آشنايي با اولين پس سوز دار روسي,ميگ-17

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3101
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 22 بهمن 1385, 4:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 19718 بار
سپاس‌های دریافتی: 21366 بار

آشنايي با اولين پس سوز دار روسي,ميگ-17

پست توسط SAMAN »

 آشنایی با جنگنده 3 توپه,میگ-17 فرسکو 

 تصویر 


طرح و پایه میگ -17 بر این اساس بنیان گذاشته شد که مشکلات جنگنده ماقبل خود یعنی میگ-15 را تصحیح کند,یکی از این مشکلات که میگ های 15 دچار آن بودندقدرت کم موتور ها در سرعت های بالا بود. میگ-17 اولین جنگنده ی روسی بود که از موتوری با پس سوز کلیموف استفاده میکرد.موتوری بنامVK-1 !
در سال 1949 کمپانی میکویان گرویچ درصدد ساخت هواپیمایی برای جایگزینی میگ-15 بود.بنابراین کار خود را برای طرحی شروع کرد.ویژگی هایی که این جنگنده جدید داشت تصحیح بالهای آن بود,بالهایی که در جلو بود و باله هایی که بر روی دم هواپیما (از نو طراحی شدند)این باله های جدید توانایی برش هوا را خیلی بیشتر از بالهای هواپیمای قبلی داشتند,همین ویژگی به هواپیما اجازه نزدیک شدن به سرعت 1 برابر سرعت صوت( 1 ماخ) را میداد.گرچه با این وجود میگ 17 و میگ 15 از لحاظ ظاهری شبه به هم هستند,اما همانطور که ذکر شدبالها تغییر اساسی داده شدند,حالت آفتر بارنر اضافه شده به میگ-17 و دیگر مشخصاتی چون افزایش طول بدنه جنگنده تا 3 فوت را نیز میتوان از تغییرات این هواپیما نسبت به پدر خود (میگ-15) را عنوان کرد.موتور توربو جت میگ-17 در درون بدنه هواپیما جا داشت,و ورودیهوای آن در دماغه هواپیما و گرد مانند بود.میگ-17 یک اگزوز کوچک داشت.بدنه هواپیما طوری بود که در حالت کلی ضخیم و کوتاه بود اما همینطور که به سمت عقب هواپیما پیش میرفتیم,بدنه باریک تر میشد.
  تصویر 
اولین مدل از جنگنده میگ-17 در یکم ژانویه 1950 پرواز کرد,ناتو نام فرسکو را برای این جنگنده انتخاب کردر طی این پرواز گزارش شده بود که سرعت میگ-17 فراتر از یک ماخ بوده است.تولید انبوه این هواپیما در اواخر سال 1951 بودبه همین دلیل هم این جنگنده ها نتوانستند که خودشان را به جنگ کره برسانند! تاریخ شروع تحویل میگ های 17 به شوروی در سال 1952 بود.مدل های مختلف از میگ-17 به طور کلی 5 نمونه بود.نمونه اولیه از میگ 17 که موتور کلیموف VK-1 داشت,از روی موتور رولز رویس نین(آمریکایی) روس ها کپی کرده بودند.!!
موتور توربو جت VK-1 F نمونه بهتر شده نمونه موتور اولیه بود که تغییراتی کرده بود, به طور مثال این موتور به یک نازل متغیر ساده مجهز شده بود.این موتور مخصوص هواپیماهای میگ-17 F یا فرسکوی C بود! در سال 1955 فرسکوهای D یا میگهای 17-PF به رادار مجهز شدند,تا به عنوان جنگنده رهگیر کوتاه بردوارد عمل شود.

پس سوز میگ-17
 تصویر 

میگهای 17 PFU علاوه بر رادار به موشک های AA-1 آلکالی Alkali مسلح شدند.این موشک ها ساخت روسیه بود و به عنوان اولین موشک های روسی بود که یک هواپیمای رهگیر را مسلح میکردند.حتی اگر تصور شود که میگ های 17 قدیمی و کهنه بودند اما در اواسط سال 1960 میگ های 17 که در جنگ ویتنام حضور یافته بودند,امتحان خود را خیلی خوب پس دادند,به طور مثال میتوان گفت که این هواپیما توسط خیلی از خلبانهای ویتنام شمالی مثل خلبان کلنل تومب ,که یکی از تکخال هاب ویتنام بود,پرواز داده شد.
میگ 17 با پوشش دادن تقربا 30 کشور جهان مثل شوروی-لهستان-چین-افغانستان-کره شمالی-سریلانکا-سوریه-مراکش-کوبا-اندونزی و کامبوج به عنوان هواپیمایی بود که به خیلی از کشور ها صادر شد.این هواپیما خیلی شبیه به ,شهره جنگ کره یکی اف-86 سابر امریکایی بود,سعی شد که وزن و اجرای عملکرد های آن به F-86 شباهت داشته باشد. تولید جنگنده میگ-17 به رقم 6000 فروند در سال 1958 به پایان رسید.این جنگنده تحت لسیانس شوروی در لهستان به نامLim-5P و در چین با نام J-5 یا F-4 ساخته شد.چین توانست که میگ-17 را با نام J-5 با موفقیت کامل در 19 ژوئیه 1956 به پرواز درآورد. J-5 توسط کمپانی شینیانگ ساخته شد.(یکی از شخصیت های چین به نام)نی رونگ ژن به شخصه به کارخانه شینیانگ رفت و پیام تیریک را مستقیمانه به آنها برای این موفقیت به آنها داد.

مشخصات میگ-17
خدمه: 1 نفر
نقش: جنگنده بمب افکن
نمونه های مشابه: میگ-19 فارمر- سوخوی 17 فیتر-میگ-21 فیشبد-G.91 Y
وزن حمل مهمات: 650 کیلوگرم
طول: 11.1 متر
طول باله ها: 9.64 متر
ارتفاع:12 پا یا 3.5 متر
وزن: حدود 7 تن
مهمات: 3 قبضه توپ 23 میلیمتری NR-23 4 عدد راکت پد 8 در 57 میلیمتری-2 بمب 250 کیلوگرمی-2400 لیتر دروپ تانکس( باک خارجی-رها شونده)
پیشرانه: 1 عدد موتور کلیموف-VK-1 توربو جت با قدرت 5952 پوند در حالت پس سوز
حداکثر سرعت: 696 مایل در ساعت برابر 1113 کیلومتر در ساعت برابر با حدود 0.9 ماخ!
برد:1290 مایل!
سقف پروازی: 15850 متر
نرخ اوج گیری: 2500 متر در دقیقه
سوخت داخلی (ظرفیت): 1143 کیلو گرم قابلیت سوخت گیری هوایی را هم ندارد
سوخت رها شونده:
400 L drop tank with 325kg of fuel for 155nm range
کشورهای کاربر:
Afghanistan Albania Algeria Angola Congo Cuba Ethiopia Guinea Republic Guinea-Bissau Madagascar Mali Mongolia North Korea (J-5) North Yemen People’s Republic of China (J-5) Romania Sri Lanka Somalia South Yemen Sudan Tanzania Vietnam

 تصویر 

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”