاع تاکید کرد: با پیشرفت خوبی که در صنایع هوایی داشته ایم در حال حاضر در زمینه ساخت قطعات که تنها در اختیار چند کشور خاص است توانایی ویژه ای یافتیم.
وی در پایان مشکل اصلی این صنعت را انحصاری بودن برخی قطعات که توسط عده معدودی از کشورها تولید می شود دانست و خاطر نشان کرد: مشکل این قطعات آنچنان جدی نیست.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
داوودی خبر داد:
به زودی تحولی عظیم در صنایع دفاعی و هوایی کشور رخ می دهد
معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به برنامه هایی که برای ساخت صنایع دفاعی و هوایی در کشور دنبال می شود به زودی شاهد تحول عظیمی در این دو عرصه خواهیم بود.
پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور در بازدید 8 ساعته از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع که عصر امروز انجام شد ، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث امنیت برای کشور و نظام مهم و حیاتی است.
وی افزود: صنایع دفاعی با پیشرفت هایی که در عرصه صنایع دفاعی و هوایی به دست آورده امنیت نظامی و غیر نظامی را برای کشور به بار آورده چون رشد کشور در گرو مسئله پایداری امنیت است.
داوودی گفت: دست آوردهای اخیر باعث دلگرمی و بالا رفتن ضریب امنیت کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه ایران یکی از معدود کشورهای دارای توان تعمیرات هواپیما است خاطر نشان کرد: در بخش هواپیماهای نظامی از وضعیت ویژه و مطلوبی برخورداریم.
داوودی تاکید کرد: در آینده بسیاری از صنایع و قطعات هواپیمایی کشور در بخش هواپیماهای سبک و فوق سبک ، در سطح وسیعی در کشور ساخته و تولید خواهد شد.
وی افزود: تحولات صورت گرفته در زمینه ساخت هواپیما موجب شده تا هم اکنون ساخت هواپیمای ایران 140 در دستور کار قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور مشکل اصلی صنایع هوایی و دفاعی کشور را انحصاری بودن برخی اقلام دانست و گفت: وجود تولید برخی اقلام در انحصار چند کشور معدود و یا یک کشور خاص مشکلاتی را در زمینه صنایع هوایی و دفاعی برای کشور بوجود آمده ولی سعی ما بر این است که این انحصار گری قطعات آسیبی به تامین امنیت کشور وارد نیاورد.



خبرگزاری مهر
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 خرداد 1386, 7:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

پست توسط Shahbaz »

مدیر عامل شرکت فجر آشیان:
طرح تولید هواپیماهای سبک و فوق سبک 100 فرودگاه را در کشور فعال می کند
با اجرای طرح تولید هواپیماهای سبک و فوق سبک 4 هزار نفر در کشور مشغول به کار شده، 100 فرودگاه نیمه فعال، فعال می شود، 100 باشگاه خلبانی راه اندازی شده و 5 هزار خلبان در کشور آموزش های لازم را در این زمینه فرا خواهند گرفت.
سید محمد میرباقری مدیر عامل شرکت فجرآشیان وابسته به صنایع هوایی وزارت دفاع عصر امروز در مراسم بازدید معاون اول رئیس جمهور از صنایع هوایی وزارت دفاع، با اعلام این خبر اظهار داشت : ساخت هواپیماهای سبک دو نفره فجر 20، 22 و 24 و هواپیمای چهار نفره فجر 3 می تواند در وزارت نفت و نیرو برای کنترل سایت های نفتی و نیرو جابجایی مسئولان در استانها و کنترل ترافیک از سوی راهنمایی و رانندگی در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

میرباقری با بیان اینکه کار ساخت هواپیماهای فجر در سال 83 به پایان رسید گفت: اولین نمونه این هواپیمای تمام کامپوزیت در همین سال توانست مسیر کیش تا نوشهر را بدون هیچ گونه مشکلی بپیماید.

وی هزینه های تولید هواپیماهای سبک و فوق سبک در کشور را نیازمند اعتباری بالغ بر 115 میلیون یورو خواند و اظهار داشت: درمرحله اول 320 فروند هواپیما با اعتبار بالغ بر 2/17 میلیون یورو در مرحله دوم 1790 هواپیما با اعتباری بالغ بر 8/92 میلیون یورو طی 5 سال باید به تولید برسد که سرمایه گذاری و زیر ساخت کلی آن 5 میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت.

میرباقری با اشاره به تولید هواپیمای 52 نفره ایران 140 گفت: قرار داد تولید این هواپیما در سال 1995 میان شرکت هما و آنتونف اوکراین منعقد گردید که با وجود مشکلات مالی این طرح تا چندی پیش تقریبا مسکوت بود.

مدیر عامل شرکت فجر آشیان با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تولید 20 فروند هواپیمای ایران 140 طی سه سال آینده در کشور افزود: به اضافه این 20 فروند هواپیما قرارداد تولید 10 فروند هواپیمای دیگر ایران 140 با یکی از شرکت های هواپیمایی منعقد گردیده است که با تولید این شرکت به زودی 30 فروند هواپیمای ایران 140 به ناوگان هوایی کشور افزوده خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کل بودجه مورد نیاز این طرح که 70 درصد آن تولید داخل و 30 درصد دیگر از اوکراین وارد خواهد شد 3/191 میلیون یورو خواهد بود که انتظار می رود طی سه سال تامین گردد.



خبرنگزاری مهر
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 24
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 14 مهر 1387, 11:09 pm
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

پست توسط akbarbeyrami »

در اخبار ديدم که 5 هواپيماي مسافربري ساخت ايران بر فراز ايران به حرکت در آمد .واقعا عالي بود :m:a
ارسال پست

بازگشت به “دستاوردها و اخبار نيروي هوايي”