آلودگي اتوبوس هاي گازسوز برابر ديزلي تفاوت چنداني ندارد

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

آلودگي اتوبوس هاي گازسوز برابر ديزلي تفاوت چنداني ندارد

پست توسط Mohsen1001 »

مديرعامل شركت اتوبوسراني شهرداري تهران با اشاره به همسان بودن تقريبي آلودگي اتوبوس هاي گازسوز با اتوبوس هاي ديزلي گفت:خروج اتوبوس هاي گازوئيلي راه چاره نيست و نجات تهران از ترافيك و آلودگي هوا نيازمند استفاده از ساير سيستم هاي حمل و نقل عمومي است.

محمد احمدي بافنده با تاكيد بر اين كه آلودگي اتوبوس گازسوز در برخي از زمينه ها به جز سولفور كمتر از اتوبوس هاي ديزلي نيست، تصريح كرد:هزينه هاي نگهداري، تعمير و بازسازي اتوبوس هاي گازسوز را گاهي 3 برابر اتوبوس هاي ديزلي است و متاسفانه مشكلات اتوبوس هاي گازسوز روز به روز بيشتر مي شود.

وي خاطرنشان كرد:با وجود آن كه اتوبوس سازي در كشور قديمي ترين صنعت خودروسازي است اما هنوز براي بومي كردن موتورهاي ديزلي و گازسوز و حتي توليد گازوئيل استاندارد با مشكل مواجه هستيم.

مديرعامل شركت اتوبوسراني شهرداري تهران تاكيد كرد:كارخانه هاي خودروسازي موتور اتوبوس هاي گازسوز را خريداري مي كنند اما نه تنها آنها را بومي نمي كنند بلكه بدون آن كه قطعات مورد نياز آنها را تامين كنند اين اتوبوسها را وارد كشور مي كنند و در اختيار شهرداري قرار مي دهند و موجب مي شوند كه مجموعه مديريت شهري با مشكلات مربوط به استفاده از اتوبوس هاي گازسوز همچنان دست و پنجه نرم كند.

مديرعامل شركت اتوبوسراني شهرداري تهران در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به خروج اتوبوس هاي ديزلي بر اساس مصوبه دولت تا سال 87، تاكيد كرد:بدون شك اجراي اين مصوبه نيازمند صرف هزينه براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي همچون توسعه مترو، اتوبوس هاي برقي و ايجاد تراموا دارد و خروج اتوبوس هاي گازوئيلي تنها راه چاره مواجهه با ترافيك و آلودگي هوا نيست.

گفتني است در سال 81 شوراي عالي محيط زيست، طي مصوبه اي تمام دستگاه هاي اجرايي را ملزم به خروج دستگاه هاي ديزلي كرده بود اما اين طرح تاكنون به دليل موانع متعدد در بخش هاي مختلف اجرايي نشده است ضمن آن كه معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست نيز طي گفت و گويي در اسفند 84 هشدار داده بود كه اگر تمام اتوبوس هاي ديزلي از فروردين 85 با اتوبوس هاي گازسوز جايگزين نشوند، موضوع از طريق مراجع قضايي پيگيري مي شود.

در صورتي كه مسئولان شهرداري از رده خارج كردن اتوبوس هاي ديزلي را غير ممكن عنوان كرده و اعلام كرده بودند كه ممنوعيت تردد اتوبوس هاي ديزلي از آغاز سال 85 و تبديل 3 هزار دستگاه اتوبوس گازوئيل سوز به گازسوز با توجه به اين كه وزارتخانه هاي صنايع و نفت به موقع به وظايف خود در اين زمينه عمل نكرده اند، امكانپذير نيست از اينرو خروج اتوبوس هاي ديزلي و جايگزيني اتوبوس هاي گازسوز رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران روز سه شنبه در دويست و سي و دومين جلسه علني شوراي شهر از تشكيل كميته ويژه اي متشكل از نمايندگان رئيس جمهور براي تصميم گيري در خصوص نحوه هزينه كرد اعتبار تخصيص يافته براي حمل و نقل عمومي در كشور و تهران بر اساس تبصره 13 قانون بودجه كشور، بدون توجه به ضرورت حضور نماينده مديريت شهري در اين كميته براي تصميم گيري در خصوص نحوه هزينه كردن اعتبارات تخصيص يافته اظهار گلايه كرد.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”